Riittääkö yksi lämminruoka päivässä muka??
Olen 16v poika ja tosi urheilullinen. Kulutan siis melkeinpä 1000 kaloria ihan vaa liikkuessa joka päivä. Äidilläni on joku tyhmä yks lämminruoka päivässä politiikka. Sanoo muka että riittää mutta mulla on tosi usein nälkö eikä oo kivaa syödä puuroo/leipää kolme kertaa päivässä. Hän on itse 37N eikä liiku kauheesti.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Riittää yksi päivässä. Mene poika ruokakauppaan hakee syötävää.
Vi ttu ku saan vaa 10€ viikossa nii ei oo varaa
Riittää se, mutta kyllä jotain muutakin kuin puuroa ja leipää olisi hyvä saada yhden aterian lisäksi. Ainakin yhdellä muulla aterialla pitäisi saada proteiinia myös, tai syödä välipalana jotain proteiinipitoista. Jos otat leivän kanssa vaikka leikkeleitä ja hedelmän, tai syöt jogurtin kaveriksi, auttaa jo vähän.
Ei riitä liikkuvalle ja kasvavalle nuorelle.
Nuori opettelee tekemään itse ruokaa, niin äitikin kiittää. :)
Nimim. kahden urheilevan ja kokkaavan teinin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vi ttu ku saan vaa 10€ viikossa nii ei oo varaa
Sitten keräät pulloja tai menet metsään nyt: marjat ovat parhaimmillaan, kohta saa sieniä.
Keitä itsellesi täysjyvämakaronia/riisiä, tee kanakastiketta, paista/keitä kananmunaa tai pakastevihanneksia jne. Ei se vaikeaa eikä kallistakaan ole.
No opettele itse vaikka tekemään munakas. Eiköhän äitisi sinulle kananmunia ja jotain täytettä osta, jos itse kokkaat.
Ei riitä urheilevalle ja vielä kasvavalle teinille. Olet alaikäinen niin äitisi on velvollinen antamaan sinulle tarpeeksi ruokaa mutta äiti ei ole sinun henk.kohtainen palvelijasi joten voit kokata 2. ruuan päivässä itse.
Ei se urheilevalle ja kasvavalle riitä.
Vierailija kirjoitti:
Keitä itsellesi täysjyvämakaronia/riisiä, tee kanakastiketta, paista/keitä kananmunaa tai pakastevihanneksia jne. Ei se vaikeaa eikä kallistakaan ole.
On se kuule aika kallista 10€/viikossa budjetilla josta haluasin vielä laittaa jotain säästöön
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä urheilevalle ja vielä kasvavalle teinille. Olet alaikäinen niin äitisi on velvollinen antamaan sinulle tarpeeksi ruokaa mutta äiti ei ole sinun henk.kohtainen palvelijasi joten voit kokata 2. ruuan päivässä itse.
Mitäs jos isukki tekisi joskus jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kuule aika kallista 10€/viikossa budjetilla josta haluasin vielä laittaa jotain säästöön
Kyllähän vanhemmat ovat velvollisia maksamaan nuoren ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa elämään.
Pyydä isääsi tekemään sulle toinen lämmin ruoka. Tai tuossa iässä pitäisi jo alka itse opettelemaan ruuan laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhuttiin vain äidistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai vanhempasi vielä ruokasi kustantaa jos kotona asut? Luulisi olevan heidänkin mieleen, että opit tekemään itse jotain ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Pyydä isääsi tekemään sulle toinen lämmin ruoka. Tai tuossa iässä pitäisi jo alka itse opettelemaan ruuan laittoa.
Ei valitettavasti oo semmoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhuttiin vain äidistä.
Nimenomaan. Siksi muistutan että isäkin saa tehdä osansa.
Energiaa menee paljon: koulunkäynti, liikunta, pelit, runkkáus ja mopoilu. Ei yks ruoka riitä!