Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 yli 15 vuotiasta kotona, teen yksin kotityöt

Vierailija
23.07.2013 |

Kommentteja kiitos

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan peilin eteen katsomaan, siellä syyllinen. Surullista vaan, että siinä on nyt sitten kolme aika itsekeskeistä ihmistä taas kasvanut. Ymmärrän toki, että sen ikäiset ei kaikkea osaa, mutta jos eivät edes tunne empatiaa sinua kohtaan....

Vierailija
22/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP ei huomauta oman huoneen siivoamisesta? Eikö juuri vanhempien tehtävä ole opettaa lapsilleen tällaisia "taloustaitoja", vai missä he sitten ne oppivat? Vaadit heitlä kerran viikossa jonkunlaisen siivouksen omaan huoneen kanssa. Meillä 14 vuotias siivoaa oman huomneensa, järjestää kerran viikossa tavarat paikoilleen ja joka toinen viikko imuroi, vaihtaa lakanat ja pyyhkii pölyt. Mutta kyllä minun vieläkin pitää kehoittaa tekemään se, mutta tekee kyllä ihan kiltisti. Tämän lisäksi hän tyhjentää aina astianpesukoneen ja auttaa kyllä jos pyydän apua jossai muussa kotihommassa. Minusta hän auttaa minua ihan siksi, että haluaa auttaa äitiään, ettei minun tarvitse kaikkea tehdä. Meillä isäntä on yksi "lapsi" eli samalla lailla häntä saa käskyttää tekemään kotihommia, ei kovin hanakasti tee oma-aloitteisesti mitään. No, anoppi oli niitä naisia, jotka teki kaiken kotona itse... lapset ei siivonneet edes omaa huonettaan koskaan, ja se näkyy kyllä aika ajoin omasta aviomiehestäni, tosin hänkin kyllä yrittää parantaa "tapojaan".... vaihtelevalla menestyksellä :) Tytärtäni selvästikin ärsyttää välillä tuo isän saamattomuus kotitöissä... Mutta en silti aio kyllä tyttärelläni teettää isän osuutta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskon tytöt oli tuollaisia. Sisko valitti, että kun eivät tee mitään..aina sama valitus. Nyt asuvat omissa huusholleissaan ja ne hoitavat, mutta kun tulevat lapsuudenkotiin kylään, odottavat samaa palvelua yhä. Kun siihen palveluun pienestä totuttaa, niin siitä on vaikea enää päästä pois. 

Vierailija
24/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 16:38"]

Kommentteja kiitos

[/quote]

Miltä tuo tuntuu?

Meillä esikoinen on 8- vuotias poika ja tekee jo paljon asioita: käy kaupassa ostoslistan kanssa, tekee helppoja ruokia, tyhjää/täyttää tiskikoneen, imuroi, vie keräysjätettä. 

Itse en lapsena koskaan siivonnut, mun marttyyri äiti teki kaiken ja ero siitä sitten tulikin isän kanssa. Teininä sitten kieltäydyin siivoamasta mutta odotin että äiti olisi vaatinut, no eipä vaatinut.

Omat lapset ei ole kuin Ellunkanat, täytyy osallistua ihan normaaleihin rutiineihin. Mun on miehenikin saanut paremmat sisäkasvatukset kuin minulle on opetettu! :)

Vierailija
25/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

This is the life you chose.