Muutama toive tori.fi-myyjille
- Laita tarkat kuvat siitä tavarasta jota myyt. Googlesta kopioitu kuva uudesta tuotteesta/pakkauksesta ei riitä. Haluan tietää, ja nimenomaan nähdä, missä kunnossa kauppaamasi tuote oikeasti on. Kerro milloin olet tuotteen ostanut ja onko se ostettu uutena.
- Kerro, onko kyseessä lemmikkitalous ja onko kotinne savuton.
- Kerro totuudenmukaisesti, kuinka kauan ja miten paljon tuotetta on käytetty. Kertoo paljon enemmän kuin "hyväkuntoinen" josta voidaan olla montaa mieltä.
Mitä lisättävää?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta ei määräydy sen mukaan paljonko olet tuotteesta itse maksanut, vaan sen mukaan minkä arvoinen se on
Jo toinen ketju samaa jankkausta ja taas joku nostelee ylös... Ettekö voi keskustella yhdessä ketjussa torista ja mitä järkeä jankata jostain tuotteen arvosta, kun myyjä on se joka tuotteen hinnoittelee?? Sinä joko ostat sen tai ET.
Ja höpö höpö. Tuoteen arvo on se, mitä näillä vapailla markkinoilla ollaan siitä valmiita maksamaan. Hinta ei ole se, jonka itse päätät.
Myyjän päätäntävallassa on vain se, myykö hän tuotteen vai kaupitteleeko hän sitä. Myymisellä ja kaupittelulla on vissi ero.
Vierailija kirjoitti:
Kun myytte autonrenkaita, ilmoitukseen kuuluu laittaa renkaan:
-merkki
-tarkka malli
-leveys
-profiili
-vannekoko
-urasyvyys
-valmistusajankohta
Kaikki tiedot löytyy renkaan kyljestä, urasyvyyden voi mitata työntömitalla.
Myös ET-luku on tärkeä (löytyy vanteesta) ja mielellään auton merkki ja malli, jossa pyörät ovat olleet.
Vierailija kirjoitti:
Eli meillä 20 vuotta käytössä ollut täyspuinen 1800-luvulla tehty lipasto, joka on saatu perintönä, pitäisi antaa ilmaiseksi, koska on ollut niin pitkään käytössä?
Tämä vastaus oli oikein tyypillinen esimerkki nykypäivän tahallisesta väärin ymmärtämisestä ja mielensä pahoittamisesta. Omaa järkeään saa tosiaan käyttää! Tällaiset kommentit tekevät nettikeskustelun mahdottomaksi, kun joka asia väännetään täysin tahallaan päälaelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun myytte autonrenkaita, ilmoitukseen kuuluu laittaa renkaan:
-merkki
-tarkka malli
-leveys
-profiili
-vannekoko
-urasyvyys
-valmistusajankohta
Kaikki tiedot löytyy renkaan kyljestä, urasyvyyden voi mitata työntömitalla.
Valitettavasti tuollainen informaatiotulva on liikaa lukijoille. Kyselijöitä riittää, vajavaisin tiedoin tosiostaja löytää.
Ei luulisi seuraavan olevan liian raskas lukea "informaatiotulvan" takia:
Nokian Hakka Green 2 205/55-16 DOT 08/2018, urasyvyys noin 5mm.
Itse katsellut käytettyjä renkaita niin lähes aina puuttuu oleellista tietoa. Esim valmistusajankohta on tärkeä koska rengas kovettuu ja pito häviää ajan myötä. Aina pyydetään jotain järjettömiä hintoja 10 vuotiaista renkaista vaikka renkaita ei suositella käytettäväksi enää 10v valmistuajankohdan jälkeen.
Olen samaa mieltä siinä, että käytetyistä renkaista yritetään pyytää ihan liian korkeita hintoja. Mutta jos noin tarkka spekseistä olet niin kannattaa ehkä ostaa ne uudet eikä kiusata käytettyjen myyjiä. Harva jaksaa perehtyä renkaisiinsa tuolla intensiteetillä.
Itse katson tiedot kuvista tai sitten käyn paikan päällä katsomassa. Ei kai kukaan yksityinen jaksa renkaita ostella ja toimitella rahdinkuljetusliikkeiden kautta.
Ja hei myyjä, voisitko kommunikoida vähän tehokkaammin? Just yritin ostaa lastentarviketta, jolle kyllä luvattiin postitus, mutta sen hinnasta todettiin vain ”ostaja maksaa postikulut”. Laitoin sitten viestiä että paljonko, niin tulee parin päivän päästä vastaus että ”en tiedä”. Jahas. Parin päivän kuluttua tuli viesti postikulujen määrästä, hyväksyin tarjouksen ja annoin osoitteeni ja pyysin maksutietoja. Taas meni pari päivää, ennen kuin tuli viestiä, joka ei kuitenkaan sisältänyt maksutietoa, vaan pelkkää kyselyä halunko maksaa tavalla x vai y vai z, ja mietintää siitä, oliko postikulut sittenkään riittävät (olivat muutenkin jo vähän yläkanttiin mielestäni, mutta...). Lopulta ostin sitten tuotteen kaupasta, kun alkoi vaikuttaa siltä, että lapsi ehtii kasvaa liian isoksi ennen kuin saan tuon kyseisen kappaleen.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Ostajille vinkki:
Osta tai jätä ostamatta, älä käy päiväkausien keskustelurumbachattailua parin euron nippelistä.
Mulla ei ainakaan riitä aika useampana päivänä jaarittelemaan jonkun 2e namiskuukkelin ominaisuuksista tai siitä mahtaisko se sopia sun anoppivainaan kukkaruukun kylkeen..
Niinpä. Turhan moni ostaja tuntuu haluavan kirjekaveria. Kaupankäynnistä viis, kunhan saa vaan viestitellä ja tuhlata aikaa.
Tämä. Säännöissä pitäisi olla joku pykälä jossa mainitaan ettei kaupankäyntiä saa käyttää verukkeena oman yksinäisyyden poistamiseen tai mt-ongelmien hoitamiseen.
Huonekalun "pituus" on aika absurdi ilmaisu. Huonekalun edessä seisoessa korkeus, leveys ja syvyys on ne olennaiset.
Lisäksi jos puunväristä myydään ruskeana, se aiheuttaa hilpeyttä.
Mitään ei myöskään kerro otsikossa oleva sana "hyvä".
Minua häiritsee jos myyjän ilmoituksessa on sijaintina tietty kaupunginosa ja lopulta käy ilmi että tuote sijaitsee ihan toisaalla. Monesti olen ajatellut noutaa työmatkalla tai kodin läheltä ja perun kaupat jos menee vaikeaksi.
Ostaako kukaan pissin kellastamia patjoja.
Myös on priiman tavaran myyjiä, ja kaatopaikkakunnossa on tavarat.