Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutama toive tori.fi-myyjille

Vierailija
05.08.2020 |

- Laita tarkat kuvat siitä tavarasta jota myyt. Googlesta kopioitu kuva uudesta tuotteesta/pakkauksesta ei riitä. Haluan tietää, ja nimenomaan nähdä, missä kunnossa kauppaamasi tuote oikeasti on. Kerro milloin olet tuotteen ostanut ja onko se ostettu uutena.

- Kerro, onko kyseessä lemmikkitalous ja onko kotinne savuton.

- Kerro totuudenmukaisesti, kuinka kauan ja miten paljon tuotetta on käytetty. Kertoo paljon enemmän kuin "hyväkuntoinen" josta voidaan olla montaa mieltä.

Mitä lisättävää?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toive myös ostajalle: jos ilmoituksessa kerrotaan, että yhteydenotot vain puhelimitse, niin älä vaivaudu kyselemään sähköpostilla asiasta. 

Miksi laitat sitten ilmoitukseen sähköpostiosoitteen? sitä ei ole pakko laittaa

Vierailija
62/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toive Tori.fi:n ostajalle: Olet ostamassa halpaa, käytettyä tavaraa josta joku on valmis luopumaan. Laita turpa rullalle ja osta tuote jos ostat. Jätä idioottimaiset kyselysi, kommentointisi tai muu pelleily. Tavallisessa kaupassa voit olla asiakkaana kuningas. Tori.fi:ssä et sitä ole, joten muista roolisi - olet halvan ja käytetyn ostaja ja käyttäydy sen mukaisesti.

Kaupankäynnissä on aina kaksi osapuolta, niinpä näkökantojakin asiaan on kaksi. Se toinen voisi mennä vaikka näin:

Tori.fi:n myyjälle: Olet syystä tai toisesta niin heikossa taloudellisessa asemassa, että olet myymässä halpaa, käytettyä tavaraa josta joku on valmis maksamaan. Ole siis kohtelias mahdollisille ostajille ja anna auliisti myymästäsi tuotteesta kaikki halutut tiedot. Muista roolisi - olet halvan ja käytetyn kaupustelija ja käyttäydy arvostavasti ostajaa kohtaan jonka roposia kaipaat. Käyttäydy sen mukaisesti.

Ja pers'aukiset euron rojumyyjät alapeukuttaa. Just ne jotka suhtautuu ostajiin ylimielisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Ostajille vinkki:

Osta tai jätä ostamatta, älä käy päiväkausien keskustelurumbachattailua parin euron nippelistä.

Mulla ei ainakaan riitä aika useampana päivänä jaarittelemaan jonkun 2e namiskuukkelin ominaisuuksista tai siitä mahtaisko se sopia sun anoppivainaan kukkaruukun kylkeen..

Niinpä. Turhan moni ostaja tuntuu haluavan kirjekaveria. Kaupankäynnistä viis, kunhan saa vaan viestitellä ja tuhlata aikaa.

Ite kun kyllästyin potenttiaalisen ostajan 6 kerran ylivuotavaan  kysymystulvaan ja möin toiselle, rouva suuttui ja väitti etten ole vastannut kaikkin hänen tiedusteluihin. Oli väsyttävä kokemus. (Kyseessä vanha huonekalu hinta 30e) haha.

Vierailija
64/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan törmännyt sellaiseen uuteen ilmiöön, että kun joku Tori-ostaja ehtii ensin, se pettynyt seuraava alkaa valittaa ja syyllistää siitä ettei hänelle myyty? Tyyliin (täysin fiktiivinen ekstreemi esimerkki) "olen köyhä, ja sairas lapseni olisi tarvinnut tämän Alvar Aallon tuolin päiviään ilahduttamaan :( varmastikaan se toinen ostaja ei arvostaisi tätä niin paljon kuin minun lapsiparkani :( :( :("

Tai en tiedä onko tämä uusi ilmiö, mutta itse en aiemmin tuollaiseen törmännyt, ja nyt sitä on tullut jo muutaman kerran.

Vierailija
65/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun myytte autonrenkaita, ilmoitukseen kuuluu laittaa renkaan:

-merkki

-tarkka malli

-leveys

-profiili

-vannekoko

-urasyvyys

-valmistusajankohta

Kaikki tiedot löytyy renkaan kyljestä, urasyvyyden voi mitata työntömitalla.

Valitettavasti tuollainen informaatiotulva on liikaa lukijoille. Kyselijöitä riittää, vajavaisin tiedoin tosiostaja löytää.

Ei luulisi seuraavan olevan liian raskas lukea "informaatiotulvan" takia:

Nokian Hakka Green 2 205/55-16 DOT 08/2018, urasyvyys noin 5mm.

Itse katsellut käytettyjä renkaita niin lähes aina puuttuu oleellista tietoa. Esim valmistusajankohta on tärkeä koska rengas kovettuu ja pito häviää ajan myötä. Aina pyydetään jotain järjettömiä hintoja 10 vuotiaista renkaista vaikka renkaita ei suositella käytettäväksi enää 10v valmistuajankohdan jälkeen.

Vierailija
66/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toive myös ostajalle: jos ilmoituksessa kerrotaan, että yhteydenotot vain puhelimitse, niin älä vaivaudu kyselemään sähköpostilla asiasta. 

Miksi laitat sitten ilmoitukseen sähköpostiosoitteen? sitä ei ole pakko laittaa

Tarkoittanee sitä tori-sähköpostia.

Vierailija
67/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat on hyvä olla mutta joissakin menee vähän ylitse..

Tai mitämieltä ootte tän myyjän tuotteissa olevista kuvista?

https://www.tori.fi/koko_suomi?w=3&cg=0&ca=18&aid=1812199

kukakohan tuo neito on? tytär? tyttöystävä?

sääliksi käy..

Vierailija
68/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan törmännyt sellaiseen uuteen ilmiöön, että kun joku Tori-ostaja ehtii ensin, se pettynyt seuraava alkaa valittaa ja syyllistää siitä ettei hänelle myyty? Tyyliin (täysin fiktiivinen ekstreemi esimerkki) "olen köyhä, ja sairas lapseni olisi tarvinnut tämän Alvar Aallon tuolin päiviään ilahduttamaan :( varmastikaan se toinen ostaja ei arvostaisi tätä niin paljon kuin minun lapsiparkani :( :( :("

Tai en tiedä onko tämä uusi ilmiö, mutta itse en aiemmin tuollaiseen törmännyt, ja nyt sitä on tullut jo muutaman kerran.

Ei kai Torissa edes näe, että onko joku ehtinyt ensin? Puhutko nyt jostain muusta sivustosta?

Vierailija
69/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toive Tori.fi:n ostajalle: Olet ostamassa halpaa, käytettyä tavaraa josta joku on valmis luopumaan. Laita turpa rullalle ja osta tuote jos ostat. Jätä idioottimaiset kyselysi, kommentointisi tai muu pelleily. Tavallisessa kaupassa voit olla asiakkaana kuningas. Tori.fi:ssä et sitä ole, joten muista roolisi - olet halvan ja käytetyn ostaja ja käyttäydy sen mukaisesti.

Ei se myyjäkään ole mikään kuningas, vaikka jotkut välillä niin kuvittelevat olevansa. Ikivanhasta kuluneesta räähkästä pyydetään likimain uuden hintaa. Tingata ei saa, koska kuningas vetää silloin herneet nenäänsä. Sen myyjänkin kannattaa muistaa roolinsa-olet halvan ja käytetyn myyjä. Kenelläkään ei ole pakko ostaa sinulta pyytämälläsi hinnalla. Jos joku kiinnostunut esittää vastatarjouksen, niin älä vedä silloin koko herneenpalkoa henkeesi. Tarjouksen voi aivan asiallisesti joko hylätä tai hyväksyä, voit tehdä myös oman vastatarjouksen. Kannattaa miettiä hintapyyntö myös siltä kannalta paljonko itse olisit valmis maksamaan vastaavasta tuotteesta, ja huom! käytettynä. Ei se ostaja halua maksaa siitä tuottestasi yhtään enempää kuin sen oikea arvo on. Joskus on näitä ilmoituksia, joissa hinta on liki sen mitä vastaavaa tuotetta saa uutena tarjouksesta. Vaikka olisikin käyttänyt vain kerran, niin käytetty se silti silloin on.

Vierailija
70/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy tarkempia tietoja tuotteen sijainnista, älä heti hyökkää syyttelemään mahdollista ostajaa tappajaksi ja ties miksi stalkkeriksi. Jos ostaja on jostain toisesta kaupunginosasta (kuten yleensä), se on ihan eri asia että sijaitseeko tuote kyseisen kaupunginosan vilkkaimmassa kohdassa, johon pääsee simppelisti lähijunalla, vai pitääkö siitä vielä mennä bussilla kolmen vaihdon kanssa ja sitten rämpiä jossain pusikossa.

Sekin on tosin ihan viisasta, että sopii tuotteen noudon johonkin muualle kuin kotiinsa, vaikka läheiselle kaupalle tai bussipysäkille. Silloin ei tarvitse miettiä turvallisuutta yhtä paljon.

Vierailija
71/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun toive olisi että kun myydään jotain vanhaa osittain jo ruostunutta räikkänää pyörää niin otsikko ei olisi mummo pyörä. Luuleeko jotku että mummolle kelpaa vanha ränkkänä. Mummo pyörä nimitys tulee pyörän mallista kuten pysty ajoasento, kaareva ohjaustanko, matala runkokorkeus, ja tukeva ajo tuntuma.

Vierailija
72/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ilmoituksen ja kuvan,annetaan meksnismituoli,mustaa nahkaa mekanismi täysin ehjä.Nahassa pieni kuluma=siitäkin valokuva.Ainoastaan nouto.Meille tuli pariskunta tuotetta katsomaan.Honosomi,itänaapurista.Tutkivat tarkkaan taskulampulla,kiersivät ja kaarsivat.Sitten vaatimus,se olisi heille kuskattava,kun heidän autoonsa ei mahdu!Hirmuinen molotus,kun en suostunut traileriani ilmaiseksi heille lainaamaan,enkä kuskaamaan.Nouto on nouto,ilmaisestakin tavarasta,ymmärtäkää se!

Vierailija
73/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on lähes aina p*s*h*st*. Vastaan vain sähköposteihin, en ole antanut puhelinnumeroa. Tästäkin jo kettuillaan. Kuvaan ja mittaan (kainalo-kainalo, olka-helma, helman leveys, vyötärö venyttämättä, vyötärö venyttäen jne), annan kokomerkinnät (ja kirjainvaihtoehdot sekä erilaisia hakusanoja). Silti vaatteet menevät kehnosti kaupaksi, kun en suostu postittamaan! Tori-asiakkaille en postita, koska maksun kanssa on niin usein ongelmia. Pyydän vain Postin hinnaston mukaiset kulut enkä siis laskuta ylimääräistä. Tämäkin on näköjään jo liikaa... Kiitos kuitenkin sunnuntaiselle ostajalle - olimme molemmat tyytyväisiä kauppoihin, noutoon ja käteiseen. :D

Suosittelen muillekin kotimaista Huuto.net:iä lähinnä siksi, että palautteet voi tarkistaa ja lähettää maksumuistutukset. Ja jos et maksa, en lähetä. Niin yksinkertaista ja helppoa. En myöskään laita huutokauppaan vaan Osta heti TAI tarjoa eli otan vastaan kaikki tarjoukset ja vastaan niihin asiallisesti. Kauppa käy aivan kohtuullisen hyvin, ei upeasti, mutta OK ja tavara vähenee pikkuhiljaa. Osta heti -hinta ei siis ole mikään lopullinen hinta, joskin se joillekin aiheuttaa jänniä aggressioita. Aina siis voi tarjota 50 e pyynnöstä vaikka tarjoat 10 euroa ja saatan jopa joskus myydä sillä tarjouksella tai teen vastaehdotuksen esim. 20 e, johon edelleen voi tehdä toisen tarjouksen jne. Ei hullumpaa? ;)

eBay (UK) oli aikaisemmin paremmin toimiva. Nyt tuntuu olevan ongelmaa. En ole 2 - 3 vuoteen enää laittanut mitään sinne myyntiin, vaikka kaverini sitä käyttää hyvällä menestyksellä. Minusta eBay sopii erinomaisen hyvin tiettyjen suomalaisten tuotteiden ja keräilyartikkeleiden myyntiin.

Onnea kuitenkin ihan kaikille myyjille & ostajille! Ollaanhan kaikki asiallisia ja kohteliaita, jooko? :)

Vierailija
74/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin erästä pienehkö kodin tavaraa. Silmäni osuivat ilmoitukseen jonka myytävä esine ei minua kiinnostanut mutta sen taustalla näkyvä pikku sivupöytä sopisi huushollini sisustukseen kuin nenä päähän! Pitäisittekö minua aivan kajahtaneena jos ottaisin yhteyttä myyjään ja kertoisin haluavani ostaa kuvaan vahingossa osuneen pöydän?

Vierailija
75/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin erästä pienehkö kodin tavaraa. Silmäni osuivat ilmoitukseen jonka myytävä esine ei minua kiinnostanut mutta sen taustalla näkyvä pikku sivupöytä sopisi huushollini sisustukseen kuin nenä päähän! Pitäisittekö minua aivan kajahtaneena jos ottaisin yhteyttä myyjään ja kertoisin haluavani ostaa kuvaan vahingossa osuneen pöydän?

Alapeukuista päätellen huono idea :D

Vierailija
76/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta ei määräydy sen mukaan paljonko olet tuotteesta itse maksanut, vaan sen mukaan minkä arvoinen se on

Jo toinen ketju samaa jankkausta ja taas joku nostelee ylös... Ettekö voi keskustella yhdessä ketjussa torista ja mitä järkeä jankata jostain tuotteen arvosta, kun myyjä on se joka tuotteen hinnoittelee?? Sinä joko ostat sen tai ET.

Vierailija
77/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitat tavaralle jos niitä on monen kokoisia maailmalla.

Heh, myin Ikean tv-tasoa netissä. Laitoin ilmoitukseen tarkat mitat. Sain n. parikymmentä viestiä joissa kaikissa kerrottiin että olen laittanut mitat väärin, kun Ikean sivuilla tuotteen mitat on ihan eri. Vastasin kaikille että mitat ovat oikein, kyseistä mallia ei ole enää liikkeissä myynnissä vaan nykyinen malli on pienempi. Kukaan näistä ei halunnut sitten ostaa koska olivat luulleet tuotetta pienemmäksi. Vaikka ilmoituksessa ne mitat oli...

Vierailija
78/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli meillä 20 vuotta käytössä ollut täyspuinen 1800-luvulla tehty lipasto, joka on saatu perintönä, pitäisi antaa ilmaiseksi, koska on ollut niin pitkään käytössä?

Noihin alun ohjeisiin olisi varmaan pitänyt lisätä vielä: Älä heittäydy uhriksi tai marttyyriksi, äläkä tahallaan ymmärrä väärin vain jotta pääset loukkaantumaan.

Sinänsä 100% samaa mieltä, mutta ei tule koskaan toteutumaan tällä foorumilla.

Vierailija
79/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suoraan sanottuna kyllä. Olisi vähintäänkin outoa. Varmaan kertoisin, mistä olen pöydän ostanut, ja kehottanut etsimään sieltä. En rupeaisi luopumaan pöydästäni.

80/89 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suoraan sanottuna kyllä. Olisi vähintäänkin outoa. Varmaan kertoisin, mistä olen pöydän ostanut, ja kehottanut etsimään sieltä. En rupeaisi luopumaan pöydästäni.

Jaa kyllä minä voisin pöydänkin myydä kun hinnasta sovitaan. Kaikki on kaupan kunhan hinta on kohdillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi