Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin vuokra-asunto. Muut muuttaa pois, täysi-ikäinen lapsi jää asumaan?

Vierailija
28.07.2013 |

Tarkoitus olisi, että lapsemme voisi jäädä tähän kaupungin asuntoon kun me muut muutamme omaan kotiin. Pystyykö näin tekemään? Lapsi jäisi tähän ja vaihtaisi asunnon pienempään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni kyllä. Kun henkilö on siinä valmiiksi kirjoilla, voidaan tehdä päävuokralaisen muutos. Musta siihen on oma lomakekin. Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa näin on tehty, isä muutti naisystävän kanssa yhteen muualle kuin kaupungin vuokra-asuntoon, ja aikuinen poika jäi siihen asuntoon yksin. Itsekin olen tätä miettinyt  jossakin vaiheessa, kun harkitsin työtä toiselta paikkakunnalta,  mutta nykyinen asunto on niin kiva,  että minä jään tähän ja toi aikuinen saa joskus etsiä oman asunnon (kaupungilla 18v kotoa omaan kotiin haluava maksukykyinen on etusijalla, toki etusijalla on moni muukin). Mutta siinäkin mielessä hyvä idea, että kaupungin asunto on niin lottovoitto, ettei siitä kannata kokonaan luopua.

Voi toki olla, että lapsesi joutuu asumaan päävuokralaisena sen vuoden (raja asunnonvaihdolle), ennen kuin hakea vaihtoa, eikä vaihtoasuntoa välttämättä löydä helposti. No, Stadin kämppä hänelle kuitenkin on:).

Vierailija
2/5 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoita 23 000 joista 60% kiireellisiä. On siinä odottamista. N. 3000 saa vuodessa asunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nro 3, on kuitenkin vähän eri asia kun henkilö ASUU jo kaupungin vuokra-asunnossa. Silloin se kotoa muuttava aikuinen voi saada oman asunnon helpostikin, kun on valmiiksi sisällä. Aloittajan tapauksessa tosin nuori jää asuntoon, jossa on jo kirjoilla, joten heillä ei tätä ongelmaa ole, ja vaihtoasunnon saa tuosta vain, kun löytää sopivan vaihtokumppanin. Itse sain muuten kaupungin asunnon 2kk sisällä hakemisesta, olen kunnollinen ja työssäkäyvä yh, ja tiedän parikin nuortaparia, jotka ovat saaneet asunnon 2 viikossa, kun eivät asettaneet mitään rajoituksia alueelle tms. Lottovoitto se kuitenkin, mistä ei kannata luopua, kun on kerran päässyt sisään.

Vierailija
4/5 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan muuten pitää olla asunnossa kirjoilla jotta voi tulla päävuokralaiseksi? Poikani muutti takaisin kotiin eron vuoksi. Ollut nyt kirjoilla 4kk. Minä ostan oman asunnon ja poikani haluaisi jäädä tähän kaupungin asuntoon. Onnistuuko?

Vierailija
5/5 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Henkilön pitää olla ollut kirjoilla asunnossa pidempään (plus olla maksanut osansa vuokrasta tuolta ajalta). En muista oliko se 1v vai 2v se raja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän