Riittääkö yksi lämminruoka päivässä muka??
Olen 16v poika ja tosi urheilullinen. Kulutan siis melkeinpä 1000 kaloria ihan vaa liikkuessa joka päivä. Äidilläni on joku tyhmä yks lämminruoka päivässä politiikka. Sanoo muka että riittää mutta mulla on tosi usein nälkö eikä oo kivaa syödä puuroo/leipää kolme kertaa päivässä. Hän on itse 37N eikä liiku kauheesti.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä itsellesi täysjyvämakaronia/riisiä, tee kanakastiketta, paista/keitä kananmunaa tai pakastevihanneksia jne. Ei se vaikeaa eikä kallistakaan ole.
On se kuule aika kallista 10€/viikossa budjetilla josta haluasin vielä laittaa jotain säästöön
Kai vanhempasi vielä ruokasi kustantaa jos kotona asut? Luulisi olevan heidänkin mieleen, että opit tekemään itse jotain ruokaa?
Kyllä se kustantaa mitä jääkaapissa on mutta ei toista ateriaa edes itse kokattavaks. Sanoi että sitö varten saan sitä taskurahaa mutta ri sillä 10€ saa ruokaa viikoks.
Taas näitä trollitehtaan juttuja. Keski-ikäinen nainen yrittää puhua sujuvasti 16 vuotiaan pojan suulla... osaamatta yhtään lingoa.
Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä itsellesi täysjyvämakaronia/riisiä, tee kanakastiketta, paista/keitä kananmunaa tai pakastevihanneksia jne. Ei se vaikeaa eikä kallistakaan ole.
On se kuule aika kallista 10€/viikossa budjetilla josta haluasin vielä laittaa jotain säästöön
Kai vanhempasi vielä ruokasi kustantaa jos kotona asut? Luulisi olevan heidänkin mieleen, että opit tekemään itse jotain ruokaa?
Kyllä se kustantaa mitä jääkaapissa on mutta ei toista ateriaa edes itse kokattavaks. Sanoi että sitö varten saan sitä taskurahaa mutta ri sillä 10€ saa ruokaa viikoks.
Teet itsestäsi lasun. Ei kenenkään tarvii nähdä nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä isääsi tekemään sulle toinen lämmin ruoka. Tai tuossa iässä pitäisi jo alka itse opettelemaan ruuan laittoa.
Ei valitettavasti oo semmoista
Ei ollenkaan? Eli äitisi hoitaa kaiken yksin ja sinä - melkein aikuinen mies - käskytät häntä vielä kokkaamaan kahdesti päivässä sinulle? Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä trollitehtaan juttuja. Keski-ikäinen nainen yrittää puhua sujuvasti 16 vuotiaan pojan suulla... osaamatta yhtään lingoa.
Ei jatkoon.
En mä millää slangilla kovin usein puhu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä urheilevalle ja vielä kasvavalle teinille. Olet alaikäinen niin äitisi on velvollinen antamaan sinulle tarpeeksi ruokaa mutta äiti ei ole sinun henk.kohtainen palvelijasi joten voit kokata 2. ruuan päivässä itse.
Mitäs jos isukki tekisi joskus jotain?
Aloituksessa puhuttiin vain äidistä.
Nimenomaan. Siksi muistutan että isäkin saa tehdä osansa.
Vain äiti mainittu, joten älykkäät ihmiset voi päätellä siitä, ettei isää ole.
Kuten tarkentuikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä isääsi tekemään sulle toinen lämmin ruoka. Tai tuossa iässä pitäisi jo alka itse opettelemaan ruuan laittoa.
Ei ollenkaan? Eli äitisi hoitaa kaiken yksin ja sinä - melkein aikuinen mies - käskytät häntä vielä kokkaamaan kahdesti päivässä sinulle? Hienoa.
En oo kyllä sille sanonut sille mitää tuommoista.. Ajattelin pikemminki että voisi ostaa ainekset nii tekisin ihan itse mutta ku ei suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.
En mä millää slangilla kovin usein puhu
Et puhu et. Se on huomattu. Ei nuoret puhukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.
Älä nyt. Minusta tämä oli ihan hauska, yleensä on vain niitä samoja aiheita. Laitoin jo pari tuohtunutta vastausta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS 16 vuotias miehen alku ei osaa vielä tehdä ruokaa itse, niin kyllä kasvatuksessa on jotain mennyt ja pahasti pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.
Älä nyt. Minusta tämä oli ihan hauska, yleensä on vain niitä samoja aiheita. Laitoin jo pari tuohtunutta vastausta :D
Keskustelet itse itsesi kanssa? - niinpä. :D
Moicca.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä urheilevalle ja vielä kasvavalle teinille. Olet alaikäinen niin äitisi on velvollinen antamaan sinulle tarpeeksi ruokaa mutta äiti ei ole sinun henk.kohtainen palvelijasi joten voit kokata 2. ruuan päivässä itse.
Mitäs jos isukki tekisi joskus jotain?
Aloituksessa puhuttiin vain äidistä.
Nimenomaan. Siksi muistutan että isäkin saa tehdä osansa.
Vain äiti mainittu, joten älykkäät ihmiset voi päätellä siitä, ettei isää ole.
Kuten tarkentuikin.
Älykkäät ihmiset tajuavat provoksi.
Olet uusi palstalla, jos et tiedä että täällä äiti on oletusarvoisesti vastuussa aina kaikesta, vaikka perheen isä olisi kotona kaiken päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.
Keskustelet itse itsesi kanssa? - niinpä. :D
Moicca.
Miten niin? En ole ap.
Ruoka on muutenkin kallista, sitä muka vielä lämmittämään, halot ja sähköt maksaa köyhälle liikaa. Lämpeneehän tuo mahassa.
Ei riitä. Kyllä äitisi pitäisi ostaa sulle kaappiin edes edullisia aineksia, mistä saisit jotain kokattua. Esim. kananmunaa, kanaa, soijarouhetta ja riisiä tai pastaa lisukkeeksi. Jos ei tähän suostu niin sitten kannattaa tosissaan tehdä itsestään lasu. Ei ole oikein, että joudut puurolla ja leivällä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kerro isällesi.
Ei oo
Siis miten sä luulet että me voitas sua auttaa. Jos oikeesti ei ole rahaa ruokaan , mars sosiaalitoimistoon. Rahaa on pakko löytyä.
pyydä enemmän viikkorahaa ja mene syömään pikaruokaa se on vatsan täyttävää mättöä, ei tule heti nälkä
Kerro isällesi.