Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen vain kävelee kerjäläisen ohi?

Vierailija
28.07.2013 |

Kyllä, olen maalta, ihan ehta savolainen. Ja kyllä, olen kuullut ja lukenut kerjäläisongelmasta. Ja joo, käyn Helsingissä harvoin, tosi harvoin. Nyt kuitenkin kävin.

Minua ne kerjäliset säälittivät, surettivat ja sydän särkyen kävelin vain ohi minäkin koska niin on tapana.

En osaa maalaisena surra villiä luontoa ja sen surkeitakin kohtaloita, mutta tämä kaupunkien kerjäläisten (oikeiden) ihmisten kaltoinkohtelu surettaa kamalasti. Ei meillä maalla minkäänlaista kärsivää elukkaa vain sivuuteta vaan sitä yritetään auttaa kaikin tavoin.

Voisiko olla niin, että te pääkaupunkiseutulaiset olette vain niin tottuneet ja turtuneet kerjäläisiin, ettette enää huomaa sitä kärsivää ihmistä sen kerjäläisyyden alla?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna mitään!!!!

Asun maassa, jossa mustalaiskerjäläisiä on todella paljon. Joka toisella on vieläpä nukkuva lapsi sylissä. Niin, eivät makaa äitiensä sylissä, vaan rikollisliigan osoittaman päivän työntekijän sylissä eivätkä nuku, vaan ovat huumattu alkoholilla tai muilla huumeilla, miten nyt taaperot muuten nukkuisivat koko päivän. Täällä viranomaiset eivät tee asialle mitään.

Jos annan rahaa, se menee rikollisliigojen johtajien uusiin autoihin ja huumeisiiin, joita tungetaan tuhansien pikkulapsien kurkuista alas. Luuletko, että motiivit ovat yhtään puhtaampia Suomessa. Se vain näyttää lievemmältä, kun täällä ei lain takia vielä saa ottaa lapsia tähän hulluuteen mukaan...

Jos me syötämme tätä rikollisuutta ja vielä maan johtajat sallivat sen, pian on täälläkin talvipakkasilla jätetty 3-vuotiaita makaamaan kadulle pahvinpalan päälle huumattuna koko päiväksi kerjuukupin kanssa. Hyvin pukeutunut mustalaismies seisoo kauempana ja kerää tietyin väliajoin rahoja taskuunsa. Tätä näen jatkuvasti ja oksettaa!!!!!!!

Tervetuloa kerjäämisen todellisuuteen ja teidänkin tulevaisuuden katukuvaan.

Vierailija
42/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 02:29"]

Vie kuule ap ne kerjäläiset mukanasi sinne Savoon ja hyysää omassa kodissasi, jos noin surettaa. 

[/quote]

Ja kyllä, hyvä ap, meitä on monta aivan samaa mieltä kuin ylle kirjoittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 08:57"]

Jos me syötämme tätä rikollisuutta ja vielä maan johtajat sallivat sen, pian on täälläkin talvipakkasilla jätetty 3-vuotiaita makaamaan kadulle pahvinpalan päälle huumattuna koko päiväksi kerjuukupin kanssa. Hyvin pukeutunut mustalaismies seisoo kauempana ja kerää tietyin väliajoin rahoja taskuunsa. Tätä näen jatkuvasti ja oksettaa!!!!!!!

[/quote]

Lainaan nyt itseäni ja kysyn vielä, mitä hittoa minun pitäisi ulkomaalaisena tehdä asialle. Arvatkaa kuinka monta kertaa olen kyyneleissäni meinannut ottaa tällaisen maahan huumatun lapsen syliini ja viedä sairaalaan, kotiini, pestä ja ruokkia ja pelastaa tuosta helvetistä. Tämä olisi kuitenkin kidnappaus ja vankilatuomio minulle. Minua vaivaa tämä täällä jatkuvasti enkä voi tehdä muuta kuin sulkea silmäni.

Vierailija
44/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Sääliksi käy tietenkin, mutta en halua tukea järjestäytynyttä rikollisuutta ja lasten kaltoinkohtelua. Erään kerran näin kerjäläismiehen, joka ontui vasenta jalkaansa ja pää oli taittunut sivulle. Seuraavana päivänä toisaalla sama mies ontui oikeaa jalkaansa ja niska oli ihan kunnossa. Pääsi muuten siitä ontuneesta jalastaan huolimatta eteenpäin paljon nopeammin kuin minä normaalijalkaisena.

Vierailija
45/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti pitäisi pysähtyä potkaisemaan. Poliisikin voisi ahdistella näitä enemmän eikä kukkahattuilla. Lisäksi heidän keskuuteen voisi levittää huhua , että suomessa murhataan päivittäin romaneja.

Vierailija
46/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki säälittää jotkut mutta mene kylmästi ohi. Periaate, en anna rahaa.

Vierailija
47/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis auttamaan kaikin muin tavoin paitsi antamalla rahaa. Olen valmis siihen, että kerjäläiset kerätään kaduilta ja tuodaan vaikka Savoon asumaan johonkin entiseen vanhainkotiin tms. tilaan, jossa on katto pään päälle, oma huone, ruokalasta tarjotaan ruokaa ja lapsille on koulu. Mutta kun ne pahukset ei halua turvaa ja suojaa ja hyväsydämistä apuani vaan rahaa!

Vierailija
48/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, siis MITÄ IHMETTÄ??

Tuoko on todella käsityksesi maalla ja metsissä asuvista?? Kyllä meiltä löytyy kaksi navettaa, peltoja yli 200 hehtaaria, uusi talo ja koneet, mutta niin on myös velkaa! Sopii tulla koittamaan minkälaista on niin päästään miehen kanssa sinne Thaimaahin!!

Ja ei, en anna kerjäläisille mitään. Olen rahani kouluja käymällä ja työtä tekemällä ansainnut, joten sopii tehdä sama perässä.

Vierailija
49/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kultakäätyiset mafiosot parveilevat Stockan kulmalla mustissa puvuissa ja laskevat päivän rahoja. Minä en halua maksaa heidän elämää.

Vierailija
50/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 07:42"]

Tavallinen. 

Olen nähnyt niin monta kertaa kun joku herra käy tyhjentämässä sen "mummon" tai "sairaan" pahvimukin, etten millään näe tuota yksityishenkilön hätänä vaan organisoituna toimintana. 

Kuljen päivittäin Helsingin keskustassa. Mitrn paljon rahaa menisikään, kun joka kerta antaisin niille noin 5:lle ohittamalleni vaikka pari euroa. Laitan saman rahan mieluummin vaikka Plan Internationalin kummilapsitoimintaan. Menee raha oikeasti hyvään kohteeseen. 

[/quote]

Ei mene Planissakaan. Se taas vain rikastuttaa Planin johtoa. On naurettavaa että hyväntekeväisyysjärjestöä pyöritetään hemmetin moisella rahalla. Sehän pitäisi olla vapaaehtoistoimintaa. Mutta kuitenkin näiden hyväntekeväisyysjärjestöjen johto tienaa kymmeniä tuhansia kuussa. Rahat tulee lahjoittajilta.

Vierailija
51/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan antanut kerjäläisille rahaa.Enkä tule antamaan.

Vierailija
52/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lähteeseen perustat väitteesi? 

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 07:42"]

Tavallinen. 

Olen nähnyt niin monta kertaa kun joku herra käy tyhjentämässä sen "mummon" tai "sairaan" pahvimukin, etten millään näe tuota yksityishenkilön hätänä vaan organisoituna toimintana. 

Kuljen päivittäin Helsingin keskustassa. Mitrn paljon rahaa menisikään, kun joka kerta antaisin niille noin 5:lle ohittamalleni vaikka pari euroa. Laitan saman rahan mieluummin vaikka Plan Internationalin kummilapsitoimintaan. Menee raha oikeasti hyvään kohteeseen. 

[/quote]

Ei mene Planissakaan. Se taas vain rikastuttaa Planin johtoa. On naurettavaa että hyväntekeväisyysjärjestöä pyöritetään hemmetin moisella rahalla. Sehän pitäisi olla vapaaehtoistoimintaa. Mutta kuitenkin näiden hyväntekeväisyysjärjestöjen johto tienaa kymmeniä tuhansia kuussa. Rahat tulee lahjoittajilta.

[/quote]

Vierailija
53/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehta stadilainen ja annan silloin tällöin rahaa kerjäläisille, mahdollisuuksieni mukaan. Mieluiten kuitenkin ostan lehden heiltä tai annan muusikoille kolikon pari.

On skandaali että Euroopassa sallitaan kokonaisen kansanosan kaltoinkohtelua suorastaan julmuutta. Annetaan kolikkoja vaan parempi kuin ei mitään, mutta ennen kaikkea on tehtävä suuria poliittisia päätöksiä, joita me tavalliset äänestäjät tuemme.

Vierailija
54/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se niiden kulttuuri on sellainen, että työnteko on pahasta. Olen puhunut tästä yhden romanialaisen kanssa ja hän sanoi ettei heidän älyssään ole mitään vikaa ja alaluokilla kuolussa romanit olivat samanlaisia kuin muutkin lapset mutta jossain vaiheessa heidän piti alkaa sopeutua omaan kulttuuriinsa ja alkoivat lintsata koulusta. Samahan se on suomalaisten romanien kanssa. Ei heitä mikään estä kuin se on oma kulttuuri. Ja sama juttu kehitysmaiden kanssa muutenkin. Maailman rikkaimmissa maissa on sukupuolten välinen tasa-arvo ja maailman köyhimmistä naisia sorsitaan, usein uskonnon varjolla. Ei se ole sattumaa. Tasa-arvo on se tekijä joka määrää menestyykö jokin valtio vai ei. Itse ovat osansa valinneet. Ihan turha niitä on auttaa. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Vierailija
55/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäileväinen. 

Vierailija
56/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne ulkomailla käytetyt huumatut ja jossain tapauksissa kidutetut (esim. jalat ja kädet katkottu ja pakotettu luutumaan vääriksi) lapset, eivät ole heidän omiaan vaan varastettuja.

Asuttiin ulkomailla kun olin lapsi ja siskoni varastettiin vauvana. Onneksi isäni sai tämän mustalaisen kiinni ja siskoni pelastui.

En halua edes ajatella niiden viattomien lasten kohtaloa, jotka on varastettu ja joita käytetään kerjäämiseen :(. Joskus nähny (jälkeenpäin tuossa maassa käydessäni), kun sinisilmäinen, vaaleahiuksinen tyttölapsi kerjäsi rahaa mustalaisille. Mustalaisten oma? Tuskin.

Tuossa maassa mustalaiset myös varastavat kaiken minkä saavat. Miksi niitä pitäisi lainkaan auttaa antamalla rahaa ja tukemalla heidän toimintaansa?!??

Kai te tajuatte, että jos suomalaiset eivät ikinä anna kerjäläisille sentin senttiäkään, lähtevät ehkäpä pois täältä. Jos rahoitatte tuota toimintaa, on täällä kohta lisää noita rikollisia.

Vierailija
57/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas ihminen on sellainen, joka ei noille rahaa anna.

Tyhmiäkin ihmisiä valitettavasti löytyy...

Vierailija
58/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostava ihminen kävelee ohitse. Useimmat ymmärtävät, että nämä kerjäävät vanhukset tai äidit ja lapset kuuluvat rikollisporukoiden "omistukseen" eivätkä saa niitä rahoja, vaan ne menevät muualle. Kerjääjät saavat ruuan ja asunnon vastineeksi rahan tienaamisesta.

On selvitetty, että pääorganisoijat saavat jopa 10 000 euron kuukausitulot, ja nauttivat elämästä jossain ihan muualla.

Minä siis kävelen ohitse, enkä kannata rikollisuutta, ihmiskauppaa tai ihmisten hyväksikäyttöä. Niin, en ole edes pääkaupunkiseudulta, mutta työmatkojen yhteydessä törmään ilmiöön.

Vierailija
59/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen, kunnen kehtaa potkaista.

Vierailija
60/75 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi varoittaa juuri nyt ylen sivuilla näistä kerjäläisvarkaista!