Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille on niin älyttömän tärkeää millaiset astiastot ja pyyhkeet kotona on?

Vierailija
04.08.2020 |

Astioita noin miljoona kertaa tärkeämpää on millaista ruokaa ja juomaa niistä nautitaan ja pyyhkeeseen kuivaan itseni p*rsettä myöten peseytymisen jälkeen.

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keille naisille? Miksi yleistät? Meillä se on mies, joka valitsee astiat ja haluaa, että niitä on paljon. Paljon enemmän kuin minusta olisi edes tarpeen.

Vierailija
2/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään hyvälaatuisista, kestävistä ja hyvännäköisistä tuotteista. Halpa posliini menee helposti rikki enkä minä tykkää syödä tai juoda lohjenneista astioista. Astiat ja kodin tekstiilit ovat halpoja verrattuna elektroniikkaa, josta miehet tykkää. Niissä riittää sellainen, että näkee ja kuulee, mihinkään hifistelyyn on turha laittaa tuhansia euroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keille naisille? Miksi yleistät? Meillä se on mies, joka valitsee astiat ja haluaa, että niitä on paljon. Paljon enemmän kuin minusta olisi edes tarpeen.

Niille naisille jotka minä tunnen: äitini, siskoni, kaikki exäni ja vielä nykyinenkin. Koska siinä on kaikki kokemus mitä minulla aiheesta on.

Vierailija
4/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, jos astiasto ei ole yhtenäinen, kunhan miellyttävät silmää. Rumia pyyhkeitä en vaan siedä. Ehkä naiset ovat enemmän esteetikkoja?

Vierailija
5/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niitä arjen esineitä joita tarvitaan joka päivä ja monta kertaa päivässä. On kiva - ja minun mielestäni tärkeää - että ne ovat paitsi tarkoituksenmukaisia, myös kauniita. 

Vierailija
6/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään äärettömän tärkeää, mutta on kiva että sellaiset tavarat joita käyttää jatkuvasti tuntuu hyvältä ja miellyttää silmää. Se on siis kivaa. Ei maata mullistavan tärkeää. Itselleen voi aiheuttaa hyvää mieltä pienillä asioilla.

Vierailija
7/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille naisille jotka minä tunnen: äitini, siskoni, kaikki exäni ja vielä nykyinenkin. Koska siinä on kaikki kokemus mitä minulla aiheesta on.

Kysy heiltä. 

8/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeää vain se, että pyyhkeet ovat ohuita. En pidä paksuista froteepyyhkeistä.

Astioissa on tärkeintä, että ne ovat valkoisia, kestävä ja sopivan kokoisia ja muotoisia. Ei tartte olla merkkituotteita tai kaikkien samaa sarjaa.

Vierailija
9/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin jopa miehen sisutuksen mukaan, jotta silmää miellyttää.

Vierailija
10/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa kysyä heiltä kuin olettaa, että me tiedämme, miksi asia on/oli heille tärkeää?

Minun miehelleni on tärkeää kuunnella uutiset radiosta ainakin pari kertaa päivässä. En silti tee avausta "Miksi miehille on niin älyttömän tärkeää kuunnella uutiset radiosta".

Vierailija
11/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyisä ympäristö on tärkeä mielenterveydelle.

Vierailija
12/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka ei piittaa. Käytännöllisyys edellä menen, kahvimukin valitsen fiiliksen mukaan monista erilaisista. Kaapissa on vähän sitä ja tätä, ulkomaan tuliaista ja ruusukuppeja kirpparilta. Se on kyllä totta että mulla on astioita vähän liikaa, mutta jos yleistän nyt ap:n tapaan niin löytyyhän sitä kymmenittäin uistimia joka miehen kalastuspakistakin :)

Vierailija
13/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempipyyhkeet on ostettu etelänmatkoilta vuosina 1990 ja 1999. On meillä Marimekonkin pyyhkeitä, mutta harvemmin niitä tulee käytettyä. Juomalaseina taas on McDonaldsin Coca-Cola laseja, Iittalat pölyttyy kaapissa. Olen kuitenkin hyvin tarkka kodin sisustuksesta muuten!

Vierailija
14/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaa tiettyä sarjaa, koska se on lempisarja, josta tykkäävät. Yhdestä sarjasta on helpompi tehdä yhtenäinen, tasainen kattaus tai vähemmän räikeä pyyhenaulakko.

Saman sarjan astioita on myös helpompi säilyttää. Esim. lautaset ja kulhot menevät kaappiin kätevämpään pinoon, jos ovat samaa mallia.

Vierailija
15/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyyhkeiden on tärkeää olla pehmeitä ja miellyttäviä eikä mitään käytössä koppuraksi kuluneita ikäloppuja. Muuten ei mitään väliä.

Astioiden taas on tärkeää kestää käyttöä. Meillä oli joskus halpoja astioita, joista lähti lasitus halkeilemaan vuoden sisään ostosta. Mielelläni ostan astiat vain kerran elämässä, ja teen valinnan sen mukaan. Jopa Arabian nykylaatu on huononemaan päin.

Vierailija
16/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään hyvälaatuisista, kestävistä ja hyvännäköisistä tuotteista. Halpa posliini menee helposti rikki enkä minä tykkää syödä tai juoda lohjenneista astioista. Astiat ja kodin tekstiilit ovat halpoja verrattuna elektroniikkaa, josta miehet tykkää. Niissä riittää sellainen, että näkee ja kuulee, mihinkään hifistelyyn on turha laittaa tuhansia euroja.

Meillä on ollut varmaan 15 vuotta käyttölaseina niitä McDonaldsilta saatuja/ostettuja cokis-laseja, jotka ovat vieläkin täysin priimakunnossa. Posliini on tietysti eri kuin lasi, mutta ei kaikki halpa aina ihan sutta ja sekundaa ole.

Vierailija
17/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan kuitenkin sitä mieltä, että astioita ja liinavaatteita on syytä olla, eikö? Sitten tulemme valintakriteereihin: kaupoissa on monenlaisia astioita ja liinavaatteita, joista joku on otettava, mutta millä perusteella? Jotkut tuotteet ovat halpoja, ja ßillä perusteella voi toki valita, aika usein esimerkiksi halvat liinavaatteet ovat huonompaa materiaalia kuin kalliit, jolloin ne esimerkiksi kuluvat nopeasti, ja ne on korvattava uusilla pian, eikä säästöä synny (tosin nykyään tätä ongelmaa on kyllä kalliimmillakin tuotteilla). Liian kalliit tietenkin jäävät pois siitä syystä, joten edessä on kelvollisten lakanoiden joukko. Minä pidän valkoisista vuodevaatteista, koska ne mielestäni luovat ylellisen puhtauden tunnun, joten karsin pois värilliset ja kirjavat vaihtoehdot. Minulla on myös materiaalimieltymyksiä, joten otan sitten niistä pellavaisista ne, jotka vaikuttavat helppokäyttöisimmiltä (pussilakanan kiinnitys, täkin laittaminen sen sisään). Koska minä olen tyytyväinen valintaani, ostan samoja uudestaan.

Pyyhkeiden suhteen ei niin ole väliä, ja kahvilassa on tukalaa, koska minulla ei ole yleensä mitään erityisiä mieltymyksiä juomisten ja syömisten suhteen.

Joillakin naisilla on hiukan kehittyneempi esteettinen silmä, ja he pitävät harmoniasta, joita yhtenäiset astiat ja liinavaatteet tuovat, jos silmä on vielä kehittyneempi, sitten voi jo yhdistellä erilaisia asioita hyvin tuloksin.

Jotkut naiset eivät ole koko asiasta kiinnostuneita.

Vierailija
18/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa syödä ruoka kauniilta toisiinsa sointuvilta astioilta, pitää astiakaappi järjestyksessä, ja syödä kauniilla aterimilla. Ostin viimeksi 300 euron aterinsetin, vaikka olen yksinasuva sinkku. Tulee ylellinen olo kattaa pöytä vaikka vain yhdelle, kun astiat ovat kauniit ja toisiinsa sointuvat. Ja joka kerta noilla aterimilla syödessä tulee kiva fiilis, että vau, onpa hienot aterimet. Ihminen syö kuitenkin kolmesta viiteen kertaan päivässä, niin mikäs parempaa kuin satsata johonkin joka tuo kivan fiiliksen noin monta kertaa päivittäin.

Voisin tietty juoda kahvini Pera Pertsan raksafirman mainosmukista, pilkkoa ruoka peltiaterimilla, ja syödä makaronimössöä muoviastioilta, samat kalorithan siitä saisi. Kuitenkin kivempi fiilis jää syödä vaikka wokkiruoka Japanista ostetuista kulhoista, pilkkoa pihvi kauniilla aterimilla, ja juoda kahvit lempimukeistani. Kattaa pöytä neljälle kauniilla lautasilla, kulhoilla, ja laseilla.

Kylppärissä pidän sitten esillä toisiinsa soveltuvia pyyhepinoja. Tämä tuo minulle luksuksen tunteen. Kylpyhuoneessa tulee kylpyläfiilis kun bambuhyllyillä on pino puhtaanvalkoisia ja hopeanharmaita pyyhkeitä ja sitten kylpylärekvisiittaa (hajustelyhty, kasvomaskeja, pieni vuolukivipatsas). Tässä sama juttu: kun kuitenkin käy suihkussa päivittäin, niin miksi ei tekisi siitä pientä hemmotteluhetkeä.

Vierailija
19/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioita ja pyyhkeitä on pakko olla. Katselen ja käytän niitä joka päivä useita kertoja. Eikö ole ihan ymmärrettävää, että haluan niiden miellyttävän silmää? Miksi eläisin elämäni rumien esineiden keskellä, kun ei ole mikään pakko?

Vierailija
20/192 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Mies valitsi Villeroy&Bochin astiaston ja aterimet, Zalton lasit, joka viinille/vedelle/konjakille/viskille omansa ja tietty tusina jokaista.

Pyyhkeet tuli Ralph Laurenia, tyylikkäät. Kylpyhuoneiden pyyhkeet sävy sävyyn kunkin kylppärin värityksen mukaan. Lakanoita olimme yhdessä valitsemassa.

Onneksi meillä on molemmilla sama maku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme