Myönnän, että mulla oli vähän erilainen mielikuva lentokapteeneista (Tinder treffit)
Olin eilen lentokapteenin kanssa Tinder treffeillä. En ole mitenkään lentokapteenien, uniformujen tms. perään mutta myönnän, että ehkä mulla oli lentokapteeneista jotenkin erilainen käsitys. Tämä mies puhui KOKO AJAN Game of Thronesista (en ole katsonut) ja samoin joistain muista Netflix/HBO sarjoista, joita maraton-katsoo. Muuta ei sitten vapaa-ajalla teekään, vain katsoo noita sarjoja. Kolmen tunnin ajan mies vaan pauhasi noista sarjoista eikä yhtään pystynyt näkemään, että mä olisin yrittänyt puhua muistakin asioista. Aivan kuin tämä mies olisi elänyt jossain rinnakkaistodellisuudessa noiden lohikäärmeidensä kanssa.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
No ymmärrettävää kun on ollut kuukausia työtön, mistä muusta puhuisi?
Niin siis lomailemassa aivan hävyttömällä ansiosidonnaisella?
Lentokapteenina se Auervaarakin esiintyi, jos olet kuulllut joskus!
Ei lento kapteenit käytä Tinderii, kysees oli huijari lentokapteeni.
LentoKapteenit kuten myös PankkiiriLääkärit käyttää Eliitti Kumppanii.
Lentäjät on kyllä niiiin kiihottavia :>>>>>
Vierailija kirjoitti:
Olin lentokapteenin kanssa treffeillä, tosin siitä on aikaa vierähtänyt kuutisen vuotta. Hän oli ihan kivan ja fiksun oloinen, mutta jotenkin sellainen väritön ja suunnilleen minun pituiseni (vaikka pitemmäksi oli itsensä kertonut) eikä jutellessamme alkanut tuntua siltä, että tästä voisi tulla jotain. Ihan kivat treffit, mutta sarjaa "ei jatkoon".
Se hajuttomuus ja värittömyys on ammatin yksi vaatimuksia. Tasaisuus, ennalta arvattavuus, äärimmäinen rauhallisuus vaikka mitä tapahtuisi. Liikennelentäjistä suurin osa on kyllä varmastikin naisten silmissä äärimmäisen tylsiä ihmisiä, ellei rahapussin kokoa huomioida. Yksikin tuntemani ilmakuski ei varmaan ole koskaan nauranut elämänsä aikana, ilme on aina haudanvakava.
Oliko pukeutunut niihin virkavetimiin? Oliko koppalakki päässä? Ja kravatti kaulassa?
Vai tuliko paikalle haarniskoidulla hevosella ratsastaen ja semmoisessa rautalenkeistä punotussa tunikassa ja peltipotta päässä? Jossa sellainen alas laskettava silmikko?
Millos te näette uudelleen? Eli seuraava jakso?
Vierailija kirjoitti:
Huonosti piilotettu MINÄ olin AIDON LENTOKAPTEENIN kanssa treffeillä (ja edes se ei vastannut unelmiani) -ketju.
Ajatella, että lentokapteeni on ihan tavis- ihminen. Sukulainen on hävittäjälentäjä, ja ei sitä kukaan arvaa, ystävän mies on neurokirurgi, ja ihan on häntäkin työttömäksi pummiksi joskus joku luullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei se matkustajakoneen lentäminen loppujen lopuksi todellakaan mitään adrenaliinipaukkuja tuottavaa Top Gun -meininkiä ole, niin pitäähän sitä rinnakkaistodellisuus olla lentäjilläkin.
Joo ymmärrän sen, että joku hömppä tv on työn ohelle juuri sopivaa. Itse teen mielenterveyskuntoutujien kanssa töitä ja vapaa-ajalla mullakin on omat guilty pleasureni, kuten esim. täällä palstailu, c-tason julkkisjuorujen lukeminen jodelissa tai katsomalla jotain Tempparit-tasoista roskaa. Mutta en mä noista ikinä pitäisi kolmen tunnin monologia treffeillä ihmiselle, joka ei ole asiasta kiinnostunut! Lisäksi oli jotenkin surullista, ettei tuolla kaverilla taida olla elämässä mitään muuta kuin ne fantasiaohjelmat, joiden hahmot on hänelle ikään kuin kavereita.
ap
Anna sille mahdollisuus. Näytä että on muutakin elämää.
Kaikki toimeentulotuella olevat työttömät keksivät itselleen jonkin lentokapteenin ammatikseen tinderiin.
Minä treffailin joskus juristia, jonka ainut harrastus/mielenkiinnon kohde oli Netflixin tuijotus. Ei meistä tullut pariskuntaa, kun oli niin tylsä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti piilotettu MINÄ olin AIDON LENTOKAPTEENIN kanssa treffeillä (ja edes se ei vastannut unelmiani) -ketju.
Ajatella, että lentokapteeni on ihan tavis- ihminen. Sukulainen on hävittäjälentäjä, ja ei sitä kukaan arvaa, ystävän mies on neurokirurgi, ja ihan on häntäkin työttömäksi pummiksi joskus joku luullut.
Minunkin tuttavani on hävittäjälentäjä ja ihan perustyyppi se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden opistotasoinen tutkinto. Suomeksi amis. Mutta joo.
Tämä. Oikeasti kaksi vuotta. Ammattikoulututkinto. Tosi hienoa 🙄
Tiedätkö, että lisäksi voi olla esim. DI tutkinto 🙄
Erittäin monella lentäjällä itse asiassa on DI -tutkinto! Varmasti auttaa jo SIO päästäkseen kun on pohjalla tekniikan koulutus ja nostaa lähtöpisteitä. Myös lääkäreitä on ja lakimies, kauppatieteiden maisteri yksi ainakin. Eli ei mitään perusamiksia
Vierailija kirjoitti:
Mä olen joskus seurustellut hetken lentokapteenin kanssa ja eipä tuo ainakaan älyllä ollut pilattu, ihan samanlainen kun muutkin ikäisensä miehet tuolloin olivat. Jutut ihan älyttömiä. Taidettiin olla tuolloin 23v (minä) ja 25v (mies). Komea oli, mallinakin töitä teki. Nykyään naimisissa superkauniin ulkomaalaisen kanssa ja tietty ihanat lapset.
Ei kukaan 25-vuotias ainakaan Finnairilla ole kapteenina. Siellä vasta noin 40-vuotiaana pääsääntöisesti voi alkaa siitä haaveilemaan, jos lentotunteja riittävästi takana (sillä voihan joku lähteä uralle vasta päälle 30-vuotiaana tai vanhempanakin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden opistotasoinen tutkinto. Suomeksi amis. Mutta joo.
Tämä. Oikeasti kaksi vuotta. Ammattikoulututkinto. Tosi hienoa 🙄
Tiedätkö, että lisäksi voi olla esim. DI tutkinto 🙄
Erittäin monella lentäjällä itse asiassa on DI -tutkinto! Varmasti auttaa jo SIO päästäkseen kun on pohjalla tekniikan koulutus ja nostaa lähtöpisteitä. Myös lääkäreitä on ja lakimies, kauppatieteiden maisteri yksi ainakin. Eli ei mitään perusamiksia
Minun mieheni on sekä DI että lentäjä. Tunnen hänen kollegoitaan ja tosiaan on monia akateemisia siellä.
Voisin lähteä kahvittelemaan AP:n lentokapteenin kanssa. Suhtaudun Game of Thronesiin samanlaisella intohimolla.
T: Univormunainen
Vierailija kirjoitti:
Taivaallinen bussikuski, riittää että osaa painella nappeja tietyssä järjestyksessä ja tietokoneet hoitaa käytännössä loput. Totaalisen yliglorifioitu ammatti.
Samaa mieltä. Mutta bussikuski tekee kyllä enemmän kuin lentokapteeni. Bussikuski jopa joutuu homiomaan. ohjaamaan, väistämään asioita ja olemaan ehkä pienessä asiakaskosketuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaallinen bussikuski, riittää että osaa painella nappeja tietyssä järjestyksessä ja tietokoneet hoitaa käytännössä loput. Totaalisen yliglorifioitu ammatti.
Samaa mieltä. Mutta bussikuski tekee kyllä enemmän kuin lentokapteeni. Bussikuski jopa joutuu homiomaan. ohjaamaan, väistämään asioita ja olemaan ehkä pienessä asiakaskosketuksessa.
Eli mielestäsi kaikille bussikuskeille kuuluisi koulutus johon pääsee 2 % hakijoista ja palkka yli 10 000€? Lentäjille sitten 300 miljoonan euron arvoisen Airbusin ohjaimissa bussikuskin parintonnin palkka?
Tuskinpa on lentäjä ollut. Yleinen ammatti sanoa kun halutaan pesää
No ymmärrettävää kun on ollut kuukausia työtön, mistä muusta puhuisi?