Sijoitan joka kuukausi 1180 euroa. Paljon te muut?
Miten olette hajauttaneet? Mulla menee kuuteen eri rahastoon yhteensä 580 euroa ja 600 arvo-osuustilille, josta ostan osakkeita noin joka toinen kuukausi.
Kommentit (138)
1973,68 kuukaudessa yhteen etf-rahastoon.
Kurssithan ovat nyt huipussaan?
Nyt ei ole aika sijoittaa osakemarkkinoille.
Sijoitan 3300 e / kuukausi, siis pääomatuloni lähtee aina seuraavaan asuntosijoitukseen.Nyt voisin jo ostaa käteisellä. Seuraan koko aja markkinoita. Olen nainen.
En mitään säännöllistä summaa kuukausittain, vaan vaihdellen tilanteen mukaan. Viime kuussa ostin sijoitusasunnon joten tässä kuussa osakkeisiin ja rahastoihin menee 0€ 🤗
Miksi rahastoihin? Miksi käytät välikäsiä?
250,- ja kaikki menee yhteen rahastoon. Tarkoituksena saada eläkepäiville vähän lisää rahaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vaan minne?
Kurssit ovat suurimman osan aikaa huipussaan. Ajoittaminen ei tyypillisesti onnistu. Siksi paras hetki sijoittaa oli viime vuonna, jos aikakonetta ei ole saatavilla toiseksi paras hetki on tänään.
Sijoitan joka kuukausi n. 2000 eur kohteeseen nimeltä elämä. Toistaiseksi olen voitolla.
Hirveet kulut.
Noi valmisrahastot on arkoja naisia varten, pankkityypit kiittää hallinnointipalkkioista. Ja mitään takuuta voitosta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitan joka kuukausi n. 2000 eur kohteeseen nimeltä elämä. Toistaiseksi olen voitolla.
Kenties myöskin kohteeseen "vuokraloordin elämä"
En mihinkään. Maksan lainaa pari tonnia kuukaudessa ylimäärin.
En jaksa miettiä sijoituksia, kun en niitä oikeastaan tarvitse. Mulle riittää, että saan lainan maksettua ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useimmiten on aika sijoittaa osakemarkkinoille. Itse ostin esimerkiksi heinäkuussa Konecranesia ja kesäkuussa Wärtsilää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties myöskin kohteeseen "vuokraloordin elämä"
Vuokraloordi toimittaa vaan uuden jääkaapin kun vanha meni rikki. Ja kesäkuusta en lain mukaan maksa vuokraa koska ei ole ilmastointia. Julkisivuremontin ja putkiremontin alkaessa vaihdan osoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rahastoihin? Miksi käytät välikäsiä?
Nordnetissa menee niihin kuluttomiin supereihin ja sitten yhteen rahastoon Osuuspankissa, jonka kulut menee bonuksista (asiakasomistaja). Aktiassa mulla on pari niin hyvää rahastoa, että vaikka maksaa, laitan mielelläni sinne. Osakkeilla enemmän sitten ”pelailen”, nautin osingoista (jos en uudelleensijoita) jne. Ehkä noista supereista tai Aktiasta vois ottaa pois ja lisätä osakesijoituksia?
Mä aukaisin tilin nordnettiin mut en oo viel osannu tai tajunnut miten sitä kannattaa käyttää 🤣
Suunnilleen saman mutta vain osakkeisiin.