Jos tapaisit ihanan miehen, komea, hauska, pitkä, hyvätuloinen, varakas, urheilullinen, lihaksikas, jne mutta
kuulisit että onkin sinua 20 vuotta vanhempi. Ikä ei ollut tullut puheeksi. Olit luullut vain ehkä 5+ vuotta vanhemmaksi ulkonäön perusteella.
Oletko niin pinnallinen että laittaisit kiertoon vai kokeilisitko tuleeko siitä silti suhde?
Kommentit (115)
Pidän nuoremmista ja oman ikäiistä. Vanhemmat sairatuuminua ennen. Siihen menee kaikki rahat ja omaisuus, myös minun eläke menisi hänen hoitomaksuihin, voi olla jtain 4000 e /kk.
Vierailija kirjoitti:
Kiertoon, en haluaisi noin paljon itseäni vanhempaa miestä. Kuusikymppistä! Sehän olisi jo melkein eläkeikäinen.
Tai no, ainoa mahdollisuus olisi kuusikymppinen Bruce Springsteen, mutta Brucekin on oikeasti jo seitsemänkymppinen, ei käy.
Tasoteoriaa käytännössä.
Joku löytyy alfa aina :D
Urheilullinen ja lihaksikas ja komea 80-kymppinen? Joka kuitenkin näyttää vaan 65-vuotiaalta?
Kamaan! Pientä rajaa nyt noille fantasioille.
Ei ole pinnallista sanoa "ei kiitos" esittämässäsi tilanteessa. 20v ikäero on aivan liikaa mun mielestä. Noin 10v ikäerossa menee kyllä raja. En halua omaishoitajaksi tosi nuorena. Eikä kukaan nyt niin paljon nuoremmalta näytä, että luulis itseä 20v vanhempaa vain 5v vanhemmaksi
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kelpuuttaisi. Kokolailla isäni ikäiset miehet jotka pokailevat 20 vuotta nuorempia lähinnä ällöttävät.
Kaksoisstandardit taas. Naistenlehdet on täynnä juttuja voimaantuneista 60 vuotiasta puumanaisista, jotka hakevat yhden yön seikkailuja 20-30 vuotiaista miehistä. Hyvänä esimerkkinä mm. Lenita Airisto tai Mari Rantasila sekä lukuisat muut vastaavat.
Sama käytös miehille tuomitaan ällöttävänä. Miksi?
Riippuu tilanteesta 30-50 ei paha...40-60 siinä ja siinä, ehkei...20-40 eiiii, 50-70 ehkä jos hyvin säilynyt..
Itse 38 ja ei nyt ehkä 60 ihan innosta, toisaalta esim yksi duunikaveri 55 ja näyttää 40 kymppiseltä, yllätyin kun kuulin iän....
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kelpuuttaisi. Kokolailla isäni ikäiset miehet jotka pokailevat 20 vuotta nuorempia lähinnä ällöttävät.
Monille naisille kelpaa vanhakin mies. Tuttava pariskunnan ikäero joku 25v. Mies yli 50v ja nainen jotain reilu 25v. Ihmettelen että voiko alle 30v olla hyvää parisuhdeseuraa. Mistä jutellaan yms.
Ei minulle varakkuus, hyvätuloisuus, pituus, lihaksikkuus, urheilullisuus tai komeuskaan ole sellaisia vetovoimatekijöitä, että ne tekisivät miehestä erityisen ihanan tai tavoiteltavan - nuo ovat sinänsä yhdentekeviä ominaisuuksia. Joten mieluummin otan ihanan miehen, joka on vähän lähempänä omaa ikääni, ja vaikka lyhyt, köyhä ja pienituloinen.
Jotkut meistä vaan kestää aikaa hyvin tai ovat ns. ikinuorekkaita, mikä on osin myös henkinen olotila. Itse lienen näitä, sillä parkymppiset naiset kiinnostuvat eniten, vaikka ikäeroa on tällöin noin 10-15 vuotta. Varmaan omanikäisistäkin löytyisi kiinnostusta, mutta en sillee kiinnitä ehkä huomiota heihin. Näille nuoremmille ikä kuitenkin tulee aina enempi vähempi yllätyksenä ja osalle se on selkeä ongelma lopulta. Isommalle osalle kuitenkaan ei.
Sitten on tietenkin vielä itseä vanhemmat (hienosto/sivistys) leidit, jotka tulevat aika hanakasti tekemään tuttavuutta esimerkiksi yöelämässä kohdalle sattuessa. Jokusen kerran olen haksahtanut ihan petipuuhiinkin, mutta yleensä on ollut tarjolla mielenkiintoisia keskusteluja. Kyllä se ikä ja sivistys siis lopulta jotain henkevyyttä tuonee, mutta muuten yhteensopivuus on vähän niin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksoisstandardit taas. Naistenlehdet on täynnä juttuja voimaantuneista 60 vuotiasta puumanaisista, jotka hakevat yhden yön seikkailuja 20-30 vuotiaista miehistä. Hyvänä esimerkkinä mm. Lenita Airisto tai Mari Rantasila sekä lukuisat muut vastaavat.
Koska seksisuhde on eri asia kuin suhde, jossa nuoremmalla on riski joutua omaishoitajiksi. Vanhempi nainen ei väsähdä seksuaalisesti kuten mies. Se ikä tekee aina ikäviä miesten genitaaleille. Vehje pienenee jne...
En huolisi. Mutta jos sinä olet 20 ja mies 40 niin voisit hetkeksi ottaa. Tuttavapiirissä on pareja joissa mies 15 -25 vanhempi ja kyllä se nyt kun nainen lähenee viittäkymppiä näyttää aika rankalta. Mies joutuu tosissaan stressaamaan pysyäkseen "nuorekkaana". Ja voihan sitä kyseenalaistaa kun jotkut heistä ikään kun ovat olevinaan nuorekkaita vaikka huomaahan sen, että oikeasti kiinnostaisi jo siirtyä pappalinjalle. Vaan ei, on oltava joogaava vegaani, seurusteltava vain itseään nuorempien kanssa, yheltä papparaiselta meni ihan pää sekaisin kun sen ympärillä vilisi alinoman nuoria naisia (vaimon kaverit, tyttäret jne) - en nyt siis sano että sekoi, vaan oikeasti näin kävi.
Toinen taas puhuu (vakuuttaa itselleen) että häntä nuoremmat appiukko ja anoppi ovat ikäloppuja, ihan dementoituneita ja sillai, boomerit.
49vuotias tuttavani on miehensä (60+) omaishoitaja jo. Se oli ihan kauheaa kun en tiennyt ja minut kutsuttiin kylään.
Mut joo tätä omaishoitotapausta lukuunottamatta, yhtään sellaista tapausta ei ole tullut vastaan, että vanhempi mies olisi ottanut nuoremman naisen mistään muusta kuin egon pohjalta. Ja eräs jopa myönsi sen! Sanoi että ihan sama, että on tyhmä kun seiväs kunhan on reippasti nuorempi ja laittaa ruokaa, sivoaa, hoitaa lapsia jne. Aion sitten pettää ja reissata kun aika suo! Kyllä näin sanoi suomalainen 50+ insinöörismies. Jolla kaljamaha ja verkkarit! Ja jonkun verran rahaa, ei mikään miljardääri, mutta nainen kun ei tajua rahasta mitään, niin sille voi sanoa että on vaikka kuinka paljon ja muutetaan, any day now, 400 neliön lukaaliin, lähdetään kuukaudeksi etelään jne jne.
No olen 26-v, ja en usko että että iän tultua ilmi voisin kuvitella jatkavani suhdetta lähes 50v tyypin kanssa.
Pidän vanhemmista miehistä, mutta ei siitä mitään parisuhdetta tulisi koska mies ei olisi kiinnostunut minusta.
Vierailija kirjoitti:
En näe itseäni jonkun 66 vuotiaan puolisona. Tottakai sen ikäinen voisi olla vielä hyvässä kunnossa, mutta muuten meidän elämät olisivat täysin eri vaiheissa. Minulla on vielä lapset kotona hyvinkin 6-8 vuotta, mutta hänellä voisi olla jo lastenlapsia.
Myös 46-vuotiaalla voi olla lapsenlapsia... Sinä olet tehnyt omasi poikkeuksellisen vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe itseäni jonkun 66 vuotiaan puolisona. Tottakai sen ikäinen voisi olla vielä hyvässä kunnossa, mutta muuten meidän elämät olisivat täysin eri vaiheissa. Minulla on vielä lapset kotona hyvinkin 6-8 vuotta, mutta hänellä voisi olla jo lastenlapsia.
Myös 46-vuotiaalla voi olla lapsenlapsia... Sinä olet tehnyt omasi poikkeuksellisen vanhana.
38-vuotias voi jo olla mummo
20 vuotta olisi kyllä aika paljon. Ei se tässä kolmekymppisenä vielä jos puoliso olisi viisikymppinen, mutta viisikymppisenä se puoliso olisi jo seitsemänkymppinen... Eli kuulostaa aika karulta että jo odotukset ovat siinä että mies (joka ilmankin kuolee todennäköisesti aiemmin) kuolee jo 20v ennen minua ja minä vietän parhaita vuosiani omaishoitajana.
Meillä on miehen kanssa 11v ikäeroa ja kyllä se on aika maksimi, vaikkakin tasoitan eroa olemalla liikkumatta ja syömällä epäterveellisesti kun tuo himourheilija ja ortorektikko pyrkii pidentämään elinaikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
38-vuotias voi jo olla mummo
Tunnen 29-vuotiaan mummon, että jotkut ovat kerkevämpiä kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö että miehet eivät naureskele jos naisella on 20 v. nuorempi mies? Dannylle taas hurrataan.
Ei kuulu sinulle jos joku pitää pappojen lähestymistä ällönä. Jos menisin itse ehdottelemaan opiskelijapojalle niin saisi ällööntyä ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta olisi kyllä aika paljon. Ei se tässä kolmekymppisenä vielä jos puoliso olisi viisikymppinen, mutta viisikymppisenä se puoliso olisi jo seitsemänkymppinen... Eli kuulostaa aika karulta että jo odotukset ovat siinä että mies (joka ilmankin kuolee todennäköisesti aiemmin) kuolee jo 20v ennen minua ja minä vietän parhaita vuosiani omaishoitajana.
Meillä on miehen kanssa 11v ikäeroa ja kyllä se on aika maksimi, vaikkakin tasoitan eroa olemalla liikkumatta ja syömällä epäterveellisesti kun tuo himourheilija ja ortorektikko pyrkii pidentämään elinaikaansa.
10v ikäero on niin pieni että ei kannata kovin paljoa sitä tasoittamista tehdä. 30v timmi nainen vs 20v treenaamaton ja lihava, ja kolmekymppinen vie miehet.
Hmm