Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö karhunpalveluksen nuorelle työkaverille kun katson sormien läpi sen touhuja?

Vierailija
17.11.2022 |

Tehdään usein samassa vuorossa kahdestaan töitä. Esimies ei ole fyysisesti paikalla. Reilu parikymppinen tyyppi saattaa vain ohimennen mainita että hän sitten tulee sinä ja sinä päivänä myöhässä koska lähtee viihteelle. Lähtee myös joinakin päivinä paljon aiemmin. Joskus on koko seuraavan päivän pois koska tarvitsee enemmän vapaa-aikaa. Silloin kun on töissä niin kuuntelee musiikkia, pelaa ja näpertää puhelinta jalat pöydällä. Höpöttää omia asioitaan eikä tee mitään oma-aloitteisesti, paitsi keitä kahvia. Asiakkaille tyyppi rähjää jos tulee jokin vaativampi tilanne. Siitä hän onkin saanut palautetta. Olen hänelle puhunut, mutta suhtautuu ylimielisesti ja alkaa käyttäytymään passiivisaggressiivisesti. En välitä enää hänen menemisistään ja tulemisistaan. Pomolle on suuri kynnys sanoa asiasta, koska pomo on aika lempeämielinen ja todennäköisesti vain sanoo ettei noin voi toimia. Tämän jälkeen jatkan tyypin kanssa ja siedän vielä raivostuttavampaa käytöstä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pidät sille kuria ja kerrot miten aikuisten työelämä toimii

Vierailija
2/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin, että sellaisenä päivänä kun on ilmoittanut tulevansa myöhässä, jäisin itse juuri ennen työvuoroa pois. Äkillinen vatsatauti, alkoi töymatkalla tai jotain. Siinä voi pomo sitten itse ihmetellä, miksi toinen vuoron työntekijöistä ei ole paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne työt sitten tekee?

Vierailija
4/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä teet, mutta ei ole sun vastuulla kasvattaa muita ja saada heitä tajuamaan omaa parastaan.

Itse nuorena olisin halunnut, että joka ystävällisesti ja asiallisesti olisi saanut minut oppimaan ja ymmärtämään työelämän pelisäännöt. Ei sitä koulujen harjoitteluissa tajunnut oikein mitään. Sitten työelämässä ollaan ihan ihmeissään kun muut eivät voi sietää sluibailevaa työkaveria ja tulet savustetuksi ulos.. Eikä sen ole pakko olla sluibailua, vaan sellainen sietämätön asenne "minä tiedän paremmin ja vaadin perusteluja jos en muka tiedä".

Itse olen siis ollut se urpo ja urpon työkaveri... Silloin kun olin tuo nuori ja huono työkaveri, niin kukaan ei sanonut siitä. Sitten kun olin sen huonon työkaverin kaveri, niin en sanonut rakentavasti, vaan menetin hermoni..

On vaikeeta..

Vierailija
5/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo poissaolot pidä sopia esimiehen kanssa? Ja myöhästymiset ilmoittaa ja aikaisemmin lähtemiset? Eikö teillä ole sähköistä työajan seurantaa?Ja jos ei tee mitään, niin kuka ne hänen työtehtävänsä tekee?

Jos ei tee työvuorolistan mukaisia työaikoja, ja sopimatta esimiehen kanssa niistä poikkeaa, niin silloin voi työnantaja antaa potkut.

Vierailija
6/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut tekemään työtä hänen puolestaan niin kuin silloin, kun hän ei tule ajoissa töihin tai vaan räplää luuriaan, että haluaako hän luopua osasta palkastaan sulle vai puhutaanko pomon kanssa suoraan. Onhan teidän päästävä yhteisymmärrykseen, että jos teetättää sinulla kaikki työt on sinun saatava myös siitä työstä korvaus. Ei kukaan voi töissä ratsastaa muiden kustannuksella. Muutenhan sulle on kai aivan sama, vaikka makaisi pomon luvalla koko vuoronsa, mutta älä sentään tee ylimääräistä työtä. 

Vierailija
7/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmasti kysyisin joka kerta, että olethan sopinut asiasta esimiehen kanssa. Jos siis sanoo tulevansa huomenna myöhässä, vastaat, sovithan sen myös esimiehen kanssa. Jos lähtee aiemmin, sanot seuraavana päivänä, että muistithan sopia aiasta esimiehen kanssa. Jos on pois töistä, kysyt seuraavana päivänä, että muistihan sopia vapaapäivästä esimiehen kanssa.

Ja jos hän on aina sopinut näistä ja ne haittaavat työntekoa, ottaisin asian esille esimiehen kanssa ja selittäisin, että se vaikeuttaa sinun työtäsi, kun toinen on vähän väliä pois, tulee myöhässä tai lähtee liian aikaisin.

Vierailija
8/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin niin, että sellaisenä päivänä kun on ilmoittanut tulevansa myöhässä, jäisin itse juuri ennen työvuoroa pois. Äkillinen vatsatauti, alkoi töymatkalla tai jotain. Siinä voi pomo sitten itse ihmetellä, miksi toinen vuoron työntekijöistä ei ole paikalla.

Miksi itseään pitäisi saattaa huonoon valoon? Jotta toinen myöhästymisestä ilmoittanut näyttäytyisi korvaamattomana? "Onneksi sentään saapui myöhässä, pitääkin palkita nuori"

Vierailija
9/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole sopinut pomon kanssa mitään. Reteästi ja ilmoitusluontoisesti vain tekee mitä tykkää. Joku täällä sanoikin että on ollut nuorena ja kokemattomana huono työkaveri. Itse olin myös usein myöhässä sen viis minuuttia ja joskus enemmänkin. Luin lehtiä ja istuin. Itselleni siitä sanottiin ja pienen häpeilyn jälkeen otin onkeeni. Ei olisi tullut mieleenkään ruveta käyttäytymään häijysti. Mutta tämä mun työkaverini käy nokkavaksi eikä kiusallaankaan tee edes sitä vähää mitä tekee. Työ on yleensä melko leppoista ja pärjäisin yksinkin. Alan jo toivoa ettei tulisi ollenkaan, ja rupeaisi ajan kanssa niin röyhkeäksi että olisi enää täysin mahdotonta jatkaa työssä.

Ap

Ap

Vierailija
10/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työstä on kysymys?

Vierailija
11/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyseessä nuori nainen. Miehellä olisi jo rangaistus tullut kun miehien toimitaan ei katsota sormienläpi niin kuin naisten

Vierailija
12/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole sopinut pomon kanssa mitään. Reteästi ja ilmoitusluontoisesti vain tekee mitä tykkää. Joku täällä sanoikin että on ollut nuorena ja kokemattomana huono työkaveri. Itse olin myös usein myöhässä sen viis minuuttia ja joskus enemmänkin. Luin lehtiä ja istuin. Itselleni siitä sanottiin ja pienen häpeilyn jälkeen otin onkeeni. Ei olisi tullut mieleenkään ruveta käyttäytymään häijysti. Mutta tämä mun työkaverini käy nokkavaksi eikä kiusallaankaan tee edes sitä vähää mitä tekee. Työ on yleensä melko leppoista ja pärjäisin yksinkin. Alan jo toivoa ettei tulisi ollenkaan, ja rupeaisi ajan kanssa niin röyhkeäksi että olisi enää täysin mahdotonta jatkaa työssä.

Ap

Ap

Sitä suuremmalla syyllä alkaisin asiasta sanoa hänelle. Jos hän sanoo, että ei ne esimiehelle kuulu, työkaveria voi valistaa, että kyllä muuten kuuluu. Ja jos hän edelleen tulee ja menee miten haluaa, ottaisin asian esille esimiehen kanssa. Hänhän maksaa palkkaa tyypille, joka ei ole edes työpaikallaan tekemässä töitä (oletan, ettei teidän työssä ole liukumia).

Vierailija
13/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te entiset laiskottelijat miehiä? Nuorena kesätöissä pojat teki just noin. Lukivat lehtiä eikä vahingossakaan tehneet mitään pyytämättä.

Vierailija
14/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoisin kyylämästä toisten työaikoja.

Meillä oli yksi joka kyyläsi ja antoi aiheellisen vinkin duunikaverin vilpistelystä. Vilpistelijä sai potkut - kaikkien mielestä ansaitusti. Mutta pitikö kukaan sen jälkeen kyylästä? Ei, ei edes esimies. Kyylä laitettiin pihalle pari kk myöhemmin. En tiedä miksi, tehokas ihminen

Vierailija
15/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole koeaikaa käytössä? Vai käyttäytyikö asiallisesti sen ajan? Sinä aikanahan tuollaiset pitäisi pistää pihalle.

Vierailija
16/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli ihan ok, mutta silloin esimies oli paikalla enemmän. Enää ei ole, ja sen myötä homma lähtenyt käsistä.

Ap

Vierailija
17/17 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noille voi mitään, anna olla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi