Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen vain kävelee kerjäläisen ohi?

Vierailija
28.07.2013 |

Kyllä, olen maalta, ihan ehta savolainen. Ja kyllä, olen kuullut ja lukenut kerjäläisongelmasta. Ja joo, käyn Helsingissä harvoin, tosi harvoin. Nyt kuitenkin kävin.

Minua ne kerjäliset säälittivät, surettivat ja sydän särkyen kävelin vain ohi minäkin koska niin on tapana.

En osaa maalaisena surra villiä luontoa ja sen surkeitakin kohtaloita, mutta tämä kaupunkien kerjäläisten (oikeiden) ihmisten kaltoinkohtelu surettaa kamalasti. Ei meillä maalla minkäänlaista kärsivää elukkaa vain sivuuteta vaan sitä yritetään auttaa kaikin tavoin.

Voisiko olla niin, että te pääkaupunkiseutulaiset olette vain niin tottuneet ja turtuneet kerjäläisiin, ettette enää huomaa sitä kärsivää ihmistä sen kerjäläisyyden alla?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten pari ruusuja myyvää naista ei päästänyt isääni ohittamaan heitä ennen kuin hän ostaisi heiltä ruusun. Isä kaiveli lompakostaan viitosen ja heti rahan saatuaan naiset häipyivät hetkessä. Kotona isä huomasi, että lompakosta oli viety 50 euron seteli. Eipä niitä eukkoja haitannut ryövätä huonokuntoista eläkeläistä. Ja tämä tapahtui pienehkössä kaupungissa kaukana Helsingistä.

Vierailija
62/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle "sorretulle" kansanosalle ei jostain syystä kelpaa se, että heitä autettaisiin kotimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä antaa niille mäkkärin alennuskuponkeja :-)

Vierailija
65/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 02:21"]

Kyllä, olen maalta, ihan ehta savolainen. Ja kyllä, olen kuullut ja lukenut kerjäläisongelmasta. Ja joo, käyn Helsingissä harvoin, tosi harvoin. Nyt kuitenkin kävin.

Minua ne kerjäliset säälittivät, surettivat ja sydän särkyen kävelin vain ohi minäkin koska niin on tapana.

En osaa maalaisena surra villiä luontoa ja sen surkeitakin kohtaloita, mutta tämä kaupunkien kerjäläisten (oikeiden) ihmisten kaltoinkohtelu surettaa kamalasti. Ei meillä maalla minkäänlaista kärsivää elukkaa vain sivuuteta vaan sitä yritetään auttaa kaikin tavoin.

Voisiko olla niin, että te pääkaupunkiseutulaiset olette vain niin tottuneet ja turtuneet kerjäläisiin, ettette enää huomaa sitä kärsivää ihmistä sen kerjäläisyyden alla?

[/quote]

Järkevä ihminen.

Ollaan jo totuttu noihinkin rikollisiin ja varsinkin siihen, että ei siellä kerjäläisyyden alla ole mitään "kärsivää ihmistä". Jos siellä olisi kärsivä ihminen niin ei ne heittäs ruokaa/juomaa takasin mitä niille jotkut on koettaneet tarjota. Eikä niille työtkään kelpaa mitä jotkut on koettaneet niille tarjota. Samoin samat ihmiset näkee iltaisin kävelemässä ilman mitään vaivoja ja tilittämässä päivän "tuottoja" jollekkin uudella autolla ajavalle "pomolle". 

Muutenkin tuo AP vähän ihmetyttää, kun surettaa kerjäläiset, mutta kuitenkin käyttää niistä termiä "kärsivä elukka". Ihmetyttää millainen ihminen voi käyttää tuollaista termiä toisesta ihmisestä, oli se kerjäläinen tai mikä muu tahansa.

Vierailija
66/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 09:46"]

Olen ehta stadilainen ja annan silloin tällöin rahaa kerjäläisille, mahdollisuuksieni mukaan. Mieluiten kuitenkin ostan lehden heiltä tai annan muusikoille kolikon pari.

On skandaali että Euroopassa sallitaan kokonaisen kansanosan kaltoinkohtelua suorastaan julmuutta. Annetaan kolikkoja vaan parempi kuin ei mitään, mutta ennen kaikkea on tehtävä suuria poliittisia päätöksiä, joita me tavalliset äänestäjät tuemme.

[/quote]

40-luvulla koetettiin viimeksi tuota romaneja koskien tehdä sitä maailman historian ainoaa toimivaa poliittista päätöstä. Valitettavasti se jäi vähän kesken, mutta toivottavasti tulevaisuudessa siitä otetaan uusinta eikä se jäisi enää kesken niin päästäisiin noistakin tuholaisista eroon samantien.

Vierailija
67/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 09:46"]

Olen ehta stadilainen ja annan silloin tällöin rahaa kerjäläisille, mahdollisuuksieni mukaan. Mieluiten kuitenkin ostan lehden heiltä tai annan muusikoille kolikon pari.

On skandaali että Euroopassa sallitaan kokonaisen kansanosan kaltoinkohtelua suorastaan julmuutta. Annetaan kolikkoja vaan parempi kuin ei mitään, mutta ennen kaikkea on tehtävä suuria poliittisia päätöksiä, joita me tavalliset äänestäjät tuemme.

[/quote]

Tuet niillä roposillasia järjestäytynyttä rikollisuutta, lasten kaappauksia ja muuta kivaa. Onnea sinulle.

Vierailija
68/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin heidän kohtalonsa ja elämänsä järkyttää, mutta rahan antaminen ei ongelmaa poista. Ei vaikka antaisin kaikki rahani. Kyseessä on yhteiskunnallinen ongelma, joka pitää ratkaista EU:n tasolla.

Vierailija
69/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen jolla on järkeä, kävelee vaan ohi eikä anna penniäkään.

Vierailija
70/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa hyvä jäynä jos kaikki antais vaikka vanhoja markkoja, äyrejä tai monopolirahaa. Mafia veisi varmasti jenginsä muualle.

Vierailija
71/75 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on tehty hirveästi töitä sen eteen, ettei mustalaisia leimattaisi lastenkaappaajiksi, varkaiksi ja irtolaisiksi. Ainakin mun lapsuudessa vielä peloteltiin sillä, että mustalainen tulee ja vie...

Ja sitten kun pääsin aikuisuuteen, lukioluokalla oli ollut romani yms, mun silmissä tummista oli tullut perimästään ylpeitä, eteenpäin meneviä ihmisiä.

Ja nyt sitten, taas. Yksi romanikerjäläisten lauma herättää kaikki vanhat kliseet. Huijareita, varkaita, kyvyttömiä kunnioittamaan yhteistä omaisuutta... Huokaus.

Vierailija
72/75 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa ei ole puhuttu suomalaisista romaneista vaan näistä kerjääjistä.

Vierailija
73/75 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten Suomen romanit suhtautuvat romanialaisiin veriveljiinsä, onko paljon yhteistoimintaa?

Vierailija
74/75 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamalla rahaa varmistat, että ohjaavat lapsensakin kerjäläisiksi sen sijaan että lapset saisivat käydä koulua ja sitten aikuisempina valita, mihin haluavat ryhtyä.

Vierailija
75/75 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen maalta kotoisin, ja siellä kärsivät elukat kyllä lopetetaan eikä suinkaan yritetä "auttaa kaikin tavoin". Vain hyödyllisiä tuotantoeläimiä hoidetaan tiettyyn pisteeseen. Eli todella surkea vertaus sinulla...