<<Toukokuiset 2014>>
Heippa!
Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)
-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.
Kommentit (484)
Heippa vaan! Vieläkö sopii mukaan?
En kyllä tiedä pysynkö enää perässä, kun tämä pino on ollut pystyssä jo niin kauan, mutta voisin kuitenkin liittyä mukaan kuumeilijoihin. :)
Moni varmasti tunnistaakin... Pitkän matkan kuumeilija siis olen ja viime pino jäi välistä, koska minulle tehtiin loop-hoito, jossa poistettiin pieni solumuutos (ollut jo yli 2v ja nyt oli papassa havaittava muutos, joten poistettiin nopealla aikataululla) sekä tehtiin kohdun tähystys ja pieni koepala tätä lapsettomuutta ajatellen. Kohdun limakalvo oli hyvä. Koepalan tuloksia en ole kuullut, että onko ne edes tulleet vielä, mutta ainakaan hoitaja ei siitä maininnut mitään. Enkä tajunnut itse edes kysyä).
Tällä hetkellä tilanne on se, että olen vuotanut verta siitä toimenpiteestä asti eli 2 viikkoa ja nyt alkoi sitten keskiviikkona siihen jatkoksi ihan oikeat menkatkin. Toivotaan, että se tiputtelu loppuu nyt myös sitten näihin menkkoihin ja voisin tässä kierrossa jo luomuvauvaa yrittää. :)
Olemme lapsettomuushoidoissa ja meillä on tällä hetkellä pakkasessa 7 alkiota, joista yksi on tarkoitus siirtää kohtuun seuraavassa kierrossa. Aloitan tämän kierron loppuun Primolut-kuurin 10 päivän ajaksi ja seuraavan kierron alkuun Clomifenin parantamaan munarakkulan kasvua ja siinä kierrossa sitten tehdään alkionsiirto, jos limakalvo on ok ja kaikki tiputteluvuodot jääneet pois.
Alan olla pikkuhiljaa taas innoissani tästä kuumeilusta, kun kesän ja poliklinikan kesätauon takia ollaan jouduttu taas odottelemaan monta kuukautta tätä alkionsiirtoa! Itse hoitohan meillä oli huhtikuun lopussa ja silloin tehtiin tuoresiirto, mutta sen jälkeen ollaan oltu ihan luomuna liikkeellä, mikä on hieman epätoivoisen tuntuista meidänkin 3,5 vuoden lapsettomuushistorialla. Vaikka siihen ei syytä olekaan ja luomuraskaus on täysin mahdollinen. Ja sitähän tässä ollaan nyt tuettu hakemalla hyvää vitamiinitasapainoa ja aloitettiin molemmat myös Gelee Royale, kun sitä on niin kovasti täällä kehuttu. :)
Yritän päästä jotenkin tähän pinoon ja teidän tilanteisiin mukaan ja roikun mielelläni täällä teidän seurassa joka tapauksessa. :)
Marjana kp 3/28-32 yk 3,5 vuotta
Täällä oli näköjään pohdittu noita liikunnan vaikutuksia raskautumiseen ja minä olen tätä kysynyt pitkän linjan lapsettomuuslääkäriltä ja hän sanoi, ettei sillä ole mitään vaikutusta kiinnittymiseen. Liikunnan rajuus vaikuttaa vasta sitten, kun istukka on muodostunut ja todella raju liikunta (lähinnä tärinä) voisi saada sen irtoamaan. Hyvin raju liikunta omaan kuntotasoon nähden voi toki estää ovulaatiota, mutta yleensä silloin on kuukautishäiriöitäkin. Omalla kuntotasolla liikkuminen ei kuulemma haittaa millään tavalla.
Safia, Marjamiini, Nemi... Ihanaa kun tekin olette onnellisia mun puolesta! <3 Ihan tuli tippa linssiin. :) Kiitos, mukavaa kun on henkisiä tukijoita. :D
Aikomus oli että en jatkuvasti roiku täällä, mutta näytänpä roikkuvan. :o
Hirvee paniikki, kun laskin että ovis on ens ti-to välillä, ja ukon retale on reissussa sen viikon, ma-aamusta pe-iltaan. :(
Toivottavasti jaksettas touhuilla ma-aamuna, ja ovis ois jo tiistaina.
Tipahdin huhtikuisista, nyt menossa kp 2/28-31 yk 6.
Toivotaan että tämä toukokuu olisi se the kuukausi! Ollaan miehen kanssa molemman synnytty toukokuussa, samoin miehen lapset. Omat lapset ovat syntyneet kesä- ja heinäkuussa. Viikon päästä olisi meidän häät <3 josko se pikkuinen odottaakin sitä, ovis olis sopivasti häiden jälkeen :)
Kyllä sitä on tässä miettinyt että mistä johtuu ettei tärppää. Nuorempana tulin tosi helposti raskaaksi. Takana myös 2 keskenmenoa ja 1 kohdunulkoinen. Hormoonikierukan jälkeen (jolloin menkat loppuivat kokonaan) eivät kuukautisen ole palanneet normaaleiksi, vaan ovat muuttuneet todella niukoiksi ja tuhruttelee sen poari pv ennen menkkojen alkua. Menkatkaan eivät ole runsaat, vaan pärjäisin samalla siteellä määrällisesti koko kuukautisten ajan. Lähinnä pyyhittäessä tulee enemmän verta. Sori tää ällöily. Sitä tulee vaan mietittyä kaikenlaista. Mieskin jo miettii että onko niin ettei me "sovita" toisillemme kun keskenään ei natsaa. Ovulaatio kuitenkin tapahtuu, tai ovistesti antaa siis pölussan. Voiko silti olla ettei munasolu irtoakkaan? Tai ei kykene kiinnittymään?
Aikoinaan kun munajohtimeni repesi, minulle sanottiin että pääsen helposti tutkimuksiin koska tilanne on ollut sellainen kun on (lääkärin virhearvio). Nyt mietin, että mihin sitä pitää ottaa yhteyttä. Tk:hon varata aika tavan lääkärille? Laittaako hän lähetteen eteenpäin? Miten nuo asiat etenevät?
No niin. Nyt kun rohkenin ne tunnukset luoda kirjoitellakseni tänne niin hieman esittäydyn eilisen "minäkin täällä"-huudahduksen jälkeen.
Toinen lapsi siis toiveissa. Ensimmäinen tuli heti kun lupa annettiin, mutta kuinka käy tällä kertaa?!? On vaan sellainen olo kuten PIKKU ORVOKKI aiemmin kirjoitteli ettei yhtä onnekkaita olla, vaan saa pitkäänkin odotella ennen tärppiä. Mistähän lie johtuu tuollaiset oloilut?!
Mä niin jännittelen täällä että koska alkaa porukka siirtymään plussanneiden puolelle kun jotkut olivat jo testejä tehneetkin. Itsehän tässä vasta ovista odottelen. Ensimmäisen kohdalla odottelin menkkoja viikon ennenkuin testasin, mutta nykyisin mussa asuu sellainen hätähousu että saatan testata jo ennen menkkoja kun ensin olen ne kuvitellut oireet saanut :P
JOHANNA81: Harmi että putosit huhtikuisista :/
Olettaisin että tutkimuksiin päästäksesi sinun täytyisi mennä TK lääkärin kautta saadaksesi lähete. Eiköhän ne osaa puhelimitse aikaa varatessakin ohjata oikeaan osoitteeseen, käynnin syytä kun todennäköisesti kyselevät. Ja sitten kun lähete on saatuna niin jonkinaikaa saattaa joutua kutsua tutkimuksiin odotella, sitten kun on tutkittu niin saattaa joutua taas odottelemaan tuloksia.. Mutta se on hyvä aloittaa siitä että varaa sen ajan! :)
Mutta toivotaan kovasti että toukokuu olisi nyt meidän kaikkien The Kuukausi!
Perjantaita kaikille! :)
Marjana: Multa poistettiin sähkösilmukkahoidolla keskivaikea/vaikea-asteinen syövän esiaste toista vuotta sitten. Eka kontrolli oli puolen vuoden päästä hoidosta, ja nyt ne ovat sitten vuoden välein viiden vuoden ajan. Kaikki papat on olleet nyt hoidon jälkeen puhtaita, mutta kyllähän tuo mietityttää, että voiko tuo asia vaikuttaa hedelmällisyyteen :/ Mulla siis se solumuutos ei ollut ehtinyt kasvaa kovin suureksi, kun huomattiin ajoissa ja saatiin sähkösilmukalla poistettua. Kesäkuussa oli papa jossa kaikki oli ok, ja muutenkin kuulemma kohdunkaula ym alueet näyttivät siistiltä ja terveiltä. Aina kuitenkin on itku päässyt helpotuksesta kun on saanut puhtaat tulokset. Olishan se inhottavaa, kun kesken vauvan yrittämisen ilmeniskin jotain ja joutuis uudestaan käymään tuon rumban läpi. Paljon tsemppiä teille alkion siirtoon, toivottavasti kaikki menee hyvin ja tärppää! :) <3
Miten olet muuten henkisesti jaksanut noin pitkän yritysajan ja lapsettomuuden? Olen aina miettinyt, että jos omalle kohdalle kävis noin, niin mistä sitä saisi ammennettua voimaa ja toivoa. Tunnen suurta empatiaa sellaisia kohtaan, jotka ovat yrittäneet vuosia ja/tai joutuvat lapsettomuushoitoihin. Heille todella soisi sen lapsen tulevan!
Emotar: Onpa kurja juttu kun miehesi reissu sattuu noin pahaan saumaan :/ Toivottavasti maanantai-aamuna ehtisitte touhuilemaan ja se ovis olisi alkuviikosta. Pidän peukut ja varpaat pystyssä! <3
Johanna81: Minäkin olen siinä käsityksessä, että tk-lääkärin kautta pääsee jatkotutkimuksiin. Toivotaan että pääsisit nopeasti selvittelemään asiaa. Joskushan yrityksessä saattaa vaan kestää pidempään, vaikka mitään ei olisi viallakaan. Tunnen ihmisiä, joilla on eka lapsi saanut alkunsa saman tien, ja toisen kanssa onkin sitten mennyt vuosia, vaikka mitään vikaa ei ole miehessä tai naisessa kummassakaan. Mullakin pyörii koko ajan mielessä, että voidaanko saada mieheni kanssa yhteisiä lapsia. Olisi ihan kamala takaisku, jos jotain vikaa ilmenisi.
Kuppilo: Tervetuloa vielä, toivotaan tosiaan että saadaan mahdollisimman paljon plussia toukokuisille!!! :)
Omia kuulumisia lopuksi. Mies on tosi kipeänä ja häntä hoivailen täällä kotona. Ja totesinkin, että jos jotain hyvää pitää tilanteesta etsiä, niin sairastui sentään ihan "oikeaan aikaan" kun mulla on just menkat. Olis varmasti molempia harmittanut, jos olis ollu kipeänä oviksen aikoihin ja meiltä olis jäänyt yritys tältä kuulta väliin. En oo koskaan ennen nähny miestä noin kipeänä, ja voikin olla että joudutaan tänään käymään uudestaan sairaalassa, kun hänellä ei lähde vointi parempaan suuntaan lääkityksistä huolimatta :( Huolissani olen tuosta rakkaasta :(
Nyt pitää mennä, mutta tulen varmasti illemmalla taas kurkkimaan tänne :)
Nemi83 Kp 4 / 26-34, Yk 8
Aikani kuluksi päivittelin, toivottavasti näin ensikertalaisena osasin :)
Safia 26/28-30 yk1(2)
Namihiiri 23/30-32 yk3
Äiskä82 23/28 yk1
Helmiemo 22/26-29 yk1
Kipe 22/30 yk5
Lintu89 22/30 yk1
Fanu 21/30 yk2
Eviita 20/~30 yk3
Fiina82 20/24-28 yk3
Pikku orvokki 20/28 yk1
Doorisday99 20/26
Nipa87 18/37(?) yk2
Kristina82 16/25 yk2
Jonsteri 15/ ~34, yk 1v 7kk
Jesell2 15/? yk2
Marjamiini 14/24 yk1
Piikkitäti 12/32 yk9
Simpukka74 12/29 yk3
Kuppiilo 12/28? yk1
Celestesebastian 10/~28
Saffelson 10/27 yk2
Emotar 9/28 yk3
Vauvakuumeilija 8/28-30 yk9
Sonle 5/29 yk1
Tareneley 5/31 yk3
Nemi83 4/26-34 yk8
Misuliini84 3/30
Marjana 3/28-32 yk 3,5vuotta
Johanna81 2/28-31 yk6
En näköjään osannut kun ne tuollalailla meni ripottain :/ :O
Kiitos KUPPIILO päivityksestä :) Niitä on mielenkiintoista seurata tuollaisen listan kautta :)
Miten ihminen on sellainen, että kuvittelee itselleen kaikkia oireita???? Nyt oon päättänyt sen lopettaa :D Toivoisinkin jotain selkeitä ja varmoja merkkejä siitä että olisi tärpännyt. Voi kuinka sitä toivon!
Tänään puhuttiin jo kevään luokkaretkipäivistä... hmmps... itse tajusin heti, että jos tärppää niin en ole enää töissä silloin :) hassu ajatus...
Nyt kun on kp 22 ja ovis oli kp14/15 niin koska voin testata????
Meinasin jo eilen tehdä ;) tajusin kyllä että negaahan se olis jokatapauksessa näyttäny. Mulla on siis yksi apteekin joku "professorin" testi odottamassa...
Tää on niin mun elämän jännittävintä aikaa. Toivon sitä niin paljon että on ihan pala kurkussa...
Koska te ajattelitte testata?
lintu kp 22/30
Täälä yks himotestaaja :) Ei kyl oo oikeen hyvä juttu :) Eli olen jo testannu :/ mutta negaa :/ Nyt kp 20/24-27 Testasin tossa äskettäin..Pitäs testata aamuisin :) Ja ku on muka taas oireita,mutta taitaa olla vaan tulevista menkoista..Valkovuoto lisääntyny,nippailee yms.. Huomenna aamulla kyllä testaan clear bluella koska sen pitäs jo näyttää 1-2 viikkoa raskaana jos on tärpänny.. En vaan malta oottaa ens viikkoon...:) Mukavaa vkonloppua kaikille :)
Meillä sama tilanne kun FIINA82, kun sain vihdoin miehen suostuteltua ja ehkäsyn poistettua niin sitten mies jäi työttömäks ja hänen innostus vauvasta laantui (jos se nyt koskaan ihan hirveesti asiasta edes innostui) väittää ettei meillä muka ole varaa. Inhottavaa kun itse on niin innoissaan ja jopa peittojen heiluttelukin tuntuu paremmalta kun simpat ei mene nyt ns. hukkaan mutta toista painaa kyllä huoli tulevaisuudesta :(
FANU kuulostaa sun oireet kyllä ihan siltä että olis saattanut onnistaa sua, metallinamaku suussa jne... tsemppia ja plussatuulia kovasti niinkuin muillekkin.
Mä taidan heittää noi ovistikut niin pitkälle kun jaksan, mä olen tikutellut nyt aika pitkään ja saanu sellasia hailakoita viivoja mutta en yhtään tummaa :( eilen kumminkin alavatsassa alko tuntumaan pikkusen sellasta painetta ja tänään on nippaillut vähän vas. puolelta alavatsaa, testasin taas ovistikulla töiden jälkeen mutta ei se ainakaan näyttänyt selvää viivaa, ehkä noin 5-10 min päästä hailakka viiva oli, ehkä. Toivottavasti keskiviikon simpat ehti matkaan jos tää on jotain ovista tai jos sais miehen tänään vielä innostumaan ;)
No joo, rentouttavaa viikonloppua kaikille.
JESELL2 kp 15
Heippa kaikille!
Täällä taas, en oo oikeen ees lukemassa käyny. Ensin kiitos teille jotka ootte listaa päivittäny! Ja tervetuloa uudet. Nopeesti vaan viimeisimmät jutut luin läpi. Etenkin, ihanaa Emotar ja isosti tervetuloa Marjana :) Jospa se luomusti ny tärppäis ;)
Enempiä kommentoimatta muiden juttuja (koska en oo lukenu :D) omaa napaa. Tämä kierto meni siis totaalisen ohi. Kävi ilmi et mies halus vähän miettimisaikaa tähän vauvaprojektiin. Kävin kuulemma liian kierroksilla :D Siitä siis haluttomuus pupuiluun ja siks ovis meni ohi. Luulin jo hetken et oisin viime kierrosta kuitenki raskautunu, pyh ja pah. Täällä siis hengaan kunnes kesäketju alkaa ja uutta yritystä putkeen. Eli juu, yritys jatkuu kyllä! Nyt vaan ollu mieli niin maassa et en oo halunnu käydä ees täällä. Nyt luen teitin jutut läpi, on niin ihanasti porukkaa mukana.
Tsemppiä kaikille, mää täällä puhallan paljon paljon plussia kaikille!
Hei! Liityn nyt tähän pitkän taustailun jälkeen... Viimeiset menkat 25.7., jonka mukaan mahd. la tästä kierrosta olis vappuna eli 1.5! ;)
Ikää mulla on 24v, nyt menossa 23/25-30 yk10 (+13kk). Kuulostaa tuo yk10 vähältä kun tosi asiassa yritystä ollut jo yli 13 kuukauden ajan. Aluksi kierto venyi pari kertaa 50-80 päiväiseksi. Nyt teroluteilla kierto 25-28. Esikoista yritetään, taustalla pco ja hypotyreoosi. Lähete lapsettomuuspolille tehty tässä kuussa, koska mulla menee hermo kun mitään ei tapahdu... Varmasti tuttu tunne monelle! :(
Heissan kaikille, siirryn tänne kanssa huhtikuisista. Yritystä takana nyt 1v ja 6kk ja aika lapsettomuustutkimusten toiseen vaiheeseen on kuun lopussa. Viime kierrossa tuli todella haalee haamu testiin, mutta pari päivää myöhemmin olikin sitten jo täysin nega. Siinä välissä katos kaikki mahdolliset pahoinvoinnit yms. raskausoireet ja sitten alkoikin jo vuoto. Epäilys olis kemiallisen raskauden puolella, mutta mistä sitä tietää.
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti mahdollisimman monella tärppäis :)
Outo-olio kp 7, yk 1v6kk
Perjantai-iltaa!
Päivittelen tässä kuulumisia ja ensinnä kiitos Kuppilolle listan päivityksestä! Mukava seurata, missa vaiheessa kukin menee, tässä ei vielä plussaviikoille olla päästy, ja itsellä nyt kp12 elikkäs oviksen pitäisi olla 2-3 päivän päästä. Aloitin jo tikuttelun, tein ekan clearbluen digitaalisen testin, eikä hymynaamaa vielä tullut, kuten aavistinkin. Mutta ei hätää, testejä on vielä kuusi. En tosiaan ihan täysin noihin testeihinkään luota, joten paras alkaa varmisteleen asiaa, kunhan lapset saadaan nukkumaan.
Pahoitteluni Namihiirelle, tiedän tunteen, kun miestä ei innosta, se on kyllä totaalisen jääkylmää suihkua omille vauvahaaveille... Mutta ei muuta kuin oikein paljon jaksamista ja toivotaan, että mies sitten kesävauvasta innostuisi... Eihän sitä koskaan tiedä.
Tsemppiä kaikille, nyt pitää ruveta laittamaan lapsia nukkumaan, täällä on täysi härdelli päällä.
Hei, en ole ehtinyt kirjoitella. Lueskelin läpi juttujanne - olipa paljon uutta!
Onnea kaikille yrityksille; miesten innostamisista plussiin ;)
Ostin CB ovistestin "huvikseni" ja kokeilin. Hymynaama joten ehkä pitäisi olla aktiiviharrastaja tässä sitten pari päivää. Sopii hyvin kun on viikonloppukin..
Mietityttää kun on aina (ollut varmaan 10vuotta, joten kai se lasketaan "normaaliksi" minulle) kokonainen viikko ennen kuukautisia sellaista tiputteluvuotoa. Että voikohan se olla hankaloittava tekijä mahdolliselle raskaudelle..? Onko kokemuksia?
Leppoisaa viikonloppua!
Huomenta! Tervetuloa uusille :) Harmi kyllä ku osa on pudonnut huhtikuisista tänne.. Saffelson ei ole kokemusta tiputtelu vuodosta..En osaa sanoa..
Ihana kuulla teistä Namihiiri :) ja Marjana :)
Tein äskettäin testin ja lukee selvällä suomen kielellä Ei Raskaana :( Nyt Kp21/24-27 Ei vielä menkan alkamis päivissä mennä,mutta tiedän et ois jo näyttäny positiivista jos oisin raskaana.Elikkäs minä putoan tästä kierrosta..Menkat odotettavissa ens viikolla :/ No jos sotain positiivista pitää hakea niin uskallan sit tänään puolmaratonissa revittää kunnolla :) Käyn varmasti viel täällä ainaki lukemassa teidän kuulumiset :)
Plussatuulia teille kovasti :) Puuuuuh puuuuh :)
Aivan ihanaa lueskella teidän keskusteluja. Mieheni ei ole mikään hössöttäjä, eikä oikein pidä siitä piirteestä minussa, joten on kiva tulla tänne hössöttämään :)
Kovasti toivon plusstauulia kaikille ja odottelen teidän testien tuloksia.
Itselläni nyt kp 21/28 - ei oireita tai siis jos haluan alkaa niitä etsimään niin löydän. Mielikuvitus on ihmeellinen. Olen kyllä viimeaikoina ollut huonovointinen, mutta se taitaa johtua tästä stressaavasta työtilanteesta. Ekan kanssa oireet tulivat vasta rv 5-6 ja sekin oli väsymys ja pieni etova olo.
Mieheni ei heti lämmennyt ekalle... eikä niin tokallekaan.. Olisin halunnut alkaa yrittää toista ja aikaisemmen, koska epäilin että tätä saadaan yrittää pidempää. Ei sillä, mieheni on loistava isä ja läsnä isyydessä, mutta kai se vaan miehiäkin jännittää nämä isot elämänmuutokset ja vaativat aikaa niiden sulatteluun. Hän ei vaan tajua aina ettei se vauva heti tule ja sitä saattaa joutua yrittämään pitkääkin :)
Ennen v.loppua meinaan testin tehdä, koska kaveri pyyteli yhteen tapahtumaan. Tiedän että uskallanko ottaa muutaman vai en... :) Jos joku ihme tapahtuu ja plussaa tulee niin sitten saakin taas keksiä valkoisia valheita miksi olut ei maistu :D
Huomenia!
Selvästikin mitä suuremmaksi kp luku kasvaa, sitä pienemmäksi tulevat oireet tässä kropassa... Koska usko tämän kierron tärppiin on nyt melko heikoilla, alankin varautua jo loppuvuoden jännähetkiin: onko kenelläkään suosituksia netistä tilattavista raskaustesteistä? mistä ja mitä?
ja samalla hyvät viikonloput kanssalukijoille ja onnea Fiina82 puolimaratoniin!
Moikka taasen! Onpa tänne tullut paljon kirjoituksia, ihana lueskella näitä! :)
Ja lämpimästi tervetuloa kaikille uusille! :)
Emotar: Ihana juttu että miehesi lupasi jatkaa "projektia" vielä. En voi edes kuvitella miten reagoisin jos mies yhtäkkiä ilmoittaisikin ettei halua jatkaa vauvan yrittämistä enää. Voin kertoa, että maailmani sortuisi, koska vauva on ainoa asia joka on koko ajan mielessäni enkä mitään muuta niin kovasti haluakaan, kuin lapsia ja perheen tämän miehen kanssa. Tiedän etten pystyisi jättämään miestäni, koska koen hänen olevan Elämäni Rakkaus ja haluan perheen nimenomaan hänen kanssaan. Mutta vauva-haaveista luopuminenkin olisi aivan liian kova pala tässä vaiheessa! Onneksi mitään tällaiseen viittaavaa ei kuitenkaan ole tullut esiin, vaan mies tuntuu innostuvan koko ajan vain enemmän ja enemmän. Olen todella onnellinen puolestasi, että sait lisää aikaa <3
Jännä muuten miten sitä täällä eläytyykin toisten tilanteisiin niin vahvasti. Kaipa tämä asia on vain niin lähellä itseä ja omaa sydäntä, että kykenee helposti samaistumaan toisten iloihin ja suruihin tähän vauva-aiheeseen liittyen.
Joku täällä kyseli, miten kertoisin raskaudesta ja missä vaiheessa, jos tärppi kävisi. Olen kyllä miettinyt sitä jonkun verran, ja tullut siihen tulokseen että heti alussa en ehkä kertoisi kuin parhaalle ystävälle ja tottakai miehelle. Mutta mitään ns tarkkaa suunnitelmaa ei ole, menisin ihan fiiliksen mukaan. Kertoisin lähimmille ihmisille siinä vaiheessa ja sillä tavalla, kuin hyvältä ja luontevalta tuntuisi. Voi olla että ekassa ultrassa haluaisin käydä tsekkaamassa että kaikki on kunnossa ennenkuin alkaisin raskaudesta ihmisiä tiedottaa, mutta en siitäkään ole ihan varma. Fiiliksen mukaan siis ja sillä aikataululla kun luonnollisimmalta tuntuu. Ja tästä vauvakuumeestahan ei siis tiedä kukaan, ei edes paras ystäväni jolle yleensä kerron aina kaiken. Jotenkin tuntuu helpommalta olla kertomatta kellekään. Vain minä ja mies tiedetään :)
Kävin tänään hakemassa Gelee royalit luontaistuotekaupasta. Laitan toivon korkealle tähän tuotteeseen, olen kuullut niin paljon hyvää siitä. Lisäksi juon greippimehua (vaikka meinaakin yrjöpyrjöt lentää, kun se on niin sairaan pahaa! Pakko aina heittää suu täyteen purkkaa lasillisen jälkeen...) ja syön raskausajalle tarkoitettuja rauta-monivitamiinitabletteja. Ja noita samoja olen syönyt jo vuosia, siis jo paljon ennen tätä vauvan yrittämistäkin. Ihan vain siksi, että ne soveltuvat herkkävatsaisille - massuni ei tahdo kestää mitään muita rautatabletteja :/ Rautaa joudun syömään ympärivuotisesti, muuten pukkaa heti anemiaa.
Mulla on nyt ihan oudot menkat. Normaalisti olen kireä kuin viulunkieli ennen menkkoja ja menkkojen aikaan. Itkeskelen todella herkästi, loukkaannun ja otan nokkiini pienestä, olen melodramaattinen ja kiukustun helposti. Nyt ei ole mitään näistä oireista! Mutta menkat on tosi runsaat ja kivut aivan hirveät. Eilen kun pötköttelin sängyssä päivällä, niin about tunnin ajan oli maha niin kipeä että oksat pois. Kohtu supisteli ja sattui niin vietävästi. Edelleen tuntuu kuin olisi kova paine alavatsalla ja kipu säteilee tuonne vasempaan reiteen. Normaalisti selviän menkoista yhden päivän pienellä kipuilulla, ja nyt näitä tavallista kovempia kipuja on kestänyt jo tämän koko kolme päivää ja 800mg:set buranatkaan eivät juuri auta. Ihan outo juttu. Ja missä ne kiukkuilut, pinnan kiristykset ja itkeskelyt on???
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille täällä :) <3
Nemi83 Kp 3 / 26-34, Yk 8