Myönnän, että mulla oli vähän erilainen mielikuva lentokapteeneista (Tinder treffit)
Olin eilen lentokapteenin kanssa Tinder treffeillä. En ole mitenkään lentokapteenien, uniformujen tms. perään mutta myönnän, että ehkä mulla oli lentokapteeneista jotenkin erilainen käsitys. Tämä mies puhui KOKO AJAN Game of Thronesista (en ole katsonut) ja samoin joistain muista Netflix/HBO sarjoista, joita maraton-katsoo. Muuta ei sitten vapaa-ajalla teekään, vain katsoo noita sarjoja. Kolmen tunnin ajan mies vaan pauhasi noista sarjoista eikä yhtään pystynyt näkemään, että mä olisin yrittänyt puhua muistakin asioista. Aivan kuin tämä mies olisi elänyt jossain rinnakkaistodellisuudessa noiden lohikäärmeidensä kanssa.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lentokapteenin kanssa treffeillä, tosin siitä on aikaa vierähtänyt kuutisen vuotta. Hän oli ihan kivan ja fiksun oloinen, mutta jotenkin sellainen väritön ja suunnilleen minun pituiseni (vaikka pitemmäksi oli itsensä kertonut) eikä jutellessamme alkanut tuntua siltä, että tästä voisi tulla jotain. Ihan kivat treffit, mutta sarjaa "ei jatkoon".
Se hajuttomuus ja värittömyys on ammatin yksi vaatimuksia. Tasaisuus, ennalta arvattavuus, äärimmäinen rauhallisuus vaikka mitä tapahtuisi. Liikennelentäjistä suurin osa on kyllä varmastikin naisten silmissä äärimmäisen tylsiä ihmisiä, ellei rahapussin kokoa huomioida. Yksikin tuntemani ilmakuski ei varmaan ole koskaan nauranut elämänsä aikana, ilme on aina haudanvakava.
No ei kyllä pidä paikkaansa. Ehkä suurin osa ei ole niitä hauskimpia showmiehiä eikä etenkään naisia kiihottavia jännämiehiä, mutta kyllä huumoriakin löytyy ja pilkettä silmänkulmaan. Lentäjien pitää olla rauhallisia ja tasapainoisia, joten kaipa se luonne on sitten pääasiassa ulospäinkin tuota, mua se kyllä kiehtoo. En kestäisi tyhjänhekottavia jännämiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni oli aika iso prosentti lentäjiä jotka todettiin aika narsistisiksi.
Yleisesti siis. Kyseistä ihmistä en tiedä tuntevani.
Tuo on ihan jopa järkeenkäypää ja jopa suotavaa.
Kiinnittää huomiota miten ihmiset koetaan tylsinä vain koska ei ole kahdenkeskistä kemiaa. Tuskin ap itsekään erityisen erikoinen na mielenkiintoinen on. Jos ei natsaa, ei ammatti siihen mitenkään liity, eikä kerro kaikista samassa ammatissa toimivista.
Mun tuntema lentäjä tekee 2 viikkoa lentämistä ja 2 viikkoa toista työtä (akateemista).
Itsekeskeinen pienikullinen biibiiseksuäääliö.
Tiedän lentokapteeneista yhtä jos toista. Viina maistuu aika monelle, paljon huonokäytöksisiä miehiä kyseisessä ammatissa (narsistisia). On siellä onneksi mukaviakin, jotka omaavat hyvät käytöstavat, ovat kyllä yleensä muualta kuin Suomesta nämä, jotka osaavat käyttäytyä. Ahneita oman edun tavoittelijoita, toki ammatti on vaativa, olen ollut ohjaamossa nousujen ja laskujen aikana, on siinä tekemistä varsinkin kun laskeudutaan isoille kentille, missä paljon liikennettä.
Lentoemäntä 15-vuotta
Vierailija kirjoitti:
Itsekeskeinen pienikullinen biibiiseksuäääliö.
Olet sinä siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaallinen bussikuski, riittää että osaa painella nappeja tietyssä järjestyksessä ja tietokoneet hoitaa käytännössä loput. Totaalisen yliglorifioitu ammatti.
Jostain syystä sinne on testit, joita vain harvat läpäisevät.
Mistä testeistä nyt puhutaan? Lentäjäksi pääsee kyllä lähes kuka tahansa ns. normaali ihminen. Ongelma koulutukseen pääsyssä on että se maksaa paljon jollei pääse esimerkiksi Suomen Ilmailuopistoon. Sinne pääsee todella harva hakijoista kun hakijoita riittää kun on niin edullinen koulutus. Mutta jos on rahaa niin sen kuin vain hakee kaupalliseen lentokouluun, maksaa markkinahintaisen koulutuksen ja läpäisee testit, jotka eivät todellakaan ole vaativia niin koulutuspaikka on. Raha ratkaisee tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaallinen bussikuski, riittää että osaa painella nappeja tietyssä järjestyksessä ja tietokoneet hoitaa käytännössä loput. Totaalisen yliglorifioitu ammatti.
Jostain syystä sinne on testit, joita vain harvat läpäisevät.
Mistä testeistä nyt puhutaan? Lentäjäksi pääsee kyllä lähes kuka tahansa ns. normaali ihminen. Ongelma koulutukseen pääsyssä on että se maksaa paljon jollei pääse esimerkiksi Suomen Ilmailuopistoon. Sinne pääsee todella harva hakijoista kun hakijoita riittää kun on niin edullinen koulutus. Mutta jos on rahaa niin sen kuin vain hakee kaupalliseen lentokouluun, maksaa markkinahintaisen koulutuksen ja läpäisee testit, jotka eivät todellakaan ole vaativia niin koulutuspaikka on. Raha ratkaisee tässäkin.
Kyllä lääketieteelliset ja psykologiset testit ovat kaupallisiinkin. Sukulaisella jäi kiinni molemmista ja ei päässyt. Eli rahalla ei ainakaan Suomessa voi päästä lentäjäksi.
Lentäjien eliitti on toki opiskellut Suomen Ilmailuopistossa, sinne vaan erittäin vaikeaa päästä. Finnairin lentäjistä suurin osa sieltä valmistuneita.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän lentokapteeneista yhtä jos toista. Viina maistuu aika monelle, paljon huonokäytöksisiä miehiä kyseisessä ammatissa (narsistisia). On siellä onneksi mukaviakin, jotka omaavat hyvät käytöstavat, ovat kyllä yleensä muualta kuin Suomesta nämä, jotka osaavat käyttäytyä. Ahneita oman edun tavoittelijoita, toki ammatti on vaativa, olen ollut ohjaamossa nousujen ja laskujen aikana, on siinä tekemistä varsinkin kun laskeudutaan isoille kentille, missä paljon liikennettä.
Lentoemäntä 15-vuotta
Miehillä lähes poikkeuksetta pimahtaa hattuun, jos saavat mitään asemaa. Holistinen elämä ja arvot saavat jäädä, kun päihteet ja paneminen vievät. Työaikana sitten esitetään kilttiä hetken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä 15-vuotta
Miehillä lähes poikkeuksetta pimahtaa hattuun, jos saavat mitään asemaa. Holistinen elämä ja arvot saavat jäädä, kun päihteet ja paneminen vievät. Työaikana sitten esitetään kilttiä hetken aikaa.
Harvalla lentäjällä ainakaan mitään alkoholiongelmaa. Tiukat rajat ovat sen käytön suhteen ja niitä pakko noudattaa, jos haluaa työpaikan ja lupakirjan pitää. Monet ovat kyllä tosi urheilullisiakin .
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä 15-vuotta
Tiedän lentoemännistä yhtä sun toista. Viina maistuu myös useille sekä lentäjien kulli. Eivät ole mitään herttaisia ilmojen tarjoilijoita, vaan itsekeskeisiä oman edun tavoittelijoita siinä missä lentäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä 15-vuotta
Tiedän lentoemännistä yhtä sun toista. Viina maistuu myös useille sekä lentäjien kulli. Eivät ole mitään herttaisia ilmojen tarjoilijoita, vaan itsekeskeisiä oman edun tavoittelijoita siinä missä lentäjät.
Lentoemäntien tärkein tavoite on iskeä lentäjä ja päästä vaimoksi hänelle. Se nähty ja koettu.
Biisssekkssuaaleja kaappihåmåja
Lentäjät on tunnetusti erittäin kitsaita, yksinkertaisia ja usein itseänsä täynnä olevia tylsiä insinöörityyppejä. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Lentäjät on tunnetusti erittäin kitsaita, yksinkertaisia ja usein itseänsä täynnä olevia tylsiä insinöörityyppejä. Ei kiitos.
Sanoo joku nainen, joka saanut pakit lentäjältä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä 15-vuotta
Lentoemäntien tärkein tavoite on iskeä lentäjä ja päästä vaimoksi hänel
Näin juuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo joku nainen, joka saanut pakit lentäjältä :D
En ole saanut pakkeja. katsellut vain heitä useamman vuoden kollegoina. Oma mieheni on tutkija.
Jaa-a. Ammatti ei sitten yksinomaan määrittelekään ihmistä ja tämän kiinnostuksen kohteita? Ullatus! Ei ole ainakaan ap:ta älyllä pilattu.
Hah. Vai että lentäjät ei joudu huomioimaan tai ohjaamaan saati väistämään ? Onkohan helpompi väistää tiellä autoja tai ihmisiä vai esim. liian lähellä lentävää toista konetta tai vaarallisia sääilmiöitä?