Onko mitään keinoa millä alkoholistin saa lopettamaan?
Vaivun epätoivoon, en haluaisi luopua miehestäni mutta mitään keinoa ei taida löytyä juomisen lopettamiseen.
Käy töissä etc eikä mitään väkivaltaa tms. Ole kuvioissa mutta juo joka päivä.
Auttakaa!
Kommentit (160)
Valitettavasti ei. Mutta voit hakea itsellesi apua, siitä se lähtee.
Surullista katsoa vierestä. En vaan tiedä jaksanko itse enää.
Hyvällä ja pahalla yritetty niinkuin varmaan muutkin vastaavassa tilanteessa tehneet.
Ap
Ei, paitsi toki jos mies itse kokee olevansa alkoholisti ja haluaa lopettaa juomisen niin onhan sitten monenlaistakin apua tarjolla.
Mutta jos mies haluaa juoda niin sitten hän juo. Et voi oikein muuta kuin sanoa hänelle että se häiritsee sinua niin paljon että harkitset eroa. Joskus tuo saa toisen lopettamaan, joskus ei.
Itse olen suurkuluttaja enkä koskaan lopettaisi juomista toisen painostuksesta vaan se toinen saisi häipyä jos ei juomiseni kelpaa.
Niin en tiedä mitä avun hakeminen itselle hyödyttää jos ainut keino lopettaa tämä on ero. Ap
Ei. Mutta se voi auttaa, että jätät sen. Kun se oikeasti ymmärtää että olet tosissasi, se voi tajuta tilanteen vakavuuden ja hakea apua. Ehkä. Mutta luultavasti ei. Alkoholistin on tosi tosi vaikea parantua lopullisesti.
Alkoholisti ei lopeta, ellei sitten saa jotain todella käänteentekevää kokemusta. Rakastetuksi tuleminen ei ole tarpeeksi käänteentekevää.
Mä ainakin vedän niin pitkään kunnes realiteetit o n muutettu/ en saa asetta jolla voin tappaa itseni.
Vierailija kirjoitti:
Niin en tiedä mitä avun hakeminen itselle hyödyttää jos ainut keino lopettaa tämä on ero. Ap
Jos sulla on vaikeaa päästää siitä irti, tai tarvitset muuta tukea. Mutta ei se sitä alkoholistia paranna.
Muutos raitistumiseen lähtee miehestä itsestään. Sen sijaan itse saisit varmasti tukea Alanon-ryhmästä.
Tietää olevansa alkoholisti.
Hoitoon ei suostu.
Eli erottava on. Surullista koska muita ongelmia ei ole.
Ap
Vain kun alkkiksen oma terveys ei enää kestä. Ihan sama vaikka ympäristö kärsii, mutta kun oma elimistö ei enää kestä, viinan juonti loppuu, eikä tee edes tiukkaa. Kertoo kaiken siitä kuinka itsekäs alkkis on.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoon ei suostu.
Ap
On myös vaihtoehto että jatkat elämää juovan alkoholistin kanssa. Kumpikin päättää itse elämästään, ja valitettavasti te haluatte nyt eri asioita.
Mä tiedän ap, että se on surullista. Se on. Olen pahoillani puolestasi ja miehesi puolesta. Et kuitenkaan voi pelastaa kuin itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoon ei suostu.
Ap
Ei kai tuohon muita ongelmia enää tarvita?
Kyllä mä pärjään, olen henkisesti vahva.
Olisin vaan halunnut pitää mieheni.
Ap
Todellinen alkoholisti ei kykene työntekoon. Meneekö peräti se yksi olut illassa?
Vierailija kirjoitti:
Todellinen alkoholisti ei kykene työntekoon. Meneekö peräti se yksi olut illassa?
Hmm. Itse ole 45 v nainen ja juonut viimeiset 10 v joka ilta 6 isoa pint kokoista kaljaa. Viikonloppuna juon sitten kunnon kännit viinalla ja viinillä. Käyn töissä, eikä mulla ole elämässä mitään ongelmia. Mutta kyllä aika moni varmaan minua alkoholistiksi kutsuisi ihan kulutettujen määrien ja juomisen jokapäiväisyyden perusteella.
Ei, jos hän ei itse halua raitistua.