en tiedä miten suhtautua, kaverini on tappaja
Sain juuri tietää että kaverini on tappanut ihmisen. Onhan se hölmöillyt aikaisemminkin mutta ollaan silti pidetty yhteyttä ja nyt putos tämmöinen pommi... hirveen ristiriitaiset ajatukset.
Kommentit (26)
Tappo tuomiona voi tulla vahingostakin. Samoin siihen tappoon voi olla monia laukaisevia tejkijöitä tai lieventäviä asianhaaroja. Mielestäni myös onnettomuuden ja tapon raja voi olla häilyvä.
No voi kamala. Mun paras ystäväni on entinen narkki ja istunut linnassa taposta. Nyt on ihan kunnollinen ihminen.
Kyllähän näitä sattuu. Iltasanomista luin kerran jutun, että nuorta miestä on puukotettu pahasti ja se juttu meni ohi yhtenä muiden muassa. Mutta pian lähipäivänä ko. miehen järkyttynyt isä soitti - olikin lähisukulainen mieheni puolelta ja pitipä se juttu kaivella uudelleen esille. Kyllä siinä mietti miten suhtautua, kun ei tiennyt koko totuutta, sukulainenhan kertoo aina itselleen edullisimman version. Jotain tappelua siinä kai oli ollut. On selvinnyt tuosta jo, mutta ei ole hirveästi tullut yhteyksiä pidettyä sitä ennenkään eikä sen jälkeen.
Suurin osa tapoista tapahtuu kännipäissään ennalta suunnittelematta ja eihän ne kaverit itse sitä kerro, mutta äkkiähän se juttu kaveripiirissä kiertää. Ei se nyt mikään provo tartte olla, sillä kaikilla tappajilla on sukulaisia ja moni heistä on sellainen, joista on vaikea uskoa. Onhan noita muutamia kuolemaan johtaneita pahoinpitelyjä sattunut viime päivinä ja tuleehan se tieto äkkiä tuttujen korviin kun iltapäivälehdetkin julkaisevat tapauksista alle vuorokaudessa. En epäile provoksi, auttaa en osaa. Itsellä varmaan tulisi luonnostaan pidettyä etäisyyttä ja ehkä käytyä joskus katsomassa, mutta käskisin olla ihmisiksi. Jos kännitappo, käskisin olla ikinä juomatta.
no sillä mun kaverilla on alko ja huume tausta on taistellu jo pitkään mut ei vaan pysty raitistumaan ja nyt sit yhen ryyppyreissun päätös oli tämmöinen et yksi pääsi hengestään. siis mä oon niin järkyttyny ku selvinpäin se on ihan ok ihminen, ei mitään ongelmaa ollaa aika läheisiä ystäviä niin on niin käsittämätöntä. en haluis että välit menee mut toisaalta mietin vaan sitä toista osapuolta ja sen perhettä... tappo on kuitenkin niin peruuttamaton juttu... AP
Ootko varma että olet nähnyt kaverisi selvinpäin? Luulen että on kuitenkin ollut aineissa. Sinun kannattaisi pysyä erossa tuollaisesta porukasta, monestakin syystä, esim:
1) Liikkuessasi tuollaisessa porukassa on vaara että joudut itsekin osalliseksi rikokseen, jos et muuten niin silminnäkijänä jolloin olet vaarallinen todistaja
2) On riski että itsekin sorrut aineisiin ja viinan kanssa läträämiseen
3) Huumeidenkäyttäjät ovat aika liipaisinherkkiä tyyppejä, ei tarvitse paljoa kun saatat saada puukosta itsekin
4) Rahaa huumeisiin on saatava keinolla millä hyvänsä, jollei hyvällä niin pahalla. Sukulaisten, ystävien ja kavereiden omaisuus on vaarassa.
Jos kaverisi vankilasta päästyään raitistuu ja pysyy raittiina, ja alkaa elämään normaalia elämää, sitten voit harkita uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 20:19"]
Täällä kohtalotoveri.
En ole antanut valitettavan tapahtuman häiritä. Tiedän mitkä seikat siihen johtivat ja minulle riittää ettei hän tehnyt sitä tarkoituksenaan tappaa ketään.
Niin vaan kuitenkin kävi. Sama kultainen ihminen hän on edelleen kuin ennen tätä tappoa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 17:03"]
Sain juuri tietää että kaverini on tappanut ihmisen. Onhan se hölmöillyt aikaisemminkin mutta ollaan silti pidetty yhteyttä ja nyt putos tämmöinen pommi... hirveen ristiriitaiset ajatukset.
[/quote]
[/quote]
Kultaiset ihmiset eivät tapa toisia ihmisiä. Tappo ja onnettomuus ovat kaksi eri asiaa. Tappaja todellakin tarkoittaa.