Jos tapaisit ihanan miehen, komea, hauska, pitkä, hyvätuloinen, varakas, urheilullinen, lihaksikas, jne mutta
kuulisit että onkin sinua 20 vuotta vanhempi. Ikä ei ollut tullut puheeksi. Olit luullut vain ehkä 5+ vuotta vanhemmaksi ulkonäön perusteella.
Oletko niin pinnallinen että laittaisit kiertoon vai kokeilisitko tuleeko siitä silti suhde?
Kommentit (115)
Tätä nyt ei tietenkään kukaan usko, mutta mulle kävi noin, paitsi että se mies oli mua lähes 20 v nuorempi. Tarkalleen ottaen 17 v nuorempi.
Pistin kiertoon, koska itsetuntoni ei kestänyt sitä, ajattelin vähän pidemmälle tulevaisuuteen ja totesin, että vaikka mies olisikin nyt ihan rakastunut, juuei,en halua olla höpsö vanha nainen. Näitä on nähty. Varainkin ikäerolla toisin päin. Sitä vanhusta sitten valitettavasti usein vähän vedätetään jossain vaiheessa kun ikää tulee enemmän ja ikäero alkaa tuntua. Ei tietty aina.
Jännä silleen että tuntuu että monet miehet ei vastaavassa tilanteessa painiskele tällaisten "ongelmien" kanssa. Ne vaan ottaa ilon irti ja ovat omasta mielestään kovia jätkiä (ja kuvittelevat, ettei vanhemmille naisille käy ikinä niin, että paljon nuorempi ihastuisi) (niin ja mun tapauksessa sillä nuorella miehellä vielä oli oikeasti paljon varallisuutta, ettei ollut siitä kyse).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiertoon. Pystyn saamaan itseni ikäisiä. Miksi haluaisin eri sukupolvea olevan? Sun aika meni jo. Miksi tällaiset haluavat jaolle toisen nuoruudestakin? Seuraa löydät samanikäsistäkin.
Lähes 3 sukupolvea. Sukupolvi on aina 7 vuotta.
Mistä tuo 7 vuotta tulee? Sukupolvi tarkoittaa vanhemman ja lapsen väliä. Eli tässä ketjussa tarkoitettiin, että nainen olisi samaa ikäluokkaa miehen lasten kanssa.
Minulla raja menee miehissä, jotka teoriassa voisivat olla isän ikäisiä. En siis halua, että mies on niin vanha, että hän voisi olla isäni. Olin ihastunut 15 vuotta vanhempaan mieheen ja se oli ihan siinä rajoilla, että oliko hän jo liian vanha.
Itse täytin 50 v keväällä. Mun on todellakin vaikea nähdä että joku 70 v mies näyttäisi mua vaan viisi vuotta vanhemmalta. Sehän tarkottaa sitä että olisin itse todella rupsahtaneen näkönen, tai että mies käynyt kauneuslekkauksissa. Kyllä se 20 v on liian iso ikäero tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erektion kanssa olisi kuitenkin ongelmia.
Jos mies pitää itsestään huolta. Erektio kestää hautaan asti.
Voi tosin olla aika kivuliasta, syntymästä hautaan erektio.
Mieheni on 15 vuotta minua vanhempi. En ole koskaan välittänyt iästä tai ulkonäöstä. Sain komean ja rakastavan hyvän miehen itselleni. Mitä siitä että ikäeroa on hiukan. Se ei näy suhteessamme mitenkään. Kavereistanikin moni on yli 10 vuotta itseäni vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiertoon. Pystyn saamaan itseni ikäisiä. Miksi haluaisin eri sukupolvea olevan? Sun aika meni jo. Miksi tällaiset haluavat jaolle toisen nuoruudestakin? Seuraa löydät samanikäsistäkin.
Mistäs tuon keksit? Sukupolvi on 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupolvi on 25 vuotta. Ei kukaan saa lasta 7 v.
Enemmän se riippuu henkilöstä kuin iästä. Mutta se on turn off, jos joku kuvittelee olevansa 20 vuotta ikäänsä nuoremman näköinen. Se on hölmöä, simply. Ei tarvitsekaan olla nuoren näköinen, jos on hyvä tyyppi. Jos mies on komea niin voi olla vanhempana komeampikin kuin nuorena.
Olen ihastunut itseäni 14 vuotta vanhempaan mieheen, hän ei tosin ole rikas tai lihaksikas, mutta hauska ja komea. Miehelle ikäeromme tuntuu olevan suurempi ongelma ja hän himmailee. Elämäntilanteemme on kuitenkin samankaltainen, molemmilla on vielä teini-ikäisiä lapsia.
Olin myös suhteessa itseäni 16 vuotta vanhempaan mieheen, mutta se ei toiminut. Suoranaisesti se ei johtunut iästä, vaan elämäntilanteiden erilaisuudesta. Mies on lapseton, eikä ymmärtänyt, että mulla on edelleen velvollisuuksia lapsia kohtaan, en voi elää vain häntä varten.
En näe itseäni jonkun 66 vuotiaan puolisona. Tottakai sen ikäinen voisi olla vielä hyvässä kunnossa, mutta muuten meidän elämät olisivat täysin eri vaiheissa. Minulla on vielä lapset kotona hyvinkin 6-8 vuotta, mutta hänellä voisi olla jo lastenlapsia.
Ei oo mahdollista. Mä olen 30, eikä kukaan 50-vuotias näytä 35-vuotiaalta tai hieman vanhemmalta, vaikka olisi minkälaiset supergeenit. Täysin absurdi lähtöasetelma.
Elämänvaiheet ovat monesti tuon ikäeron pareilla hyvin erilaiset, mikä tuo haasteita. Olen seurustellut noin 10 vuotta vanhempien kanssa nuorempana, mutta naimisissa ikäiseni kanssa. 20 vuotta alkaa olla oman isän ikäpolvea, joten ei ole myöskään yhteistä sukupolvikokemusta, erilainen musiikkimaku jne. 20 vuotta on myös suuri ikäero sairauksia ja vanhuuden vaivoja ajatellen, mutta en täysin tyrmää noinkaan suurta ikäeroa. Voihan nuorempanakin sairastua ja jos molemmat lapsettomia, niin perhetilannekaan ei nouse ongelmaksi.
Käytännössä en tunne noin ison ikäeron pareja yhtäkään. Kaikki ovat suurin piirtein ikäistensä kanssa, joten ei se kovin yleistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mahdollista. Mä olen 30, eikä kukaan 50-vuotias näytä 35-vuotiaalta tai hieman vanhemmalta, vaikka olisi minkälaiset supergeenit. Täysin absurdi lähtöasetelma.
Onhan se, jos tuollaista aletaan käyttää houkuttimena. Jos on kiinnostunut vanhemmista, niin sehän on sitten turn off, että samanikäiseltä näyttää ja muut eivät noin paljon vanhemmista kiinnostu.
Vähän pielessä ap:n omat skenaariot siltä osin.
Olikohan tilanne niin, että ap on laittanut johonkin deittisovellukseen 15 vuotta vanhan kuvan, jossa pullistelee lihaksiaan, kehuu rahoillaan ym, ja sitten ihmettelee, kun naista ei kiinnostakaan itseään 20 vuotta vanhempi pappa.
Eikö tää vanha kääkkä ole vieläkään heittänyt veiviään vaan edelleen tekee näitä samoja aloituksia täällä?
Jos et etsi omanikäistäsi olet yksin hautaan saakka papparainen.
10 vuotta vielä menee, 20 ei. Oli sitten nuorempi tai vanhempi. Ja jos oikeasti AP kuvittelet että toinen osapuoli ei huomaa 20 vuoden ikäeroa niin se on humpuukia. Niitä supergeenejä jotka siinä valheessa onnistuvat kuuluvat sellaiseen sukuun kuin Botox.
Kyllä 20 vuoden ikäero on liikaa, enkä koe että kyse olisi pinnallisuudesta. Olen 25, mies olisi 45. En usko että kukaan neljävitonen menisi oikeasti 30-vuotiaasta. Ei vaan ole mahdollista.
Tapasin joskus ihanan ja mukavan miehen, joka ei ollut komea yleisten kriteerien mukaan, oli normaalipituinen, harrasti urheilua, mutta ei ollut lihaksikas, raha-asioistaan minulla ei ole mitään tietoa. Luulin, että hän on melkein saman ikäinen kuin minä, mutta hän olikin 12 vuotta minua vanhempi. Ikä ei vähentänyt ihastustani millään lailla, mutta ei meille mitään suhdetta tullut ihan muista syistä.