G: Kuinka usein perheessänne käytetään alkoholia
Tarkoitan siis vanhempia en teinejä. Kuinka usein tissutellaan ja kuinka usein vedetään kännit?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 00:31"]
Minä käyn viihteellä 1-2kk välein, mies 1-3 xkk. Koskaan ei tissutella. Yleensä noin. Meillä on 1- ja 2-vuotiaat lapset ja minusta mieheni juo liian usein. Harkitsen jopa avioeroa miehen juomisen takia.
[/quote]
Ei ristus. Pientä suhteellisuudentajua...
[/quote]
Ristus itsellesi. Jos pienten lasten isä käy kolmena viikonloppuna kuukaudessa ryyppäämässä, niin kyllä siinä on vähintääkin keskustelun paikka. Kyllä sen verran pitäisi kyetä olemaan ilman juomista, ettei lähes joka viikonloppu tarvitse päästä viihteelle.
[/quote]
Vaimoni syö 1-3 kertaa suklaata tai muuta makeaa kuukaudessa. Ei mitään 1-2 palaa -meininkiä, vaan melkein koko levyn. Harkitsen eroa.
[/quote]
Pälli. Suklaan syöminen ja ryyppääminen ovatkin ihan sama asia. Vai muututko sinä suklaan syömisestä eri ihmiseksi ja seuraavan päivänä on krapula? Mistä näitä valopäitä oikein sikiää...
[/quote]
Minä kyllä ihan tosissani kysyin tässä taannoin mieheltäni että onko hänen mielestä puolisolla lupa puuttua jos toinen syö joka viikonloppu suklaalevyn ja vielä pussillisen karkkia yhdessä illassa. Vastaus oli että tottakai on, hän ainakin kieltäisi jos minä tekisin niin.
Ilmeisesti juopot pesivät jossain muualla kuin AV:lla, sillä keskimäärin jokainen suomalainen (imeväisestä eläkeläismummoon) juo 9,7 litraa puhdasta alkoholia vuodessa. Se lienee yli kossupullo viikossa. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon se pahimpaan 10%:iin kuuluva juoppo oikein juokaan...
Itsellä (naisen) suurkulutuksen raja rikkoutuu aika helposti viiniä tissutellessa, koska sietokyky on kasvanut vuosien saatossa. Tissuttelen siis lähinnä lomilla ja viikonloppuisin. Silti rohkenisin väittää, etteivät lapset (tai teinejähän ne jo on) tuosta suuremmin kärsi, koska ovat tottuneet asiaan. Mitään kaatokännejä meillä ei siis nähdä. Eikä todellakaan tarvitse pelätä, että räyhättäisiin tai tapeltaisiin kännissä. Terveyshaittoja tuosta toki saattaa olla.
Varmasti tästä nyt joku kehittää elämää suuremman ongelman, ja ehdottaa LS-ilmoa. Kuitenkin ollaan ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, ilman mitään erityisiä ongelmia. Minä vain tykkään valkoviinistä.
Ruoan kanssa on jotakin alkoholia muutaman kerran viikossa ja baareissa humallutaan varmaan se pari kolme kertaa kuussa. Jos treenaamme tosi aktiivisesti niin sitten menee paljon vähemmän. Olemme lapseton pariskunta ja tapaamme mielellämme ystäviä parin lasillisen äärellä. Ilmeisesti alkoholikielteisyys on nimenomaan lapsiperheisiin liittyvä juttu, kun isien juomisesta tulee noin paljon sanomista? Juuri äsken tilasin miehelleni synttärilahjaksi 150 punnan viskipullon. :)
Viinipullo viikossa. Juhliessa sitten sen verran, että tulee humalaan, mutta ei niin paljon, että tulee krapulaan.
Juon vain kavereiden seurassa ja ilman lasta, yleensä olemme ravintolassa syömässä ja viiniä kuluu 1-2 lasillista. Lapsen seurassa en ole juonut kuohuviinilasillista enempää.
Lapsemme ei ole kotonaan ollut koskaan kännissä olevan ihmisen seurassa, on nähnyt känniläisiä vain satunnaisesti kaupungilla.
Nyt lomalla on mennyt viiniä vähän enemmänki joka ilta :)
Mutta kun työt alkaa viikonpäästä, se loppuu.
Normaalisti juodaan miehen kanssa pari, kolme pulloa viiniä vain viikossa. Avattu pullo säilyy hyvin seuraavaan päivään, jolloin otamme siitä lasilliset ruoan kanssa. Viikonloppuna sitten menee hiukan enemmän, koska ruokailemme pitkän kaavan kautta ystävien kanssa.
Ikää päälle 30v ja lapset 3v,5v ja 7v
Ai niin, känniä emme vedä koskaan
Minä juon saunasiiderin 1-2 krt/kuussa, joskus punaviinilasillisen tai shamppanjaa, mies ei juo lainkaan.