Olen hoitaja, jolta ei heru yhtään sympatiaa narkomaaneille. Kysyttävää?
Enkä kyllä koe yhtään huonoa omaatuntoa tai koe olevani väärällä alalla. Kysyttävää?
Kommentit (62)
Mun mielestä olet väärällä alalla. Ei kysyttävää, ainakaan tässä vaiheessa.
Kai sanoit tuon pääsykokeissa "multa ei sitten sympatiaa narkkateille tipu!"?
En ole narkomaani enkä hoitaja, mutta minulta ei heru sympatiaa ilotytöille. Itsepähän ovat elämäntapansa valinneet. Kysyttävää?
ap:lta ei taida herua mitään muutakaan?
Minäkin olen hoitaja, enkä aina tunne sympatiaa kaikki hoidettaviani kohtaan, siitä huolimatta hoidan heitä asiallisesti ja ystävällisesti. Niin kai teet sinäkin? Suuri osa hoidettavista kun on hoidossa omasta syystään.
Ei multakaan heru sympatiaa tyhmille hoitsuille,jotka tekee h-testit väärin! :D hahhahah,nauran aina partaani kun nään tällaisen ns. koulutetun hoitajan. Mutta yksi kysymys olisi; Syötkö itse lääkkeitä,tai onko lähipiirissäsi tällaista?
Empatiaa ne tarvitsevatkin, eivätkä sympatiaa.
Miks ne tarvitsee empatiaa? Suurin osa narkeista valehtelee, varastaa, huijaa ym. saadakseen itselleen huumeita. Itsekkäät mielihalut ajavat kaiken muun ohitse, ja sitten tälläiset ihmiset tarvitsevat vielä ymmärrystä? Pahinta näille ihmisille on just ymmärrys, näin he voivat jatkaa toimintaansa, saamalla ihmisten hyväksynnän ja kyseenalaistamatta omaa addiktiotaan..Ne jotka itse hakeutuu hoitoon ja TOSISSAAN yrittää ja lopettaa sen elämäntavan, näille nostan hattua ja toivon kaikkea hyvää, vaatii varmasti paljon tahdonvoimaa ja nämä ihmiset ansaitseekin tukea ja apua. Mut suurin osa narkeista jättää hoidot kesken, ottaa hatkat, ei yritä kunnolla, ei tosissaan edes halua lopettaa..ei heru mitään näille ihmisille, tekis mieli potkasta tälläsiä naamaan. Sori. Joo, tunnen narkkeja.
montako narkkaria sä olet tappanut tähän mennessä?
Oletko huomannut, että jokin tietty persoonallisuustyyppi olisi narkkareilla yleinen?
Uskotko, että jokainen voisi parantua, mutta se on itsestä kiinni?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:54"]
Miks ne tarvitsee empatiaa? Suurin osa narkeista valehtelee, varastaa, huijaa ym. saadakseen itselleen huumeita. Itsekkäät mielihalut ajavat kaiken muun ohitse, ja sitten tälläiset ihmiset tarvitsevat vielä ymmärrystä? Pahinta näille ihmisille on just ymmärrys, näin he voivat jatkaa toimintaansa, saamalla ihmisten hyväksynnän ja kyseenalaistamatta omaa addiktiotaan..Ne jotka itse hakeutuu hoitoon ja TOSISSAAN yrittää ja lopettaa sen elämäntavan, näille nostan hattua ja toivon kaikkea hyvää, vaatii varmasti paljon tahdonvoimaa ja nämä ihmiset ansaitseekin tukea ja apua. Mut suurin osa narkeista jättää hoidot kesken, ottaa hatkat, ei yritä kunnolla, ei tosissaan edes halua lopettaa..ei heru mitään näille ihmisille, tekis mieli potkasta tälläsiä naamaan. Sori. Joo, tunnen narkkeja.
[/quote]
Et taida oikeasti tuntea ketään narkkia.Itse olen lopettanut ja n.10% vanhoista kavereista on kuollut,30% lopettanut,60% en tiedä mitä kuuluu ja loput narkkaa edelleen.
Musta tää on aika huomionhakuinen aloitus, mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Ootko ikinä ajatellut, mitkä syyt johtaa siihen, että ihminen ajautuu ns. huume-elämään? Mä olen ammattini takia nähnyt sitä elämää aika läheltä, eikä mulla vielä koskaan ole ollut potilasta, joka olis nistiksi aikonut. Taustalla saattaa olla väkivaltaa lapsuudessa, hylkäämiskokemuksia, köyhyyttä... Tää meidän yhteiskunta ei oo tasa-arvoinen tai oikeudenmukainen. Mä tunnen empatiaa ihan jokaista pahoinvoijaa kohtaan. Terv. ope
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:06"]
[/quote]
Et taida oikeasti tuntea ketään narkkia.Itse olen lopettanut ja n.10% vanhoista kavereista on kuollut,30% lopettanut,60% en tiedä mitä kuuluu ja loput narkkaa edelleen.
[/quote]
10+30+60=100, eli mitkä muut? Tässä näkee, mitä narkkaus tekee yksinkertaiselle aivotoiminnallekin...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:12"]
Musta tää on aika huomionhakuinen aloitus, mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Ootko ikinä ajatellut, mitkä syyt johtaa siihen, että ihminen ajautuu ns. huume-elämään? Mä olen ammattini takia nähnyt sitä elämää aika läheltä, eikä mulla vielä koskaan ole ollut potilasta, joka olis nistiksi aikonut. Taustalla saattaa olla väkivaltaa lapsuudessa, hylkäämiskokemuksia, köyhyyttä... Tää meidän yhteiskunta ei oo tasa-arvoinen tai oikeudenmukainen. Mä tunnen empatiaa ihan jokaista pahoinvoijaa kohtaan. Terv. ope
[/quote]Buaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahah. vai että oikein köyhyyttä maassa missä sossusta saa 800 euroa/kk ruokarahaa
Mäkin olen hoitaja ja päässyt sen verran kaikkivoipaisuuteni yli, että ymmärrän, ettei kukaan tässä elämässä ole immuuni vaikeuksille ja että kaikki ansaitsevat tulla kohdelluksi asiallisesti ja ystävällisesti.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:15"]
[/quote]Buaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahah. vai että oikein köyhyyttä maassa missä sossusta saa 800 euroa/kk ruokarahaa
[/quote]
Buahhahhaa vaan itsellesi.
Miten takaat sen, että jos vanhemmat saavatkin sossusta rahaa niin se laitettaisiin lasten ruokaan ja muuhunkin lasten hyvinvointiin?
Minä olen tehnyt ls-ilmoituksen kahdesti ihmisestä, joka ei muuta tehnyt kuin ryyppäsi ja piti kauheita bileitä kotonaan. Hänellä oli kaksi alle kouluikäistä lasta, ihan luurangon laihoja.
Lapset kävivät naapureilla syömässä, kun tämän äidin käsitys lasten ruokkimisesta oli, että ehkä joskus jos muistetaan, tuodaan kaupasta maksalaatikkoa.
Sielläkin kävi aikansa ties mitä perhetyöntekijöitä, mutta onneksi nämä lapset loppujenlopuksi huostaanotettiin.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:15"]
[/quote]
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan sossun rahoilla perheen elättämistä, huomaat melko nopeasti, ettei se ole helppoa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:06"]
[/quote]
[/quote]
10+30+60=100, eli mitkä muut? Tässä näkee, mitä narkkaus tekee yksinkertaiselle aivotoiminnallekin...
[/quote]
Totta! Luulen että osa narkkaa,ja lopuista en tiedä.Koska itse lopetin,niin en luonnollisestikaan pidä yhteyttä piireihin.Mutta joo,aivot vieläkin muussina 10v. jälkeen.
Olen narkomaanin sisko. Minulta heruu sympatiaa, muttei rahaa.