Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka usein perheessänne käytetään alkoholia

Vierailija
21.07.2013 |

Tarkoitan siis vanhempia en teinejä. Kuinka usein tissutellaan ja kuinka usein vedetään kännit?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
62/87 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhe on 16 v poika ja minä ja ei alkoholia ja pojan isänkään luona ei ole alkoholia, siellä neljä muuta lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä gallup. Ois kiva kuulla lisää vastauksia, kun meillä miehen kanssa ainaista vääntöä asiasta. Itse vastasinkin jo aiemmin.

Vierailija
64/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mieltää yhden oluen oton tai lasin viiniä  samana kuin lasten hakkaamisen. Tervettä. Hohhoijaa. Ei voi siis vasta vaan emme käytä alkoholia.

Vierailija
65/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasin, kaksi viiniä iltaisin. Mies pari olutta. Viikonloppuna saatetaan ottaa enemmän ruokaa laittaessa ystävien kanssa. Kännejä emme harrasta

Vierailija
66/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin harvemmin mitään. Viikonloppuisin menee viiniä ruoan kanssa, ehkä 1,5 pulloa kun istutaan pitkään ja syödään alku-, pää- ja jälkiruoka. Kännejä kotona ei koskaan. Baariin ehkä kerran kuussa, sillon saattaa mennä melko paljon, muttei ikinä olla samaan aikaan vaan aina omien kavereiden kanssa.

Vierailija
67/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa joka ilta lääkkeeksi pienestä lääkekiposta hömpsyt jotain brandyä vai mitä se on, onkohan se 20milliä? Meidän perheessä ei ole kukaan ollut humalassa, tytär ei juo koskaan alkoholia vaikka on 18, minäkään en nykyään juo, en edes muista koska viimeksi olisin lasillisen jotain juonut ja miestä en ole näiden 13 vuoden aikana koskaan nähnyt humalassa, joskus ovat työkaverit yrittäneet saunaillassa juottaa, mutta iso mies ei tahdo millään tulla humalaan, eikä edes halua. Itse olin kerran alaikäisenä humalassa hetken, jota seurasi kauhea krapula, meni monta tuntia etten pystynyt liikkumaan, makasin pimeässä liikkumatta ja äänetkin oksetti (kauhea oksentamiskammo) Siinä oli sit se yhden illan kokeilu, sen jälkeen en ole kovin paljon alkoholia juonut, sen verran pahaakin se on, ja lähinnä nukuttaa, en saa siitä mitään itselleni.

Vierailija
68/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon alkoholia 2-5 kertaa vuodessa, kun lapset eivät ole kotona. Lasten isästä ja hänen vaimostaan en tiedä, mutta luulisin että vaimo ei juo lainkaan lasten läsnäollessa, mutta isä varmaan jonkinverran (olemme eronneet).

(Olen kotikissa enkä edes pidä humalasta, eikä kiinnosta vähääkään jos joku juo joka viikonloppu. Pitää tarkentaa valmiiksi, ettei kenenkään tarvitse suuttua.)

Vierailija
69/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran  viikossa juon siiderin tai sitten muutaman lasin viiniä. Väkeviä en koskaan ja känni ei kuulu kuvioon.

Mies juo viikonloppuisin pe ja la jokusen oluen. Ei ole kännissä 

Vierailija
70/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa!

Lasten leikkipaikoissakin pitäisi olla baari jos av-raadilta kysytään.

"Muuten hyvä paikka mut tos pitäs olla baari."

"Sitähän mä sanoin sulle jo viimeks."

Tuoretta kommenttia lasten sisäleikkipuistosta pk-seudulta. Se että aikuisten pitäisi valvoa lapsia ei myöskään pidä paikkaansa, aika moni istuu persiillään lasten kirmatessa ja tehdessä ihan mitä sattuu - iästä riippumatta. Viina varmaan auttaisi tilanteeseen?

Vierailija
71/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee.

Näin loma-aikaan olen nauttinut 1-3 lonkeroa lähes päivittäin. Saunottelimme usein, joten siis saunajuomat tuli otettua.

Työviikoilla juomme kerran tai kaksi punaviinipullon ruuan kanssa puoliksi, lisäksi 1-2 lonkeroa tai siideriä viikossa. P*rskännejä emme harrasta, baareissa emme käy. Iältämme olemme kolmenkympin molemmin puolin.

Vierailija
72/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon pieneen hiprakkaan muutaman kerran kuussa, yleensä miehen tai kaverin kanssa kotona viiniä lipitellen. Ulkona kavereiden kanssa käyn noin kerran kuussa. Pari kertaa on tänävuonna ollut kankkunen, eli juominen on mennyt selvästi yli mun hiprakkarajan. Mies juo jonkun verran enemmän, tosin ulkona ei käy yhtään sen enempää kuin minäkään. Perheessä on yksi taapero, meidän vanhempien ikä on yli 30. 

Vierailija
73/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ruuasta. Mielellämme juomme punaviiniä, jonka usein laimennamme vichyvedellä. Kolme-neljä kertaa viikossa. Sillilounas vaatii kylmän snapsin.Hiprakassa ollaan ainakin rapujuhlissa.

Vierailija
74/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin viimeksi puolitoista viikkoa sitten lasillisen viiniä, sitä edellisen kerran juhannuksena (silloin meni lasi skumppaa ja kaksi lasia punkkua). Mies ei käytä alkoholia lainkaan.

Vähiin on käynyt multakin tuo alkoholin nauttiminen, kylässä otan jos tarjotaan. Ja jos meillä on vieraita, niin tarjoan ja otan silloin itsekin. Ei sitä yksinänsä viitti ruveta viinipulloa avaamaan kun se jää kuitenkin juomatta. Kännit tulee otettua ehkä kaksi-kolme kertaa vuodessa, lähinnä uutena vuotena, vappuna ja juhannuksena.

Vierailija
75/87 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon ehkä kerran 3 kuukaudessa tavatessani kavereita, näistä 1-2x vuodessa kännit, ei siis missään nimessä lapsen seurassa. Haluaisin kovasti käydä viihteellä mutta kavereita ei kiinnosta joten vähäiseksi jää.

Mies lipittää koko aika ykköskaljaa mutta jos sitä ei lasketa niin meillä on periaatteessa sopimus että 2x viikossa saa juoda, tästä on kuitenkin kova vääntö ja taitaa usein tulla se kolmaskin kerta. Kunnon kännissä on tosin ollut vain pari kertaa elämässään.

Vierailija
76/87 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/87 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännejä ei koskaan. Viiniä lasi tai kaksi kerralla ja joskus kerran viikossa joskus lerran kuussa.

Vierailija
78/87 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tissuttelee tai kännää viikoittain. Mä en käytä juuri lainkaan. Muutama viinilasillinen menee vuodessa, jos sitäkään.

Vierailija
79/87 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ehkä kerran-kaksi kuussa juomme ruoan kanssa viiniä tai olutta kotona. Lisäksi kumpikin käy ehkä n. kerran kuussa tai kahdessa kaljalla kaverien kanssa tai muuten juhlimassa. Nyt olen raskaana, joten kotona ei juoda ollenkaan (mies ei välitä juoda yksin) enkä minä tietty muutenkaan, mies on käynyt ulkona samoin kuin ennen.

Humalassa kumpikin on ehkä kerran-kaksi vuodessa.

Vierailija
80/87 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, maksimissaan kaksi viikossa viiniä ruuan kanssa (1 pll), 2-3 kertaa vuodessa ehkä humalassa. Kesälomalla pari lonkeroa saunassa lähes joka ilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi