Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli tirvaista jokaista, joka puhuu "tiekartasta", kun tarkoitetaan toimintasuunnitelmaa

Vierailija
06.08.2020 |

road map

a plan or strategy intended to achieve a particular goal.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhila rakastaa tiekartta-sanaa.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/e7f713fc-1fc1-4910-adaf-999be33f…

"Tiekartta julkaistaan Varhilan mukaan ensi viikolla."

Eli tämän avulla voi suunnitella automatkan niin, että voi vältellä korkean koranariskin alueita?

Tällainen tiekartta olisi kannattanut julkaista ennen lomakauden alkua!

Vierailija
22/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tsiiiii... kirjoitti:

edetään nyt pienin askelin,ja ottakaa tästä koppi,pitkässä juoksussa se tiekartta näyttää suunnan dinnerille tai lunchille 

Ja tämä kaikki näkyy siinä halvatun isossa kuvassa tänä päivänä🤢

...jota pitää ymmärtää katsoa laatikon ulkopuolelta - oh, sori - outside of the box

💊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiekartta on strategia ja toimintasuunnitelma on sen toimenpanosuunnitelma.

No miksi se tiekartta vaihtuu meillä valtiolla ICT-hankkeissa 2 kk välein, strategian kun kuvittelisi olevan vähän pitemmän aikavälin asia. Tsin tämän hankkeen piti olla valmis 2019 lopussa eikä vielä ole saatu edes yhteistä näkemystä siitä, noudatetaanko uudessa järjestelmässä lakia vai ei. Järjestelmäarkkitehtien yleisin vastaus jokaiseen ongelmaan on se, että laki pitää säätää uudestaan, niin saadaan heidän keksimänsä uudet säännöt toimimaan. Eduskunta ei enää päätä lakeja, nykyisin sen tekee digiarkkitehtuuri.

Vierailija
24/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää.

Vierailija
25/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs ois tämmönen plääni, jolla ois tarkotus koutsata tää keissi finaaliin, mäpäs hieman priiffaan!

Roudmäpin faktinen painopistealue on....

Vierailija
26/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se stanan tahtotila!

Vierailija
27/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Israelin tiekartta arabien kanssa on ajautunut toistaiseksi umpikujaan.

Rauhansuunnitelma on allekirjoitettu vuonna 2003; Wikipedian mukaan.

Vierailija
28/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ärsyttää sanan "matka" käyttö niin että sillä tarkoitetaan jotain muuta kuin fyysistä siirtymistä pisteestä a pisteeseen b.

Onko elämä matka?

Siirrytään kohdusta hautaan.

Vierailija
29/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan kun kaiken ongelmakäyttäytymisen syy on nykyään joku mystinen ”rajattomuus”. Määritelmää kun pyytää, ei termin käyttäjä osaakaan sanoa mitään.

Vierailija
30/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun esimiehellä on tahtotila ihan joka asiassa. Hänen vaimonsa kirjoittaa sähköpostit kun hieman virallisempaa pitää kirjoittaa kun lauseenmuodostus on vähän sitä sun tätä kirjoitusvirheiden kanssa.

Eikä tämä johdu mistään lukihäiriöstä, on jokin muu iso häiriö pääkopassa.

Vierailija
31/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten se stanan tahtotila!

Pitäis jo kieltää aiuisten oikeesti tää sana vähitellen. 😁

Vierailija
32/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekosysteemi. Voi viddu, se sana on biologian käsite eikä minkään digipaskan.

Vierailija
33/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin itsekin kommentoimassa. Muistan tiekartan aikoinaan juurikin puheista, joissa etsittiin pääsyä rauhaan Israelin ja palestiinan suhteissa.

Vierailija
34/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pebasta :---D

Vierailija
35/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jokaista, joka puhuu dinneristä, kun on kyse pöivällisestä.

Tai keissistä, kun on kyse tapauksesta.

Mua ärsyttää, kun ihmiset puhuu illallisesta, vaikka kyse on päivällisestä ravintolassa (18.30–21.30 välillä). Vielä 90-luvulle saakka kaikissa tapaoppaissa puhuttiin päivällisestä eikä sotkettu asioita. Mutta sitten tuli netti ja tyhjäpäät, jotka sotkevat kaiken: päivällisen ja illallisen, kaaviot ja kuviot, sään ja kelin, merkittävän ja merkitsevän jne. Mikään sana ei tarkoita enää mitään tai voi tarkoittaa mitä hyvänsä.

Tuolle tiekartta-termillekin on varsinainen konkreettinen sisältönsä ja sellaisia myydään vielä näin navigaattoriaikanakin huoltoasemilla: tiekarttoja tai jopa kokonaisia tiekartastoja. Joten ei ole asiallista puuhaa hämärtää sanan merkitystä sotkemalla se abstrakteihin suunnitelmiin.

Mikä ero on illallisella ja päivällisellä? Olen miettinyt tätä pienen ikäni.

Vierailija
36/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tiekartasta ja/tai askelmerkeistä puhuminen vie ihan kaiken uskottavuuden ja saa puhujan vaikuttamaan lähinnä sketsihahmolta hokemineen..

Vierailija
37/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä puhuttiin töissä, kunnes noin 4. aamupalaverin jälkeen puhujat oppivat parempia sanoja. Olen nimittäin aamuntorkku ja kaikki töissäni tiesivät sen. meillä on myös aika rento työyhteisö, jossa oikein kannustetaan keskeyttämään, jos ei tajua jotain käsitettä, koska joku joskus huomasin, että että parempi niin.

yhtenä kertana keskeytin, kun projektin sen kertainen vetäjä selitti,että oli valmistanut tiekartan meille havainnollistamaan matkaa ja sen välietappeja.   Minä: "tiekartta? siis niinkuin se 1980-luvulla autoissa olleet tiekartat? siis anteeksi kaikilta, olen oikeasti aamutorkku, mutta siis miten tiekartat liittyy meidän töihin?" "siis olenko missannut jonkun palaverin, onko meille joku työmatka  tulossa taas?"

noup... projektinvetäjä: "niin, siis silla sanalla kuvataan nykyisin projektia ja sen etenemistä"

minä: "okei...."

Vierailija
38/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi että siellä taitaa olla aika tiukat turvatoimet Israelin ja Palestiinan välisten teiden raja-asemilla.

Mutta joo, taitaa olla niin että tuo rauhansuunnitelma nimettiin tiekartaksi ja siitä tuo sana on vuosien saatossa levinnyt tarkoittamaan melkein mitä tahansa, esimerkiksi tietotekniikkaprojektin vaiheita kuten edellä on kerrottu.

Vierailija
40/41 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä termistö luotu joskus on, root 66 ja muut, mutta siellä minne se on huonosti kopsattu, on käymättömiä korpimaita. Joustavan synonymi on leikkuri, asiakas on hypoteesi. 

mutta olemme perillä, olemme perillä, olemme perillä, olemme perillä. (hittsi, täällä ei ole mitään.)

ruotsalainen kokki kysyykin , chickenbirrdy, miten kuivasta saa parempaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi