Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä oikeutat läskeytesi?

Vierailija
22.07.2013 |

Raskauskilot? Kiire? Geenit? Isot luut? "En haluaisikaan näyttää riisikepiltä / Laihuus on rumaa"? Mies tykkää?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 10:52"]

Miksiköhän minä en näe ap:n kysymyksessä mitään ilkeää? Jokaikisellä lihavalla on joku tekosyy olla lihava / olla laihduttamatta. Ihan jokaikisellä, myöntävät he sitä julkisesti tai ei.

T:Lihava, jolla "lihavat geenit".

[/quote]

En minäkään nähnyt ilkeänä ap:n aloitusta. Kauhean agressiivisia vastauksia (ilmeisesti ylipainoisilta) hän kylläkin on saanut.

Mitä tästä voi päätellä: ylipainoiselta ei saa edes kysyä näin keskustelupalstalla (ei siis päin naamaa), millä tämä perustelee painonsa ilman että on aivan kamala ihminen. Ylipainoisella sitten kuitenkin on oikeus haukkua toista vaikka kuinka törkeästi, koska painon selityksen kysyminen on ilmeisesti jotenkin ihan kamalan törkeää ja jopa mielenvikaista. Hienot kaksoiskriteerit joillain ;)

Vierailija
42/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta motivaatiota keksi pudottaa kiloja niin vaikka se ettei tarvitse repiä kaikkia pelihousuja ja henkseleitä heti foorumi apn luettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:14"]

Miksiköhän minä en näe ap:n kysymyksessä mitään ilkeää? Jokaikisellä lihavalla on joku tekosyy olla lihava / olla laihduttamatta. Ihan jokaikisellä, myöntävät he sitä julkisesti tai ei.

[/quote]

En minäkään nähnyt ilkeänä ap:n aloitusta. Kauhean agressiivisia vastauksia (ilmeisesti ylipainoisilta) hän kylläkin on saanut.

Mitä tästä voi päätellä: ylipainoiselta ei saa edes kysyä näin keskustelupalstalla (ei siis päin naamaa), millä tämä perustelee painonsa ilman että on aivan kamala ihminen. Ylipainoisella sitten kuitenkin on oikeus haukkua toista vaikka kuinka törkeästi, koska painon selityksen kysyminen on ilmeisesti jotenkin ihan kamalan törkeää ja jopa mielenvikaista. Hienot kaksoiskriteerit joillain ;)

[/quote]

Siis oikeastiko mielestäsi on ok kysyä, millä joku oikeuttaa läskeytensä? Jos ap:n tarkoitus oli kysyä asiallisesti, mitä joku pitää ylipainonsa syynä, miksei hän kysynyt niin? Minusta on todella loukkaavaa ilmaista, että joku tarvitsisi painoonsa oikeutuksen, ja ihan yhtä loukkaavaa on puhua läskeydestä.

t. normaalipainoinen (169/62) tässä ketjussa ap:tä arvostellut.

Vierailija
44/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, painoa tuli 15 kiloa puolessatoista vuodessa, kun en kertakaikkiaan jaksanut/ei kiinnostanut liikkua ja energiavajetta tuli korvattua makealla.

Vierailija
45/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on kysyä, mitä pitää ylipainon syytä, koska siihen syy on aina liikaa ruokaa ja liian vähän liikuntaa.

Mutta ap kysyy, että miksi tuosta ylipainosta ei pyritä pois. Mikä tahansa vastaus onkin, se on syy ja oikeutus olla sen painoinen kuin on.

Vierailija
46/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koe kysymystä mitenkään loukkaavana, vaikka ylipainoinen olenkin. Tiedän kyllä itse keksiväni tekosyitä lihavuudelleni. Niitä ovat mm. raskauskilot, "en nyt ole vielä sairaalloisen lihava"-ajattelu (aina löytyy joku lihavampi) ja se, ettei aika muka riitä liikkumiseen. Totuus on se, että olen vain todella laiska. Nyt tosin yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja lisätä liikuntaa sekä vähentää herkuttelua. Saa nähdä, miten käy... Alkaa vähän jo ahdistaa, kun mitkään vanhat vaatteet eivät meinaa mahtua päälle.

Vierailija
47/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytän kiirettä, mutta tosiasiassa ruoka maistuu liian hyvältä ja olen todella laiska liikkumaan.

Vierailija
48/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myöskään en nähnyt ap:n aloituksessa ilkeilyä, itse asiassa ajattelin heti, että hänelläkin laihdutettavaa/kiinteytettävää.

No, minä sain raskausaikana +20 kg. Ja lapsen vauva-aika oli työläs ja kuormittava, sairastuin pitkäaikaissairauteen, joka vaikutti myös siihen, että kilot eivät tippuneet. Lapsen pikkulapsiaikana ei ollut aikaa harrastuksille, omalle liikkumiselle, kun pyöritin huushollia yksin. Lisäksi rakastan hyvää ruokaa. Ruoka on minulle myös lohtu eli syön suruun ja syön iloon.

Nyt yritän löytää aikaa ja motivaatiota itsestä huolehtimiselle.

Vierailija
49/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:25"]

Eri asia on kysyä, mitä pitää ylipainon syytä, koska siihen syy on aina liikaa ruokaa ja liian vähän liikuntaa.

Mutta ap kysyy, että miksi tuosta ylipainosta ei pyritä pois. Mikä tahansa vastaus onkin, se on syy ja oikeutus olla sen painoinen kuin on.

[/quote]

Tämä on kyllä saivartelua. Kyllä ylipainon syy on sekin, ettei vaikka saa aikaiseksi laihduttaa ja kaikki muutkin syyt, mitä täällä on ap:lle vastattu.

Vierailija
50/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä jengi sekoo pienestä :D menkää vähän itteenne ja miettikää, minkä takia ap:n viesti sai aikaan näin voimakkaan reaktion? Miksi jotkut kokevat oikeutetuksi haukkua hoikkia "kuivan kesän oraviksi"? Jotain rajaa nyt ihmiset...

Vierailija
51/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kertoo enemmän ketjuun vastaajista nuo raivopostaukset, kuin AP:sta. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa jne...

Vierailija
52/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn tässä painossa (BMI 27) ja kehoni pyrkii aina takaisin samaan painoon vaikka laihduttaisin. Nyt voin syödä niin paljon herkkuja kun tahdon ilman että lihon. Jaksan urheilla, lenkkeillä ja leikkiä lasten kanssa. Olen terve kuin pukki.

Vierailija
53/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen logiikalla lihavuuteen tarvitaan oikeutus?

Maiju

Vierailija
54/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeuta yhtään millään. Minulla on varmasti henkinen ongelma miksi en saa aloitettua laihduttamista, masennusta on ollut koko ikäni teinistä asti. Mulla on täysin väärä ruokavalio, joka johtuu väärästä henkisestä suhteesta ruokaan. En käsitä miksi kaikki syyt olla lihava on tekosyitä? Ettekö voi vaan hyväksyä sen, että kaikilla ei ole henkiset asiat niin hyvin että pystyisivät laihduttamaan?

Vierailija
55/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella erikoinen sanavalinta käyttää sanaa "oikeutus" kun kysytään syytä lihavuuteen. Siihen ei tarvita minkäänlaista oikeutusta!

Vierailija
56/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 10:59"]

[/quote] Jo pelkkä samavalinta läski kun puhutaan ihmisestä on ilkeää. Sitäkö sinä et näe?

[/quote]

Tämä lihava on syyllistynyt noiden pilkkaajien puheista niin paljon, että kokee jo tuollaisen halventavan puheen normaalina. Oletettavasti vihaa jo itsekin itseään, koska on lihava. Surullista.

[/quote]

Heipä hei,

Minua ei kukaan ole koskaan pilkannut tai syyllistänyt kiloistani. Enkä vihaa itseäni. Osaan suhtautua elämään kiloistani huolimatta hyvinkin keveästi, pystyn sanomaan itseäni läskiksi, koska sellainenhan minä olen.

Edelleenkään en näe mitään ihmeellistä ap:n kysymyksessä, ja ymmärsin jo aloituksesta, että ap itsekin on "läski" joka pilke silmäkulmassa teki aloituksen. Kaiken lisäksi hyvän itsetunnon omaava läski.

T:Lihavat geenit

Vierailija
57/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä fiilis itseni kanssa enkä ole kokenut olevani niin läski, että se vaikeuttaisi elämääni millään lailla.

Vierailija
58/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen itseeni.Jos tahdon säätää painoani, niin sitten on sen aika ja teen niin.

Tällä hetkellä nautin elämästä vailla huolia.

Hoikkana keimailin peilin edessä ja olin aika itseäni täynnä.Enkä pitänyt itsestäni.

Olen mukavempi ihminen sopusuhtaisena.Pinnallisuus saattaa nostaa päätään, jos liikaa antaa valtaa väärille asioille, esim.hoikkuus on kauneinta.

Avaa omat silmäsi niin minäkin tein.Ja nyt pidän itsestäni, vaaàlla käyn nykyään 2 kertaa vuodessa aikaisemmin kymmenenkin kertaa päivässä.

Jokainen päättää omasta kropastaan ja hyvinvoinnistaan.

Painostuws on kovaa sellaisilta ihmisiltä, jota itse vaativat itseltään liikaa ja elävät vain sitä pinnallista katoavaa turhuutta.

Elämässä on niin paljon tärkeämpiä asioita.Esim.AP:lla saattaa olla tunteiden käsittelyssä vaikeuksia ja se korostuu ulkonäköön.Niinkuin minulla oli.

Vierailija
59/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kamalaa, että noinkin monen mielestä on ihan ok esittää asitoa tuolla tavalla, osa halventaa muita osa itseään. Hankkikaa hyvät ihmiset itsetunto ja suhtautukaa sekä itseenne että muihin kunnioittavammin!

Vierailija
60/71 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 12:16"]

Jotenkin kamalaa, että noinkin monen mielestä on ihan ok esittää asitoa tuolla tavalla, osa halventaa muita osa itseään. Hankkikaa hyvät ihmiset itsetunto ja suhtautukaa sekä itseenne että muihin kunnioittavammin!

[/quote]

Jotenkin tuntuu, että niillä joilla on oikeasti hyvä itsetunto, eivät ottaneet itseensä ap:n aloituksesta...