Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille on niin älyttömän tärkeää millaiset astiastot ja pyyhkeet kotona on?

Vierailija
04.08.2020 |

Astioita noin miljoona kertaa tärkeämpää on millaista ruokaa ja juomaa niistä nautitaan ja pyyhkeeseen kuivaan itseni p*rsettä myöten peseytymisen jälkeen.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rumistakin astioista syödä, mutta toki on kivempaa jos astiat ovat kauniita ja niiden näkeminen ilahduttaa. Mutta jos kauniita astioita ei olisi kaupassa tarjolla, niin tuskin niitä osaisi kaivata.

Vierailija
22/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli 20 vuotta sitten tärkeää, että astiat ja pyyhkeet olivat ensisijaisesti nättejä ja ”laadukkaita” (lue: keskiluokkaisia kotimaisia merkkejä).

Mutta nyt kun maallinen vaellus alkaa olla puolivälissä, kiinnostaa yhä vähemmän sellainen yhteensopivuus ja harmonia. Parhaat pyyhkeet ovat niitä aivan ohuiksi kuluneita, joissa on uskomaton imukyky ja joku hassu retro kuva (miehellä mahtavia Karvis-pyyhkeitä 90-luvulta). Keittiössämme katetaan mix and match -tyylillä kaikkia mummoloiden perintöaarteita ja kirppislöytöjä. Esineistä on tullut vähän kuin persoonia. Mikään ei ole täydellistä mutta enpä minäkään ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa syödä ruoka kauniilta toisiinsa sointuvilta astioilta, pitää astiakaappi järjestyksessä, ja syödä kauniilla aterimilla. Ostin viimeksi 300 euron aterinsetin, vaikka olen yksinasuva sinkku. Tulee ylellinen olo kattaa pöytä vaikka vain yhdelle, kun astiat ovat kauniit ja toisiinsa sointuvat. Ja joka kerta noilla aterimilla syödessä tulee kiva fiilis, että vau, onpa hienot aterimet. Ihminen syö kuitenkin kolmesta viiteen kertaan päivässä, niin mikäs parempaa kuin satsata johonkin joka tuo kivan fiiliksen noin monta kertaa päivittäin.

Voisin tietty juoda kahvini Pera Pertsan raksafirman mainosmukista, pilkkoa ruoka peltiaterimilla, ja syödä makaronimössöä muoviastioilta, samat kalorithan siitä saisi. Kuitenkin kivempi fiilis jää syödä vaikka wokkiruoka Japanista ostetuista kulhoista, pilkkoa pihvi kauniilla aterimilla, ja juoda kahvit lempimukeistani. Kattaa pöytä neljälle kauniilla lautasilla, kulhoilla, ja laseilla.

Kylppärissä pidän sitten esillä toisiinsa soveltuvia pyyhepinoja. Tämä tuo minulle luksuksen tunteen. Kylpyhuoneessa tulee kylpyläfiilis kun bambuhyllyillä on pino puhtaanvalkoisia ja hopeanharmaita pyyhkeitä ja sitten kylpylärekvisiittaa (hajustelyhty, kasvomaskeja, pieni vuolukivipatsas). Tässä sama juttu: kun kuitenkin käy suihkussa päivittäin, niin miksi ei tekisi siitä pientä hemmotteluhetkeä.

Anna anteeksi, mutta vähän repesin noille kasvomaskeille. Toki ne tuovat kansainvälistä tunnelmaa.

Vierailija
24/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy niiltä. Taidat valita aika pinnallisia naisia tyttöystäviksi. Anna kun arvaan. Meikkaavat ja puunavat myös hulluna?

Meillä on kaikenlaisia pyyhkeitä, lakanoita ja astioita. On Ikeaa ja Ellosta. En välitä. Enkä puunaa ja meikkaakaan.

Vierailija
25/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin jopa miehen sisutuksen mukaan, jotta silmää miellyttää.

Miehellä ei ollut väliä kuhan kämppä on kuin uusimmasta ikean katalogista?

Vierailija
26/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaus on puoli ruokaa. On kiva pyyhkiä kätensä kunnolliseen pyyheliinaan, syödä ruokansa ehjästä, kauniista lautasesta.

Ruoka näyttää paremmalta ja maistuu paremmalta, kun lautanen on oikean värinen ja kaunis. Valkoinen lautanen on paras, lasinen seuraavaksi. Värilliset ja varsinkin tummat astiat alkaa ällöttää.

Vierailija
27/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haali astiasarjoja, kattauksessa ei tarvi olla kaikki samaa sarjaa. Pääosassa on ruoka ja riittää että on siistiä. Noin kerran vuodessa eli jouluna tarvii tehdä joku kattaus, niin turhaa laittaa rahaa muuhun kuin astioihin, joita käytetään myös arkena. Samoin lakanat, pyykeet yms. ihan turha haalia kymmeniä kaappiin lojumaan. Yhdet lakanat per nuppi ja kuivurista pesun jälkeen taas käyttöön.

Vierailija
28/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle em. asiat eivät ole tärkeitä. Ollaan anopilta saatu käytännössä kaikki astiat ja liinavaatteet. Ovat olleet käytössä pari vuosikymmentä, enkä näe tarvetta ostaa uusia, ellei ole syytä. Lakanat pitäisi uusia, mutta esteenä on raha. En halua kuitenkaan ostaa halvimpia mahdollisia, koska toivon tuotteilta pitkää käyttöikää ekologisuuden takia. Oikeastaan ainoa ns. laatutuote mikä meiltä löytyy on Hackmanin Savonia-sarjan aterimet. Ne kestävät ikuisesti.

Vierailija
29/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sitten kuulu niihin. Astiat on äidiltä ja yli 20 vuotta vanhat. Odotan, että ne menisi rikki niin ostaisin pelkkiä valkoisia astioita. Muumimukeja on alkanut kertyä, koska äitini hamstraa niitä ja minä olen seuraava sijoituspiste, kun isä sanoo, että ei enempää. Padat on mummin peruja. Niilläkin ikää jo yli 30 vuotta. Mutta pyyhkeet. Minä pidän vihreästä. Ne on hyvä olla vihreitä.

Vierailija
30/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keille naisille? Miksi yleistät? Meillä se on mies, joka valitsee astiat ja haluaa, että niitä on paljon. Paljon enemmän kuin minusta olisi edes tarpeen.

Sama täällä.

Mies valitsi Villeroy&Bochin astiaston ja aterimet, Zalton lasit, joka viinille/vedelle/konjakille/viskille omansa ja tietty tusina jokaista.

Pyyhkeet tuli Ralph Laurenia, tyylikkäät. Kylpyhuoneiden pyyhkeet sävy sävyyn kunkin kylppärin värityksen mukaan. Lakanoita olimme yhdessä valitsemassa.

Onneksi meillä on molemmilla sama maku.

Huvitti.  Tässä ei vastattu kysymykseen, vaan haluttiin kertoa jotain muuta.  

Vierailija
31/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikille naisille. Mutta mulle on. Tykkään kauniista asioista, haluan siis nähdä niitä joka päivä. Asun siis mieluummin viihtyisästi kuin epäviihtyisästi. Jos nyt ajattelee historiaa, niin halu tehdä kauniita esineitä on ennemmin sääntö kuin poikkeus. Nykyään sanoisin, että ihmiset käyttävät epäesteettisempiä esineitä kuin silloin, kun kaikki tavarat valmistettiin käsin. 

Vierailija
32/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keille naisille? Miksi yleistät? Meillä se on mies, joka valitsee astiat ja haluaa, että niitä on paljon. Paljon enemmän kuin minusta olisi edes tarpeen.

Sama, hän myös sisustaa meillä. Ei ole vain mun juttu, kiemurtelen lähinnä ikävystyneenä. Varmaan johtuu siitä, että lapsesta asti olen inhonnut tavaroita ja koristekrääsää. Askeettinen tila ja valo ja yksinkertaisuus ovat rauhoittavia ja tavaroiden tarpeellisuus.

Vierailija
33/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on tärkeää, koti on siisti ja toimiva. Lakanat, pyyhkeet ja astiastot ovat kaikki laadukkaita ja yhtenäisiä. Mies ei voi kuvitella asuvansa kodissa, jossa on eri paria olevat tavarat.

Vierailija
34/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa syödä ruoka kauniilta toisiinsa sointuvilta astioilta, pitää astiakaappi järjestyksessä, ja syödä kauniilla aterimilla. Ostin viimeksi 300 euron aterinsetin, vaikka olen yksinasuva sinkku. Tulee ylellinen olo kattaa pöytä vaikka vain yhdelle, kun astiat ovat kauniit ja toisiinsa sointuvat. Ja joka kerta noilla aterimilla syödessä tulee kiva fiilis, että vau, onpa hienot aterimet. Ihminen syö kuitenkin kolmesta viiteen kertaan päivässä, niin mikäs parempaa kuin satsata johonkin joka tuo kivan fiiliksen noin monta kertaa päivittäin.

Voisin tietty juoda kahvini Pera Pertsan raksafirman mainosmukista, pilkkoa ruoka peltiaterimilla, ja syödä makaronimössöä muoviastioilta, samat kalorithan siitä saisi. Kuitenkin kivempi fiilis jää syödä vaikka wokkiruoka Japanista ostetuista kulhoista, pilkkoa pihvi kauniilla aterimilla, ja juoda kahvit lempimukeistani. Kattaa pöytä neljälle kauniilla lautasilla, kulhoilla, ja laseilla.

Kylppärissä pidän sitten esillä toisiinsa soveltuvia pyyhepinoja. Tämä tuo minulle luksuksen tunteen. Kylpyhuoneessa tulee kylpyläfiilis kun bambuhyllyillä on pino puhtaanvalkoisia ja hopeanharmaita pyyhkeitä ja sitten kylpylärekvisiittaa (hajustelyhty, kasvomaskeja, pieni vuolukivipatsas). Tässä sama juttu: kun kuitenkin käy suihkussa päivittäin, niin miksi ei tekisi siitä pientä hemmotteluhetkeä.

Anna anteeksi, mutta vähän repesin noille kasvomaskeille. Toki ne tuovat kansainvälistä tunnelmaa.

Repeä rauhassa! Kyseessä siis Koreasta ostamani savi- ja poremaskit ja keramiikka-astiallinen muita kylpytuotteita kuten jotain yrttihoitoja, hiusmaskeja, yms.  Nämä nökottövät hyllyllä kasvopyyhepinon vieressä. Niitä on tullut myös käytettyä ahkerammin kun ovat houkuttelevasti esillä. Nämä on vähän kuin kylppärin karkkikulho. Tusinakosmetiikka, täyttötuotteet, siivousvälineet yms. sotku on sitten piilotettuna umpikaappiin ja kylppäripussiin, joku VTI-tulehduslätkä kun ei oikein edistä hakemaani tunnelmaa samalla tapaa kuin ylellinen savimaskipurkki :)

Vierailija
35/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille naisille jotka minä tunnen: äitini, siskoni, kaikki exäni ja vielä nykyinenkin. Koska siinä on kaikki kokemus mitä minulla aiheesta on.

Että neljä on = 4 mrd. No, tuota voisi kutsua jo yleistykseksi... 

Vierailija
36/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle em. asiat eivät ole tärkeitä. Ollaan anopilta saatu käytännössä kaikki astiat ja liinavaatteet. Ovat olleet käytössä pari vuosikymmentä, enkä näe tarvetta ostaa uusia, ellei ole syytä. Lakanat pitäisi uusia, mutta esteenä on raha. En halua kuitenkaan ostaa halvimpia mahdollisia, koska toivon tuotteilta pitkää käyttöikää ekologisuuden takia. Oikeastaan ainoa ns. laatutuote mikä meiltä löytyy on Hackmanin Savonia-sarjan aterimet. Ne kestävät ikuisesti.

Sori, Savonia on ehkä rumin tusinatavara-aterinsetti mitä kuvitella saattaa! Noita ei voi kyllä millään tasolla kutsua laatutuotteeksi, tuo on se setti joka haetaan Tokmannilta kun ekaan kotiin muuttava nuori miettii että olis kiva jos olis pari haarukkaa millä syödä kylmää krapulakebabia. Tuo oli myös oma ensisettini, ja heivasin sen heti kun vain oli varaa oikeisiin laatutuotteisiin :D

Vierailija
37/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repeä rauhassa! Kyseessä siis Koreasta ostamani savi- ja poremaskit ja keramiikka-astiallinen muita kylpytuotteita kuten jotain yrttihoitoja, hiusmaskeja, yms.  Nämä nökottövät hyllyllä kasvopyyhepinon vieressä. Niitä on tullut myös käytettyä ahkerammin kun ovat houkuttelevasti esillä. Nämä on vähän kuin kylppärin karkkikulho. Tusinakosmetiikka, täyttötuotteet, siivousvälineet yms. sotku on sitten piilotettuna umpikaappiin ja kylppäripussiin, joku VTI-tulehduslätkä kun ei oikein edistä hakemaani tunnelmaa samalla tapaa kuin ylellinen savimaskipurkki :)

Tuo kaikki metatieto ei vähennä hilpeyttä. Suomen kielellä yleisesti puhutaan naamioista. Maskit ovat niitä, joilla suojaudutaan koronalta.

Vierailija
38/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, Savonia on ehkä rumin tusinatavara-aterinsetti mitä kuvitella saattaa! Noita ei voi kyllä millään tasolla kutsua laatutuotteeksi, tuo on se setti joka haetaan Tokmannilta kun ekaan kotiin muuttava nuori miettii että olis kiva jos olis pari haarukkaa millä syödä kylmää krapulakebabia. Tuo oli myös oma ensisettini, ja heivasin sen heti kun vain oli varaa oikeisiin laatutuotteisiin :D

Mä taas oon ostanut savoniat juuri siksi, että pidän niiden muotoilusta. Ei mulle ole sillä väliä, että ne ovat niin yleisiä. Ei sun maku ole kaikkien muiden maku.

Vierailija
39/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle on tärkeää, koti on siisti ja toimiva. Lakanat, pyyhkeet ja astiastot ovat kaikki laadukkaita ja yhtenäisiä. Mies ei voi kuvitella asuvansa kodissa, jossa on eri paria olevat tavarat.

Minä en oikein ymmärrä, miten eriparisuus tekee vaikkapa lakanoista vähemmän laadukkaita tai toimivia.

Vierailija
40/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän naiselle ei ole. Astiat on lähes kaikki eriparia niin materiaalin kuin ulkonäönkin osalta ja rumiakin ovat kuin mitkä, mutta kumpaakaan ei haittaa, sillä onneksi ne on vaan syömistä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä