Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastan itse crossfittiä ja voin vannoa, ettei Matti harrasta.
Salilla toki on monenlaista porukkaa ja varsinkin aloittelijat voivat olla pyöreitäkin, mutta läskit lähtee nopeasti, kun on säännöllisesti harjoitellut muutaman kuukauden. Miehet kehittyvät nopeasti ja muutos tulee lyhyessä ajassa. Matti on joko ihan vasta-alkaja tai sitten käynyt pari kertaa joskus viime vuonna.
Minä olen käynyt salilla ja harrastanut juoksua 10 vuotta, monta kertaa viikossa. Silti miehet eivät usko minun olevan ollenkaan liikunnallinen, koska se ei näy päällepäin. Kun katson kuvia ajoilta, jolloin olin normaalipainoinen ja kävin salilla ahkerasti, näytän vain laihaltaläskiltä. En ole missään vaiheessa harrastanut liikuntaa ulkonäön takia. Eli siis tavoitteenani ei ole ollutkaan missään vaiheessa se, että se näkyisi ulkonäössä. Eli en ole muokannut syömisiäni sen mukaan, että sen pitäisi vähentää rasvaa lihasten päältä.
Crossfitiä ja salia ei voi verrata toisiinsa. Ihan eri lajit. Voin vakuuttaa, että jos kävisit crossfitissä säännöllisesti niin kukaan ei epäilisi liikunnallisuuttasi.
Tuo, jolle vastasit
Tykkäättekö te muuten käydä puolison kanssa kuntosalilla? Itse käyn 4 kertaa viikossa salilla ja vaimo kahdesti, mutta käytännössä koskaan ei käydä yhtä aikaa. Se on molemmille omaa aikaa ja pään nollausta, ja parisuhdeaika on sitten erikseen. Joskus jos osutaan samaan aikaan salille niin kumpikin ollaan täysin omissa oloissa ja vedetään omaa ohjelmaa.
En siis oikein ymmärrä tätä kritiikkiä siitä että Marri ei halunnut lähteä vaimon kanssa salille. Ja että se herättäisi jonkinlaisia epäilyksiä Matin koko harrastuksen ja treenaamisen suhteen.
Ja joo, onhan tuolla Matilla vähän ylimääräistä massaa mutta kyllä tuosta kaverista näkee silti että salilla on käyty tekemässä muutakin kuin puimassa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla toki on monenlaista porukkaa ja varsinkin aloittelijat voivat olla pyöreitäkin, mutta läskit lähtee nopeasti, kun on säännöllisesti harjoitellut muutaman kuukauden. Miehet kehittyvät nopeasti ja muutos tulee lyhyessä ajassa. Matti on joko ihan vasta-alkaja tai sitten käynyt pari kertaa joskus viime vuonna.
En enää ihmettele, miksi niin monet miehet ovat luulleet minua epäliikunnalliseksi. Vaikka juoksin ja kävin salilla monta kertaa viikossa. Ei minusta sitä näkynyt mitenkään päällepäin. Nytkin kun katson vanhoja kuvia, näytän niissä mielestäni vain laihaläskiltä.
Laihaläski (En tiedä mikä ttu tämä on, syyllistetään jo siitäkin että on hoikka) et ole voinut olla jos sulla on salilla voimailtuja lihaksia ja voimaa jossakin läskien alla. Toki on voinut olla hyvin rasvakudosta, mutta muuten et ole mikään hintelä tai voimaton voinut olla.
Ohi menee mutta vaikka olisi suorastaan laiha tai hoikka, kehonkoostumus on pielessä, sillä lihaksia pitäisi olla. (Sarkopenia, eli se lihasten puuttuminen, on riskitekijänä esimerkiksi rintasyövässä. Siksipä kehonkoostumustaan kannattaisi muuttaa jo ennalta, ja syövänsarastettuaan ei ainakaan lisää hankkia löysää.)
Monet naiset piipertävät kuntosalilla liian pienillä painoilla, ja siksi lihaksia ei oikein tule.
Semmoista kuin laiha läski ei ole olemassakaan. On vain laiha. Kummallista että kateuden vuoksi pitää vaikka mitä keksiä. Ihminen joka on laiha on laiha.
Monesti näkee ennen ja jälkeen kuvia jo ennestään laihoista tai hoikista naisista jptka ovat tehmeet tehotreeniä ja 99% se ennen keho on paljon parempi ja näyttää naiselta.
Treenaan itsekin ja olen kiinteä mutta en kova ja kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäättekö te muuten käydä puolison kanssa kuntosalilla? Itse käyn 4 kertaa viikossa salilla ja vaimo kahdesti, mutta käytännössä koskaan ei käydä yhtä aikaa. Se on molemmille omaa aikaa ja pään nollausta, ja parisuhdeaika on sitten erikseen. Joskus jos osutaan samaan aikaan salille niin kumpikin ollaan täysin omissa oloissa ja vedetään omaa ohjelmaa.
En siis oikein ymmärrä tätä kritiikkiä siitä että Marri ei halunnut lähteä vaimon kanssa salille. Ja että se herättäisi jonkinlaisia epäilyksiä Matin koko harrastuksen ja treenaamisen suhteen.
Ja joo, onhan tuolla Matilla vähän ylimääräistä massaa mutta kyllä tuosta kaverista näkee silti että salilla on käyty tekemässä muutakin kuin puimassa parisuhdetta.
No ei näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämän palstan tyyli onkaan muuttunut... Kun ea aikoinaan alkoi, täällä käytiin mukavaa keskustelua pareista, miten kenelläkin menee ja onko hyvä mätsi,jne. Nyt lähinnä keskitytään ulkonäköön ja sen haukkumiseen.
Sellaisia huonosti nukkuvat naiset ovat. Keskittyvät muiden haukkumiseen jotta itsellä olisi parempi olo edes hetken.
Sanna ! Nyt keittiöön kokin kera.
Katsoin jo hääjaksossa että Tommi ei ole mun mielestäni hetero. Mun mun homotutkani vaan löysi niin paljon sellaisia piirteitä. Ja kommentti errei halua lapsia vain vahvistu tunnetta. Ei mitään katseita tai edes hipaisua ollut edes häissä. Se kertoi kylmyydestä naissukupuolista kohtaan. Pari jaksoa sitten Tommi tapasi jotain naispuolista kaveriaan ja naisen hiukset oli värjätty sateenkaareksi. On siis selvästi sateenkaariväkeä. Tuntuu että Tommi on vain valinnut jonkun formaatin jossa pääsi eskoteeraamaan tanssillaan ja toivoo että joku innostuisi hänen tanssitaidostaan ja poikisi jotain jatkossa...
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jo hääjaksossa että Tommi ei ole mun mielestäni hetero. Mun mun homotutkani vaan löysi niin paljon sellaisia piirteitä. Ja kommentti errei halua lapsia vain vahvistu tunnetta. Ei mitään katseita tai edes hipaisua ollut edes häissä. Se kertoi kylmyydestä naissukupuolista kohtaan. Pari jaksoa sitten Tommi tapasi jotain naispuolista kaveriaan ja naisen hiukset oli värjätty sateenkaareksi. On siis selvästi sateenkaariväkeä. Tuntuu että Tommi on vain valinnut jonkun formaatin jossa pääsi eskoteeraamaan tanssillaan ja toivoo että joku innostuisi hänen tanssitaidostaan ja poikisi jotain jatkossa...
Kenen heteromiehen synttäreille tulee AINOASTAAN naisia....
Hämmästyttää Tommin mollaaminen ja ehkä kiihkouskovaistaustaisten kaksinaismoralistien oudot sukupuoliviritteiset heitot hänestä. Siitä puhe mistä puute, heillä!
Tommi vaikuttaa minusta idealistilta, joka toimii sen mukaisesti. Hän kohtelee Juuditia kunnioittavasti ja rehellisesti kertoo, missä mennään. Hän ei loukkaisi Juuditia tai muitakaan. Tunteita ei vaan voi pakottaa eikä hänen luonteeseensa kuulu toisen harhaanjohtaminen TV-viihteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jannesta tulee kyllä voimakkaasti gay fiilis, näkisin hänet jonkun kivan samantyylisen miehen kanssa rakentamassa elämää.
Jannella on joku suuri salaisuus ja sen takia kontrolloi kovasti itseään.
Ettei vaan palastuisi, että tilaa naisten käytettyjä alushousuja netistä. Huomaamaton toimitus.
Vähän liikaa tullut luettua Reginaa 90-luvulla :D ?
Vierailija kirjoitti:
Jannella on notkoselkä. Vatsattomankin miehen maha pullistuu, jos on kovin notko. Jos on pieni kumpu, se korostuu entisestään. Janne ei ole niin vatsakas, miltä ensisilmäyksellä näyttää. Jos ei ole pyykkilautojen perään, Janne tekemistensä perusteella vaikuttaa urheilullisesta..
Höpö höpö.
Jannella on nimenomaan ylävatsaa, mihin ei kyllä merkittävästi mikään notkoselkä vaikuta.
Ja mitä erityistä Janne on tehnyt miksi hän on 'paljon urheilullisempi kuin' Matti? Käynyt Katin kanssa yhden kerran siellä Katin salilla (missä hän kiitti kieltäytyen että olisivat hänellekin hankkineet sinne kortin ) ja pyöräretkeillyt Katin kanssa (ja Katin johdolla).
En kyl muista muuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jannella on notkoselkä. Vatsattomankin miehen maha pullistuu, jos on kovin notko. Jos on pieni kumpu, se korostuu entisestään. Janne ei ole niin vatsakas, miltä ensisilmäyksellä näyttää. Jos ei ole pyykkilautojen perään, Janne tekemistensä perusteella vaikuttaa urheilullisesta..
Höpö höpö.
Jannella on nimenomaan ylävatsaa, mihin ei kyllä merkittävästi mikään notkoselkä vaikuta.
Ja mitä erityistä Janne on tehnyt miksi hän on 'paljon urheilullisempi kuin' Matti? Käynyt Katin kanssa yhden kerran siellä Katin salilla (missä hän kiitti kieltäytyen että olisivat hänellekin hankkineet sinne kortin ) ja pyöräretkeillyt Katin kanssa (ja Katin johdolla).
En kyl muista muuta...
Jannehan on kiivennyt everestille, sillä retkellä ei ihan normigolffaajan kunnolla menestytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
En kyl muista muuta...Jannehan on kiivennyt everestille, sillä retkellä ei ihan normigolffaajan kunnolla menestytä
Aha, mä kyl kuulin et hän on KÄYNYT Mt Everestillä, eli mun käsittääkseni se tarkoittaa vieraillut, mut ei tokikaan välttämättä lähelläkään edes sitä Base Campiä... (toki saattaa olla huiputtanutkin, mutta se ei kyllä tässä ohjelmassa ole tullut esiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää ihmettele, miksi niin monet miehet ovat luulleet minua epäliikunnalliseksi. Vaikka juoksin ja kävin salilla monta kertaa viikossa. Ei minusta sitä näkynyt mitenkään päällepäin. Nytkin kun katson vanhoja kuvia, näytän niissä mielestäni vain laihaläskiltä.
Laihaläski (En tiedä mikä ttu tämä on, syyllistetään jo siitäkin että on hoikka) et ole voinut olla jos sulla on salilla voimailtuja lihaksia ja voimaa jossakin läskien alla. Toki on voinut olla hyvin rasvakudosta, mutta muuten et ole mikään hintelä tai voimaton voinut olla.
Ohi menee mutta vaikka olisi suorastaan laiha tai hoikka, kehonkoostumus on pielessä, sillä lihaksia pitäisi olla. (Sarkopenia, eli se lihasten puuttuminen, on riskitekijänä esimerkiksi rintasyövässä. Siksipä kehonkoostumustaan kannattaisi muuttaa jo ennalta, ja syövänsarastettuaan ei ainakaan lisää hankkia löysää.)
Monet naiset piipertävät kuntosalilla liian pienillä painoilla, ja siksi lihaksia ei oikein tule.
Semmoista kuin laiha läski ei ole olemassakaan. On vain laiha. Kummallista että kateuden vuoksi pitää vaikka mitä keksiä. Ihminen joka on laiha on laiha.
Monesti näkee ennen ja jälkeen kuvia jo ennestään laihoista tai hoikista naisista jptka ovat tehmeet tehotreeniä ja 99% se ennen keho on paljon parempi ja näyttää naiselta.
Treenaan itsekin ja olen kiinteä mutta en kova ja kuiva.
Laihaläski on nimenomaan termi, mille on määritelmä: laihan näköinen ihminen, jonka kunto ja terveys ovat läskin tasolla, syö epäterveellisesti jne ja veriarvot persiillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenaan itsekin ja olen kiinteä mutta en kova ja kuiva.Laihaläski on nimenomaan termi, mille on määritelmä: laihan näköinen ihminen, jonka kunto ja terveys ovat läskin tasolla, syö epäterveellisesti jne ja veriarvot persiillään.
Aivan. Ja jonka kehonkoostumus on pielessä, eli rasvaa on, lihaksia ei.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/09/11/prisma-studio-laiha-mutta-liha…
Vierailija kirjoitti:
Mä olen harrastanut kolme vuotta crossfittia. En ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa: mun voimatasot ja kestävyyskunto ovat kasvaneet valtavasti, enkä tarvitse säännöllisen liikunnan vuoksi enää masennuslääkkeitä. Tykkään mun kehosta nykyään. Mutta tiedätkös, että kyllä mä olen edelleen vähän plösö. Lihaksen päällä on reippaasti rasvaa. Ikäkin toki vaikuttaa. Meidän salilla ainakin on tosi monen kokoisia ihmisiä. Minusta crossfittiin sopii filosofia siitä, että ei ole väliä miltä näyttää ja tsempataan toisiamme. Siksi on tosi ankeaa, että joku lajin harrastaja päättelee toisen ulkonäön perusteella yhtään mitään! Tottakai olet siinä oikeassa, että suurin osa on aika sporttisen näköistä jengiä, mutta kyllä meidän salilla on niin naisissa kuin miehissä kovia treenaajia, jotka osallistuessaan telkkarin deittiohjelmaan eivät välttämättä näyttäisi saliheeboilta. Mut tärkeintä olis että ei arvioida ketään ulkonäön perusteella. Salilla voi käydä eikä se tarkoita sitä , että pitäisi ikinä näyttää tietynlaiselta!!!
SIIS OIKEASTI ONKO VUONNA 2020 OHJELMAN KESKUSTELUTASO YHÄ TÄLLÄISTÄ??
Olin viikon lukematta ja täällä ei tunnuta jankattavan muuta, kuin osallistujien puutteita. Ei niinkään itse ohjelmasta esim vaikka mitä sinne toivottaisiin näin katsojana tai muuta. Pääosin kommetit koskee hatusta heitettyjä spekulaatioita siitä, kuka harrastaa liikuntaa, on homahtava, epänaisellinen tukka, kikattaja, narsisti ja ties mitä muuta. Eikö oikeasti aikuisilla ole mitään muuta kypsempää sanottavaa vai onko täällä joku p*ss*sryhmä nostamassa omaa itsetuntoaa kommentoimalla negatiivisesti vieraista ihmisistä?
Ketjussa on viestitolkulla kommentteja, mitkä ei tähän ketjuun enää kuulu. Perustakaa oma haukkuketju muualle ja antakaa muiden nauttia ohjelmasta sellaisena kuin se on.
VINKKI: Jos te löydätte näistä 8 osallistujasta jokaisesta jotain negatiivista sanottavaa, niin ukotteko, ettei teistäkin ole jo keksitty niiden taholta, jotka teidät tuntevat? Ei kukaan ole syntynyt täydelliseksi! Et sinäkään. Nostan hattua näille kaikille osallistujille rohkeudesta ja toivon hartaasti, ettei nämä jutut päädy heidän luettavakseen.
N42
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä formaatissa ei ole homo/lesbo pareja?
Miksi niitä pitäisi jokaikiseen paikkaan tunkea, vaikka väkisin? Sitäpaitsi, minun mielestäni avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio, jonka perimmäisenä tarkoituksena on suvun jatkaminen ja sitä kautta uusien veronmaksajien synnyttäminen tähän yhteiskuntaan. Homostelulla ei yhteiskuntaa rakenneta. Kivittäkää.
Jos täällä ei olisi niin paljon asiatonta viestintää (turhaa haukkumista) ja pitkiä keskusteluja aiheen vierestä, EA:n tekijät jaksaisivat seurata ketjua ja voisivat ehkä jonkin näkökulman myös huomioida tulevilla kausilla. Ehkä osallistujiakin olisi helpompi rekrytoida ja nämä uskaltaisivat avautua televisiossa.
Nyt mun mielestä on ongelma, että asiantuntijat on liian kaukana osallistujien kokemusmaailmasta. Osa heistä varmasti osaa auttaa parisuhteen kriiseissä ammattitaidollaan. Mutta heiltä puuttuu kulttuurinen ymmärrys nuorempien ihmisten maailmasta, kyky lukea näiden kieltä, habitusta ja olemisen tapaa. Emman ja Tuomaan naittaminen yksi räikeimmistä esimerkeistä. (Tällaisessa tapauksessa asiantuntijoiden neuvot eivät enää auta.) Esimerkiksi Kanala ei vain ole kärryillä, vaikka muuten moderni pastori onkin. Hän on aivan väärä ihminen yhdistelemään ihmisiä, joiden maailmaa ei oikein ymmärrä.
Tuossa on eroja. Itse olen valmis luopumaan vapaudestani vain todella spesiaalille ihmiselle. Ja jos toinen pitäisikin minua vaan mukiinmenevänä, olisi ongelmia tiedossa.
Minulla on ystäviä, älyä ja rahaa, hyvä elämä sinkkunakin. Huono suhde laskisi elämän laatua rutkasti.