<<Toukokuiset 2014>>
Heippa!
Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)
-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.
Kommentit (484)
Täällähän on paljon aamuvirkkuja ollut tänään :)
Fiinalle pahoittelut! Pysy silti täällä meidän muiden seurassa vielä :) Ja tsempit puolimaratoniin!
Mä olen molemmilla kerroilla soittanut neuvolaan aika pian plussan jälkeen. Eka käynti molemmista on ollut viikolla 8+.
on: Tänään käyn apteekissa ja huomenna aamulla testaan. Edelleenkään ei tunnu erityisesti miltään, ei menkkojen tulolta eikä raskaudelta...
Heippa kaikille ! Täällä ilmottautuisi kans yks 20.v kuumeilija. Pillerit lopetin kesäkuun alussa ja menkat alko 11.6. Heti ei tärpänny ja seuraavat menkat alko 13.7 ja kierto oli laskujen mukaa 32pv. Nyt siis menossa kp36 ja testei oon tehny mut näyttää negaa... :( Harmittaa niin pirusti tää epätietoisuus et onko tärpänny vai ei.. Onko menkat muuten vaa myöhässä vai mitä ihmettä.. Mitä kannattas tehä ?
FIINA82 älä vielä luovuta, toki kivempi on asennoitua niihin menkkoihin niin ei putoo niin korkeelta mutta onhan tossa vielä päiviä koska ne pitäis vasta alkaa. Tiedä vaikka huomenna olis jo haalea viiva.
Mun masu nippailut on hävinnyt, en saanu miestä enää eilen innostumaan, mokomalle sattui flunssa just kun mulla saattais olla ovis taitaa mies stressata tätä mun innostumistani niin että pamahti ihan kipeeks. No ei kai auta muuta kun jäädä odottelemaan olisko sissejä ne simpat jotka keskiviikkona sisään ui ;)
Voihan sinne neuvolaan soittaa vaikka heti kun on saanu plussan ja sopia ajan sitten vasta kun sen aika on, jossain neuvoloissa voi olla ruuhkaa niin ei helposti saa edes aikoja. Pitääkin varata kuopukselle 6v neuvola enskuun alkuun.
Nukuin tänään päiväunet ja heti ajattelin että olen varmaan väsynyt kun olen raskaana :) mutta ehkä se oli vaan kun käytiin uimassa pitkästä aikaa niin sen verran raskasta että uni tuli vaikka pojat ajoi rallia pikkuautoilla vieressä, tai sellainen horrostila koska kuulin kun autot kopsahteli johonkin seinään aina välillä :) mutta herätessä oli sellainen olo että olen jossain horroksessa ollut.
JESELL2 KP 16
Moi! Täällähän on viestit lisääntyny kivasti :) Tervetuloa uusille! :) Mä olin tänäänki töissä iltavuorossa ja vielä ajelin töistä suoraan äitin luokse käymään mieheni kanssa. Heti äiti taas kyseli oonko raskaana.. Aina samat kysymykset. Kai se niin toivoo kolmatta lastenlasta. Siskolla on jo kaksi lasta. Sain eilen postista ovistikut ja tiistaina alan tikuttelemaan ovista. Ollaan syöty molemmat miehen kans geleetä ja monivitamiinia päivittäin. Ollaan varmuuden vuoksi myös talletettu tässä kierrossa joka päivä ;) Voi kunpa tässä kierrossa tärppäis! Joko alkaa olla jännät paikat monella? Varsinkin Lintu89:lla on tosi jännät paikat ja toivottavasti vielä tulee plussa. Toivottavasti koko meidän ryhmä plussaa ja saadaan paljon toukovauvoja!<3
Täällä vielä lukemassa teidän viestejä. Mua jännittää niin kauheesti.
kp 24 pyörähtää pian käyntiin.
Telkkarissa tuli mainos "PLUSSA, tänä viikonloppuna!" :D Siis oli joku Intersportin ale-mainos ;) Mutta huvitti silti.
Tosi outoa on se että mua kutittaa sisältä (kiinnostavaa) :D Mutta ihan kauheeta oli kaupassa kun kutitti niin kauheesti ja vääntelehdin jalkoja yhteen ihan täysillä ja koitin sitä kutitusta saada pois. Ja sitä on ollut koko tää päivä. Se on ainoo oire, jota en varmana kuvittele. En tiedä onko raskausoire, mutta joku "herkistymä" ainakin on.
Mä mietin että tuhlaanko aamulla sen yhden raskaustestin? Sanokaa nyt onko se missään määrin järkevää?
Jos käyttäisin sen aamulla ja se näyttäis negaa, niin odottelisin sitten rauhassa menkkoja, jos ne ei ala niin hakisin uusia testejä.... Se testi vaan vaanii mua kokoajan tuolla kaapissa... :P Ehkä käytän sen siis aamulla vaikkei siinä nyt järkeä taida olla :D
Hassua kun toisaalta ajattelee ettei tosiaan voi olla raskaana, toisaalta raskauden mahdollisuus on olemassa, ja sitä niin toivon, että myös välillä mulla on ihan sellainen sisäinen olo et olisin raskaana.... Ihan pian se selviää.. :)
Hyvää yötä kaikille ja tervetuloa uusille :)
Minä täällä taas huomenta :)
En odotellut vastausta täältä vaan aamulla pikaisesti menin testaamaan, vaikka tiesin sen näyttävän negaa. Täysin puhdas nega.
Nyt siis kp 24/30 käynnissä. Melkein viikko siis vielä oletettuihin menkkoihin....
Testin tekeminen helpotti ihan hirveesti. En tiedä onko muilla sama, mutta kun testi on tossa ihan lähellä odottamassa, niin on kauheet poltteet se tehdä :D
Nyt taas kun testit on apteekeissa/kaupoissa voin olla paljon rauhallisemmin. Odotan menkkojen alkua, jos ei ala niin meen ostaan testin. Kutitusta on edelleen... kai se on joku pissatuhehdus :D ei oo kyllä ikinä ollut, joten en osaa sanoa onko tää kutitus sitä..
Pitkä ja piinaava viikko siis alkamassa. Jotenkin silti tuo nega palautti mut pilvilinnoista maan päälle.. Paljon todennäköisempää on se nega kun on vasta yk 1...
Lintu89 kp 24/30
Huomenia :) Mullakaan ei testit kyl pysy kaapis pitää heti olla testaamas ku kp:t on 20 :) Vaikkei mitään järkee,mutta aina sillä toivolla et haamu ees tulis :) Nyt kp 22/24-28 Nyt yritän olla testaamatta ku negat oon jo testannu... Yks kaupan testi tuola kaapis kyl on,mutta jos malttais tohon kp 24 oottaa :)
Puolimaraton tuli sit juostua :) Menihän siinä aikaa 2,06 mut ihan hyvä tulos ku oon aktiivisesti juossu viimeks alku vuodesta.. Viimeses kierrokses vähä piti kävellä,joten se vähä harmittaa ku jos tahti ois pysyny viimesenki kierroksen samana oisin juossu alle 2h :) Mutta nyt yhtä kokemusta rikkaampana :) Kiitokset tsempeistä :)
Nyt vaan toivon et vaikka eilen testi näytti negaa niin ettei ne menkat kuitenkaan sieltä tulis!! Mukavaa sunnuntaita kaikille :) Lintu89 koitetaan selvitä tulevasta viikosta..:)
Huomenta!
Mun pudotus alkaa lähestyä... äskeinen testi on kyllä ihan puhdas nega! Vaikka kuinka tihrustin en saanut edes minkäänlaista haamua näkyviin. Menkat alkaa siis huomenna tai tiistaina viimeistään...
Pysyttelen kyllä täällä pitelemässä teille muille peukkuja :)
Moikka kaikille! Voisin liittyä teidän muiden kuumeilioiden joukkoon :) viidettä lasta yritetään,en kyllä usko että toukokuisiin päästäisiin kun nyt yk1 vasta käynnissä.
Kierrosta en ole vielä selvillä kun ehkäisy jätetty pois 10.8. Ensimmäinen kierto siis vasta menossa.edellinen tärppäsi heti toisella,saa nähdä miten nyt käy. Mun rivi ois siis tällainen
min3 kp 7/? Yk 1 4.lasta
ilman ehkäisyä kierto ollu aika säännöllinen 28-30 pvä ja oviksen olen aina tuntenut. Nyt odotellaan siis sitä :)
min3 kp 7/?
Fiina82, toihan on huikeen hyvä suoritus. Kyllä puolikas kahden tunnin kieppeille on kova vauhti. Itse oon juossut 2.15 ja olin ihan kuollut :D
Ja koitetaan selvitä alkavasta viikosta. :) Toivotaan parasta tulosta meille kaikille!!!
Nyt vaan koitan psyykata itteeni siihen, että ei tod.näk. onnistu ekalla. Tiedän olevani ihan hirveen pettynyt jos sitä plussaa en saa. Oon ihan jo ajatuksissani odottanut vauvaa saapuvaksi toukokuulla.... Lomamatka varattu juhannukseksi, joten siihen nähdenkin olis tosi hyvä.... vauva olis jo kuukauden.... ÄÄÄÄÄÄH, miten jotain voikaan toivoa niin paljon että ihan sattuu. Sydäntä puristaa <3
Meikäläinen edelleen täällä mukana, mutta olo on ollut jo pitkään semmoinen ettei todellakaan ole napannut tässä kuussa...tuntuu et kierto saattais nyt "normalisoitua", kun tuo eka luomukierto oli sen 37. Toki jos kierto on edelleen pitkä niin ovis on just käsillä, mut ei yhtään kyllä tunnu siltä... Pupuiltu kyllä on "normioviksen" aikoihin ja sillä välillä ja nyt "pitkänkierron oviksen" aikaan mut äääh... noh, viikko pari niin asia selviää! Nyt tosiaan kiertopäivä 20 menossa.
Jos sieltä menkat tulee, niin toivottavasti kierto ei tosiaan ole kovin pitkä! Mutta, jos tarvis, niin testiä teen vasta kp 37 jälkeen...aika vaan matelee... Mutta ainakaan en tipu korkealta jos niikseen :)
Joka päivä lueskelen täällä teiän juttuja ja elän hengessä mukana! Jännäähän tää aika on, mutta piru kun ajatuksia ei saa vauva-asioista mihinkään. Onneksi en ole ainoa ;)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja onnistumisia! :)
Hei kaikille! Mahtuukohan tänne vielä mukaan? Seurailin keskusteluja huhtikuisissa, mutta vasta nyt päätiin rekisteröityä tänne. Näitä keskusteluja on kiva seurata, koska niistä saa jonkinlaista tukea ja tsemppiä myös omaan elämään. Olen ihan ensikertalainen näissä asioissa, nyt alkoi vasta yk2 ja 6/26-28.
Hmm... Tässä pähkäilen että onko alavatsa kivut/tuntemukset tietoa lähestyvistä menkoista vai jotain muuta... Periaatteessa kaikki tuntemukset mitä nyt on viittaisi tuleviin menkkoihin eli ei mitään normaalista poikkeavaa mutta toisaalta voisi myös olla muutakin.. Niin toivon ja toivon :) Ensi viikon aikana teen testin ja todennäköisesti tiputan itseni maanpinnalle.
KP 22/28 yk1
Me vietettiin vkl sukuloimassa, ja sai onneks välillä muutaki ajateltavaa ku tän lisääntymisen. :D
Se piti sanomani teille hätähousuille (joihin kyllä itekki lukeudun), että elkää huolestuko jos testi ei näytä plussaa ennen ku menkkojen pitäs alkaa. Mulla näyttäny aina melko myöhään, kakkosta oottaessa vasta, kun menkat oli 3 VIIKKOA myöhässä. :o Tosin la siirtyi sit ultrassa 3 vko eteenpäin, mutta vauva syntyi lopulta kuukauden ennen laskettua aikaa... Että tiiä ny sitten millon se ovis oikeesti oli.
Mulla on nyt oviksen merkkejä ilmassa. Ja ollaan otettu siitä kaikki ilo irti. ;D Talletuksia tehty eilen ja tänään. Aamulla neljältä ukko lähtee reissuun, mut tuleeki jo tiistai-iltana takas, nii sit talletellaan lisää. Torstaina lähtee uuelle reissulle, mutta sitte ovis onki varmaan jo ohi.. Mun ovista on vaikia tarkkaan tietää ku ne limailut kestää noin viikon, enkä tiiä mikä niist on se tärppipäivä. Ovistestejä oon ny tehny 3 pv, eikä viel oo tullu kontrolliviivaa tummempaa, joten ostin 7kpl lisää testejä, jotta varmasti bongaisin oviksen.
Oon nii onnellinen siitäki, ettei miehen reissu kestäkkää koko viikkoa, nii saadaan hyödynnettyä ovis mahd. tehokkaasti. <3
Nyt nukkumaan.
Emotar kp12/28
Johanna81: Yritä olla stressaamatta sitä raskautumista, kun teillä kuitenkin on vasta puoli vuotta yritystä taustalla. Noiden keskenmenojen takia kyllä puolestaan kannattaisi jo hakeutua lääkäriin, että voisivat auttaa tukemaan raskauden alkamista esim. keltarauhashormonilla tms, jos ajattelevat siitä olevan hyötyä. Tk-lääkäri on juuri oikea paikka, jonne mennä ensin ja hän tekee lähetteen eteenpäin arvionsa mukaan. Myös yksityinen lääkäri voi tehdä lähetteen julkiselle puolelle.
Nemi: Okei, kiitos tuosta tiedosta, että ensimmäinen kontrolli olisi vasta puolen vuoden päästä. En turhaan ainakaan aiemmin sitä odottele. :) Minulla se muutos oli tosiaan aivan pieni ja lieväasteinen, mutta papa reagoi tällä kertaa, niin poistivat kuitenkin nopealla aikataululla.
Täytyy tunnustaa, etten tiedä itsekään miten olen tämän lapsettomuuden kestänyt. Välillä paremmin ja välillä huonommin, mutta yritän ajatella, että ei tämä itkemällä parane ainakaan. Positiivinen mieli ja keskittyminen elämän mukaviin asioihin auttaa varmasti paljon paremmin, kun stressihormonitasot pysyvät hallinnassa. Tottakai on huonompia jaksoja ja viimeisimmän IVF-/ICSI-hoidon yhteydessä oli todella rankkoja hetkiä. Tuntui kuin olisin elänyt monta viikkoa jossain haudassa, kun mikään ei kiinnostanut. Ja tämän viimeisen vuoden aikana, ikävä kyllä, olen havainnut itsessäni tietyntyyppistä katkeruutta. En vaan haluaisi kuulla kenenkään tuttavan/työkaverin/kaverin kaverin raskausuutisia. Ne yksinkertaisesti vaan satuttavat sen verran paljon ja aiheuttavat itselle ahdistusta, joten olen pyrkinyt pitämään itseni niistä mahdollisimman paljon erossa. Onnittelen ja juttelen ns. ne pakolliset ja sitten pyrin, ettei tarvitse jatkuvasti raskausjuttuja kuunnella tai puhua.
Tiivistettynä: On oltava aika lujaa mielenhallintaa, että pystyy kääntämään ajatukset muihin mukaviin asioihin ja sulkemaan pois sen ajatuksen, että entäs jos sitä lasta ei tulekaan. Sitä pelkoa ei vaan pidä pyöritellä ajatuksissa tai sitten ei pää kestä. Näin minulla.
Niin ja paranemisia miehellesi, että on sitten oviksen aikaan teräskunnossa. ;)
Jesell: Meillä on myös mies jäämässä työttömäksi. Kannusta vaan miestäsi jatkamaan vauvan yrittämistä. Se kun ei tosiaan ole sellainen asia, jolle kannattaa odotella oikeaa ajankohtaa.
Namihiiri: Voi että, iskikö miehelle ramppikuume. Toivottavasti saatte vähän tilannetta rauhoitettua ja pääsette molemmat rennommalla fiiliksellä ensi kuussa hommiin mukaan.
Outo-olio: Tervetuloa ja tsemppiä lapsettomuustutkimuksiin. Oletteko julkisella vai yksityisellä puolella?
Saffelson: Kyllä se tiputteluvuoto voi olla hankaloittava tekijä. Kannattaa kuitenkin jossain vaiheessa lääkärin juttusilla käväistä, että ottaisi progesteronikokeen ainakin tai määräisi vaikka muutenkin keltarauhashormonin loppukiertoon.
Fiina: No voih, toivottavasti seuraava testi jo kertoisi sinun olevan raskaana! :)
Pikku Orvokki: Se on kyllä kumma, miten miehille jää jostain biologian tunneilta sellainen mielikuva, että se on kertalaaki ja nainen on paksuna. Mutta se on totta, että miehiä jännittää varmasti jopa enemmän nämä vauva-asiat kuin naisia. Meilläkin meni pitkään ennen kuin mies jotenkin osasi edes puhua vauvasta, vaikka oli jo raskautta yritetty pitkään. Ikään kuin se miehen vauvakuume tuli vähän viiveellä tai kenties hän oli ensin niin paniikissa mahdollisesta vauvasta, että ei uskaltanut sanoa mitään. Sitten pikkuhiljaa se ajatus ilmeisesti kypsyi siihen pisteeseen, että hän uskalsi ruveta tosiaan toivomaan sitä lasta. Mene ja tiedä näistä.
Hui, kello onkin jo noin paljon! Ihan kaikkia en ehtinyt kommentoimaan tai lukemaankaan ihan ajatuksella...
ON: Omassa navassa ei mitään kummallisempaa. Menkat on vielä päällä ja toivon kaiken tiputtelun loppuvan nyt samalla, kun menkatkin. Eli ettei tuon solumuutoksen poiston jälkeen enää olisi tiputtelua. Päästäisiin sitten tosi toimiin. ;) Tässä kierrossahan olisi luomunakin se etu, että loppukierrossa on Primolut-kuuri tukemassa viimeistä viikkoa. Se parantaisi kiinnittymismahdollisuutta sitten. Tosin se kuuri on siellä ihan vaan varmistamassa, että kierto tasaantuu nopeasti noiden toimenpiteiden jälkeen, mutta toimiihan se samalla myös limakalvon tukihoitona. :)
Nyt pitää kiirehtiä töihin!
Marjana kp 6/28-32 yk 3,5v
Hei! Tulin nyt päivittelemään omia kuulumisia eli menkat alkoi tänä aamuna. Ei kyllä ollut sellaista oloa, että olis tärpännyt. Harmittaa silti. Mulla on niin "lyhyt", yleensä 25-26päivää, kierto (kiitos terojen), että tässä kierrossa jos tärppäisi niin la olisi vielä toukokuun puolella! :)
SOS kp 1/25-26(30) yk 11(14kk)
Niin ja piti vielä mainita, että tää kierto meni ilman terolutia ja hyvin näyttää tasaantuneen kierto! Terolutia meinaan söin nyt 7 tai 8 kierron ajan ja nyt vasta eka kerta ilman sitä. Edes jotain positiivista.
SOS kp1/25-26(30) yk11(14kk)
Ihanan aktiivista kirjoittelua! TERVETULOA kaikille uusille!
Lintu89: Esikoisen kohdalla taisin soitella neuvolaan likimiten heti kun testi oli tehty ja viikolla 9 taisi olla ensimmäinen käynti, eiköhän ne ensikäynnit sijoitu 7-10 viikoille. Toki paikkakuntakohtaista miten mikäkin tehdään. Olen kuullut että jossain määrätään labrat/raskaustesti ennekuin mitään alkaa tapahtua, mutta meillä ainakin riitti että omaan testiin plussa pärähti.
Ettei sulla olisi hiivatulehdusta? Joillakin se on merkki raskaudesta?!
..mutta toki aktiivinen tallettelukin voi saada aikaan hiivan/pissatulehduksen.
Emotar: Mahtavaa ettei miehesi reissu kestäkään koko viikkoa vaan pääsette välitalletukset tekemään! :)
Marjana: Olet kyllä aikamoinen nainen. Voin vaan kuvitella minkälaista vuoristorataa/tunteiden heittelyä viime vuodet ovat olleet. Niin ikävää kuin se onkin, mutta ne katkeruuden tunteet kuuluu asiaan. Sen suhteen tilanne saattaa olla kiusallinen/inhottava niin sinulle kuin vastapuolellekin.
Tsemppejä ja myötätuulia sinne sinulle :)
ON: Oliko jo ovis, onko ovis vai ovis tulossa?! EN TIEDÄ!? Nyt on merkit jotenkin ihan hukassa. No kärttyisempi ainakin olen! Eiköhän se vaan ollut ja mennyt, koska kierron pituus heittelee (mutta about keskimäärin 28). On tää niin 24/7 kuumeilua että huhhuh, voiku sen voisi laittaa välillä OFF asentoon, mutta lohduttavaa tosiaan tietää etten ole yksin ylikierroksilla tämän asian suhteen. Sen näkee aikanaan tuottiko/tuottaako talletukset tulosta, mutta olo on jo sellainen että EI VARMANA!!
Kuppiilo 15/~28
Niinhän siinä kävi että en malttanu olla testaamatta :) Mutta nega nega :/ No nyt kp23/24-28 Joten jos ois lyhyt kierto menossa niin ois varmaan jo näkyny positiivisena..Mut voihan nyt olla pitempiki kierto..Mulla yleensä testi näyttäny aika nopeesti positiivista,mut kaikki raskaudethan on erinlaisia... Mut jos huomenna menkat ei ala niin sit on pitempi kierto tässä kuussa ja viel toivoa..:)
Nukkumaan mennessä tuntu vasemmalla puolella nivusessa inhottavaa vihlontaa joka tuli jaksoittain..Ota nyt selvää mistä johtuu :) Mutta eipä tällä kertaa muuta...Vielä tää viikko lomaa :) ja ens viikolla tulee kaksi hoitolasta :) Niin sitte onki vipinää :) Hyvää viikon alkua kaikille :)
kp 23/30
Mitä mieltä ootte, pitäiskö raskauden jo näkyä?
Enkä en kuitenkaan alota tätä ennakkoon testailua, saa varmasti testailla sitten kokoajan. Jos vaan suinkin kykenen, niin odotan siihen asti kun menkkojen pitäis alkaa.. Jos ei ala, niin testaan. Kuitenkin tosi säännöllinen 30 ollut kierto.
Ja hei, te joilla on jo kokemusta: Koska soititte neuvolaan? Siis heti testin tehtyä vai millä viikolla? Millä raskausviikolla neuvolaan ekaa kertaa mennään?
Kivaa viikonloppua kaikille :)