Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaana on kivaa. Jos annan varani yksityiseen varainhoitajan käsiin, saatan saada 45% vuosituoton pörssistä

Vierailija
08.08.2020 |

Mikä tekee 90 000 euroa, jos sijoitettavaa varallisuutta on 200 000 euroa. Ja kustannukset tästä ovat noin 4000 euron luokkkaa. Jos varainhoitaja ei menesty maailman osakemarkkinoiden kasvuprosenttia PAREMMIN, maksan vuodessa 400 euroa siitä, että hän sijoittaa varoilleni esim. 13% tuoton.

Kommentit (272)

Vierailija
101/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todempi tarina: Aloitin treidaamisen opettelun huhtikuussa, pääoma 2000€ jota olen sittemmin kasvattanut n.3000 euroon. Kauppoja n.20/kk

Tähän mennessä tapahtunut:

-aktiivisen treidaamisen isoin hyöty on se että syytä tappioihin voi aina etsiä peilistä ja voi yrittää toimia paremmin seuraavalla kerralla

-heinäkuu oli ensimmäinen kuukausi jolloin "menestyin". Todennäköisesti vähintään yhtä paljon tuurilla kuin osaamisella. Paitsi sen voinee laskea menestykseksi että en tehnyt tappiota huhti-kesäkuussa vaan pääsin muutaman euron plussalle.

-olen opiskellut ahkerasti kuukausitolkulla, ja oppinut lähinnä sen etten edelleenkään osaa mitään

-paitsi että käytän riskinhallinnan miettimiseen paljon enemmän aikaa kuin tuottojen miettimiseen, tajuan että on iso riski jo se että pääoma on koko ajan kiinni vain 1-2 osakkeessa

-olen oppinut että hyvä kauppa=kauppa josta saatava voitto lasketaan kympeissä, ja tajuan että toistaiseksi pääomani kasvaa lähinnä säästämällä ja jos minulla on kykyjä, siinä sivussa opin taitoa josta voin hyötyä rahallisesti pitkällä aikavälillä

Ai niin se heinäkuun tulos? Vajaa 15% voittoa, eli vajaat 10% indeksiä korkeampi suoritus. Ei mitään hajua, saanko toistettua tempun elokuussa, toistaiseksi ei hyvältä näytä. Opiskelen siis lisää.

Jos tässä ketjussa on joku oikeasti treidaamisen päälle ymmärtävä, saa kommentoida! [/threadjack]

64 lisää vielä:

Innostuin treidaamisesta kaverin tutustutettua minut aiheeseen. Kaveri lähti liikenteeseen pari kk aikaisemmin ja hänen alkupääomansa oli 6000€. Hän opiskeli aihetta parin youtube-videon verran, minkä jälkeen päätti että lisätieto vain rasittaa. Hän myös kekkasi että viputuotteet tuottavat onnistuessaan paljon paremmin kuin normiosakkeet, ja päätti alkaa sijoittaa öljyn vivuttamiseen sillä välin kun meikäläinen yritti ymmärtää muutamaa kotimaista osakeyhtiötä.

Kaveri joutui lopettamaan sijoittamisen pari kuukautta sitten, koska pääoma loppui ja velkaakin tuli otettua "mielettömän hyvään"  tilaisuuteen tarttumiseksi. Hän on katkera ja kokee tulleensa huijatuksi. Emme enää keskustele treidaamisesta ja muutenkin välit ovat viilentyneet, koska hän inhoaa sitä että olen porskuttanut näinkin hyvin tällä "ylivarovaisella" ja "turhan tiedon tankkaamiseen" perustuneella strategiallani. Hän itse ei luonnollisestikaan tarvinnut mitään strategioita, vaan hänelle riitti jos ymmärsi mitä ovat MACD, RSI ja tarttui sitten siltä pohjalta loistaviin tilaisuuksiin...

Jep. Viputuotteilla voi äkkiä hävitä enemmän kuin pääomansa. Yhtäkkiä oletkin velkaa välittäjällesi mukavan summan.

Vierailija
102/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksu kirjoitti:

Kertoiko tämä kaveri sijoittamisen riskeistä mitään tavatessanne? Rehellisen sijoitustoiminnan perusta on kertoa, että sijoittamisessa on mahdollista menettää kaikki sijoitettu omaisuus. Mitään, ei kerrassaan mitään takeita tuotosta ole olemassa. Toiseksi, tilanne maailmalla on nyt elokuussa 2020 sellainen, että harkitsisin sijoittamista tarkkaan.

Tapaaminen on sovittu ensi viikolle. Kriteerinä asiakkuudelle on myös, että asiakas on kokenut sijoittaja. Siihen kelpaa kuitenkin se, että on käynyt silloin tällöin pörssikauppaa, kuten minä, yli kaksikymmentä vuotta. Sanoin, etten ole kokenut tai hyvä, mutta että itselläni on ollut osakkeita ”aina”.

Ap

Toisin sanoen, jos kyseessä ei ole suora huijaus niin hyvin korkean riskin toiminta vähintään. 

"Kokenut sijoittaja" ap ei missään nimessä ole, se että on omistanut ja makuuttanut osakkeita ei tee kenestäkään kokenutta sijoittajaa. Tuolla logiikalla aloitteleva päivätreidaaja on "kokenut" parissa kuukaudessa, koska kauppojen määrä on sama kuin ap:n tyyppisillä "konkareilla". Jos firma on tästä eri mieltä, se haiskahtaa.

Näyttää kuitenkin siltä että ap haluaa hassata rahansa tuohon firmaan. Ole hyvä vaan, sinun rahojasihan ne ovat. Luotamme, että muistat sitten aikanaan että se pieni "mitäs minä sanoin!"-ääni päässäsi kuuluu palstasijoittajille. : )

Miksi ihmeessä kuvittelisin sijoittajana tekeväni parempaa tulosta, kuin ammattivälittäjä, jolla on pystyssä oma varainhoitofirma?

Ap

Mikään ei ole niin kivaa kuin pelata jonkun toisen rahoilla, varsinkin jos niistä voitoista saa vielä lisää palvelumaksuja itselle. Kyllä minäkin tiedän kohteita joihin voisin laittaa 200 000 ja ne tuottaisivat todella hyvää kassavirtaa. Jos tästä kassavirrasta saisin vielä oman siivuni, niin se olisi vain plussaa (minulle). Pahimmillaan kyllä sijoitusten arvo voisi sen 30-40% tippua nopeasti ja kassavirta ehtyä, mutta ei se minua haittaisi. Saisin silti sen pienen palkkion. Tuo arvon alentuminen ei olisi minun päänsärkyni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun varainhoitajas päihittää indeksin eli maailman parhaat supertietokoneet?

Ei indeksi ole mikään supertietokone...
Eikä indeksin voittamiseen paljoa vaadita.

Se sanottu 45%.. lol...

Tolla riskitasolla ku leikkii niin on kohta kaikki rahat loppu koska onni loppuu aina jossain vaiheessa.

kyllä itseasiassa vaaditaan. Minä olen voittanut indeksin 10 vuotta putkeen, nyt sitten tämä vuosi onkin sitten ollut huonompi vuosi. ja kas kummaa ollaan 11 vuodelta nyt yhtäkkiä indeksin kanssa samoissa....

Vierailija
104/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksu kirjoitti:

Kertoiko tämä kaveri sijoittamisen riskeistä mitään tavatessanne? Rehellisen sijoitustoiminnan perusta on kertoa, että sijoittamisessa on mahdollista menettää kaikki sijoitettu omaisuus. Mitään, ei kerrassaan mitään takeita tuotosta ole olemassa. Toiseksi, tilanne maailmalla on nyt elokuussa 2020 sellainen, että harkitsisin sijoittamista tarkkaan.

Tapaaminen on sovittu ensi viikolle. Kriteerinä asiakkuudelle on myös, että asiakas on kokenut sijoittaja. Siihen kelpaa kuitenkin se, että on käynyt silloin tällöin pörssikauppaa, kuten minä, yli kaksikymmentä vuotta. Sanoin, etten ole kokenut tai hyvä, mutta että itselläni on ollut osakkeita ”aina”.

Ap

Toisin sanoen, jos kyseessä ei ole suora huijaus niin hyvin korkean riskin toiminta vähintään. 

"Kokenut sijoittaja" ap ei missään nimessä ole, se että on omistanut ja makuuttanut osakkeita ei tee kenestäkään kokenutta sijoittajaa. Tuolla logiikalla aloitteleva päivätreidaaja on "kokenut" parissa kuukaudessa, koska kauppojen määrä on sama kuin ap:n tyyppisillä "konkareilla". Jos firma on tästä eri mieltä, se haiskahtaa.

Näyttää kuitenkin siltä että ap haluaa hassata rahansa tuohon firmaan. Ole hyvä vaan, sinun rahojasihan ne ovat. Luotamme, että muistat sitten aikanaan että se pieni "mitäs minä sanoin!"-ääni päässäsi kuuluu palstasijoittajille. : )

Miksi ihmeessä kuvittelisin sijoittajana tekeväni parempaa tulosta, kuin ammattivälittäjä, jolla on pystyssä oma varainhoitofirma?

Ap

Tämä ei ollut se pointti. Vaan se, että sinulla ei ole muuta todistetta tuon "ammattilaisen" kyvyistä kuin hänen oma sanansa. Et ole myöskään kiinnostunut sellaisia etsimään. Etkä näy ymmärtävän millään, että menneet tuotot eivät ole ennuste eivätkä tae tulevista tuotoista. Etkä sitä että tämä pätee aivan erityisesti korona-aikana jolloin markkinoilla on uusi tilanne. 

Mutta omatpa ovat rahasi, ja tottakai saat heit...tarkoitan sijoittaa ne miten tahdot. 

Onhan minulla hänen työntekijänsä sana siitä, miten sijoitukset ovat heillä tuottaneet. Miksi ihmeessä hän valehtelisi asiasta? Onko sinun tapanasi ainoastaan valehdella kaikille? Ja minun pitää se 200 000 sijoittaa, oli korona-aikaa tai ei, ja saada siitä ulos 12 000 vuodessa, siis se on minimitavoite, ei minimivaatimus, vaan minimitavoite. Mikä ongelma sulla on sen kanssa, muu kuin kateus? Kyllä mä ymmärrän, että köyhemmät kadehtii, onhan tämmöinen aika ainutlaatuinen tilaisuus, saada rahaa tekemättä yhtään mitään ja puoli-ilmaiseksi.peri itse miljoona, niin saat kokea saman 😎

Ap

Vierailija
105/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla provo...

Vierailija
106/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pankin sijoittajat tietäisivät miten tehdä varmasti rahaa, he eivät olisi enää pankissa toissä...

Tämä mies ei olekaan pankissa töissä! So...

Ap

Jos osaisit sijoittaa rahoja 45 % tuotolla, tekisitkö sitä hyväntekeväisyytenä muillekin olemattomalla palkalla?

Hän ottaa isomman siivun summasta, joka ylittää maailman pörssien kasvun. Sillä hän tienaa. Eli jos hän saa 15 %-yksikköä parempaa tulosta, kuin maailman pörssi-indeksi on, maksan hänelle siitä neljanneksen. Mutta saan itsekin h*ton hyvää tuottoa.

Ap

Vierailija
107/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pankin sijoittajat tietäisivät miten tehdä varmasti rahaa, he eivät olisi enää pankissa toissä...

Tämä mies ei olekaan pankissa töissä! So...

Ap

Jos osaisit sijoittaa rahoja 45 % tuotolla, tekisitkö sitä hyväntekeväisyytenä muillekin olemattomalla palkalla?

Hän ottaa isomman siivun summasta, joka ylittää maailman pörssien kasvun. Sillä hän tienaa. Eli jos hän saa 15 %-yksikköä parempaa tulosta, kuin maailman pörssi-indeksi on, maksan hänelle siitä neljanneksen. Mutta saan itsekin h*ton hyvää tuottoa.

Ap

Siis maksan 25% yli menevältä osalta, en koko tuotosta.

Ap

Vierailija
108/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tutkimuksessa apinat voittivat salkunhoitajat. Mille apinalle annat salkkusi hoitoon?

Vierailija
109/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja sitten sä heräsit,yhtä persaukisena kuin ennenkin,nippu laskuja kourassa!

Vierailija
110/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todempi tarina: Aloitin treidaamisen opettelun huhtikuussa, pääoma 2000€ jota olen sittemmin kasvattanut n.3000 euroon. Kauppoja n.20/kk

Tähän mennessä tapahtunut:

-aktiivisen treidaamisen isoin hyöty on se että syytä tappioihin voi aina etsiä peilistä ja voi yrittää toimia paremmin seuraavalla kerralla

-heinäkuu oli ensimmäinen kuukausi jolloin "menestyin". Todennäköisesti vähintään yhtä paljon tuurilla kuin osaamisella. Paitsi sen voinee laskea menestykseksi että en tehnyt tappiota huhti-kesäkuussa vaan pääsin muutaman euron plussalle.

-olen opiskellut ahkerasti kuukausitolkulla, ja oppinut lähinnä sen etten edelleenkään osaa mitään

-paitsi että käytän riskinhallinnan miettimiseen paljon enemmän aikaa kuin tuottojen miettimiseen, tajuan että on iso riski jo se että pääoma on koko ajan kiinni vain 1-2 osakkeessa

-olen oppinut että hyvä kauppa=kauppa josta saatava voitto lasketaan kympeissä, ja tajuan että toistaiseksi pääomani kasvaa lähinnä säästämällä ja jos minulla on kykyjä, siinä sivussa opin taitoa josta voin hyötyä rahallisesti pitkällä aikavälillä

Ai niin se heinäkuun tulos? Vajaa 15% voittoa, eli vajaat 10% indeksiä korkeampi suoritus. Ei mitään hajua, saanko toistettua tempun elokuussa, toistaiseksi ei hyvältä näytä. Opiskelen siis lisää.

Jos tässä ketjussa on joku oikeasti treidaamisen päälle ymmärtävä, saa kommentoida! [/threadjack]

64 lisää vielä:

Innostuin treidaamisesta kaverin tutustutettua minut aiheeseen. Kaveri lähti liikenteeseen pari kk aikaisemmin ja hänen alkupääomansa oli 6000€. Hän opiskeli aihetta parin youtube-videon verran, minkä jälkeen päätti että lisätieto vain rasittaa. Hän myös kekkasi että viputuotteet tuottavat onnistuessaan paljon paremmin kuin normiosakkeet, ja päätti alkaa sijoittaa öljyn vivuttamiseen sillä välin kun meikäläinen yritti ymmärtää muutamaa kotimaista osakeyhtiötä.

Kaveri joutui lopettamaan sijoittamisen pari kuukautta sitten, koska pääoma loppui ja velkaakin tuli otettua "mielettömän hyvään"  tilaisuuteen tarttumiseksi. Hän on katkera ja kokee tulleensa huijatuksi. Emme enää keskustele treidaamisesta ja muutenkin välit ovat viilentyneet, koska hän inhoaa sitä että olen porskuttanut näinkin hyvin tällä "ylivarovaisella" ja "turhan tiedon tankkaamiseen" perustuneella strategiallani. Hän itse ei luonnollisestikaan tarvinnut mitään strategioita, vaan hänelle riitti jos ymmärsi mitä ovat MACD, RSI ja tarttui sitten siltä pohjalta loistaviin tilaisuuksiin...

Jep. Viputuotteilla voi äkkiä hävitä enemmän kuin pääomansa. Yhtäkkiä oletkin velkaa välittäjällesi mukavan summan.

Miten niin? Hän sijoittaa minun rahojani osakkeisiin, ei millään viputuotteilla.

Ap

Vierailija
111/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä tutkimuksessa apinat voittivat salkunhoitajat. Mille apinalle annat salkkusi hoitoon?

Luuletko Warren Buffettia apinaksi?

Ap

Vierailija
112/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksu kirjoitti:

Ap

Ap

Mikään ei ole niin kivaa kuin pelata jonkun toisen rahoilla, varsinkin jos niistä voitoista saa vielä lisää palvelumaksuja itselle. Kyllä minäkin tiedän kohteita joihin voisin laittaa 200 000 ja ne tuottaisivat todella hyvää kassavirtaa. Jos tästä kassavirrasta saisin vielä oman siivuni, niin se olisi vain plussaa (minulle). Pahimmillaan kyllä sijoitusten arvo voisi sen 30-40% tippua nopeasti ja kassavirta ehtyä, mutta ei se minua haittaisi. Saisin silti sen pienen palkkion. Tuo arvon alentuminen ei olisi minun päänsärkyni.

Et saisi kuin 800 euroa koko vuodelta. Tai jos sijoitan 100 000, niin saisit 400 e.

Ap

Ap

Vierailija
113/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksu kirjoitti:

Ap

Ap

Et nyt oikein tajunnut, että henkilö ei saa palkkaa, ellei tee parempaa tulosta, kuin maailman pörssien indeksi tuottaa tai mikä tämä MSCI World NR onkaan. Miksi minua haittaisi saada sen tuottoprosentin yli menevältä osalta 75%?

Tietenkin voi olla, että minua paremmalla sijoittajalla menisi minua huonommin osakemarkkinoilla, mutta epäilen sitä vahvasti.

Ap

Vierailija
114/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Tämä on sitä, millaista elämä on VARAKKAILLA.

Ap

Vierailija
115/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Äitihullulla on hyvä päivä!

Vierailija
116/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoohan se on vipua käyttämällä tai lapioimalla salkun täyteen korkeariskisiä small cäppejä.

Mutta montako pinnaa sun salkun hoitaja oli miinuksella pahimpaan aikaan korona dipissä?

Vierailija
117/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, ei ole. Ainakaan sellaisilla joiden varakkuus on pysyvää.

t. varakas

Vierailija
118/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piontti on, että luulin yksityisen, valtakirjalla tehtävän varainhoidon olevan helkkarin kallista ja heidän lypsävän rahaa huonoinakin vuosina. Se yllätti, ettei ole!

Ap

Vierailija
119/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, ei ole. Ainakaan sellaisilla joiden varakkuus on pysyvää.

t. varakas

Mun varakkuus ei ole pysyvää. Se on kasvavaa.

Ap

Vierailija
120/272 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoohan se on vipua käyttämällä tai lapioimalla salkun täyteen korkeariskisiä small cäppejä.

Mutta montako pinnaa sun salkun hoitaja oli miinuksella pahimpaan aikaan korona dipissä?

En tiedä, mutta YTD on kuulemma noin 0.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan