Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille on niin älyttömän tärkeää millaiset astiastot ja pyyhkeet kotona on?

Vierailija
04.08.2020 |

Astioita noin miljoona kertaa tärkeämpää on millaista ruokaa ja juomaa niistä nautitaan ja pyyhkeeseen kuivaan itseni p*rsettä myöten peseytymisen jälkeen.

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle on tärkeää, koti on siisti ja toimiva. Lakanat, pyyhkeet ja astiastot ovat kaikki laadukkaita ja yhtenäisiä. Mies ei voi kuvitella asuvansa kodissa, jossa on eri paria olevat tavarat.

Minä en oikein ymmärrä, miten eriparisuus tekee vaikkapa lakanoista vähemmän laadukkaita tai toimivia.

Minulle ei tule mieleenkään pedata itselle ja miehelle erilaisia petivaatteita sänkyyn. Minulla on eri vuodenaikaan sopivia pussilakanoita tyynyliinoineen. Keväällä ja kesällä käytän vaaleita, talvella tummia ja jouluksi on ihanat viininpunaiset. Olen ostanut vain Finlaysonin puuvillasatiinisia, koska ne eivät pölyä ja ovat silittämättä sileitä. Viimeisin ostos on 2000-luvun alussa.

Taitavasti väistit sen itse kysymyksen. Eli miten eriparisuus tekisi vaikkapa lakanoista vähemmän laadukkaita tai toimivia?

Mä vastaan nyt tuon ihmisen puolesta, jolta kyselet. Ensimmäisessä viestissä hän kirjoitti: "Miehelle on tärkeää, koti on siisti ja toimiva. Lakanat, pyyhkeet ja astiastot ovat kaikki laadukkaita ja yhtenäisiä. Mies ei voi kuvitella asuvansa kodissa, jossa on eri paria olevat tavarat" Hän EI kirjoittanut: eripariset lakanat ovat laaduttomia.

Eli jos nyt pelkästään tuo hänen viestinsä kopioiminen ei riitä, niin hän puhui useista eri määreistä, jotka ovat tärkeitä. Luettelen ne vielä erikseen tähän: siisti, toimiva, laadukkuus, yhtenäisyys. Lisäksi hän kertoi, että hänen miehensä ei voi kuvitella asuvansa kodissa, jossa on eri  paria olevat tavarat.

Eli hän ei vastannut asian vierestä, sinä kysyit asian vierestä.

Vierailija
62/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Kuha on joku astiasto mitä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat niitä arjen esineitä joita tarvitaan joka päivä ja monta kertaa päivässä. On kiva - ja minun mielestäni tärkeää - että ne ovat paitsi tarkoituksenmukaisia, myös kauniita. 

Tämähän se. Kun löysin kivan keittiöpyyhkeen, en käytä muita. Kun löysin laadukkaat ja kivannäköiset lakanat, käytän vain niitä, kunnes ne on puhki. Kaapeissa sitten lojuu varalla niitä rumempia.

Vierailija
64/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 90-luvulla ostettu astiasto.

Vierailija
65/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle on tärkeää, koti on siisti ja toimiva. Lakanat, pyyhkeet ja astiastot ovat kaikki laadukkaita ja yhtenäisiä. Mies ei voi kuvitella asuvansa kodissa, jossa on eri paria olevat tavarat.

Minä en oikein ymmärrä, miten eriparisuus tekee vaikkapa lakanoista vähemmän laadukkaita tai toimivia.

Minulle ei tule mieleenkään pedata itselle ja miehelle erilaisia petivaatteita sänkyyn. Minulla on eri vuodenaikaan sopivia pussilakanoita tyynyliinoineen. Keväällä ja kesällä käytän vaaleita, talvella tummia ja jouluksi on ihanat viininpunaiset. Olen ostanut vain Finlaysonin puuvillasatiinisia, koska ne eivät pölyä ja ovat silittämättä sileitä. Viimeisin ostos on 2000-luvun alussa.

Taitavasti väistit sen itse kysymyksen. Eli miten eriparisuus tekisi vaikkapa lakanoista vähemmän laadukkaita tai toimivia?

Mä vastaan nyt tuon ihmisen puolesta, jolta kyselet. Ensimmäisessä viestissä hän kirjoitti: "Miehelle on tärkeää, koti on siisti ja toimiva. Lakanat, pyyhkeet ja astiastot ovat kaikki laadukkaita ja yhtenäisiä. Mies ei voi kuvitella asuvansa kodissa, jossa on eri paria olevat tavarat" Hän EI kirjoittanut: eripariset lakanat ovat laaduttomia.

Eli jos nyt pelkästään tuo hänen viestinsä kopioiminen ei riitä, niin hän puhui useista eri määreistä, jotka ovat tärkeitä. Luettelen ne vielä erikseen tähän: siisti, toimiva, laadukkuus, yhtenäisyys. Lisäksi hän kertoi, että hänen miehensä ei voi kuvitella asuvansa kodissa, jossa on eri  paria olevat tavarat.

Eli hän ei vastannut asian vierestä, sinä kysyit asian vierestä.

Aika monikin tässä ketjussa tuntuu niputtavan asioita yhteen. Mutta tosiaan hyvä pointti sinulla. Astiat tai lakanat voivat olla siistejä, toimivia ja laadukkaita, vaikka olisivat täysin eriparisia ja epätrendikkäitä.

Vierailija
66/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle, vaikka olen mies, on todella tärkeää, että kotona ja mökillä on riittävästi puhtaita ja käyttökelpoisia astioita sekä pyyhkeitä.

Vierailija
67/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niin, että ap:n pyyhkeet ja astiat ovat kammotuksia, jolloin kontrasti korostuu ja keskimäärin naiset vierastavat pyyhkeitäsi ja astioitasi. 

Vierailija
68/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaaseen paksuun pyyhkeeseen mukavampi kuivata itsensä. Laadukkaat yhtenäiset astiat kestää aikaa. t. mies54

Vierailija
69/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin kotoa niin valkkasin vanhoista astiastoista silmää miellyttävät ja ehjät. Lautasia ei ole juurikaan kahta samanlaista, mutta tykkään vaihtelusta. Eikä haittaa jos joku hajoaa, kun se ei kuulu mihinkään sarjaan. Monesti myös ostan kirppiksiltä silmää miellyttäviä lautasia ja mukeja. Vanhemmilla ja monella tutulla astiasto on käytännössä pilalla kun yksi tai muutama osa siitä menee rikki ja sitten se vaihdetaan?

Vierailija
70/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutin kotoa niin valkkasin vanhoista astiastoista silmää miellyttävät ja ehjät. Lautasia ei ole juurikaan kahta samanlaista, mutta tykkään vaihtelusta. Eikä haittaa jos joku hajoaa, kun se ei kuulu mihinkään sarjaan. Monesti myös ostan kirppiksiltä silmää miellyttäviä lautasia ja mukeja. Vanhemmilla ja monella tutulla astiasto on käytännössä pilalla kun yksi tai muutama osa siitä menee rikki ja sitten se vaihdetaan?

Siihen astiastoonhan voi ostaa uusia osia. Outoa, että ostetaan uusi. Tai tietysti, jso se on joku halpisastiasto, jota ei valmisteta kuin tietyn aikaa.

Vierailija
71/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehen aterimet olivat jostain postimyynnistä tilattuja muovikahvaisia. En pystynyt syömään niillä koskaan, ihmettelin itsekin. Pitää olla sitä estetiikkaa.

Vierailija
72/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on pelkästään mustia ja muuten tummia pyyhkeitä kun pesen ne kaikki kuitenkin kerralla, niin valkoisista tulisi harmaita ja samoin vaatteista.

Vierailija
73/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäät astiat ja tekstiilit saa jopa myytyä eteenpäin. Tyylittömät halvat hajoaa tai niitä ei kukaan halua.

Vierailija
74/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaaseen paksuun pyyhkeeseen mukavampi kuivata itsensä. Laadukkaat yhtenäiset astiat kestää aikaa. t. mies54

Paksu pyyhe ei ole laadukkaampi kuin ohutkaan, ja aikaa astiat kestävät kun et pudottele niitä. On taidettu nyt vähän katsella liikaa mainoskuvastoja siellä.

N43.

Vierailija
75/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikkäät astiat ja tekstiilit saa jopa myytyä eteenpäin. Tyylittömät halvat hajoaa tai niitä ei kukaan halua.

Miksi ihmeessä ne pitäisi myydä eteenpäin? Eikös täällä juuri ole kerrottu, miten ne ovat käytössä ja tuottavat iloa joka päivä.

N43.

Vierailija
76/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen astiastoonhan voi ostaa uusia osia. Outoa, että ostetaan uusi. Tai tietysti, jso se on joku halpisastiasto, jota ei valmisteta kuin tietyn aikaa.

Iittala/Arabia on varmaan halpiksista halpiksin. Se ei enää valmista yhtäkään niistä sarjoista joita minulla on. Uusia tuupataan kyllä markkinoille koko ajan.

Vierailija
77/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olivat niin vanhoja sarjoja? Meni kyllä mielestäni se astiastoilla hifistely ihan yli. Kun kattauksesta meni yksi matala lautanen rikki, niin sitten piti kaapista ottaa pois myös sarjaan luuluva pikkulautanen ja keittolautanen? Samoin kun kahvikupin aluslautanen meni rikki, niin vintille meni siihen kuuluva kuppikin ja yleensä myös koko sarja?

Vierailija
78/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää silmään niin pahasti. Kun jokaista pussilakanaa on kahdet, niin miksi vaihtaisiin puhtaan vain toiselle tai ottaisin samaan aikaan eriparilakanat? Jos vaihdan verhoja, niin en niitäkään pistä summamutikassa mitä käteen sattuu. Käytän kenkiäkin niin, että on aina saman parin kengät jalassa.

Vierailija
79/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olivat niin vanhoja sarjoja? Meni kyllä mielestäni se astiastoilla hifistely ihan yli. Kun kattauksesta meni yksi matala lautanen rikki, niin sitten piti kaapista ottaa pois myös sarjaan luuluva pikkulautanen ja keittolautanen? Samoin kun kahvikupin aluslautanen meni rikki, niin vintille meni siihen kuuluva kuppikin ja yleensä myös koko sarja?

Onpa kyllä outoa. 

Vierailija
80/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ne pitäisi myydä eteenpäin? Eikös täällä juuri ole kerrottu, miten ne ovat käytössä ja tuottavat iloa joka päivä.

N43.

Jos jokukuolee ja sillä on kaapit täynnä astioita, eivätkä mahdu sukulaisten kaappeihin, niin niistä on mahdollista päästä myymällä eroon jos ne ovat laadukkaita.Monilla on vain se tilanne, että astiat ovat kaatopaikkakamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi