Rikkaana on kivaa. Jos annan varani yksityiseen varainhoitajan käsiin, saatan saada 45% vuosituoton pörssistä
Mikä tekee 90 000 euroa, jos sijoitettavaa varallisuutta on 200 000 euroa. Ja kustannukset tästä ovat noin 4000 euron luokkkaa. Jos varainhoitaja ei menesty maailman osakemarkkinoiden kasvuprosenttia PAREMMIN, maksan vuodessa 400 euroa siitä, että hän sijoittaa varoilleni esim. 13% tuoton.
Kommentit (272)
Kertoiko tämä kaveri sijoittamisen riskeistä mitään tavatessanne? Rehellisen sijoitustoiminnan perusta on kertoa, että sijoittamisessa on mahdollista menettää kaikki sijoitettu omaisuus. Mitään, ei kerrassaan mitään takeita tuotosta ole olemassa. Toiseksi, tilanne maailmalla on nyt elokuussa 2020 sellainen, että harkitsisin sijoittamista tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien 200000 on ollut rikas? Eihän sillä pääse edes kunnon varainhoidon piiriin.
Niinpä ja varsinkin täällä AV:lla olet täysin pohjasakkaa jos ei löydy 200 000e pelkästään kolikkoina sohvatyynyjen välistä.
Todempi tarina: Aloitin treidaamisen opettelun huhtikuussa, pääoma 2000€ jota olen sittemmin kasvattanut n.3000 euroon. Kauppoja n.20/kk
Tähän mennessä tapahtunut:
-aktiivisen treidaamisen isoin hyöty on se että syytä tappioihin voi aina etsiä peilistä ja voi yrittää toimia paremmin seuraavalla kerralla
-heinäkuu oli ensimmäinen kuukausi jolloin "menestyin". Todennäköisesti vähintään yhtä paljon tuurilla kuin osaamisella. Paitsi sen voinee laskea menestykseksi että en tehnyt tappiota huhti-kesäkuussa vaan pääsin muutaman euron plussalle.
-olen opiskellut ahkerasti kuukausitolkulla, ja oppinut lähinnä sen etten edelleenkään osaa mitään
-paitsi että käytän riskinhallinnan miettimiseen paljon enemmän aikaa kuin tuottojen miettimiseen, tajuan että on iso riski jo se että pääoma on koko ajan kiinni vain 1-2 osakkeessa
-olen oppinut että hyvä kauppa=kauppa josta saatava voitto lasketaan kympeissä, ja tajuan että toistaiseksi pääomani kasvaa lähinnä säästämällä ja jos minulla on kykyjä, siinä sivussa opin taitoa josta voin hyötyä rahallisesti pitkällä aikavälillä
Ai niin se heinäkuun tulos? Vajaa 15% voittoa, eli vajaat 10% indeksiä korkeampi suoritus. Ei mitään hajua, saanko toistettua tempun elokuussa, toistaiseksi ei hyvältä näytä. Opiskelen siis lisää.
Jos tässä ketjussa on joku oikeasti treidaamisen päälle ymmärtävä, saa kommentoida! [/threadjack]
Vierailija kirjoitti:
Todempi tarina: Aloitin treidaamisen opettelun huhtikuussa, pääoma 2000€ jota olen sittemmin kasvattanut n.3000 euroon. Kauppoja n.20/kk
Tähän mennessä tapahtunut:
-aktiivisen treidaamisen isoin hyöty on se että syytä tappioihin voi aina etsiä peilistä ja voi yrittää toimia paremmin seuraavalla kerralla
-heinäkuu oli ensimmäinen kuukausi jolloin "menestyin". Todennäköisesti vähintään yhtä paljon tuurilla kuin osaamisella. Paitsi sen voinee laskea menestykseksi että en tehnyt tappiota huhti-kesäkuussa vaan pääsin muutaman euron plussalle.
-olen opiskellut ahkerasti kuukausitolkulla, ja oppinut lähinnä sen etten edelleenkään osaa mitään
-paitsi että käytän riskinhallinnan miettimiseen paljon enemmän aikaa kuin tuottojen miettimiseen, tajuan että on iso riski jo se että pääoma on koko ajan kiinni vain 1-2 osakkeessa
-olen oppinut että hyvä kauppa=kauppa josta saatava voitto lasketaan kympeissä, ja tajuan että toistaiseksi pääomani kasvaa lähinnä säästämällä ja jos minulla on kykyjä, siinä sivussa opin taitoa josta voin hyötyä rahallisesti pitkällä aikavälillä
Ai niin se heinäkuun tulos? Vajaa 15% voittoa, eli vajaat 10% indeksiä korkeampi suoritus. Ei mitään hajua, saanko toistettua tempun elokuussa, toistaiseksi ei hyvältä näytä. Opiskelen siis lisää.
Jos tässä ketjussa on joku oikeasti treidaamisen päälle ymmärtävä, saa kommentoida! [/threadjack]
64 lisää vielä:
Innostuin treidaamisesta kaverin tutustutettua minut aiheeseen. Kaveri lähti liikenteeseen pari kk aikaisemmin ja hänen alkupääomansa oli 6000€. Hän opiskeli aihetta parin youtube-videon verran, minkä jälkeen päätti että lisätieto vain rasittaa. Hän myös kekkasi että viputuotteet tuottavat onnistuessaan paljon paremmin kuin normiosakkeet, ja päätti alkaa sijoittaa öljyn vivuttamiseen sillä välin kun meikäläinen yritti ymmärtää muutamaa kotimaista osakeyhtiötä.
Kaveri joutui lopettamaan sijoittamisen pari kuukautta sitten, koska pääoma loppui ja velkaakin tuli otettua "mielettömän hyvään" tilaisuuteen tarttumiseksi. Hän on katkera ja kokee tulleensa huijatuksi. Emme enää keskustele treidaamisesta ja muutenkin välit ovat viilentyneet, koska hän inhoaa sitä että olen porskuttanut näinkin hyvin tällä "ylivarovaisella" ja "turhan tiedon tankkaamiseen" perustuneella strategiallani. Hän itse ei luonnollisestikaan tarvinnut mitään strategioita, vaan hänelle riitti jos ymmärsi mitä ovat MACD, RSI ja tarttui sitten siltä pohjalta loistaviin tilaisuuksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun varainhoitajas päihittää indeksin eli maailman parhaat supertietokoneet?
No siis vuodelta 2019 tulos oli kuulemma 45% tuotto.
Ap
Aika pieni otos tilastolliseen päättelyyn... Et kai sentään ole t-testiä tehnyt yhdellä havainnolla?
Onko ap miten pohtinut sitä, että jos valtavien voittojen saaminen on noin helppoa, miksi kuitenkin sijoittajien suuri enemmistö on aidosti tyytyväinen siihen että sijoitukset tuottavat edes sen vaatimattoman indeksin verran? Miksi sijoitusmiljonäärejä, miljardööreistä puhumattakaan, on niin vähän jos sijoitusvarallisuuden voi parilla kikkakolmosella tuplata helposti ihan nopeastikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun varainhoitajas päihittää indeksin eli maailman parhaat supertietokoneet?
ApAika pieni otos tilastolliseen päättelyyn... Et kai sentään ole t-testiä tehnyt yhdellä havainnolla?
Kuka tahansa teki vuoden 2019 kurssikiimassa 45% tuoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAika pieni otos tilastolliseen päättelyyn... Et kai sentään ole t-testiä tehnyt yhdellä havainnolla?
Eihän hän ole tehnyt mitään testiä, tai edes tarkistanut lukuja itse, kun tulos oli _kuulemma_ 45% tuotto.
Ap on todellinen rikas, ei se ole hänellä niin justiinsa. Ja siitähän hän aikoo ammattilaiselle maksaa että ne hoitavat kaikki rasittavat tarkistelut hänen puolestaan!574
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti tykkään siitä, että jos hän saa sen maailman pörssien menestyksen verran, se maksaa 200 000 eurosta 800e (jos se lasketaan sijoitetusta tai vuoden alussa olleista varoista). Mutta koska se tuotto on kuulemma viimeiset 10 vuotta ollut keskimäärin 13% niin se tuottaisi minulla 26 000 euroa vuodessa silloinkin. Missä on sellaiseen 0,4% kulu?
Ap
Tuo 13 pinnaa ei ole mikään takuu. Yhtä hyvin voivat ottaa rahasi ja tuottoa tulee 1,2 % tai -5 %. Yleensä jos ollaan maksavinaan, ollaan tekevinään.
Paksu kirjoitti:
Kertoiko tämä kaveri sijoittamisen riskeistä mitään tavatessanne? Rehellisen sijoitustoiminnan perusta on kertoa, että sijoittamisessa on mahdollista menettää kaikki sijoitettu omaisuus. Mitään, ei kerrassaan mitään takeita tuotosta ole olemassa. Toiseksi, tilanne maailmalla on nyt elokuussa 2020 sellainen, että harkitsisin sijoittamista tarkkaan.
Paitsi jos sijoittaa velkavivulla, silloin voi menettää enemmänkin. Just eilen oli juttua Hesarissa aiheesta.
Rehellisintä on kertoa, että sijoitettaessa maltillinen tuotto on HYVÄ tulos, ja on paljon todennäköisempää kärsiä isot tappiot kuin kääriä isot voitot.
Rehellistä on myös kertoa, että erityisesti tällä hetkellä markkinat ovat ennustamattomat ja historiallisesti uudessa tilanteessa. Sillä mitä jokin sijoitus tai strategia tuotti v 2019 ei ole mitään merkitystä korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 200 000 susta rikas? Kelpaisi kyllä minullekin tuotot. Itsensähän saa palstalla tuntea lähes aina surkeaksi luuseriksi, kun palkasta jää yli hikinen tonni kuussa.
Eivät he ota sellaista asiakkaaksi, jonka ainoa sijoitettava varallisuus on tuo. Joten, sun on oltava rikas, että pääset asiakkaaksi.
ApNo heitä se firma. Niillä varmaan hyvät verkkosivutkin, että pystyy todentamaan nämä väitteet...
Ei sen firman nimen julkaisu ole sinulta pois... ja muuten MILLÄÄN firmalla ei ole tuollaista rajoitusta että "vain osan rahoistasi saat tuoda meille". 1) niillä EI edes ole keinoa todentaa sitä että paljonko varallisuutesi on ja 2) he ovat tekemässä itselleen rahaa, he haluavat kaikki rahasi hoitoon, näin heidän oma tulos maksimoituu.
Itsekään en tätä mistään netistä löytänyt, joten en sano, varsinkin, kun vastaanotto oli noin haistattelevaa. Kyselkää itse, vinkki iso oakevälittäjä on ainoa, minkä saat. Vai olisiko itselläsi muka tarvetta paremmalle sijoittajalle?
Apniin, tarjottiin mahdollisuutta laittaa luu kurkkuun. Etkä siihe tarttunut.... ja "iso osakevälittäjä" jolla ei ole verkkosivuja. Jep jep. aika hyvä trollaus ku 3 sivua paskaa jo tullut. nyt loppu peikon syöttäminen.
Isolla osakevälittäjällä on verkkosivut, mutta heiltä sain vinkin tästä toisesta firmasta. He taas eivät mainitse verkkosivuillaan palvelunsa hintaa... Kuten eivät hyvät diilit useinkaan ole tarjottuina kaikkien nenän eteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla itse kotimaan pörssiin osinko-osakkeisiin, joita en edes osaisi poimia, saisin ehkä just 6% tuoton, jos oikein onnistun. Eiköhän ammattisijoittaja aina itseni hakkaa :D Ja jos se ei vielä edes maksa mitään, että hän hakkaa minut (jos eihakkaa maailman pörssikurssikehitystä), niin mahtavaa! Ja jos hän suoriutuu maailman pörssikursseja paremmin, maksan siitä kyllä, mutta saan itsekin edelleen enemmän.
ApHeh, apinatkin hakkaavat sijoitusneuvojat :-)
Hän ei ole sijoitusneuvoja. Hän hoitaa asiakkaan rahoja valtakirjalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 200 000 susta rikas? Kelpaisi kyllä minullekin tuotot. Itsensähän saa palstalla tuntea lähes aina surkeaksi luuseriksi, kun palkasta jää yli hikinen tonni kuussa.
Eivät he ota sellaista asiakkaaksi, jonka ainoa sijoitettava varallisuus on tuo. Joten, sun on oltava rikas, että pääset asiakkaaksi.
ApNo heitä se firma. Niillä varmaan hyvät verkkosivutkin, että pystyy todentamaan nämä väitteet...
Ei sen firman nimen julkaisu ole sinulta pois... ja muuten MILLÄÄN firmalla ei ole tuollaista rajoitusta että "vain osan rahoistasi saat tuoda meille". 1) niillä EI edes ole keinoa todentaa sitä että paljonko varallisuutesi on ja 2) he ovat tekemässä itselleen rahaa, he haluavat kaikki rahasi hoitoon, näin heidän oma tulos maksimoituu.
Itsekään en tätä mistään netistä löytänyt, joten en sano, varsinkin, kun vastaanotto oli noin haistattelevaa. Kyselkää itse, vinkki iso oakevälittäjä on ainoa, minkä saat. Vai olisiko itselläsi muka tarvetta paremmalle sijoittajalle?
Apniin, tarjottiin mahdollisuutta laittaa luu kurkkuun. Etkä siihe tarttunut.... ja "iso osakevälittäjä" jolla ei ole verkkosivuja. Jep jep. aika hyvä trollaus ku 3 sivua paskaa jo tullut. nyt loppu peikon syöttäminen.
Isolla osakevälittäjällä on verkkosivut, mutta heiltä sain vinkin tästä toisesta firmasta. He taas eivät mainitse verkkosivuillaan palvelunsa hintaa... Kuten eivät hyvät diilit useinkaan ole tarjottuina kaikkien nenän eteen.
Ap
Edelleen, nimiä kehiin tai sitä ei tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole vielä asiakas mutta nyt jo hehkuttaa :D eikö tämä ole vähän sama että dieetit joita et ole vielä aloittanutkaan on aina tehokkaimmat, ja unelmien tinderprinssi ihan täydellinen kumppani ennen kun sen on treffeillä tavannut. En hirveästi hehkuttaisi sijoitustuotetta ja leijuisi omahyväisyytesi pilvessä jos et ole itse edes vielä kokeillut. Kertomasi perusteella kuulostat aika naiivilta, toivottavasti sinulla ei oikeasti ole tuota 200 000 euroa työnnettäväksi jonnekin nigerialaiselle pankkitilille.
No pakko hehkuttaa, jos as
Nsaintalogiikkana on tuo, että päästessään samoihin, kuin maailman pörssi-indeksi tai mikä tämä MSCI World nyt onkaan, ottaa 0,4% omaisuuteni hoidosta, jolla saattaa tienata minulle kuitenkin 26 000 euroa vuodessa, mikäli sen indeksin, mihin tulostaan vertaa, tuotto olisi 13%.
Ap
Paksu kirjoitti:
Tapaaminen on sovittu ensi viikolle. Kriteerinä asiakkuudelle on myös, että asiakas on kokenut sijoittaja. Siihen kelpaa kuitenkin se, että on käynyt silloin tällöin pörssikauppaa, kuten minä, yli kaksikymmentä vuotta. Sanoin, etten ole kokenut tai hyvä, mutta että itselläni on ollut osakkeita ”aina”.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kiinnostava sen takia, että maailman pörssien tuotto sinä vuonna, johon henkilö siis vertaa suoriutumistaan, oli 30%.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ap miten pohtinut sitä, että jos valtavien voittojen saaminen on noin helppoa, miksi kuitenkin sijoittajien suuri enemmistö on aidosti tyytyväinen siihen että sijoitukset tuottavat edes sen vaatimattoman indeksin verran? Miksi sijoitusmiljonäärejä, miljardööreistä puhumattakaan, on niin vähän jos sijoitusvarallisuuden voi parilla kikkakolmosella tuplata helposti ihan nopeastikin?
Minusta tämä ei ole mitenkään erityisen ”helppoa”, sinun pitää luottaa valtava rahasumma ventovieraan käsiin ja lisäksi tosiaan kokenut sijoittaja ja minimisijoitus on 100 000e. En ole aivan varma, oliko se kriteerinä, että se on vain osa varallisuutta, mutta henkilö puhelimessa kertoi, että se on näin heidän asiakkaillaan. Heidän asiakkainaan on varakkaita yksityishenkilöitä, sukuja ja instituutioita, kuten säätiöitä. Harva palkansaaja varmaan herää missään vaiheessa etsimään tällaista palvelua. Toisekseen yritys on vasta pari vuotta vanha. Sen sijaan salkunhoitajalla on pidempi kokemus, yli kymmenen vuotta.
Ap
Ap ei ole vielä asiakas mutta nyt jo hehkuttaa :D eikö tämä ole vähän sama että dieetit joita et ole vielä aloittanutkaan on aina tehokkaimmat, ja unelmien tinderprinssi ihan täydellinen kumppani ennen kun sen on treffeillä tavannut. En hirveästi hehkuttaisi sijoitustuotetta ja leijuisi omahyväisyytesi pilvessä jos et ole itse edes vielä kokeillut. Kertomasi perusteella kuulostat aika naiivilta, toivottavasti sinulla ei oikeasti ole tuota 200 000 euroa työnnettäväksi jonnekin nigerialaiselle pankkitilille.