Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anna Tapion koulu? Mielipiteitä, kokemuksia, ajatuksia, mitä tahansa

Vierailija
05.08.2020 |

Henkilökohtaiseti en ymmärrä, että 14-vuotias lapsi lähetetään ilman erityisen painavaa sisäoppilaitokseen.
Ei tämä ole mikään Harry Potter - maailma.

Ei Anna Tapion koulu varmastikaan mikään kauhujen paikka ole, mutta jos teiini-ikäinen sinne lähetetään, miten pärjännee?

Luin kyllä sivustonsa kaikista sydämen sivistyksistä ym., mutta kyse onkin siitä, MIKSI joku lähettää lapsensa 14-vuotiaana pois kotoa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsestako ei kasva fiksua ja osaavaa ilman Annan Tulupahkaa?

Vierailija
22/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni kävi Anna Tapion koulun ja ollaan useasti puhuttu siitä että oli hänen nuoruuden parasta aikaa. Koulussa yhteisöllisyys on ihan erilaista kuin muualla. Normaalien oppiaineiden lisäksi paljon taitoaineita. Oppilaat osallistuvat asuntolan siivoukseen, avustavat keittiössä jne. Nuoresta kasvaa fiksu ja osaava. Kouluun täytyy itse haluta, siellä ei pysty olemaan pakotettuna. Poikien asuntola vanha mutta siisti. Homeongelmasta en kuullut.

Vielä parempi jos omassa perheessä on hyvä yhteisöllisyys. Kyllä yläkouluikäinen nuori tarvitsee perheen tukea. Kavereita voi kyllä tavata ja olla yökylässä mutta ei kavereiden kanssa tarvitse asua 13-vuotiaana.

Kiva että sun lapselle sattui mukava luokka, mutta se on ihan arpapeliä millaiset koulukaverit sattuu minäkin vuonna sinne tulemaan. Ei se varmaa oo että tulee mitään sydänystäviä.

Kaverit ovat murrosiässä tutkitustikin nuorelle tärkeämpiä, kuin perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on viikonloput kotona, koulussa ma-pe.

Jos viikkomaksu koulussa onkin 140 €, matkat maksaisivat joka viikonloppu 130 €.

Ei ole viikkomaksu vaan kuukausimaksu 140 €. Sisältää asuntolamaksun ja viisi ruokailua päivässä. Edullinenhan tuo on.

Mitäköhän tuolla hinnalla saa ruuaksi, kun asuinkustannukset sisältyvät hintaan???

No, makaronimössöähän sitä opiskelijana syödään.

Vierailija
24/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ois ollu ihan hirveetä jos olisin asunut koulukavereidensa kanssa. Oli mulla kavereita mutta ei läheisiä ystäviä ja osa luokasta suhtautui muhun vähän pilkallisesti. Oli vaikea saada pari tyhmätöihin ja joukkueisiin valittiin viimeiseksi ym. Ei suoranaista kiusaamista josta olisin voinut opettajalle sanoa mutta tehtiin selväksi että olen hierarkiassa alhaalla, en ollut suosittu. Onneksi mulla oli ystäviä koulun ulkopuolella ja ihana perhe kotona joten ei jääny traumoja. Sisäoppilaitoksessa ois pitäny asua niitten koulukavereiden kanssa (joita en siis itse ole valinnut vaan ovat laitettu samaan kouluun)enkä olisi voinut hengata vapaasti perheen ja oikeiden ystävien kanssa. Haluaisitteko te aikuiset asua työkavereidenne kanssa, niiden ketkä sattuvat samassa puljussa työskentelemään?

Vierailija
25/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on jäänyt tosta kuva, että sinne laitetaan ne nuoret, joita ei haluta pitää kotona. Tai sitten sinne haluaa ne nuoret, joilla on vaikeaa kotona.

T. sh nuorisopsykiatrian osastolta

Vierailija
26/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi lastani vaikka haluaisi. Kyllä noin nuoren paikka on kotona, en halua luopua vanhemmuudesta. Ehtii sitten 18-vuotta täytettyään asua keiden kanssa haluaa, lapsuus ja nuoruus aikaa kotona ei saa takaisin. Omat lapseni kyllä viihtyvät hyvin perheessä että ei ole tullut pyyntöjä sisäoppilaitokseen.

Vierailija
27/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, keiden tiedän käyneen kyseisen koulun, ovat halunneet itse mennä sinne. Ja ollut ilmeisen hienoa aikaa elämässä.

Ruokakustannuskysymyksiin, kai ne säästää ainakin siinä, että oppilaat tekee ruokaa itselleen ja toisilleen ja keräävät marjoja yms.

Vierailija
28/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein menin tuohon kouluun. Vanhemmat oikein kannustivatkin. Halusin, koska kotona oli huonot oltavat ja vanhemmat sadisteja :/

Rahan takia ei sitten tullut siitä mitään, ku ois joutunut maksamaan. Eikä olisi voinut käyttää mun lapsilisää omien ostosten osamaksuihin.

Vierailija
29/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä ikinä ikinä Anna Tapioon! Olen totta puhuen yllättynyt näin positiivisista vastauksista. Itse olen kuullut pelkkää huonoa. Sinne lähetetään nuoret joita ei saada kuriin ja/tai joilla ei ole kuria, ongelmatapaukset jotka erotettu muualta. Ystävän lapsi oli siellä puol vuotta ja itkien soitteli kotiin että koulukaverit pelaa ja soittaa musiikkia täysillä yömyöhään, ei pysty opiskelemaan kun ei saa nukkua. Päihteet ja seksi tavallista ja kilttejä nuoria painostetaan tekemään asioita joita ei halua. Ei se hitto vie ole mikään Tylypahka...

Vierailija
30/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle on jäänyt tosta kuva, että sinne laitetaan ne nuoret, joita ei haluta pitää kotona. Tai sitten sinne haluaa ne nuoret, joilla on vaikeaa kotona.

T. sh nuorisopsykiatrian osastolta

Nimenomaan näin. Ehkä ollut joskus hyvä koulu, nykyään ongelmatapausten kaatopaikka. Sinne mennään, kun kukaan muu ei huoli.

Vierailija
31/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse tämän koulun aikoinaan. Ei minulle tullut ollenkaan koti-ikävä tai mitään elämänikäisiä traumoja. Ei koulun aloittaminen edes tuntunut sillä tavalla kotoa muutolta, kotiin mentiin kuitenkin melkein joka viikonloppu. Paikka oli lisäksi aika yhteisöllinen ja asuntolanhoitajat tuntuivat ihan välittävän meistä nuorista vaikka ei siellä mitään yhtä iloista perhettä aina oltukaan

En osaa sanoa olisiko minusta tullut sen kummempi ihminen vaikka olisin käynyt ns. tavallista yläkoulua, mutta ainakin minulle jäi Anna Tapiosta muutama pitkäaikainen ystävä, joiden kanssa jaoin aika ainutlaatuisen elämänvaiheen, ja se tulee aina yhdistämään meitä vaikka elämä kuljettaisi meitä minne.

Vierailija
32/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai niitä syitä on monia mutta olen kuullut monen menneen sinne kiusaamista pakoon kun kotipaikkakunnan koululaitos on kyvytön puuttumaan kiusaamiseen.

Ymmärrän että vaihdetaan koulua jos kiusataan. Mutta miksi sisäoppilaitokseen eikä johonkin tavalliseen kouluun? Miksi sisäoppilaitoksessa olisi turvassa kiusaamiselta? Kiusaamista voi olla missä vaan koulussa mutta jos sisäoppilaitoksessa on kiusaamista niin se on paljon pahempi juttu koska et pääse pakoon edes vapaa-aikana niitä tyyppejä.

Vierailija
33/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viikkomaksu koulussa onkin 140 €, matkat maksaisivat joka viikonloppu 130 €.

Ei ole viikkomaksu vaan kuukausimaksu 140 €. Sisältää asuntolamaksun ja viisi ruokailua päivässä. Edullinenhan tuo on.

Mitäköhän tuolla hinnalla saa ruuaksi, kun asuinkustannukset sisältyvät hintaan???

No, makaronimössöähän sitä opiskelijana syödään.

Höpö höpö. Mitä jos katsoisit heidän sivut, ihan puhutaan siitä ruuastakin.

Vierailija
34/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsestako ei kasva fiksua ja osaavaa ilman Annan Tulupahkaa?

Tottakai voi kasvaa ilman Annistakin. Meidän 2 vanhinta tyttöä kävi tuon koulun ja mahtavan itsenäisiä sekä huomaavaisia ovat. Koulun kaverisiteet jatkuu vahvana sen jälkeenkin.

Vierailija
35/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa edullinen täysihoito.

Vierailija
36/56 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kävi luokat 7-9 AnnaTapion koulussa.

Aika vahvasti niitä kouluvuosia leimasi alkoholi ja seksi. Heti 7 luokalta alkaen

Vierailija
37/56 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt. Ikinä en päästäisi omaa lastani sinne!!

Vierailija
38/56 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vahvasti niitä kouluvuosia leimasi alkoholi ja seksi. Heti 7 luokalta alkaen

Eikö siellä ole valvojia? Tuohan on jotain nuorisokotitasoa!

Vierailija
39/56 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

140e on kuukausimaksu. Kun se sisältää arkipäivien asumisen ja ruoat, tuohan on ihan silkkaa säästöä vanhemmille.

Vierailija
40/56 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ole valvojia? Tuohan on jotain nuorisokotitasoa!

Niitä valvojia on niin vähän, etteivät pysty puuttumaan kaikkeen. Läheskään. Ja kun oppilasaines on sitä, että muualle ei huolita kun ovat niin kurittomia kakaroita, niin jos vaan huoneen ovi on kiinni niin tuskin kukaan sinne tulee ihmettelemään.