Jos olette isovanhemmilla kylässä ja tulee iltapuuron aika,
keittääkö isovanhempi ilman muuta puuron oma-aloitteisesti lapsille/ keittääkö vanhempi mummolan ryyneistä/ keittääkö vanhempi mukaan otetuista ryyneistä/ muu?
Mietin, onko yleistä, että isovanhemmat eivät ole kertaakaan auttaneet millään tavalla puuroasiassa, vaan aina itse keittelemme omista ryyneistä...
Kommentit (66)
Mummot keittelevät oma-aloitteisesti. Kysyvät mitä puuroa lapset haluavat ja tekevät sitä. (Toisen isoäidin luona on aina puuroa illalla, toisen luona voi olla jotain muutakin.)
Okei. Ihan joka paikassa puuro on tullut valmiina eteen, mummolassa, kylässä, kaverilla, serkulla, joka paikassa. Joskus olen sen keittänyt mutta siihenkin olen vaatinut "lupaa", meitä on passattu oikein urakalla joka paikassa :)
No meillä ei mummolassa ole iltapuuroa, mutta iltapala on vanhempieni ostama. Heistä on hauska ostaa vaihtelun vuoksi jotain vähän erilaisempaa kuin juustoa ja ruisleipää, mitä ovat syöneet iltapalaksi joka ilta viimeiset 55 vuotta. Minä sitten huolehdin itse ruokailutilanteet, kattamisen, ruokailutilanteen, tiskit jne.
Jos lapset söisivät jotain, mitä isovanhemmat eivät normaalisti syö, niin minusta olisi aivan hyvä idea tuoda omat ryynit mukanaan.
Aamupuuron pappa keittää omista ryyneistä. Ekana vierailuaamuna hämmentää riisipuuroa hellan äärellä tunnin muiden nukkuessa.
Äitini luo vein vauvalle omat murkinat, aina ei tiedä mitä olisi kaapista löytynyt. Papalla taas hiutalevarasto on taattu, niin kauan kun mentiin korvikkeella, tein itse.
Kyllä meillä oli omat puurotarpeet mukana ja minä keitin. Se oli minusta itsestäänselvää, koska iltapuuro ei kuulunut isovanhempien rutiineihin.
Mummi passaa ja laittaa kaiken oikein mielellään.