Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän, että mulla oli vähän erilainen mielikuva lentokapteeneista (Tinder treffit)

Vierailija
09.08.2020 |

Olin eilen lentokapteenin kanssa Tinder treffeillä. En ole mitenkään lentokapteenien, uniformujen tms. perään mutta myönnän, että ehkä mulla oli lentokapteeneista jotenkin erilainen käsitys. Tämä mies puhui KOKO AJAN Game of Thronesista (en ole katsonut) ja samoin joistain muista Netflix/HBO sarjoista, joita maraton-katsoo. Muuta ei sitten vapaa-ajalla teekään, vain katsoo noita sarjoja. Kolmen tunnin ajan mies vaan pauhasi noista sarjoista eikä yhtään pystynyt näkemään, että mä olisin yrittänyt puhua muistakin asioista. Aivan kuin tämä mies olisi elänyt jossain rinnakkaistodellisuudessa noiden lohikäärmeidensä kanssa.

Kommentit (239)

Vierailija
61/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä netflix-maratoonareita alkaa olla ihan hirveästi, ammatista viis. Että kaikki vapaa-aika maataan sängyssä katsomassa sarjoja.

Se johtuu siitä, että sarjat ovat niin hyviä.

Vierailija
62/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokapteenit ovat aika julkisia henkilöitä ja tunnistetaan esim oman ammattikunnan piirissä joten taisit juuri syyllistyä yksityiselämää koskevan tiedon levittelyyn. Jos mies huomaa voi olla että suuttuupi. Jos puhuu toisesta tunnistettavasti ( ja ei julkisuuteen itse pyrkivästä, siellä olevasta jen)

Oletko psykiatrisen hoidon piirissä?

Oletko sinä hoidossa?? Olen tietoinen noista asioista sattumoisin. Älä juoruile ihmisistä joitten työtäkin voit haitata. Vinkkinä vaan.

Miten jonkun randomlentäjän työtä haittaa se, että me tiedämme hänen pelaavan aika lailla viatonta nettipeliä? Tai miksi lentäjä olisi jotenkin julkinen henkilö?

AP ei kerro henkilöstä yhtään viattomasti.

Häh? Olihan joku aika sitten lehdessä, että lentäjissä on paljon alkkareita. Varmasti totta että alko-ongelmaa löytyy. Ja en ole ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaallinen bussikuski, riittää että osaa painella nappeja tietyssä järjestyksessä ja tietokoneet hoitaa käytännössä loput. Totaalisen yliglorifioitu ammatti.

Jostain syystä sinne on testit, joita vain harvat läpäisevät.

Ei siellä mitään älykkyystestejä tehdä.

https://company.finnair.com/fi/toihin-finnairille/liikennelentajat/liik…

Siinä on pari linkkiä, joissa on vähän suuntaa, mitkä ovat rajoitteet. Jos on tiedossa jokin luetelluista sairauksista, ei kannata edes hakea. Hakijoille tehdään testejä, joissa tutkitaan, onko ko. sairauksia piilevänä. Lisäksi on muita fyysisiä testejä, mm. keuhkojen tilavuus.

Vierailija
64/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokapteenit ovat aika julkisia henkilöitä ja tunnistetaan esim oman ammattikunnan piirissä joten taisit juuri syyllistyä yksityiselämää koskevan tiedon levittelyyn. Jos mies huomaa voi olla että suuttuupi. Jos puhuu toisesta tunnistettavasti ( ja ei julkisuuteen itse pyrkivästä, siellä olevasta jen)

Juokse hönö puuta päin.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana.

Vierailija
65/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin tuli mieleen että on joku näitä palstasankareita tai samaa koulukuntaa (tai trolli) joka on oppinut että lentäjillä käy flaksi ja esiintyy sellaisena. Treffeille päästyään ei vaan taidot riitä muuhun kun omasta elämästä, eli sarjoista puhumiseen.

Vierailija
66/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla että ap:n deitti ei puhunut aivan täydellistä totuutta omasta työstään.

Lentokapteeni on nimittäin Tasavallan Presidentin myöntämä arvonimi (ansioituneesta työstä ilmailun parissa) ja liikennelentäjät, se oikea ammattinimike, osaavat olla käyttämättä sitä.

Vierailija
67/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaallinen bussikuski, riittää että osaa painella nappeja tietyssä järjestyksessä ja tietokoneet hoitaa käytännössä loput. Totaalisen yliglorifioitu ammatti.

Siinä on pari linkkiä, joissa on vähän suuntaa, mitkä ovat rajoitteet. Jos on tiedossa jokin luetelluista sairauksista, ei kannata edes hakea. Hakijoille tehdään testejä, joissa tutkitaan, onko ko. sairauksia piilevänä. Lisäksi on muita fyysisiä testejä, mm. keuhkojen tilavuus.

On sinne hyvin laajat soveltuvuuskokeet sekä psykologiset arvioinnit. Ne on vähän älykkyystestien tapaisia, sisältää avaruudellista hahmottamista, laskutaitoa, kielellistä taitoa jne jne

Vierailija
68/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut lentokapteenin kumppanina pitkään ja voin sanoa ettei kyse ole todellakaan pelkästä lentelemisestä. Enkä puhu naissuhteistakaan ollenkaan. Sinne otetaan vaan fixuja. Siksi ne ap voivat sinunkanltaisillesi jutella netflixistä :)

Idiootteja ei toki oteta, mutta ei mitään supernerojakaan. Sellainen vähän keskimääräistä älykkäämpi on hyvä. Pitkät tylsät rutiinilennot ja odottelu vaatii kykyä sietää tylsää ja pysyä keskittyneenä. Kovin älykkäät eivät siihen pysty vaan ajatus harhautuu. Tietty tylsämielisyys on eduksi, mutta pitää silti pystyä tekemään ratkaisuja tarvittaessa puutteellisilla tiedoilla jne. Siis noin joka kymmenes vuosi tms.

Luuletko sinä oikeasti että tuo työ on pelkkää lentelyä :D?

Niinpä. Kyllä siinä pitää osata mm. tehdä lentosuunnitelma, joka on niin valtavan vaikea tehtävä, jossa pitää ymmärtää karttamerkinnöistä ym. lentosuunnistusjutuista ja säähommistakin jotain, ja +,-, kerto ja jakolaskutkin pitää hallita. Tosin ne laskutoimitukset tekee nykyisin tietokone, kunhan vain osaa antaa sille oikeat lukuarvot.

Vierailija
69/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se varmasti on niin että kaikki lentäjät katsoo hulluna GoTsia koska yksi lentäjä katsoi.

Eihän ap sanonut viestissään mitään tuollaista.

Vierailija
70/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lentokapteenin kanssa treffeillä, tosin siitä on aikaa vierähtänyt kuutisen vuotta. Hän oli ihan kivan ja fiksun oloinen, mutta jotenkin sellainen väritön ja suunnilleen minun pituiseni (vaikka pitemmäksi oli itsensä kertonut) eikä jutellessamme alkanut tuntua siltä, että tästä voisi tulla jotain. Ihan kivat treffit, mutta sarjaa "ei jatkoon".

Vierailija
71/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tuo ammatti liittyy yhtään mihinkään.

Vierailija
72/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sinne hyvin laajat soveltuvuuskokeet sekä psykologiset arvioinnit. Ne on vähän älykkyystestien tapaisia, sisältää avaruudellista hahmottamista, laskutaitoa, kielellistä taitoa jne jne

Jos rajoittavana tekijänä mainitaan mm. psyykkiset sairaudet, on ihan selvää, että hakijoiden psyykkisiä ominaisuuksia testataan. Itselläni homma jäi kiinni yhdestä fyysisestä ominaisuudesta. Muuten olisin mennyt heittämällä sisään. ja olen kuitenkin niin tyhmä, etten päässyt ydinfysiikan aineopinnoista läpi.

Vierailija
73/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskikin ansaitsee nykyään paremmin kuin joku lentäjä. Hanttihommia.

Vierailija
74/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lentokapteeni ja olemme lukeneet tätä ketjua naurusta ulvoen. Hän ei ainakaan nähnyt tässä keskustelussa mitään pahaa. Ihmisiä lentokapteenitkin ovat todellakin. Harmi ap, etteivät treffit menneet putkeen.

Vierailija
75/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus seurustellut hetken lentokapteenin kanssa ja eipä tuo ainakaan älyllä ollut pilattu, ihan samanlainen kun muutkin ikäisensä miehet tuolloin olivat. Jutut ihan älyttömiä. Taidettiin olla tuolloin 23v (minä) ja 25v (mies). Komea oli, mallinakin töitä teki. Nykyään naimisissa superkauniin ulkomaalaisen kanssa ja tietty ihanat lapset.

Vierailija
76/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikään lentokapteeni ole ollut. Vetänyt höplästä, tavallinen työtön hönöttäjä

Vierailija
77/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuskikin ansaitsee nykyään paremmin kuin joku lentäjä. Hanttihommia.

Kulukorvauksineen parisen sataa tonnia vuodessa. Tienaako bussikuskina tosiaan noin hyvin?

Vierailija
78/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joskus seurustellut hetken lentokapteenin kanssa ja eipä tuo ainakaan älyllä ollut pilattu, ihan samanlainen kun muutkin ikäisensä miehet tuolloin olivat. Jutut ihan älyttömiä. Taidettiin olla tuolloin 23v (minä) ja 25v (mies). Komea oli, mallinakin töitä teki. Nykyään naimisissa superkauniin ulkomaalaisen kanssa ja tietty ihanat lapset.

Miksi olisi ollut, kahden vuoden amistutkinnolla?

Vierailija
79/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jotain jonnea ahistaa, kun lentokapuja ja -perämiehiä on oikeasti olemassa ja ne oikeasti treffailee tavallisia naisia. Ja taistelusukeltajat, lennonjohtajat, kirurgit jne. Mäkin olen ollut kaikkien noiden kanssa kaffella. Ja parin it-miljonäärin.

Nehän on tavallisia miehiä eikä mitään jeesuksia.

Nämä siis naisettoman miehen mielestä jotenkin ammatit, joita haluisi. Oletko aikuinen ketjun aloittaja, ja oletat, että joku lapsiperheen äiti jaksaa lukea näitä? Provo voi olla hauska, mutta nyt kyl niin säälittävä ettei tosi.

Vierailija
80/239 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on vain paremman luokan bussikuskeja. Mitä oikein odotit? Saitko kullia kuitenkin? Sehän on Tinder-treffien päätarkoitus.

Nyt on pilkuttoman ikiteini äijän tekstiä, että vitsitxD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan