Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna Tapion koulu? Mielipiteitä, kokemuksia, ajatuksia, mitä tahansa

Vierailija
05.08.2020 |

Henkilökohtaiseti en ymmärrä, että 14-vuotias lapsi lähetetään ilman erityisen painavaa sisäoppilaitokseen.
Ei tämä ole mikään Harry Potter - maailma.

Ei Anna Tapion koulu varmastikaan mikään kauhujen paikka ole, mutta jos teiini-ikäinen sinne lähetetään, miten pärjännee?

Luin kyllä sivustonsa kaikista sydämen sivistyksistä ym., mutta kyse onkin siitä, MIKSI joku lähettää lapsensa 14-vuotiaana pois kotoa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
2/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tytöt kävi sen molemmat. Tosi fiksuja ja lahjakkaita, ja ymmärsin että ns. oppilasaines koulussa on samanlaista. Kunnianhimoisia nuoria, joilla paljon suunnitelmia ja ovat opiskelumyönteisiä. Olen kuullut koulusta pelkkää hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä tiedän (en tunne tarkemmin) ovat nuoret nimenomaan itse halunneet sinne, eikä heitä ole vain lähetetty sinne. Tiedän myös, että toisille se sopii, toisille ei, kiusaamista ollut.

Vierailija
4/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on viikonloput kotona, koulussa ma-pe.

Vierailija
5/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain sellainen tunne, että ihminen, jonka lapsesta kirjoitan, haluaa hänestä eroon, koska jaloissa pyörii useampi lapsi ikähaitarissa 7kk-9v. tämän teinin lisäksi.

ap

Vierailija
6/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä syitä on monia mutta olen kuullut monen menneen sinne kiusaamista pakoon kun kotipaikkakunnan koululaitos on kyvytön puuttumaan kiusaamiseen.

Vierailija
7/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää netistä tietoa. Luin jostain, että poikien asuntola on homeessa tms.

Vierailija
8/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viikkomaksu koulussa onkin 140 €, matkat maksaisivat joka viikonloppu 130 €.

Vierailija
9/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan monet haluavat sinne itse. Ja monet ovat kotoisin lähes koulun vierestä, joten eivät päädy kauaksi perheistään. Useat heistä ovat tosiaan hyviä oppilaita ja monia nuoria houkuttaa se jonkinlainen itsenäisyys ja että saa hengailla kavereiden kanssa kun asutaan samassa asuntolassa.

On siellä myös vähemmän hyviä oppilaita, varmaan syynä se itsenäisyydenkaipuu sinne menossa.

Vierailija
10/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viikkomaksu koulussa onkin 140 €, matkat maksaisivat joka viikonloppu 130 €.

Kenen teiniin menee 270 €/ kk?

Ei minun ainakaan.

Vierailija
11/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olisin kouluikäisenä halunnut sinne.

Vierailija
12/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias on kyllä vähän nuori muuttamaan pois kotoa.

Vierailija
13/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse olisin kouluikäisenä halunnut sinne.

Samoin minä. Asiat voivat olla muuttuneet, en edes muistanut kyseisen koulun olemassaoloa ennen kuin nyt.

Vierailija
14/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa on ihan normaalia mennä sisäoppilaitokseen paljon nuorempanakin. Vain suomalaiset ovat avuttomia vellihousuja.

Vierailija
15/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kävi Anna Tapion koulun ja ollaan useasti puhuttu siitä että oli hänen nuoruuden parasta aikaa. Koulussa yhteisöllisyys on ihan erilaista kuin muualla. Normaalien oppiaineiden lisäksi paljon taitoaineita. Oppilaat osallistuvat asuntolan siivoukseen, avustavat keittiössä jne. Nuoresta kasvaa fiksu ja osaava. Kouluun täytyy itse haluta, siellä ei pysty olemaan pakotettuna. Poikien asuntola vanha mutta siisti. Homeongelmasta en kuullut.

Vierailija
16/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa on ihan normaalia mennä sisäoppilaitokseen paljon nuorempanakin. Vain suomalaiset ovat avuttomia vellihousuja.

Ja monessa maassa sisäoppilaitoksiin joutuneet lapset ovat traumatisoituneita lopun ikänsä, joka ei välttämättä ole 80 vuotta.

Vierailija
17/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi menee seiskalle, ja en voisi kuvitellakaan että luopuisin hänestä vielä, hän on vielä niin nuori.

Vierailija
18/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni kävi Anna Tapion koulun ja ollaan useasti puhuttu siitä että oli hänen nuoruuden parasta aikaa. Koulussa yhteisöllisyys on ihan erilaista kuin muualla. Normaalien oppiaineiden lisäksi paljon taitoaineita. Oppilaat osallistuvat asuntolan siivoukseen, avustavat keittiössä jne. Nuoresta kasvaa fiksu ja osaava. Kouluun täytyy itse haluta, siellä ei pysty olemaan pakotettuna. Poikien asuntola vanha mutta siisti. Homeongelmasta en kuullut.

Meilläkin lapset osallistuvat pakottamatta siivoukseen, pyykkäämiseen, pyykkien kaappiin laittamiseen.

Ruokaakin osaavat tehdä.

Ihan itse.

Yhteisöllisyyttä ihan ilman Anna Tapion sisäoppilaitosta.

Vierailija
19/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä parempi jos omassa perheessä on hyvä yhteisöllisyys. Kyllä yläkouluikäinen nuori tarvitsee perheen tukea. Kavereita voi kyllä tavata ja olla yökylässä mutta ei kavereiden kanssa tarvitse asua 13-vuotiaana.

Kiva että sun lapselle sattui mukava luokka, mutta se on ihan arpapeliä millaiset koulukaverit sattuu minäkin vuonna sinne tulemaan. Ei se varmaa oo että tulee mitään sydänystäviä.

Vierailija
20/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole viikkomaksu vaan kuukausimaksu 140 €. Sisältää asuntolamaksun ja viisi ruokailua päivässä. Edullinenhan tuo on.