Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v tyttären kaverin äiti ei suostu ostamaan tytölleen rintaliivejä, vaikka tarvitsisi jo, ostaisitko itse tässä tilanteessa?

Vierailija
07.08.2020 |

Tyttö kertoi että hänen kaverinsa oli kertonut tästä. Kaverin äiti on sanonut että tämä on vielä ihan kakara eikä tarvitse mitään hörhelöitä poikien miellyttämiseen. Rinnat ovat kuulemma kipeät ja juostessa ja trampoliinilla hyppiessä sattuu.

Jos ostan tytölle jonkun tukevan topin/harjoitusrintsikat, haukkuukohan tämä äiti minut maan rakoon?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap neuvoisi tytärtään käymään kaverinsa kanssa ostoksilla jossain, mistä voi ostaa jonkun topin/liivin sen näköisenä, muotoisena ja kokoisena kuin tyttö itse kokee sopivaksi? Samalla voi antaa rahaa lainaan, jos tytöllä itsellään ei vaikuta olevan rahaa. Lainan voi myöhemmin vaikka ”unohtaa” periä takaisin. Ap voi myös tarjota ostosreissuun autokyytiä, jos tarpeen.

Vierailija
82/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnoille tekee oikeasti hyvää olla vapaana, niiden tukirakenne paranee jos saavat kehittyä ilman liivejä. Tietysti jos on isot rinnat voi oleminen muuten olla epämieluisaa.

Jos nyt ostat, niin osta mahdollisimman vähän liivimäinen. En kyllä kovin helposti puuttuisi ennen kuin äidin kanssa olisin jutellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä ole isää, joka osaisi hoitaa tällaisen, jos äiti ei kerran kykene?

Vierailija
84/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivit ei ole mikään välttämättömyys. Tutkimusten mukaan sitä enemmän rinnat alkaa roikkua mitä enemmän käyttää.

Höpö höpö.

Mulla oli vähän aloituksen kaltainen tilanne. Itse sain hankittua liivit vasta 16-vuotiaana ja rinnat roikkui siinä vaiheessa jo kiitettävästi. Jouduin ostamaan suoraan C-kupin, vaikka isompi olisi ollut parempi.

Vierailija
85/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas äiti, jolla ongelmia seksuaalisuuden kanssa. Tekisin varmaan lasun sekä ostaisin tukun kunnollisia rintaliivejä, ładu siksi että tyttö saisi ulkopuolista apua. Tälle äidille ihannetilanne olisi, että lapsi saisi mahdollisimman roikkuvat rinnat joita hänen itsensä ei tarvitse kadehtia.

Oletko sekaisin? Liivit lisäävät roikkumista, ei päinvastoin.

En allekirjoita tuota, rintakudos venyy jos se ei saa tukea esim. Juostessa.

Katso kuva, olisko kannattanut käyttää rintaliivejä?

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/UZExK8jrg8RpLB_zGGhykBmukmWCmc5…

Vierailija
86/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se 11v jotenkin jälkeenjäänyt, vai miksi se ei itse kykene ostamaan haluamiaan rintsikoita kaupasta itselleen?

Iso osa aikuisistakin naisista ostaa vääränkokoisia liivejä, tästä on ollut monta kertaa juttua iltasanomissa ja iltalehdessäkin.

Vierailija
87/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi oli reilu 10v kun tuli valittamaan että rinnanalut on arat ja paidat ja repun olkaimet hankaa ikävästi. En kyllä omasta kokemuksesta muista koko vaihetta, ehkä omat tissit ei oireilleet samoin. Mutta tuossa tilanteessa tarvitaan toppausta eikä mitään toppia, siis ihan oikeat topatut liivit. Niitä olikin kiva yrittää löytää koossa 60AA...

..

Vierailija
88/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni paras tapa olisi ostaa tytölle jotkut yksinkertaiset liivit/toppi, ja sanoa juuri jotain tyyliin että "ei olleet sopivat omalle tytölle". Parhaiten menee ehkä läpi jos sanoo että oma tyttö antaa kaverilleen kun on käymässä, "haluuksä tän ku tää oli vääränkokoinen mulle ja sitä ei saa palauttaa" ?

Itse sain kaverilta teininä jotain yksittäisiä vaatteita, juuri samaan tyyliin. En oikeastaan edes ajatellut asiaa silloin, mutta nyt tajuan että kaverin äiti yritti vähän pitää huolta minustakin :) Se oli tosi reilua ja ystävällistä, ja sen verran huomaamatonta etten tajunnut että tekivät sen minun takiani.

Vierailija
89/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivit ei ole mikään välttämättömyys. Tutkimusten mukaan sitä enemmän rinnat alkaa roikkua mitä enemmän käyttää.

Jos lapseen sattuu liikkuessa, niin kyllä ne on hommattava sanoi tutkimukset mitä tahansa!😠

Mikä niissä sattuisi? Kuulostaa oudolta. Kosketus kyllä sattuu kehittyvässä rinnassa mutta että liivittömyys sattuisi?

Isot rinnat voi tuntua epämukavilta mutta rintojen kipu juostessa ei ole normaalia.

Ja että lapsi muka tuollaisia puhuisi muille?

Joko olet mies tai pienirintainen tai et ikinä juokse/ hypi.

Rintojen hölskyminen sattuu kun iho ja sidekudokset venyvät ylösalaisesta liikkeestä. Näin käy kaikilla tuntemillani naisilla.

Onko 11v sinun mielestäsi nainen?

Vierailija
90/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin mun tytölle jo 10- vuotiaana urheiluliivejä ja toppeja ja 12- vuotiaana ihan kunnon rintsikoita. Ne rinnat on jo sen verran isot että oikeasti tarvitsee liivit ja paidoista näkyy muuten läpi- ihan kaikki. En ymmärrä logiikkaa, miksei ostettaisi. Se on ihan normia naisen elämää.

Vierailija
91/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan käsitä, miten rintaliivien käyttämättä jättäminen voisi vähentää roikkumista. Roikkumisessa on kyse siitä että ne rinnan kudokset venyvät ja rinta ikään kuin muuttuu pidemmäksi. Mitä enemmän rinta heiluu liikkuessa, sitä pahemmin kudos venyy. Itselläni on jopa raskausarven tyyppisiä repeämiä, kun en nuorempana älynnyt käyttää urheillessa kunnon liivejä.

Rintalihakset vaikuttavat lähinnä siihen, millä korkeudella se rinta roikkuu.

Vierailija
92/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea on pienirintaisten ymmärtää.

Pienirintaisiahan ei koskaan kiusata. Ei koskaan. 

Isorintaisten vaikea ymmärtää, kun aivot ovat pudonneet rintoihin. 

Kiitos, annoit hyvän esimerkin kiusaamisesta. Olet selvästi ilkeä ihminen.

ohis

Vierailija
93/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten tämä kaverin äiti tietäisi juuri oikean koon tälle tytölle?

itselläni on 11-vuotias tyttö ja osaisin todennäköisesti hänen kavereilleen otsaa oikean kokoisia toppeja. Lasten topeissa koot menee 110/116, 122/128, 134/140, 146/152, 164 ja 170. Eli pituuden mukaan. Tuo 170 menee usein vielä S-kokoiselle naisellekin. Eli pituuden mukaan.

Oman lapseni kaveripiirissä toppeja on käytetty tuolta koosta 110/116 asti, eli alle kouluikäisestä. Toppi on alusvaate, ja myös poikani käyttävät aina aluspaitaa kauluspaidan kanssa. Mikään ei ole juntimpaa kuin kauluspaitaa käyttävä mies, jolla ei ole aluspaitaa.

Täysin ohiksena: Millä perusteella mies on juntti, jos hän ei käytä kauluspaidan alla aluspaitaa? Olen varmaan ehkä jotenkin väsynyt, kun en tajunnut oikein tätä kommenttia :)

ohis

Vierailija
94/97 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se 11v jotenkin jälkeenjäänyt, vai miksi se ei itse kykene ostamaan haluamiaan rintsikoita kaupasta itselleen?

Mietipä asiaa vähän, ääliö. Ensimmäiset rintaliivit vielä. Diagnoosi sulle: Cusipäisyys Maximus.

Vierailija
95/97 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut OT:sta, mutta tästä tulee mieleen elokuva, jossa yksinhuoltajaisä ei suostunut ostamaan tyttärelleen tamppoonia, koska ”ne ovat vain naimisissa oleville”. Mielenkiintoinen elokuva nimeltään Towelhead.

Vierailija
96/97 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tämän videon. Mulla seiso koko ajan kovaa. Heti kun video loppu menin vessaan ja sykki on pulppua vessanpytty. Nyt voi taas jatkaa iltaa mutta hyvää teki.

Vierailija
97/97 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut OT:sta, mutta tästä tulee mieleen elokuva, jossa yksinhuoltajaisä ei suostunut ostamaan tyttärelleen tamppoonia, koska ”ne ovat vain naimisissa oleville”. Mielenkiintoinen elokuva nimeltään Towelhead.

Ei tarvitse mennä fiktiomaailmaan. Minä en saanut tamponeja koska ne äidin mielestä löystyttivät naisen/tytön piloille. Ja elettiin vuotta 2002 kun kuukautiseni alkoivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä