Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hoitaja, jolta ei heru yhtään sympatiaa narkomaaneille. Kysyttävää?

Vierailija
16.07.2013 |

Enkä kyllä koe yhtään huonoa omaatuntoa tai koe olevani väärällä alalla. Kysyttävää?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyviä kommentteja, mutta koen kyllä edelleenkin olevani täysin oikealla alalla. Onneksi nämä persoonallisuushäiriöiset ja itsekkäät päihdepotilaat ovat pieni osa asiakaskuntaa. Suurin osahan on oikeasti vain pilalle lellittyjä paskoja, jotka kusettavat aina jos vähänkään silmä välttää. On tietysti oikeasti niitäkin, joita elämä on kolhinut, mutta sitten on näitä, joilla olisi oikeasti ollut kaikki edellytykset hyvään elämään, mutta tarjottua apua ei edes olla valmiita ottamaan vastaan. Aina kyllä löytyy selitys kaikkeen.

Ap

Vierailija
22/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:33"]

Enkä kyllä koe yhtään huonoa omaatuntoa tai koe olevani väärällä alalla. Kysyttävää?

[/quote]

...kunnes joku pv. saat tiedon, että sun lapses on sortunut....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:35"]

Joo, hyviä kommentteja, mutta koen kyllä edelleenkin olevani täysin oikealla alalla. Onneksi nämä persoonallisuushäiriöiset ja itsekkäät päihdepotilaat ovat pieni osa asiakaskuntaa. Suurin osahan on oikeasti vain pilalle lellittyjä paskoja, jotka kusettavat aina jos vähänkään silmä välttää. On tietysti oikeasti niitäkin, joita elämä on kolhinut, mutta sitten on näitä, joilla olisi oikeasti ollut kaikki edellytykset hyvään elämään, mutta tarjottua apua ei edes olla valmiita ottamaan vastaan. Aina kyllä löytyy selitys kaikkeen.

Ap

[/quote]

Mistä voit päätellä, että "jollakin on ollut ihan kaikki edellytykset hyvään elämään" mutta ovatkin ihan huvikseen päättäneet ryhtyä elämään tosi surkeaa narkkarin elämää? Mä oon psykologian ja kasvatustieteen maisteri, ja noiden opintojen ja elämänkokemuksen myötä mä olen tajunnut, että ihminen on aikalailla täysin ympäristönsä luoma. Ope

Vierailija
24/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oonkin kahvinarkkari! Tuomitsetko? :) juon vähintään 2 kupillista kahvia per päivä. Koukussa oon muttei oo ongelmaa missään. Is that disturb anyone?

Vierailija
25/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:33"]

[/quote]

...kunnes joku pv. saat tiedon, että sun lapses on sortunut....

[/quote]

Joo, munkin 15v  lapseni kertoo tosi kaameita tarinoita, mitä oman ikäisensä touhuavat. Ja ihan ovat hyvistä perheistä, pärjäävät hyvin koulussa, heidän vanhempansa eivät vaan tiedä mitään näistä hommista.

Otetaan pillereitä viinan kanssa, niiltä joilla on ADHD-lääkitys yritetään ostaa lääkkeitä.

Poltetaan pilveä, se on ihan yleistä.

Minä soitin poliisitkin yksiin tollaisiin bileisiin, kun tyttöni sanoi että Facebookissa on juttua että siellä on ihan järjetön meno.

Enkä jeesustele, ei munkaan lapseni mikään maailman kiltein ole. On jäänyt kiinni alkoholin juomisesta ja tupakoinnista. Minä olen vaan puhunut sen kanssa kaikista asioista ja varsinkin nämä huume- ja pilleriasiat on puhuttu perusteellisesti.

Se, että tollaiset lääkkeet ja muut huumeet voivat tuhota maksan, munuaiset ja aivotkin ihan jopa kertakäytöllä.

Olen kertonut myös, etten ole itse ikinä kokeillut mitään huumetta, enkä ottanut mitään pillereitä tollaisessa tarkoituksessa, niin hullu en ole ollut. Vaikka mullekin tarjottiin.

Se on onneksi myös totta. Ei tarvi valehdella.

Vierailija
26/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko sitä sitten tullut kyyniseksi vai ei, mutta kun on noita ihmisiä pitkään työssä tavannut ja nähnyt miten heillä sujuu, kuinka lääkkeitä yritetään saada kaikin mahdollisin kepulikonstein, kusettaa lääkäreitä jne niin lopulta se empaattisuus on loppunut. Tietysti taustojen perusteella voi ymmärtää ihmisten käyttäytymistä, mutta mielestäni noita narkkareida ei tarvitse alkaa hyysätä.

Ap

Vierailija
27/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitaja ja entinen nisti. Koskaan ei ole tarvinnut varastaa mitään, myydä omaisuutta tai itseään, että olisin huumeita saanut. Eikä ole rikosrekisteriäkään. Välillä kiitän menneisyyttäni..huomaan miten turhista asioista ihmiset valittavat, pitävät kaikkea itsestäänselvyytenä, eivät osaa nauttia pienistä asioista.

Vierailija
28/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Eli siis et inhoaisi ns. terveitä jotka kusettavat heti kun silmä välttää vaan ainoastaan narkkareita?

En nyt jaksa alkaa saarnaamaan miten epälooginen tuo sinun narkkari-inhosi on. Kaipa sinulla on läheisiä kokemuksia heistä, että olet omien tunteidesi sokaisema.

Vierailija
29/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:07"]

En tiedä, onko sitä sitten tullut kyyniseksi vai ei, mutta kun on noita ihmisiä pitkään työssä tavannut ja nähnyt miten heillä sujuu, kuinka lääkkeitä yritetään saada kaikin mahdollisin kepulikonstein, kusettaa lääkäreitä jne niin lopulta se empaattisuus on loppunut. Tietysti taustojen perusteella voi ymmärtää ihmisten käyttäytymistä, mutta mielestäni noita narkkareida ei tarvitse alkaa hyysätä.

Ap

[/quote]

Et kyllä vastaa mun kysymyksiin ollenkaan, puhutaan ihan eri asioista. En mäkään millään lailla pidä monien narkkareiden idioottimaisesta käytöksestä, mutta ei se tarkoita, ettenkö mä tuntis empatiaa niitä kohtaan ja surua siitä, millasen elämän ne on joutuneet elämään. Yhteiskunnan on autettava heikkoja, ei se oo hyysäystä. Ope

Vierailija
30/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:07"]

Ap

[/quote]

Et kyllä vastaa mun kysymyksiin ollenkaan, puhutaan ihan eri asioista. En mäkään millään lailla pidä monien narkkareiden idioottimaisesta käytöksestä, mutta ei se tarkoita, ettenkö mä tuntis empatiaa niitä kohtaan ja surua siitä, millasen elämän ne on joutuneet elämään. Yhteiskunnan on autettava heikkoja, ei se oo hyysäystä. Ope

[/quote]

Kaikki narkkarit eivät ole mitään elämän kolhimia. Osa on myös syntyjään psykopaatteja eli täysin parantumattomia. Ei siinä ymmärrys paljon auta tällaisia hoidettaessa.

Vierailija
31/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai en tunne narkkeja? Kyllä vaan tunnen ja aika montakin. Mutta jossain vaihees kovettuu, ei enää jaksa antaa empatiaa, muuttuu kylmäks, ei kiinnosta. Koska näillä ketä mä tunnen se sama juttu vaan jatkuu ja jatkuu "joo mä lopetan mä en ota enää mitään mä taistelen" sit päästään hoitoon, hyvä, oon ilonen, KUNNES kerta toisensa jälkeen nää hoidot jätetään kesken, otetaan hatkat, palataan vanhalle polulle. Pöllitään kaupoista, ryöstetään tuntemattomilta rahaa, yritetään pummii tutuista ja kavereilta "ruoka"rahaa joka menee, niin, huumeisiin. Ei helvetti.

Ja sit joku sano et näil ihmisil on ollu niin rankka elämä, voi voi.Hei on mullaki ollut/on rankka elämä enkä ole narkkari tai juoppo. Mulla oli ihan kauhea lapsuus, väkivaltaa, alkoholisti-vanhempi, kiusattiin koko ala/ylä-aste koulussa, ei ollut paljon kavereita, anoreksia ja bulimia, joukkoraiskattu, huonoja miehiä jotka on pettäny ja käyttäny hyväkseen (ei kaikki), masennus, työpaikkakiusattu entisessä duunissa.. Ja silti mä en narkkaa, vaikka jonkun mielestä ehkä voisin? Mä taistelen, mä teen tätä paskaduunia ja yritän tehdä ihmisille hyvää, mulla on hyviä ystäviä muutama, en oo ihan yksin. Eikä tää ollut mikään et hei oon parempi ku ne narkkarit, mut jokanen voi ite valita mitä tekee eikä olosuhteet tee kenestäkään narkkaria.

Vierailija
32/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:45"]

Ap

[/quote]

Mistä voit päätellä, että "jollakin on ollut ihan kaikki edellytykset hyvään elämään" mutta ovatkin ihan huvikseen päättäneet ryhtyä elämään tosi surkeaa narkkarin elämää? Mä oon psykologian ja kasvatustieteen maisteri, ja noiden opintojen ja elämänkokemuksen myötä mä olen tajunnut, että ihminen on aikalailla täysin ympäristönsä luoma. Ope

[/quote]

Ei se kyllä ihan näinkään mene. Olen tavannut työni puolesta monia narkkareita, jotka tulevat ihan tavallisista perheistä ja joiden elämä on muutenkin ollut varsin normaalia, vailla tavanomaista suurempia kriisejä. Osa ihmisistä vaan koukuttuu hyvin herkästi päihteisiin ja heidän kohdallaan porttiteoria pitää paikkansa. Voi vaan kuvitella tällaisten päihteidenkäyttäjien vanhempien surua, kun he ovat tehneet kaiken ns. oikein ja silti rakas lapsi tuhoaa elämänsä. Kyllä sellaiset narkkarit pistävät suututtamaan minuakin...

Vierailija
33/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Sun kaltaisien takia ( mikäli asenne näkyy ja kuuluu myös työssä, josta saat palkkaakin) varmaan harva narkki jaksaa ottaa sen lusikan kauniiseen käteen. Voisitko pitää pääsi kiinni? Niitä kun on hieman laajemmalla sivistyksellä siunattuja hoitsujakin nauttimassa veronmaksajien kustantavaa palkkaa ja niitä, keillä oikeasti halu auttaa sairaita ja nämä sitä tulosta voivat saadakin aikaan.

Mitä muuta et siedä ja mihin muuhun et käsiäsi likaa, vaikka palkka kai juoksee?  Käykö juopot, lihavat, mt-häiriöiset sun muut kaikki, paisti narkit? Jotenkin aina ajatellut sitä, että hoitioalalle päätyy myös näitä, joista ei oikeastaan mihinkään lopulta ole vaan vain tuomitsemaan ja pätemään ja se on todella harmi, koska suurin osa hieman ap:tä parempaa väkeä. Wt-hoitsu olet ja monesta päihderiippuvaisestakin enempään kuin sinusta, mikäli ongelma saa asianmukaista hoitoa. Suosittelisin alan vaihtoa, mikäli kyvyt riittävät jonnekin velä.

Vierailija
34/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:55"]

Ai en tunne narkkeja? Kyllä vaan tunnen ja aika montakin. Mutta jossain vaihees kovettuu, ei enää jaksa antaa empatiaa, muuttuu kylmäks, ei kiinnosta. Koska näillä ketä mä tunnen se sama juttu vaan jatkuu ja jatkuu "joo mä lopetan mä en ota enää mitään mä taistelen" sit päästään hoitoon, hyvä, oon ilonen, KUNNES kerta toisensa jälkeen nää hoidot jätetään kesken, otetaan hatkat, palataan vanhalle polulle. Pöllitään kaupoista, ryöstetään tuntemattomilta rahaa, yritetään pummii tutuista ja kavereilta "ruoka"rahaa joka menee, niin, huumeisiin. Ei helvetti.

Ja sit joku sano et näil ihmisil on ollu niin rankka elämä, voi voi.Hei on mullaki ollut/on rankka elämä enkä ole narkkari tai juoppo. Mulla oli ihan kauhea lapsuus, väkivaltaa, alkoholisti-vanhempi, kiusattiin koko ala/ylä-aste koulussa, ei ollut paljon kavereita, anoreksia ja bulimia, joukkoraiskattu, huonoja miehiä jotka on pettäny ja käyttäny hyväkseen (ei kaikki), masennus, työpaikkakiusattu entisessä duunissa.. Ja silti mä en narkkaa, vaikka jonkun mielestä ehkä voisin? Mä taistelen, mä teen tätä paskaduunia ja yritän tehdä ihmisille hyvää, mulla on hyviä ystäviä muutama, en oo ihan yksin. Eikä tää ollut mikään et hei oon parempi ku ne narkkarit, mut jokanen voi ite valita mitä tekee eikä olosuhteet tee kenestäkään narkkaria.

[/quote]

Ehkä just se "kovettuminen" tarkoittaa, ettei tekemäsi työ ole ihan sinua varten. Hoitoalalla on oikeastaan pakko tuntea ainakin jonkin asteista empatiaa hoidettavia kohtaan. Minä en ole kovettunut näiden vuosien aikana, vaikka monenlaista olen nähnyt.

Monilla huonon lapsuuden kokeneilla on onneksi suojaavia tekijöitä, jotka auttavat tavoittelemaan parempaa elämää - vaikkapa huolehtiva sukulainen, yläasteen opettajan kehu, älykkyys, vahva itsetunto jne. Elämään vaikuttavat niin monet pienet seikat ja se, miten itse niitä arvottaa. 

Vierailija
35/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne narkkarit jotka minä tunnen ovat ainakin ihan hyvästä perheestä, heitä on lapsena rakastettua ja hoidettu hyvin, luultavasti lellitty liiankin kanssa,  samoista perheistä sisarukset ovat työssä/koulussa käyviä kunnon ihmisiä.

Eli ihan erilaisia kuin open tapamaat elämän päähän potkimat.

Vierailija
36/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että itse jäät koukkuun lääkkeisiin. On muuten kovin yleistä hoitoalalla. Mä lupaan sit  tsempata sua kuiville vaikka et sitä ansaitsikaan.

Vierailija
37/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:11"]

Minä olen hoitaja ja entinen nisti. Koskaan ei ole tarvinnut varastaa mitään, myydä omaisuutta tai itseään, että olisin huumeita saanut. Eikä ole rikosrekisteriäkään. Välillä kiitän menneisyyttäni..huomaan miten turhista asioista ihmiset valittavat, pitävät kaikkea itsestäänselvyytenä, eivät osaa nauttia pienistä asioista.

[/quote]

plus one. Ja olen todella arvostettu työyhteisössäni. Koen myös kovasti hyötyväni taustastani, tajuan asioita mitä muut ei tajua. Ja, aivot ei ole menneet, joudun jatkuvasti korjaamaan kollegojen mokia mitä eivät huomaa, esim väärin laskettuja lääkkeitä.

Vierailija
38/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama hoitaja joka lukuisissa ketjuissa varoittelee anaaliseksin vaaroista kertoen mitä vahinkoja on anaaliseksin havainnut työnsä kautta aiheuttavan peräaukoille ?

Vierailija
39/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Ei ihme, että hoitajia haukutaan tyhmiksi....

Terv. sh, jolla äo 120. ;)

Vierailija
40/62 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:45"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ei se kyllä ihan näinkään mene. Olen tavannut työni puolesta monia narkkareita, jotka tulevat ihan tavallisista perheistä ja joiden elämä on muutenkin ollut varsin normaalia, vailla tavanomaista suurempia kriisejä. Osa ihmisistä vaan koukuttuu hyvin herkästi päihteisiin ja heidän kohdallaan porttiteoria pitää paikkansa. Voi vaan kuvitella tällaisten päihteidenkäyttäjien vanhempien surua, kun he ovat tehneet kaiken ns. oikein ja silti rakas lapsi tuhoaa elämänsä. Kyllä sellaiset narkkarit pistävät suututtamaan minuakin...

Niinpä. Mun mielestä nuoret ovat melko suojattomia. Kaveripiiri vaikuttaa hyvin paljon. Niillä pitäisi olla joku, joka kertoo ensinnäkin näistä jutuista, ja toiseksikin,

pitäisi olla niin hyvät välit vanhempiin, että ihan kaikista asioista voisi puhua. Ihan mistä vaan, ja luottamuksella. Sekin olisi tärkeää, että nuori voisi luottaa.

Mä en ole ikinä esimerkiksi lukenut tyttöni tekstareita puhelimesta, en päiväkirjaa, en mitään facebook-juttujakaan, vaikka se olisi jättänyt vahingossa ne auki.

Mun lapseni tietää sen ja siksi se luottaa muhun.

T: Nro 26