Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratsastajat - mitkä kengät lapselle?

Vierailija
02.08.2013 |

Mitkä kengät kannattaa ostaa lapselle ratsastuskengiksi? Aloitteleva ratsastaja, 10v ikäinen. Itse olen sitä mieltä ettei saappaita kannata ostaa, vaan kengät. Turvakärjet voisi olla hyvät, jatkuvasti kävelee hevosen jalkojen alle ;) Mistä saisin kohtuuhinnalla (koska jalka kasvaa ja kohta tarvitsee sitten taas jo isommat) hyvät kengät? Suosituksia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastuskengät ja minichapsit! Ratsastuskenkiä saa turvakärjillä varustettuna. Katso Horzen nettikaupasta.

Vierailija
2/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoinkin jo, mutta maksaa 78e... jotenkin tuntuu aika isolta summalta, varsinkin kun meillä on kaksi ratsastavaa lasta. Pidetäänkö chapseja tuollaisten kenkien kanssa yleensä? Mikä se sukkahomma on :) en tajua enää nykypäivän ratsastusvaatetyyleistä mitään, olen kasariratsastaja itse ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä numeroa kaipaat? Voisin laittaa huutikseen Horzen turvakärkiset jodpurit? En nyt muista itekään mitä kaikkia kokoja meillä on.

Vierailija
4/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä minichapseja pidetään yleensä kenkien kanssa, ne on siis niin kuin saappaan varret. Löytyiskö käytettynä? Esim. hevostalli.netissä on kai joku markkinapalsta.

kannattaa käydä myös vaikka agrimarketissa tai prismassa katsomassa valikoima.

Vierailija
5/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:53"]

Mitä numeroa kaipaat? Voisin laittaa huutikseen Horzen turvakärkiset jodpurit? En nyt muista itekään mitä kaikkia kokoja meillä on.

[/quote]

varmaankin kokoa 34 ja 35. Sehän olis hieno juttu jos joltain löytyisi käytettynä!

Vierailija
6/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:55"]

Niitä minichapseja pidetään yleensä kenkien kanssa, ne on siis niin kuin saappaan varret. Löytyiskö käytettynä? Esim. hevostalli.netissä on kai joku markkinapalsta.

Kiitti vinkistä! Käyn selailemassa. Agrimarketissa näytti olevan ne samaiset 78e jodhpurit..

kannattaa käydä myös vaikka agrimarketissa tai prismassa katsomassa valikoima.

[/quote]

Vierailija
7/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kyselee vielä teiltä että hankkisitteko turvaliiviä? Olen kuullut niin monelta lajin harrastajalta että siitä onkin ehkä enemmän haittaa (tai lähinnä hankala käyttää) kuin hyötyä? Mitä mieltä olette? Ehkä alussa kun vielä tasapaino on mitä on?

Vierailija
8/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kattomassa, luulen, että meiltä tuotakin kokoa löytyy, ei ole edes paljoa käytetty.

Vierailija
9/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyis sekä 34, että 35, mulla on vaan vaikeuksia kuvien lataamisessa. Kiinnostaisko sua molemmat? Nosta kun olen saanut kuvat laitettua huutikseen.

Vierailija
10/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:26"]

Meiltä löytyis sekä 34, että 35, mulla on vaan vaikeuksia kuvien lataamisessa. Kiinnostaisko sua molemmat? Nosta kun olen saanut kuvat laitettua huutikseen.

[/quote]

Kiinnostaa!! Saatko niistä mitattua sisäpohjan? niin mittailen täällä jalkoja..

Vierailija
12/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän mittailla, kolmekymppiä/kipale ajttelin hinnaksi. Pidetään tätä ylhäällä.

Vierailija
13/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jään odottelemaan. 30e/kpl on hyvä hinta.

Vierailija
14/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on tosi vaikeeta mitata, kun ovat niin kovat. Mutta ehkä 21 cm ja 22 cm?

Vierailija
15/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tallin ilmoitustaululta tai jos siellä on joku nurkkaus, jossa ihmiset myy vanhoja kamojaan.

Vierailija
16/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:01"]

ap kyselee vielä teiltä että hankkisitteko turvaliiviä? Olen kuullut niin monelta lajin harrastajalta että siitä onkin ehkä enemmän haittaa (tai lähinnä hankala käyttää) kuin hyötyä? Mitä mieltä olette? Ehkä alussa kun vielä tasapaino on mitä on?

[/quote]

Hohhoijaa. Jättäisin kyllä pikkuratsastajan ilman turvaliiviä jos ei meinaa mennää jollain villihevosilla ratsastamaan. Tai sitten ehkä kannattaisi kääriä koko pentu kuplamuoviin jos mahdolliset pari mustelmaa ovat liikaa.

Vierailija
17/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo liivit pitää kyllä kanssa olla. Palaliivi on ihan paras, mutta ne on kalliita.

Vierailija
18/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:56"]

Noita on tosi vaikeeta mitata, kun ovat niin kovat. Mutta ehkä 21 cm ja 22 cm?

[/quote]

Palaan hetken kuluttua kunhan ratsastajalapseni tulee kotiin jotta saan jalat mitattua. Menee ehkä 1/2h.

Vierailija
19/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaappaat tai muut ulkoilujalkineet missä on pieni kanta (ei siis tasapohja) ovat parhaat kengät ratsastusta aloittavalle. Mikäli kiinnostus harrastukseen jatkuu, voi ostaa jodhpurit turvakärjillä tai ilman - tai käytetyt saappaat. Turvakärjet hyvät jos lapsi itse laittaa hevosen/ponin valmiiksi, muuten eivät välttämättömyys.

Vierailija
20/28 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin turvakärkiset ratsastuskengät Kärkkäiseltä 19.90€. Talveksi on sitten topatut kengät. Tyttö käyttää joskus kenkien kanssa minichapseja, mutta usein vain pelkkiä sukkia. Ja kyllä turvaliivi ollut päällä jokaisella tunnilla, ihan aloittelijasta asti. Kyllä se niin paljon suojaa tippuessa, ja kaikkihan joskus tippuvat. Estetunneilla ja kisoissa se on meilläpäin pakollinenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä