Muutama toive tori.fi-myyjille
- Laita tarkat kuvat siitä tavarasta jota myyt. Googlesta kopioitu kuva uudesta tuotteesta/pakkauksesta ei riitä. Haluan tietää, ja nimenomaan nähdä, missä kunnossa kauppaamasi tuote oikeasti on. Kerro milloin olet tuotteen ostanut ja onko se ostettu uutena.
- Kerro, onko kyseessä lemmikkitalous ja onko kotinne savuton.
- Kerro totuudenmukaisesti, kuinka kauan ja miten paljon tuotetta on käytetty. Kertoo paljon enemmän kuin "hyväkuntoinen" josta voidaan olla montaa mieltä.
Mitä lisättävää?
Kommentit (89)
Hinta ei määräydy sen mukaan paljonko olet tuotteesta itse maksanut, vaan sen mukaan minkä arvoinen se on
Jos on vaate, mitat auttaa, mutta tajuan kyllä itsekin torissa myyneenä, ettei niitä välttis jaksa joka ilmoitukseen laittaa. Mutta tosiaan, niistä on ostajalle hirveästi apua. (Esim. itse ostin moottoripyöräilyhousut, jotka oli koon puolesta mun koko – ainoa juttu vain, että se taisikin olla ITALIAN koko, koska housut eivät mahdu edes mun jalkaan. Ei tietenkään myyjän vika, olisinhan voinyt kysyä niitä mittoja, mutta kertoo sen, että se kokonumero ei välttämättä kerro kaikkea, tai mitään.
Ja mitat tavaralle jos niitä on monen kokoisia maailmalla.
Eli meillä 20 vuotta käytössä ollut täyspuinen 1800-luvulla tehty lipasto, joka on saatu perintönä, pitäisi antaa ilmaiseksi, koska on ollut niin pitkään käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Näiden ohjeiden mukaan tavara ei ikinä saa kaupaksi.
Kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Eli meillä 20 vuotta käytössä ollut täyspuinen 1800-luvulla tehty lipasto, joka on saatu perintönä, pitäisi antaa ilmaiseksi, koska on ollut niin pitkään käytössä?
Mun mielestä nuo aloittajan ohjeet ovat ihan hyvät. Normaali ihminen osaa käyttää omaa järkeään niiden soveltamisessa. En ainakaan minä ajatellut, että tämä pätisi vaikkapa antiikkiin.
Muuten ok, mutta kuinka pitkään käytetty...hmm. Jotkut ihmiset saavat esim. väärin pyykkäämällä ja huonolla käytöllään uudenkin tavaran tai vaatteen aivan hirveään kuntoon. Lehdet kirjat ryppyisiä tahraisia riekaleina ja vaatteet värjääntyneitä ym. Vanhakin tavara voi olla uuden veroinen. Ja sitten on näitä tuhannen kerjäläisiä, jotka haluaisivat saada kaiken ilmaiseksi. Jättäkää väliin, jos ette arvosta toisen ihmisen myymää tuotetta.
Mitat, mitat, mitat, MITAT! Ja kaikkiin astioihin tilavuus, eli paljonko astia vetää!
Lukemattomia ilmoituksia olen skipannut kun en jaksa sitä viestirumbaa: vetääkö "ikivanha mummon likööri- tai sherrylasi" 80 millilitraa vai puolitoista desiä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta kuinka pitkään käytetty...hmm. Jotkut ihmiset saavat esim. väärin pyykkäämällä ja huonolla käytöllään uudenkin tavaran tai vaatteen aivan hirveään kuntoon. Lehdet kirjat ryppyisiä tahraisia riekaleina ja vaatteet värjääntyneitä ym. Vanhakin tavara voi olla uuden veroinen. Ja sitten on näitä tuhannen kerjäläisiä, jotka haluaisivat saada kaiken ilmaiseksi. Jättäkää väliin, jos ette arvosta toisen ihmisen myymää tuotetta.
Ja sitten vielä, mitä merkitystä, jos esim. astia on kotieläintaloudesta. Astiathan pestään. Tai sitten en ymmärrä allergioista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä, mitä merkitystä, jos esim. astia on kotieläintaloudesta. Astiathan pestään. Tai sitten en ymmärrä allergioista mitään.
Esim. Huonekaluissa tuo on taas erinomainen tieto.
Ostajalle myös tiedoksi; tarkasta tuote ovella. Jos ei kelpaa, niin sano ettet ota. Kuviin on välillä mahdotonta saada koko totuus ja käyttöikä nyt ei välttämättä kerro mitään.
Sitten on näitä ostajia, jotka löytävät virheitä täysin käyttämättömissäkin tuotteissa, joista toiset eivät huomaa mitään vikaa. Jos olet keräilijä ja etsit täysin virheettömiä tavaroita, mainitse se ja ole valmis maksamaan myös asiallinen hinta.
Jos myyn jotain tavaraa polkuhintaan ja kuntona käytetty/tyydyttävä, älä hukkaa aikaani ja tule kiukkuamaan kun tuote ei olekaan ykköslaatua.
Toive myös ostajalle: jos ilmoituksessa kerrotaan, että yhteydenotot vain puhelimitse, niin älä vaivaudu kyselemään sähköpostilla asiasta.
Valokuva tuotteesta niin, ettei takana ja lattioilla ole muuta sekottamassa näkymää. Joskus oli kuva kaapista, josta ei nähnyt mistä se alkaa ja mihin päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Valokuva tuotteesta niin, ettei takana ja lattioilla ole muuta sekottamassa näkymää. Joskus oli kuva kaapista, josta ei nähnyt mistä se alkaa ja mihin päättyy.
Valokuvaa ei kannata myöskään ottaa aurinkoa vasten.
Tarkistakaa nykypäivän hinnat, liian usein näkee kun käytetyistä pyydetään yhtä paljon kuin uudesta koska se on joskus vuosia sitten ollut uutena kalliimpi.
Kun myytte autonrenkaita, ilmoitukseen kuuluu laittaa renkaan:
-merkki
-tarkka malli
-leveys
-profiili
-vannekoko
-urasyvyys
-valmistusajankohta
Kaikki tiedot löytyy renkaan kyljestä, urasyvyyden voi mitata työntömitalla.
Olen havainnut, että kaikki ostajat eivät lue tekstejä tai katso edes kaikkia kuvia.
Kaksi kertaa ostaja on luullut ostavansa ihan eri kokoa tai kuntoista tavaraa, kun ei ole katsonut kokoa tai kuntoa tekstissä. Ulkomaalaiset ostajat hyvin harvoin ymmärtävät tekstin sisältöä esim. kokoja, joten infoan heitä, että olethan varmasti ostamassa aikuiselle lasten pyörää tms. Yleensä ostaja havaitseekin, että en olekaan ostamassa.
Tinkijät pilaavat Torin. Pitäisi olla erillinen tieto, ei tinkijöille, jos ei niihin jaksa vastata. Enää en tosin jaksa edes vastata ja jätän myymättä, jos edes yrittää tinkiä.
Ja kun tuote on myyty, niin POISTAKAA se hiton ilmoitus!!!
Olen siirtynyt käyttämään eBaytä koska siellä on oikeasti myymisen meininki.
Kyllästyin suomalaisiin Tori- ja Huutonet myyjiin koska säännönmukaisesti vaikutti siltä, että eivät he edes halua myydä tavaroitaan.
He olettavat sen riittävän, että räiskäisee kuvan sivulle ja kaikki muu on ostajan vastuulla.
"Asun näivetynniemessä, en pakkaa, en postita, hae ovelta silloin kun satun olemaan kotona. En mittaa, en ainakaan tilavuutta, enkä vahingossakaan punnitse".
Jos joku valittaa ettei kauppa käy, miettiköön omia toimintatapojaan.
Näiden ohjeiden mukaan tavara ei ikinä saa kaupaksi.