Olenko ainut ahdistunut koronan rajoitustoimista?
Minua ei ahdista korona enkä pelkää sitä. Toimin silti järkevästi ja altistusta varoen.
Minua ahdistavat taudin aiheuttamat ja jälleen tiukentuvat rajoitustoimet aivan hirvittävästi.
Ensi kertaa elämässäni olisin valmis luopumaan elämästä. En kestä tällaista rajoittamista.
Olenko ainoa?
Kommentit (57)
Et ole ainoa. Minua ei kiinnosta pätkääkään elänkö vai kuolenko joten korona ei pelota, mutta rajoitustoimet ahdistaa voimakkaasti.
Siis mitkä rajoitustoimet? Eihän meillä ole mitään rajoituksia?!?!?
Minä toivon, että julistettaisiin puolen vuoden ulkonaliikkumiskielto ja kerran viikossa saisi käydä ruokakaupassa. Se tekisi hyvää kaikille.
Miksi sua ahdistaa? Etkö kestä olla itseksesi tai perheesi kanssa? Etkö kestä olla kotona? Miksi? Ahdistaako pestä käsiä? Eikö pääse matkustamaan vai baariin vai mikä?
Mulle on vaikea ymmärtää tätä, koska minuakin ahdistaa enemmän tämä järjetön kukkuminen ja taudin vastuuton levittäminen, vastuuton "kuluttakaaa ja ostakaa ja matkustakaa" asenne - ihan kun maapallo ja luonto tätä kestäisi. Taitaa olla ihan oikein, että tauti tappaa tyhmimmät ja ahneimmat. Ihan niin kuin myyräkuume tai jänisrutto iskee aina kun populaatio kasvaa liikaa.
Varmaan ne käsidesit kaupoissa sitten ahdistaa ap: tä kun muuta rajoitusta ei edes ole. Toivoisin, että yhtä jämäkästi torjuttaisiin koronan leviäminen kuin keväällä ja perseily loppuisi päättäjien ja kansalaisten osalta nyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sua ahdistaa? Etkö kestä olla itseksesi tai perheesi kanssa? Etkö kestä olla kotona? Miksi? Ahdistaako pestä käsiä? Eikö pääse matkustamaan vai baariin vai mikä?
Mulle on vaikea ymmärtää tätä, koska minuakin ahdistaa enemmän tämä järjetön kukkuminen ja taudin vastuuton levittäminen, vastuuton "kuluttakaaa ja ostakaa ja matkustakaa" asenne - ihan kun maapallo ja luonto tätä kestäisi. Taitaa olla ihan oikein, että tauti tappaa tyhmimmät ja ahneimmat. Ihan niin kuin myyräkuume tai jänisrutto iskee aina kun populaatio kasvaa liikaa.
Itseäni ainakin ahdistaa jo ajatus vapauden rajoituksista. Itse asun yksin ja viihdyn yksin ja viimeksi olen matkustellut 1980 luvulla enkä aio matkustella koskaan, mutta silti ahdistaa kaikki rajoitukset. Ihan periaatteesta. -2
Teidät, jotka ette välitä siitä, tarttuuko korona teihin, pitäisi koota samalla paikkakunnalle. Ehkä teho-osastolla voi tulla mieleen, että ei tää niin kivaa ollutkaan?
Vierailija kirjoitti:
Teidät, jotka ette välitä siitä, tarttuuko korona teihin, pitäisi koota samalla paikkakunnalle. Ehkä teho-osastolla voi tulla mieleen, että ei tää niin kivaa ollutkaan?
Varmaan sitten kiva kun haju- ja makuaisti menee ja yskii keukot pihalle ja ripuloi koko ajan. Ja virus jää elimistöön puhjetakseen sieltä esim stressin yhteydessä kaikenlaisiksi kivoiksi paiseiksi.
Mua ahdistaa, kun pakotetaan taas toimistolle.... Jos saan sieltä koronan, olen tosi vihainen! Pystyn hyvin työskentelemään kotona.
Minua ahdistaa rajoitusten typeryys. Esim suuren väkijoukon tapahtumat, yökerhot, baarit jne auki mutta Ruotsissa ei saisi käydä vaikka tapaisi vain yhden oireettoman henkilön siellä ja olisi muun ajan autossa.
Yökerhoon tai urheilutapahtumaan saa mennä 300 muun henkilön joukkoon mutta kaupan kassahenkilöä ei saisi tavata Haaparannan puolella. Asioin usein Haaparannan kaupoissa kun asun lähellä. Eikä ole nuuska kyseessä.
Ahdistus on usein selittämätön tunne, epärationaalista. Sellaiset asiat, jotka joillekin ovat selviä tai helppoja, voivat ahdistaa toisia.
Jos ap:tä ahdistaa, se ei tarkoita, että olisi välinpitämätön koronan tarttumattomuudesta huolehtimisen suhteen.
Erikoista ehkä tuo ahdistuneen haukkuminen - kertoo suhtautumisestamme kanssaihmisiin. Ikävää.
Älä luovu elämästä, ap. Ei kannata. Kyllä tämä korona menee ohi.
Samaa mieltä ed. kanssa, että rajoituksista ahdistuminen ei ole sama asia kuin toimisi välinpitämättömästi. Useinhan juuri herkät ja tunnolliset ihmiset ahdistuvat.
Mitä nyt on rajoitettu? Matkailua? Ei ahdistaa, voin olla matkustamista ulkomaille.
Et ole ainoa jota ahdistaa. Itseäni **tuttaa syvästi. Elämä on liian lyhyt tällaiseen jumittamiseen. Riskit kuuluvat elämään, mutta ei jumitus.
Siis mitkä ihmeen rajoitukset ahdistaa? Eihän nyt ole mitään rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
En menisi lääkärille saati sairaalaan. Minulla on myös Kannassa elvytys ja tehohoitokielto siltä varalta että minut löydetään tajuttomana jostain ja viedään hoitoon. En ole 20 vuoteen käyttänyt lääketiedettä enkä käytä. Haluaisin jo kuolla, mutta munaa ei ole hoitaa asiaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ainakin ahdistaa jo ajatus vapauden rajoituksista. Itse asun yksin ja viihdyn yksin ja viimeksi olen matkustellut 1980 luvulla enkä aio matkustella koskaan, mutta silti ahdistaa kaikki rajoitukset. Ihan periaatteesta. -2
Auttaisiko asenteenmuutos? Jos kerran normaalistikin asut ja viihdyt yksin, niin nyt saat elää niin ihan luvan kanssa. Ei tartte lähteä mihinkään, vaikka joku kutsuisi, nyt on pätevä syy valmiina.
Samoin minua; ahdistaa ja masentaa. Ihan kuin joku totalitäärinen dystopia-painajainen tää elämä koronan kanssa.
Ei todellakaan! First world problems-kermaperseille tämä tekee niiiiin hyvää! Itse _nautin_ kaikista rajoituksista.
AP tässä. Minua ahdistaa eniten, etten voi tehdä työtäni täysipainoisesti. Koen rajoituksina suosituksetkin, turvavälit, maskit, yms. joita noudatan. Dystopia-fiilis minullakin. Ehkä turhaan, en tiedä, mutta minkäpä ahdistukselle voin. Eipä ole lääkkeitäkään.
Ajattelin ehkä aloituksella hakea vertaistukea, kun ilmeisempää on ahdistua koronasta eikä rajoitussuosituksista, kuten minä. :(
Jaa. Minua ahdistaa se kun rajoituksia ei ole. Yhtään mitään. Kaikki vaan heiluu vapaana levittämässä koronaa.