Oletko tullut kiusatuksi/syrjityksi hengellisessä/henkisessä/uskonnollisessa yhteisössä
Kommentit (351)
Huh, kyllä, taustallani on mittavat kiusaamis- ja syrjimiskokemukset hengellisissä yhteisöissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen. En tajunnut hierarkiaa ja luokkajakoa vaan menin ja perkele _tervehdin_ ”valaistunutta henkilöä” (!) Sitä halveksunnan määrää! Mikään ei ole sairaampaa kuin ”rakkaudelliset” hörhöpiirit. Näissä menee jopa kovien tieteiden ammattilaiset helvetin sekaisin ja totaalisen pilalle.
”Pyyteetön rakkaus” on demoninen kirous jola peitellään ihmisyyden karmeimpia puolia.
Auts. Ei parane mennä valaistuneita moikkailemaan 😄 Saitko osaksesi pitkän, halveksuvan tolkotuksen, vinon hymyn, ja ohittavan katseen? Tuo on ihan normikamaa hörhöpiireissä, olet ylittänyt ”valtuutesi”, vaikka oletkon ihanasöppisrakas - lässytilässyti! Olet nimittäin sitä silloin, kun se on narsistihörhölle kannattavaa. Muulloin sinun tulee muistaa, että todellisuudessa et ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. En tajunnut hierarkiaa ja luokkajakoa vaan menin ja perkele _tervehdin_ ”valaistunutta henkilöä” (!) Sitä halveksunnan määrää! Mikään ei ole sairaampaa kuin ”rakkaudelliset” hörhöpiirit. Näissä menee jopa kovien tieteiden ammattilaiset helvetin sekaisin ja totaalisen pilalle.
”Pyyteetön rakkaus” on demoninen kirous jola peitellään ihmisyyden karmeimpia puolia.
Auts. Ei parane mennä valaistuneita moikkailemaan 😄 Saitko osaksesi pitkän, halveksuvan tolkotuksen, vinon hymyn, ja ohittavan katseen? Tuo on ihan normikamaa hörhöpiireissä, olet ylittänyt ”valtuutesi”, vaikka oletkon ihanasöppisrakas - lässytilässyti! Olet nimittäin sitä silloin, kun se on narsistihörhölle kannattavaa. Muulloin sinun tulee muistaa, että todellisuudessa et ole mitään.
* toljotuksen
Vierailija kirjoitti:
Lähisukulaiseni savustettiin ulos eräästä helluntaiseurakunnasta kun hän alkoi tivata tarkempia tietoja seurakunnan varojen käytöstä. En tiedä yksityiskohtia asiasta mutta kai siellä johtoporukka veti hiukan kotiinpäin. Maallisissa piireissä olis voinut täyttää jo kavalluksen tunnusmerkit mutta kai uskovaisilla on omat sääntönsä.
Sittemmin tämän henkilön välit ovat taas lämmenneet kyseiseen seurakuntaan kun siellä on johtoporukka vaihtunut.
Pienet vapaat seurakunnathan toimivat periaatteella, että yhdistys maksaa toiminnanjohtajalleen eli seurakunnan pastorille niin kovaa palkkaa kuin kerätyistä kymmenyksistä irtoaa.
Jos tämä tapahtuu yhdstyslain puitteissa, eipä siinä mitään....
Pay to pray....
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä kaipuun määrää..
Näyttäisi todella pahalta, jos listaisin ylös kaiken kokemani hengellisen väkivallan.
Vierailija kirjoitti:
Itsensä ylentämistä muita alentamalla - tuttua huttua! Oliko äitylipiireissä? Mamma the amma? Siellä tykätään vahasta kunnon sadismista - eikä mikään ole pyhää!
Buddhalaisia olen tavannut jonkin verran meditointiharrastuksen kautta ja täytyy sanoa, että ovat kyllä kaikki olleet ystävällisempiä ihmisiä mitä olen koskaan tavannut.
Olen, etsin ns Jumalaa, olin ihan hukassa henkisesti, kun menin hengellisiin kokouksiin en tuntenut mitään, lisäksi aina kun mennyt uskonnollisiin kokouksiin huomaa että jätetään ulkopuolelle, seurakunnista tullut väärällä tavalla hengauspaikkoja yms, jätettiin huomiotta ongelmat yms,
Eli en saanut apua, enkä ole löytänyt Jumalaa,, niin että mistä niitä uskovia ystäviä muka saa jos kaikki kerta auttaa, opastaa, rukoilee sun puolestas yms...
Olen, etsin ns Jumalaa, olin ihan hukassa henkisesti, kun menin hengellisiin kokouksiin en tuntenut mitään, lisäksi aina kun mennyt uskonnollisiin kokouksiin huomaa että jätetään ulkopuolelle, seurakunnista tullut väärällä tavalla hengauspaikkoja yms, jätettiin huomiotta ongelmat yms,
Eli en saanut apua, enkä ole löytänyt Jumalaa,, niin että mistä niitä uskovia ystäviä muka saa jos kaikki kerta auttaa, opastaa, rukoilee sun puolestas yms...
Vierailija kirjoitti:
Buddhalaisia olen tavannut jonkin verran meditointiharrastuksen kautta ja täytyy sanoa, että ovat kyllä kaikki olleet ystävällisempiä ihmisiä mitä olen koskaan tavannut.
Lisään vielä, että en siis itse ole buddhalainen.
Ei sitä ois kestänyt kukaan
Jos ei ois otettu Stoppia mukaan
Stoppii ja naisii
Stoppii ja naisii
Vieläkin tulee kyyneleet silmiin kun muistelen noita aikoja. Tuska ei hellitä.
Tavallaan, koska Pohjois-Savon pikkukylissä ei tunnusteta tai hyväksytä homoutta, johon transdiggailu heidän mielestään ilmanmuuta luokitellaan. Se kokemus on tehnyt minusta henkisesti äärettömän väkivaltaisen ihmisen. En ole unohtanut enkä kostanut. Vielä.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Hahahahahaha!
Oot aikaisemminkin kirjoittanut tuota samaa, sulla on varmaan kovia traumoja yms. En itse väheksy tai pilkkaa muiden uskomuksia, jokainen saa uskoa mihin itse haluaa ilman et naureskellaan, osalle usko tuo iloa, toiselle taas joku muu asia
Suurin osa seurakunnista ja ihmisistä on tänä päivänä niin sekaisin ja täysin päinvastoin mitä Jeesus opettanut
Kuulun ihan tavalliseen luterilaiseen seurakuntaan, en siis mihinkään erityiseen lahkoon. Olen saanut pelkkää ystävällisyyttä osakseni seurakunnan eri toiminnoissa elämäni aikana. Jos joku on tuntunut epämiellyttävältä ihmiseltä, se on johtunut siitä, että meidän kemiamme eivät vain ole sopineet yhteen, mutta se ei ole liittynyt mitenkään uskontoon tai hengelliseen yhteyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun ihan tavalliseen luterilaiseen seurakuntaan, en siis mihinkään erityiseen lahkoon. Olen saanut pelkkää ystävällisyyttä osakseni seurakunnan eri toiminnoissa elämäni aikana. Jos joku on tuntunut epämiellyttävältä ihmiseltä, se on johtunut siitä, että meidän kemiamme eivät vain ole sopineet yhteen, mutta se ei ole liittynyt mitenkään uskontoon tai hengelliseen yhteyteen.
Juurikin, ihminen on se joka "sotkee" vaikka Jumala yrittää koota ja auttaa. Tämän sanon ilman ironiaa!
on hyviä ja huonoja kokemuksia.olen uskova mut lähinnä rukoilen ja luen raamattua kotona yksin (introvertti) myös youtuben kanavia katselen esim. father spyridon, the beat ym. kiinnostavaa.
osas seurakuntia on paljon kivoja ihmisiä, jotka jakavat ruoka-avustuksia köyhil ym. ovat yleensä ihan mukavia. sit voi taas olla varsinkin herätyspiireis kuppikuntia ja sukuja jotka ovat sisäänlämpiäviä ja uudet ihmiset pois sulkevia. seurakunta ei tarkoita et kaikki sydämmen uskovia,osa voi olla "perinne uskovia,koko suku kuuluu esim. lestadiolais tai helluntai porukkaan eli voi olla et ihminen ei uskos ollenkaan vaan käy seurakunnas "hengailemas " tuttujen paris ,joskus just nää ihmiset tosi ilkeitä.
Kyllä. Taloudellista, henkistä ja hengellistä väkivaltaa. Erottuani uskonnollisesta yhteisöstä häiriköintiä, nimittelyä, uhkailua ja painostusta näihin päiviin saakka.