Riittääkö yksi lämminruoka päivässä muka??
Olen 16v poika ja tosi urheilullinen. Kulutan siis melkeinpä 1000 kaloria ihan vaa liikkuessa joka päivä. Äidilläni on joku tyhmä yks lämminruoka päivässä politiikka. Sanoo muka että riittää mutta mulla on tosi usein nälkö eikä oo kivaa syödä puuroo/leipää kolme kertaa päivässä. Hän on itse 37N eikä liiku kauheesti.
Kommentit (113)
Kirjoita paperille näitä ruokaohjeita, niin saat vinkit talteen.
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas tätäkin ketjua!
Hyvä että sait paljon ruokaa mutta ei kaikki ole niin onnekkaita
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita paperille näitä ruokaohjeita, niin saat vinkit talteen.
Ja katso, mitä ainekset niihin maksavat kaupassa. Sitten sano äidille, että tarvitset lisäruokaan viikossa tuon x verran rahaa. Katso myös kananmunapakkauksen hinta (isoin on suhteessa halvrmpi) ja halvimmsn kaurahiutalepaketin hinta (ei pikapuuroa, on kallista eikä vie nälkää koska kuitu on siinä pilkotussa muodossa, ota sellainen kattilassa kritettävän puuron paketti. Välillä voi ottaa myös ruispuuroa vaikka). ja porkkanapussin hinta.
Nyt olet saanut jo aika hyvin ohjeita.
Jos äiti ei kaikesta huolimatta vaan ymmärrä ja ongelma jatkuu, niin sun pitää kertoa jollekin aikuiselle koulussa.
PS. Tärkeää:
Kun olet tehnyt ruokaa kattilallisen, niin se pitää jäöhdyttää kohtuu nopeasti. Esim viimeistään tunnin päästä sen pitää olla kylmää, tai siihen tulee bakteereja ja alat saada ruokamyrkytyksiä.
Kattilan saa kylmäksi esim laittamalla tiskialtaaseen esim 5 cm kylmää vettä ja kattila siihen. Vesi pitää vaihtaa joitain kertoja.
Kattilan tai ruoka-astian saa laittaa jääkaappiin vasta, kun se ei ole enää lämmin. Muuten se voi rikkoa jääkaapin.
Onnea kokkailuihin! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä trollitehtaan juttuja. Keski-ikäinen nainen yrittää puhua sujuvasti 16 vuotiaan pojan suulla... osaamatta yhtään lingoa.
Ei jatkoon.
Älä nyt. Minusta tämä oli ihan hauska, yleensä on vain niitä samoja aiheita. Laitoin jo pari tuohtunutta vastausta :D
Ootpas sadistinen ihminen jos toisen nälkäännäkeminen on hauskaa
Vierailija kirjoitti:
Johan esim karvoituksen alkaminen lisää ruuantarvetta.
Joo mutta ei se varmaan kovinkaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä urheilevalle ja vielä kasvavalle teinille. Olet alaikäinen niin äitisi on velvollinen antamaan sinulle tarpeeksi ruokaa mutta äiti ei ole sinun henk.kohtainen palvelijasi joten voit kokata 2. ruuan päivässä itse.
Mitäs jos isukki tekisi joskus jotain?
Aloituksessa puhuttiin vain äidistä.
Nimenomaan. Siksi muistutan että isäkin saa tehdä osansa.
Vain äiti mainittu, joten älykkäät ihmiset voi päätellä siitä, ettei isää ole.
Kuten tarkentuikin.
Älykkäät ihmiset tajuavat provoksi.
Olet uusi palstalla, jos et tiedä että täällä äiti on oletusarvoisesti vastuussa aina kaikesta, vaikka perheen isä olisi kotona kaiken päivää.
Ei ole mikään provo...
Kyllä yksi ruoka päivässä riittää hyvin, ei sitä ennenkään jatkuvasti oltu syömässä. Ongelmana taitaa olla kestolaihduttavan äidin käsitys tarvittavasta annoskoosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yksi ruoka päivässä riittää hyvin, ei sitä ennenkään jatkuvasti oltu syömässä. Ongelmana taitaa olla kestolaihduttavan äidin käsitys tarvittavasta annoskoosta.
Ei riitä kasvavalle teinipojalle.
N46
Onhan sitä sellainen dietti kuin OMAD. eli One meal A day. Itse olen sillä ollut kauan ja keho tottunut että syön kello 15.00 ja se on siinä päivän syömiset.
Riittää . Ruokaan . Ostat ranskalaisia pakasteesta ja kalapuikkoja . Vaihteeksi ranskalaiset ja HK sininen . Kun on ylimääräistä ostat suolakurkkuja irtonaisia . ( Oikein piukkaa irtopetunaa , porkkana , sipuli ,nakkipaketti tai makkara keität kunnon keiton . Mutsi maksaa vuokran sähkön ei oo helppoo kellään . Parilla eurolla saat ison purkin jogurttia mihin mössäät banaania . Nälkä lähtee . Se on jotain 4€ yhteensä . Hyvin riittää myös muussiin jos perunaa makkaraa maidon voita jopa yhden leivän ostaa 1€ . Onhan teidän elätettävä itsenne aikuisena . Hyvää opetusta . ( Munapaketti pekoni paketti pannulla 5€ ).
Oppikaa nyt ihmeessä kirjoitti:
Riittää . Ruokaan . Ostat ranskalaisia pakasteesta ja kalapuikkoja . Vaihteeksi ranskalaiset ja HK sininen . Kun on ylimääräistä ostat suolakurkkuja irtonaisia . ( Oikein piukkaa irtopetunaa , porkkana , sipuli ,nakkipaketti tai makkara keität kunnon keiton . Mutsi maksaa vuokran sähkön ei oo helppoo kellään . Parilla eurolla saat ison purkin jogurttia mihin mössäät banaania . Nälkä lähtee . Se on jotain 4€ yhteensä . Hyvin riittää myös muussiin jos perunaa makkaraa maidon voita jopa yhden leivän ostaa 1€ . Onhan teidän elätettävä itsenne aikuisena . Hyvää opetusta . ( Munapaketti pekoni paketti pannulla 5€ ).
Ongelma on vaa että tuo on erittäin epäterveellistä
Jos äitis ei nosta viikkorahaa, niin pyydä siltä ainekset, viikossa riittää (hinnat noin) 20e ja sillä saa:
12 kpl kananmunakenno 3 e
700 g jauhelihaa 6e
400g kanaa 4 e
Paketti riisiä 3e
2 pkt makaronia 1 e yht 17 e
Lopuilla 3 e vaikka porkkanaa ja tomaattia
Ruokia:
Jauheliha munakas (paista kaikki jauhelihat, käytä tähän 1/4 paketista) Paistettua jauhelihaa maustettuna, 4 kananmunaa sekoitettuna yhteen , kaadat jauhelihan päälle ja paistat kunnes kypsää. Laita sipulia, jos kaapissa on. Tätä voit tehdä toisenkin kerran.
Makaronimösdö Makaronia keität, sekaan 1/4 jauhelihasta ja ketsuppia. Riisiä ja kanaa yllä ohje. Lisäksi saat paistettuja kananmunia, keitettyä kananmunaa leivän päälle, lettuja. Osa noista riittää yli viikon.
Oksettava hernekeitto purkki pelastaa leivän kanssa 2,50 . Tonnikala purkki 2€ leipä 1€ voi paketti 3€ . Iso juusto 4-5€ tai sulate 3€ grillimakkara 3€ paketti paistat uunissa tai pannulla . Vaikka opiskelisit kokiksi . Kyllä monet näkee nälkää mutta se pitää virkeänä kuin jos ahmii ja lihoo ei jaksa mitään . Ranskanleipä halkaise 2€ väliin öljyä tai voita ,purista muutama valkosipuli ja persiljaa väliin . Kuumenna uunissa foliossa muutama minuutti jos on öljyä oliivi ja folioo. Tai ostat paahtoleivän 1-2€ päälle voi ja nakkeja tai makkaraa ,paahdat ensin . Tai uunileipää tonnikalaa juustoraaste 2-4€ . 2€ tonnikala. Jotkut tykkää tomaattimössöpurkeista kaupasta 1€ purkki munapaketti 2€ pannulla vaan sotkee sekaisin vähän suolaa. 3€ateria. Pakasteranskalaiset 2€ pussi uunissa .
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä sellainen dietti kuin OMAD. eli One meal A day. Itse olen sillä ollut kauan ja keho tottunut että syön kello 15.00 ja se on siinä päivän syömiset.
Kyllä mä syön enemmän ku kerran päivässä nytki. Ei kasvavalle ja erittäin urheilulliselle nuorelle riitä tuo ateria päivässä.
Monet isät on huijareita panemassa uusia lapsia muualla muiden naisten kanssa . Voi olla monessa maassa lapsia eri naisten kanssa . Kyllä naiset joutuu hoitamaan suuren osan miesten tehtäviä . Ja yhteiskunta . Jotkut naiset on tosi väsyneitä kun yksin pitää kaikki hoitaa . Miehet rupee yökerhoissa . Tai bordelleissa . On toki tavallisiakin miehiä jokunen . Naisia sitten haukutaan kun itse sikaillaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää yksi päivässä. Mene poika ruokakauppaan hakee syötävää.
Vi ttu ku saan vaa 10€ viikossa nii ei oo varaa
Sitten keräät pulloja tai menet metsään nyt: marjat ovat parhaimmillaan, kohta saa sieniä.
joo tosiaan sieniä keräämään. Pitäs olla asiantuntemusta ettei kerää mitä tahansa sieniä..
Minä tein 16-vuotiaana jo sujuvasti itse ruokaa. Se opetettiin koulun kotitaloustunneilla jo 7. luokalla. Miten nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Minä tein 16-vuotiaana jo sujuvasti itse ruokaa. Se opetettiin koulun kotitaloustunneilla jo 7. luokalla. Miten nykyään?
Minä osaan jonkin verran kokata. En ole mikää paras mutta perushommat kyllä onnistuu. Ongelma on vaa ettei oo sitä ruokaa mitä kokata.
Kiitos