Rikkaana on kivaa. Jos annan varani yksityiseen varainhoitajan käsiin, saatan saada 45% vuosituoton pörssistä
Mikä tekee 90 000 euroa, jos sijoitettavaa varallisuutta on 200 000 euroa. Ja kustannukset tästä ovat noin 4000 euron luokkkaa. Jos varainhoitaja ei menesty maailman osakemarkkinoiden kasvuprosenttia PAREMMIN, maksan vuodessa 400 euroa siitä, että hän sijoittaa varoilleni esim. 13% tuoton.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Paksu kirjoitti:
Kertoiko tämä kaveri sijoittamisen riskeistä mitään tavatessanne? Rehellisen sijoitustoiminnan perusta on kertoa, että sijoittamisessa on mahdollista menettää kaikki sijoitettu omaisuus. Mitään, ei kerrassaan mitään takeita tuotosta ole olemassa. Toiseksi, tilanne maailmalla on nyt elokuussa 2020 sellainen, että harkitsisin sijoittamista tarkkaan.
Tapaaminen on sovittu ensi viikolle. Kriteerinä asiakkuudelle on myös, että asiakas on kokenut sijoittaja. Siihen kelpaa kuitenkin se, että on käynyt silloin tällöin pörssikauppaa, kuten minä, yli kaksikymmentä vuotta. Sanoin, etten ole kokenut tai hyvä, mutta että itselläni on ollut osakkeita ”aina”.
Ap
Toisin sanoen, jos kyseessä ei ole suora huijaus niin hyvin korkean riskin toiminta vähintään.
"Kokenut sijoittaja" ap ei missään nimessä ole, se että on omistanut ja makuuttanut osakkeita ei tee kenestäkään kokenutta sijoittajaa. Tuolla logiikalla aloitteleva päivätreidaaja on "kokenut" parissa kuukaudessa, koska kauppojen määrä on sama kuin ap:n tyyppisillä "konkareilla". Jos firma on tästä eri mieltä, se haiskahtaa.
Näyttää kuitenkin siltä että ap haluaa hassata rahansa tuohon firmaan. Ole hyvä vaan, sinun rahojasihan ne ovat. Luotamme, että muistat sitten aikanaan että se pieni "mitäs minä sanoin!"-ääni päässäsi kuuluu palstasijoittajille. : )
Jos pankin sijoittajat tietäisivät miten tehdä varmasti rahaa, he eivät olisi enää pankissa toissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paksu kirjoitti:
Kertoiko tämä kaveri sijoittamisen riskeistä mitään tavatessanne? Rehellisen sijoitustoiminnan perusta on kertoa, että sijoittamisessa on mahdollista menettää kaikki sijoitettu omaisuus. Mitään, ei kerrassaan mitään takeita tuotosta ole olemassa. Toiseksi, tilanne maailmalla on nyt elokuussa 2020 sellainen, että harkitsisin sijoittamista tarkkaan.
Tapaaminen on sovittu ensi viikolle. Kriteerinä asiakkuudelle on myös, että asiakas on kokenut sijoittaja. Siihen kelpaa kuitenkin se, että on käynyt silloin tällöin pörssikauppaa, kuten minä, yli kaksikymmentä vuotta. Sanoin, etten ole kokenut tai hyvä, mutta että itselläni on ollut osakkeita ”aina”.
ApToisin sanoen, jos kyseessä ei ole suora huijaus niin hyvin korkean riskin toiminta vähintään.
"Kokenut sijoittaja" ap ei missään nimessä ole, se että on omistanut ja makuuttanut osakkeita ei tee kenestäkään kokenutta sijoittajaa. Tuolla logiikalla aloitteleva päivätreidaaja on "kokenut" parissa kuukaudessa, koska kauppojen määrä on sama kuin ap:n tyyppisillä "konkareilla". Jos firma on tästä eri mieltä, se haiskahtaa.
Näyttää kuitenkin siltä että ap haluaa hassata rahansa tuohon firmaan. Ole hyvä vaan, sinun rahojasihan ne ovat. Luotamme, että muistat sitten aikanaan että se pieni "mitäs minä sanoin!"-ääni päässäsi kuuluu palstasijoittajille. : )
En minä rahoja heihin hassaaa. Sanoinhan jo, että se maksaa 0,4 % kuluja, jos osakevälittäjä suoriutuu indeksiä heikommin. Teetkö itse kauppaa sitä alemmilla kuluilla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos pankin sijoittajat tietäisivät miten tehdä varmasti rahaa, he eivät olisi enää pankissa toissä...
Tämä mies ei olekaan pankissa töissä! So...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap miten pohtinut sitä, että jos valtavien voittojen saaminen on noin helppoa, miksi kuitenkin sijoittajien suuri enemmistö on aidosti tyytyväinen siihen että sijoitukset tuottavat edes sen vaatimattoman indeksin verran? Miksi sijoitusmiljonäärejä, miljardööreistä puhumattakaan, on niin vähän jos sijoitusvarallisuuden voi parilla kikkakolmosella tuplata helposti ihan nopeastikin?
Minusta tämä ei ole mitenkään erityisen ”helppoa”, sinun pitää luottaa valtava rahasumma ventovieraan käsiin ja lisäksi tosiaan kokenut sijoittaja ja minimisijoitus on 100 000e. En ole aivan varma, oliko se kriteerinä, että se on vain osa varallisuutta, mutta henkilö puhelimessa kertoi, että se on näin heidän asiakkaillaan. Heidän asiakkainaan on varakkaita yksityishenkilöitä, sukuja ja instituutioita, kuten säätiöitä. Harva palkansaaja varmaan herää missään vaiheessa etsimään tällaista palvelua. Toisekseen yritys on vasta pari vuotta vanha. Sen sijaan salkunhoitajalla on pidempi kokemus, yli kymmenen vuotta.
Ap
Kieltämättä, minullekaan ei olisi luottaa suurta rahasummaa ventovieraan käsiin.
Siksi en niin teekään, vaan näen mieluummin sen vaivan että opiskelen itse sen verran että on jonkunlainen käsitys asioista ja luotan viisaampiin ihmisiin jotka _eivät_ yritä päästä käsiksi rahoihini toisin kuin nämä kaupustelijat. Minunkin firmani asiakkaana on Monacon ruhtinasperhe, pari venäläistä oligarkkia ja Trumpin säätiö. Uskotko? Et voi todistaa ettei ole, enkä minä tietenkään voi levitellä sinulle liikesalaisuuksiani.
Oletko ap miettinyt, että sinulle saatetaan valehdella? En sano että näin 100% varmasti on, mutta sanon että nykyisellä tietämystasollasi et pysty erottamaan valehtelijan loruilua rehellisistä neuvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paksu kirjoitti:
ApToisin sanoen, jos kyseessä ei ole suora huijaus niin hyvin korkean riskin toiminta vähintään.
Miksi ihmeessä kuvittelisin sijoittajana tekeväni parempaa tulosta, kuin ammattivälittäjä, jolla on pystyssä oma varainhoitofirma?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies ei olekaan pankissa töissä! So...
Ap
Jos osaisit sijoittaa rahoja 45 % tuotolla, tekisitkö sitä hyväntekeväisyytenä muillekin olemattomalla palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paksu kirjoitti:
En minä rahoja heihin hassaaa. Sanoinhan jo, että se maksaa 0,4 % kuluja, jos osakevälittäjä suoriutuu indeksiä heikommin. Teetkö itse kauppaa sitä alemmilla kuluilla?
Ap
No, jos se suorituu todella paljon heikommin kuin keskiarvo, koska riski on suuri niin rahasi hassautuivat. Myös pääoman ja tuottojen menetys pitää ottaa huomioon kuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap miten pohtinut sitä, että jos valtavien voittojen saaminen on noin helppoa, miksi kuitenkin sijoittajien suuri enemmistö on aidosti tyytyväinen siihen että sijoitukset tuottavat edes sen vaatimattoman indeksin verran? Miksi sijoitusmiljonäärejä, miljardööreistä puhumattakaan, on niin vähän jos sijoitusvarallisuuden voi parilla kikkakolmosella tuplata helposti ihan nopeastikin?
Minusta tämä ei ole mitenkään erityisen ”helppoa”, sinun pitää luottaa valtava rahasumma ventovieraan käsiin ja lisäksi tosiaan kokenut sijoittaja ja minimisijoitus on 100 000e. En ole aivan varma, oliko se kriteerinä, että se on vain osa varallisuutta, mutta henkilö puhelimessa kertoi, että se on näin heidän asiakkaillaan. Heidän asiakkainaan on varakkaita yksityishenkilöitä, sukuja ja instituutioita, kuten säätiöitä. Harva palkansaaja varmaan herää missään vaiheessa etsimään tällaista palvelua. Toisekseen yritys on vasta pari vuotta vanha. Sen sijaan salkunhoitajalla on pidempi kokemus, yli kymmenen vuotta.
ApKieltämättä, minullekaan ei olisi luottaa suurta rahasummaa ventovieraan käsiin.
Siksi en niin teekään, vaan näen mieluummin sen vaivan että opiskelen itse sen verran että on jonkunlainen käsitys asioista ja luotan viisaampiin ihmisiin jotka _eivät_ yritä päästä käsiksi rahoihini toisin kuin nämä kaupustelijat. Minunkin firmani asiakkaana on Monacon ruhtinasperhe, pari venäläistä oligarkkia ja Trumpin säätiö. Uskotko? Et voi todistaa ettei ole, enkä minä tietenkään voi levitellä sinulle liikesalaisuuksiani.
Oletko ap miettinyt, että sinulle saatetaan valehdella? En sano että näin 100% varmasti on, mutta sanon että nykyisellä tietämystasollasi et pysty erottamaan valehtelijan loruilua rehellisistä neuvoista.
En usko, että minulle valehdellaan. Heillä on konttori Helsingissä paraatipaikalla ja tosiaan Suomen yhden suurimmista osakevälittäjistä Private Banking -osasto kertoi heistä (sanoivat siis, että voit hoitaa varallisuuttasi itse tai antaa sen toisille, silloin kysyin, että mitä vaihtoehtoja siihen on). Oletin sen olevan sairaan kallista, ja isoin ällistys oli tuo fiksu hinnoittelu tosiaan. Toki tuoloksetkin olivat huimia. Toki haluan varmaan dataa niistä ennen soppareiden tekoa.
Ap
Jaa, on tutkittu sijoittamista paljonkin ja yhdessä tutkimuksessa apina pärjäsi paremmin kuin ammattisijoittajat. Indeksiin sijoittaminen on kannattavaa, muutoin uhkapeliä ja tuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paksu kirjoitti:
ApNo, jos se suorituu todella paljon heikommin kuin keskiarvo, koska riski on suuri niin rahasi hassautuivat. Myös pääoman ja tuottojen menetys pitää ottaa huomioon kuluissa.
Ei vaan maksan 0,4% vaikka suoriutuisi keskiarvoisesti. Tai ylipäätään niin kauan kuin henkilö tekee tulosta. Jos tuottoprosentti firmasta olisi vaikkapa 6% kun maailmalla tuotto ois 13%, en mä siinä rahojani menettäisi. En itse sijoittaisi maailman indeksiin kuitenkaan. Koska haluan paremman tuoton, kuin se.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paksu kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuvittelisin sijoittajana tekeväni parempaa tulosta, kuin ammattivälittäjä, jolla on pystyssä oma varainhoitofirma?
Ap
Tämä ei ollut se pointti. Vaan se, että sinulla ei ole muuta todistetta tuon "ammattilaisen" kyvyistä kuin hänen oma sanansa. Et ole myöskään kiinnostunut sellaisia etsimään. Etkä näy ymmärtävän millään, että menneet tuotot eivät ole ennuste eivätkä tae tulevista tuotoista. Etkä sitä että tämä pätee aivan erityisesti korona-aikana jolloin markkinoilla on uusi tilanne.
Mutta omatpa ovat rahasi, ja tottakai saat heit...tarkoitan sijoittaa ne miten tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, on tutkittu sijoittamista paljonkin ja yhdessä tutkimuksessa apina pärjäsi paremmin kuin ammattisijoittajat. Indeksiin sijoittaminen on kannattavaa, muutoin uhkapeliä ja tuuria.
No, tän ihmisen track record kertoo muuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole vielä asiakas mutta nyt jo hehkuttaa :D eikö tämä ole vähän sama että dieetit joita et ole vielä aloittanutkaan on aina tehokkaimmat, ja unelmien tinderprinssi ihan täydellinen kumppani ennen kun sen on treffeillä tavannut. En hirveästi hehkuttaisi sijoitustuotetta ja leijuisi omahyväisyytesi pilvessä jos et ole itse edes vielä kokeillut. Kertomasi perusteella kuulostat aika naiivilta, toivottavasti sinulla ei oikeasti ole tuota 200 000 euroa työnnettäväksi jonnekin nigerialaiselle pankkitilille.
No pakko hehkuttaa, jos as
Nsaintalogiikkana on tuo, että päästessään samoihin, kuin maailman pörssi-indeksi tai mikä tämä MSCI World nyt onkaan, ottaa 0,4% omaisuuteni hoidosta, jolla saattaa tienata minulle kuitenkin 26 000 euroa vuodessa, mikäli sen indeksin, mihin tulostaan vertaa, tuotto olisi 13%.
Ap
Mä sain sähköpostin jossa luvattiin triplata lerssin pituus! Pakko on kyllä hehkuttaa jos luvataan tienata mulle jopa kahdeksaa lisäsenttiä, aattele tulee kuitenkin plus 200% lisää pituutta!!! Jos en lähde mukaan niin ei se siitä itsekseen pitene! Näillä ei oo nettisivuja mutta voin suositella sinullekin, pitää kysyä tekeekö ne myös aivojen laajennuksia, sinulla kun kuulostaisi olla näille molemmille tarvetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tän ihmisen track record kertoo muuta.
Ap
Miten olet päässyt käsiksi tähän track recordiin? Vai oletko vain kuullut luotettavalta taholta, millainen se on?
Alustajalla on niin kovasti löysää rahaa, että haluaa välikäden höyläämään siivua tuotoista. Oikeasti fiksu seuraa sijoittaa ja hajauttaa itse. Nousevilla markkinoilla indeksirahastot ovat hyvä kohde.
Mutta rikashan ei ole välttämättä fiksu. Oikea rahamies käyttäisi aikansa muualla kuin Vauva-lehden foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole vielä asiakas mutta nyt jo hehkuttaa :D eikö tämä ole vähän sama että dieetit joita et ole vielä aloittanutkaan on aina tehokkaimmat, ja unelmien tinderprinssi ihan täydellinen kumppani ennen kun sen on treffeillä tavannut. En hirveästi hehkuttaisi sijoitustuotetta ja leijuisi omahyväisyytesi pilvessä jos et ole itse edes vielä kokeillut. Kertomasi perusteella kuulostat aika naiivilta, toivottavasti sinulla ei oikeasti ole tuota 200 000 euroa työnnettäväksi jonnekin nigerialaiselle pankkitilille.
No pakko hehkuttaa, jos as
Nsaintalogiikkana on tuo, että päästessään samoihin, kuin maailman pörssi-indeksi tai mikä tämä MSCI World nyt onkaan, ottaa 0,4% omaisuuteni hoidosta, jolla saattaa tienata minulle kuitenkin 26 000 euroa vuodessa, mikäli sen indeksin, mihin tulostaan vertaa, tuotto olisi 13%.
ApMä sain sähköpostin jossa luvattiin triplata lerssin pituus! Pakko on kyllä hehkuttaa jos luvataan tienata mulle jopa kahdeksaa lisäsenttiä, aattele tulee kuitenkin plus 200% lisää pituutta!!! Jos en lähde mukaan niin ei se siitä itsekseen pitene! Näillä ei oo nettisivuja mutta voin suositella sinullekin, pitää kysyä tekeekö ne myös aivojen laajennuksia, sinulla kun kuulostaisi olla näille molemmille tarvetta?
Loistavaa! Tuo tarjous on myös täysin riskitön, sillä vaikka veitikkasi ei pitenisi 200%, se ei varmasti myöskään lyhene hoidon seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Paksu kirjoitti:
Ap
Ap hei valoja päälle! Tää kuulostaa niin manipuloivalta kusetukselta kun voi vain olla.
- epärealistiset voitot
- ei nettisivuja tai varmistettavaa infoa
- takuusumma palvelusta (tienaavat 0,4% x 200 000 vaikka tekisivät tappiota rahoillasi)
- tulospalkkio vasta hirmuvoittojen jälkeen (asiakkaalle jää kuva että helppoheikeillä olisi joku motivaatio tehdä rahoilla jotain...hehän saivat jo 0,4% summan isosta alkupääomasta niin miksi vaivautua vs. hankkia uusia ilmaista rahaa antavia asiakkaita)
- sisäpiirin juttu ('olet spesiaali, jos tiedät meistä')
- vain "kokeneet sijoittajat" otetaan mukaan ('olet tosi spesiaali ja älykäs')
- sanot että et ole kokenut, mutta silti pääset mukaan (eli myyjä sai helpon uhrin)
- tietty omaisuusraja (myyjän 0,4% voitot ovat jo automaattisesti isot, ei tarttee kuin kattoon syljeskellä)
Kuulostaako luotettavalta? Varmaan puolen vuoden päästä päästään lukemaan vinkutarinaa iltalehdestä miten sijoitushuijaus vei eläkesäästöt :D
Vierailija kirjoitti:
Eli sun varainhoitajas päihittää indeksin eli maailman parhaat supertietokoneet?
Ei indeksi ole mikään supertietokone...
Eikä indeksin voittamiseen paljoa vaadita.
Se sanottu 45%.. lol...
Tolla riskitasolla ku leikkii niin on kohta kaikki rahat loppu koska onni loppuu aina jossain vaiheessa.
Ei tietenkään ole takuu, mutta sellaisena vuotena olisin itse pakkasella varmaan 40-60%.
Ap