Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on yksin varaa maksaa 800€-1200€/kk asumisesta?

Vierailija
09.08.2020 |

Jos tässä avioero tulee niin millä minä maksan vuokrani, katselin 3 eri alueelta 15km säteellä nykyisestä omasta kodistamme, yksiöitä ja kaksioita ja vuokrat oli järjestään 800€ ylöspäin, yleensä lähemmäs 1000€/kk.
Nettotuloni ovat n.1700€/kk niin en ihan hahmota miten rahani riittäisivät moiseen vuokrasummaan+muihin laskuihin+ruokaan ym.
Nyt siis oma koti jonka lainasta jäljellä oleva osuuteni n.20 000€, kotona asuvia lapsia 2, teinejä.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle että ottaa áhtériin.

Vierailija
62/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin vuokrakoti.com:iin hakukriteereiksi Helsinki, vuokra max. 800 ja neliöitä vähintään 40. Sain yli 50 osumaa. Vantaalla yli 60. Keravaltakin pääsee Helsingin keskustaan 35 minuutissa.

Ei ole pakko asua Helsingin keskustassa, jos ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin vuokrakoti.com:iin hakukriteereiksi Helsinki, vuokra max. 800 ja neliöitä vähintään 40. Sain yli 50 osumaa. Vantaalla yli 60. Keravaltakin pääsee Helsingin keskustaan 35 minuutissa.

Ei ole pakko asua Helsingin keskustassa, jos ei ole varaa.

Ymmärsin, että ne teinitkin pitäisi mahduttaa johonkin ja heidänkin koulumatkansa pitäisi jotenkin hoitaa. Keravalta 40 neliötä ei kuulosta ratkaisulta.

Vierailija
64/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat tulojesi päälle vielä lapsilisät, elatusmaksut ja asumistukeakin. Kannatan kyllä oman ostamista enkä vuokralla asumista.

Ei tule lapsilisiä enää ja elatusmaksutkin varmaan loppuisi viim.1-2v päästä. Asumistuesta en osaa sanoa.

Ap

Kyselet täällä tyhmiä, etkä ole selvittänyt mitään asumistuesta? Aika yksinkertaista. Miten oikeasti luulet että muut yksinhuoltajat maksavat vuokransa? No asumistuella tietenkin. Suomessa suurin osa ihmisistä saa asumistukea.

Vierailija
65/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kantakaupungissa yksiössä, vuokra 600e, asumistuki 412e. Ei tämä nyt niin paha diili ole.

Järkkää itsellesi joku tällainen. Lapsille ei tietysti sitten ole tilaa. Jos lapsillekin täytyy olla tilaa, niin sitten tulee kalliiksi.

Tässä taas nähdään että systeemi on täysin mätä. Miksi ihmeessä minun pitää veroja maksamalla mahdollistaa jonkun persaukisen asuminen valtakunnan kalleimmalla asuinalueella ja samaan aikaan maksaa itse oma asuminen täysimääräisenä ilman senttiäkään tukia? Pistää vihaksi. Toivottavasti asumistukijärjestelmä ajetaan alas PIAN.

Jos asumistukijärjestelmä ajetaan alas, Suomen kaupunkien kaduilla on yhtäkkiä paljon kodittomia, rikollisuus kasvaa, narkkarit epätoivoissaan varastelevat kaduilla- sitäkö haluat? Sitten ollaan niinkuin Yhdysvalloissa, jossa lapsia ei uskalla päästää yksin kaupungille, eikä itsekään kannata pimeässä kulkea mihinkään. Sellaisenko yhteiskunnan haluat meille? Tietty jos asut landella, sua ei haittaa mutta siellä voikin sitten pelätä että joku tulee aseen kanssa ja ryöstää koko kotisi kun olet itse kotona. Mutta ei mulla muuta, jatka vaan systeemin haukkumista, ja tukien kanssa elävien paheksumista. Jonain päivänä saatat olla itse siinä asemassa, että menetät työpaikkasi. Tai niin kuin ap, tulee ero, ja oletkin yhtäkkiä köyhä ja joudut hakemaan asumistukea. Koskaan ei kannata olla ylimielinen, sillä et tiedä mikä yllätys omalle kohdallesi sattuu. Ne tukien hakijat ovat suurimmaksi osaksi ihan tavallisia ihmisiä. Ei mitään pummeja, jotka syljeskelevät kattoon ja naureskelevat sohvalla, vaan normaaleja ihmisiä jotka kärsivät alhaisista tuloista ja taistelevat kuukausittain toimeentulosta.

Vierailija
66/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opiskelija ja kahden lapsen yksinhuoltaja, joten saan ihan hyvän asumistuen. Sun kannattaa ottaa selvää saisitko kelalta asumistukea.

Mitenhän kauan veronmaksajien rahat riittää kaltaisedi loisen elätykseen? Tukea tuen päälle, että voi asua Helsingissä. Kakaroita pusketaan, vaikka ei pystytä elättämään. Hemmetin elätit.

Vierailija
67/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat oman kämpän, otat pitkän lainan, jolloin maksat vastiketta ja lainaa. Silloinkin summa voi olla tonnin, mutta ainakin maksat osan siitä itsellesi.

Mikä ihme harha tämä on että itselleen siinä jotain maksaa. Asunosta on aina muitakin kuluja kuin vastike ja hinta laskee joka vuosi.

Vierailija
68/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat tulojesi päälle vielä lapsilisät, elatusmaksut ja asumistukeakin. Kannatan kyllä oman ostamista enkä vuokralla asumista.

Ei tule lapsilisiä enää ja elatusmaksutkin varmaan loppuisi viim.1-2v päästä. Asumistuesta en osaa sanoa.

Ap

Kyselet täällä tyhmiä, etkä ole selvittänyt mitään asumistuesta? Aika yksinkertaista. Miten oikeasti luulet että muut yksinhuoltajat maksavat vuokransa? No asumistuella tietenkin. Suomessa suurin osa ihmisistä saa asumistukea.

Suurin osa on siis pelkkiä veronmaksajien elättejä. Voi helvetti.

Vierailija
69/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat oman kämpän, otat pitkän lainan, jolloin maksat vastiketta ja lainaa. Silloinkin summa voi olla tonnin, mutta ainakin maksat osan siitä itsellesi.

Mikä ihme harha tämä on että itselleen siinä jotain maksaa. Asunosta on aina muitakin kuluja kuin vastike ja hinta laskee joka vuosi.

Voi tuota sinun typeryyden määrää. Eikös se arvo nouse koko ajan, sitähän te tolkutatte, että sijainti, sijainti ja sijainti, että jälleenmyyntiarvo nousee.

Ja luuletko sinä että vuokran-antaja sinun eduksesi asuntoa vuokralla pitää? TOL LO!

Vierailija
70/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän enemmän tuloja n:2000€/kk nto

Asuntolaina 800€/kk plus muut kulut, jotenkin ollaan pärjätty, mutta rahaa ei ole mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
71/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sitten? Miksi se sinua kaivelee? Kannattaa varmaan miettiä itselleen jotain muuta ajateltavaa.

Vierailija
72/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpöhöpö, ei saa _suurin osa_ asumistukea.

Vierailija
73/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kantakaupungissa yksiössä, vuokra 600e, asumistuki 412e. Ei tämä nyt niin paha diili ole.

Järkkää itsellesi joku tällainen. Lapsille ei tietysti sitten ole tilaa. Jos lapsillekin täytyy olla tilaa, niin sitten tulee kalliiksi.

Tässä taas nähdään että systeemi on täysin mätä. Miksi ihmeessä minun pitää veroja maksamalla mahdollistaa jonkun persaukisen asuminen valtakunnan kalleimmalla asuinalueella ja samaan aikaan maksaa itse oma asuminen täysimääräisenä ilman senttiäkään tukia? Pistää vihaksi. Toivottavasti asumistukijärjestelmä ajetaan alas PIAN.

Jos asumistukijärjestelmä ajetaan alas, Suomen kaupunkien kaduilla on yhtäkkiä paljon kodittomia, rikollisuus kasvaa, narkkarit epätoivoissaan varastelevat kaduilla- sitäkö haluat? Sitten ollaan niinkuin Yhdysvalloissa, jossa lapsia ei uskalla päästää yksin kaupungille, eikä itsekään kannata pimeässä kulkea mihinkään. Sellaisenko yhteiskunnan haluat meille? Tietty jos asut landella, sua ei haittaa mutta siellä voikin sitten pelätä että joku tulee aseen kanssa ja ryöstää koko kotisi kun olet itse kotona. Mutta ei mulla muuta, jatka vaan systeemin haukkumista, ja tukien kanssa elävien paheksumista. Jonain päivänä saatat olla itse siinä asemassa, että menetät työpaikkasi. Tai niin kuin ap, tulee ero, ja oletkin yhtäkkiä köyhä ja joudut hakemaan asumistukea. Koskaan ei kannata olla ylimielinen, sillä et tiedä mikä yllätys omalle kohdallesi sattuu. Ne tukien hakijat ovat suurimmaksi osaksi ihan tavallisia ihmisiä. Ei mitään pummeja, jotka syljeskelevät kattoon ja naureskelevat sohvalla, vaan normaaleja ihmisiä jotka kärsivät alhaisista tuloista ja taistelevat kuukausittain toimeentulosta.

Tuilla elävät ovat loisia, pohjasakkaa! Ei mitän muuta! Penskoja våännetään ja veronmaksajien ne pitää elättää.

Vierailija
74/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opiskelija ja kahden lapsen yksinhuoltaja, joten saan ihan hyvän asumistuen. Sun kannattaa ottaa selvää saisitko kelalta asumistukea.

Mitenhän kauan veronmaksajien rahat riittää kaltaisedi loisen elätykseen? Tukea tuen päälle, että voi asua Helsingissä. Kakaroita pusketaan, vaikka ei pystytä elättämään. Hemmetin elätit.

Jos itse asut Helsingissä, haluatko edelleen käydä kaupassa tai vaikka mäkkärissä. Tai haluatko että lapsesi koulua siivotaan? Jossain niidenkin työntekijöiden pitää asua, vai ajattelitko että joku ajelisi landelta pari tuntia Helsinkiin siivoamaan tai kaupan kassalle? Tuskinpa. Järki käteen nyt, ja ohjaa tuo vihasi jonnekin muualle.

Vierailija
75/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuilla elävät ovat loisia, pohjasakkaa! Ei mitän muuta! Penskoja våännetään ja veronmaksajien ne pitää elättää.

Mene jo pois. Ketään ei kiinnosta. Sitä paitsi et ole mitenkään parempi ihminen, vaikka maksaisitkin veroja. Työttömätkin maksavat veroja. Veronmaksajat on tyhmin sana koskaan, kuka ei sitten maksa verjoa. Onko Suomessa sellaisia ihmisiä?

Vierailija
76/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tuota sinun typeryyden määrää. Eikös se arvo nouse koko ajan, sitähän te tolkutatte, että sijainti, sijainti ja sijainti, että jälleenmyyntiarvo nousee.

Ja luuletko sinä että vuokran-antaja sinun eduksesi asuntoa vuokralla pitää? TOL LO!

Ne "voitot" on maksettu korkojen, remonttien muodossa.

Vierailija
77/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sitten? Miksi se sinua kaivelee? Kannattaa varmaan miettiä itselleen jotain muuta ajateltavaa.

No totta hel vetissä kaivelee, saa tanan elätti. Olen hoitanut asiani, mutta minun pitää elättää teitä hemmetin ääliöitäkin. Herrantähden, sinä kysyt elättäjältäsi, ettå mitäpä se kaivelee. Tuo sinun tyhmyys on niin suurta, ettå lisäänny, noita geenejä ei kannata jakaa.

Vierailija
78/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä on että valtio maksaa asumisen kantakaupungissa jos itsellä ei ole varaa?? Jos ei itsellä ole varaa maksaa kantakaupungin hintoja niin eikö silloin pitäisi asua jossain vähän kauempana missä on varaa asua?

Tässä on asuntokuplan sanomaton lähtöpiste. Valtio tai kunta tukee avustuksin vuokra-asumista. Se nostaa vuokria. Se nostaa asuntojen hintoja ja tekee niistä sijoituskohteita. Siksi asuntojen hinnat nousseet ja tavalliset perheet eivät voi keskusta-alueelta enää ostaa asuntoja. Asuntokupla on valtion tukemaa sijoitustoimintaa.

Vierailija
79/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä yksin ota mitään asuntolainaa, täällä päin se olisi n.250 000-300 000€ piskuisesta yksiöstä/kaksikosta joten ei kiitos.

Ap

Sitten katsomaan edullisempia seutuja. Samassa kaupungissakin lienee vaihtelua hinnoissa.  

Vierailija
80/85 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia hankitaan, on niin helppoa kun muut elättää.

Voi he lvetin helvvetti. Yksiä loisia te olette.