Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma ja Tuomas eroavat jo Cmoren uusimmassa jaksossa. Välit eivät ole edes kaverilliset.
Surullista jos näin :( Kasvun paikka jätettiin nyt käyttämättä.
Luojalle kiitos!
Miksi kiität Luojaa tästä asiasta? Onko sinulla oma lehmä ojassa, katselet Tuomasta itsellesi? Vai miksi kaivaa napaasi?
Jep, itselleni ajattelin kaapata! Asun vielä sopivasti Joensuussakin. Napaani en kyllä kaivele, miksi niin tekisin?
Vierailija kirjoitti:
SPOILER!!
.
Viimeisimmän jakson perusteella M&M kaveruus zone on syntynyt juuri siitä, että kumpikaan ei kommunikoi negatiivisia asioita. Kumpikin odottaa, että toinen sanoo mielipiteensä, jotta voi sitten myötäillä. Miran piikittely vaan jatkuu ja alkaa puskea jo pahasti läpi, eikä Mariannella opittu mitään. Hänsetä paistaa epävarmuus kauas ja Matti ei pidä sitä viehättävänä piirteenä.
T&J Kosketusta on alkanut heillä näkyä. Tietoisesti tekevät sitä ja heti jotenkin tuli heistä lämpimämpi kuva. He sopivat harrastustensa ja mielenkiinnon puolesta hyvin yhteen ja toivon, että he saisivat yhteisen kipinän vaikka urkujen soittamisesta. Tommi ihan selkeästi on ottanut Mariannen neuvot käyttöön ja se näkyy. Hyvä Tommi!
K&J On heilläkin erimielisyytensä, mutta Kati voisi olla vähemmän kärkäs Jannea kohtaan. NÄyttää, että Janne ei saa tarvitsemaansa tilaa käsitellä asioita. Ymmärrän ekstroverttina, että introverttinen tapa prosessoida asioita on hyvinkin ärsyttävää, mutta itse aikanaan 15v. avioliitossa opin siihen, että se vastaust tulee sitten joskus, vaikkakin ärsyttävän hitaasti. Vastaavasti exäni oppi sietämään tunteenpurkauksiani ja antamaan tuulen mennä. Toesi, että kohta olen taas oma itseni ja voidaan jatkaa sitä aikuista keskustelua. Siltikään en enää koskaan halua introverttiä puolisokseni. Oli se niin raskas kivireki vetää.
E&T Disaster ja empatiat todellakin on kääntyneet Emman puoleen. Tuomaksesta on tullut esiin "Minä voin sanoa rumasti eikä siitä pidä loukkaantua, mutta toisinpäin se ei onnistu" -mies. Tuomas teki päätöksensä jo hääpäivänä ja on kantanut omahyväistä ihmiskoemielipidettään siitä lähtien, ehkäpä jo ennen häitä. Tuomas, jos kenen olisi pitänyt vanhempana ja kokeneempana olla se sovitteleva ja kannustava osapuoli, mutta vahvojen mielipiteiden miehenä ei nähnyt tekevänsä mitään väärin. Pointsit on todella tippuneet häneltä. Noin tylyä miestä en sietäisi. Emmalle vaan terveiset, että hyvä jos suhde ei jatku. Pidemmän päälle Tuomas olisi romuttanut ne viimeisetkin itsetunnon rippeet. Leuka ylös ja kohti uusia seikkailuja! Ei maailmasta miehet lopu.
Introverttiuteen ei nyt sinällään kyllä liity keskustelutaitojen vaikeus tai hitaus mitenkään. Itsekin olen ehdottomasti introvertti eli kuormitun sosiaalisista tilanteista, mutta mielipiteen ilmaiseminen tai vastaaminen ei vaadi aikaa. Tuossa lienee kyse Jannellakin enemmän jostain varovaisuudesta tai opitusta tavasta pyöritellä asioita joka kantilta ennen mielipiteen ilmaisemista, epävarmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
CMore spoiler
Matti teki kyllä jonkun kiemurtelun maailmaennätyksen siinä Karin kanssa keskustelussa. Hyvin menee, eikö meekin, hehhehheh.
Kasva jo Matti aikuiseksi ja opettele puhumaan. Tuntuu että sysäät eroamisen kiemurtelullasi ja vastuun välttelylläsi kokonaan Miran harteille. Ja kun oikeasti asiat ois olleet kyllä puhuttavissa. Se vaan vaatii selkärankaa.
Ihmiset on erilaisia. Toki sä osaisit alkaa varmasti tuosta noin vaan kameroiden edessä ruotimaan parisuhdetta tuntemattoman kans, mut kaikki ei ole yhtä hyviä siinä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Fuckboy
Nössö
Jörrikkä
AskeetikkoNaisellinen
Poikamainen
Tyttömäinen
Äidillinen
Hyvä lista! :D Näkyy muuten hyvin myös se kuinka miehiä kuvaillaan pitkälti heidän omien tekemistensä/arvojensa puolesta, kun taas naisia kuvaillaan hyvin vahvasti sukupuolen perusteella (nainen, poika, tyttö, äiti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma ja Tuomas eroavat jo Cmoren uusimmassa jaksossa. Välit eivät ole edes kaverilliset.
Surullista jos näin :( Kasvun paikka jätettiin nyt käyttämättä.
Luojalle kiitos!
Miksi kiität Luojaa tästä asiasta? Onko sinulla oma lehmä ojassa, katselet Tuomasta itsellesi? Vai miksi kaivaa napaasi?
Jep, itselleni ajattelin kaapata! Asun vielä sopivasti Joensuussakin. Napaani en kyllä kaivele, miksi niin tekisin?
Et lukenut nyt oikein, kysyin ja tarkoitin, et miksi se asia kaivaa napaasi niin, että kauniisti ihan Luojaa kiität =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mira toivoi että matti olisi tosimiehenä ja isännän elkein ryhtynyt rakentamaan miralle terassia ja siirtelemään kukkapenkin kiviä. Naivia.
Matti ei ole palavasti rakastunut joten miksi kiinnostaisi Miran kukkapenkitkään.
Pettymys paistoi läpi Miran selästä kun joutui yksin viimeistelemään kivi asetelmat.Mutta tuohan on juuri paljastavaa: jos pihatöihin on niin kauhea kynnys, että pitää olla umpirakastunut, että siihen suostuu, niin ehkä on väärä mies Miralle. Kyllä niitä pihatöitä voi kaverillisesti tehdä ulkoilun ja puuhastelun merkeissä, ei tuommosta kivien siirtelyä nyt voi varsin työksikään sanoa. Samoin oma sulhoehdokkaani ei pientä terassin pätkää kauaa väkästellyt, ei se hänelle ollut mikään juttu. Ja kai siihenkin olisi voinut pyytää velipojan tai appiukon talkoisiin, äkkiä se siinä menisi, valmiiksi sahatut laudat jotka Mira olisi kustantanut paikalle.
Jos on Matista jotenkin kauhean kuuloinen homma, ja Mira toivoi omakotiasujaa, niin on hyväkin että selvisi heti alkuunsa, miksi mies asuu kerrostalossa. Kyllä minä ymmärrän naista, joka tykkää, että miehellään pysyy vasara kädessä. Omasta puolestani teen myös paljon itse ja tykkään rempata.Minäkään en suostu edes tai ainakaan kaverillisesti tekemään mitään, mitä inhoan, eikä mielestäni tarvitsekaan. Ajattelisin niin, että tuossa kohtaa olisi myös Miralla hyvä paikka laskea rimaa ja miettiä, voisiko yhteinen tekeminen olla jotakin muuta. Siis mistä ihanteistaan hän voisi itse joustaa. Turha siitä toisen kieltäytymisestä on mieltään pahoittaa, jos itse ehdottaa toimintaa, jota toinen ei voi sietää.
Mutta onko Matti ehdottanut EDES MITÄÄN? Ei niin mitään. :D ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kauden Ville ja Matti golffaamassa: Meitä yhdistää se, että ollaan kummatkin urheilullisia, mutta rouvat ei ole ollenkaan. Ja sitten pari askelta lyönti, siirtyminen takaisin golfkärryyn.
Jep, oikein meneviä ja urheilullisia miehiä, kun ovat sentään menneet golfkentälle kärryyn istumaan. Toinen vaihtoehto olisi varmaan ollut jääkiekkokatsomossa istuminen. Ärsyttää muutenkin, miten tällainen "menevyys" esitetään parempana asiana kuin esim. se kotona puuhastelu. Kunhan kukin saa toteuttaa itseään haluamallaan tavalla, ei asialla liene mitään väliä.
Samoin oikein ihmettelin, kun Matti totesi, ettei rouva tunnu samalla lailla löytäneen itselleen mielekästä (ja epäilemättä menevää) sisältöä elämäänsä kuin hän. Anteeksi mitä, miksi miehen (penkki)urheiluharrastukset ovat niin paljon merkityksellisempiä kuin vaikkapa nuo Miran kodin laittamiseen ja perheen ja ystävien kanssa käyttämä aika? Koska siinä ei nimenomaisesti välttämättä mennä jonnekin ja laiteta tavoitteellisesti palloa reikään tai kiekkoa maaliin? Naurettavaa tämä joidenkin itseisarvona jalustalle nostettu aktiivisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fuckboy
Nössö
Jörrikkä
AskeetikkoNaisellinen
Poikamainen
Tyttömäinen
ÄidillinenHyvä lista! :D Näkyy muuten hyvin myös se kuinka miehiä kuvaillaan pitkälti heidän omien tekemistensä/arvojensa puolesta, kun taas naisia kuvaillaan hyvin vahvasti sukupuolen perusteella (nainen, poika, tyttö, äiti).
Tuon esimerkin mieskuviin on valittu ominaisuuksia, joita yleisesti pidetään kielteisinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä se tempoisuus liity siihen, onko intro vai ekstro, vai ambi. Eikös nämä liity vain siihen miten ihminen suhtautuu sosiaalisiin tilanteisiin/suhteisiin ja miten nämä sosiaaliset asiat vaikuttavat tähän ihmiseen?
Itse olen hidastempoinen ja pohdin ja jahkaan, mies selvästi nopeampi ja haluaa päästä eteenpäin. Kumpikin ollaan varmaan ambeja, kun niin selvästi meissä on tunnistettavissa sekä oman tilan kaipuu että sosiaalisten kontaktien vaikutus hyvinvointiin.
AInakin minun kaikki introt ovat juuri pohtijoita ja extrot päästää suustaan heti mielipiteensä miettimättä. Tai sitten minun kohdalle on vain sattumaa, että näin on. Minäkin olen extrovertti ja keskustelussa nopeatempoinen ja nopea päättämään. Siskoni on intro ja ärsyttävän hidas tekemään mitään päätöksiä, koska haluaa ensin punnita, että miten muut suhtautuu hänen päätökseensä. Hänen pitää olla varma, että tekee poikean ratkaisun, kun taas meille extroverteille mielipidettä voi vaihdella.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER!!
.
Viimeisimmän jakson perusteella M&M kaveruus zone on syntynyt juuri siitä, että kumpikaan ei kommunikoi negatiivisia asioita. Kumpikin odottaa, että toinen sanoo mielipiteensä, jotta voi sitten myötäillä. Miran piikittely vaan jatkuu ja alkaa puskea jo pahasti läpi, eikä Mariannella opittu mitään. Hänsetä paistaa epävarmuus kauas ja Matti ei pidä sitä viehättävänä piirteenä.
T&J Kosketusta on alkanut heillä näkyä. Tietoisesti tekevät sitä ja heti jotenkin tuli heistä lämpimämpi kuva. He sopivat harrastustensa ja mielenkiinnon puolesta hyvin yhteen ja toivon, että he saisivat yhteisen kipinän vaikka urkujen soittamisesta. Tommi ihan selkeästi on ottanut Mariannen neuvot käyttöön ja se näkyy. Hyvä Tommi!
K&J On heilläkin erimielisyytensä, mutta Kati voisi olla vähemmän kärkäs Jannea kohtaan. NÄyttää, että Janne ei saa tarvitsemaansa tilaa käsitellä asioita. Ymmärrän ekstroverttina, että introverttinen tapa prosessoida asioita on hyvinkin ärsyttävää, mutta itse aikanaan 15v. avioliitossa opin siihen, että se vastaust tulee sitten joskus, vaikkakin ärsyttävän hitaasti. Vastaavasti exäni oppi sietämään tunteenpurkauksiani ja antamaan tuulen mennä. Toesi, että kohta olen taas oma itseni ja voidaan jatkaa sitä aikuista keskustelua. Siltikään en enää koskaan halua introverttiä puolisokseni. Oli se niin raskas kivireki vetää.
E&T Disaster ja empatiat todellakin on kääntyneet Emman puoleen. Tuomaksesta on tullut esiin "Minä voin sanoa rumasti eikä siitä pidä loukkaantua, mutta toisinpäin se ei onnistu" -mies. Tuomas teki päätöksensä jo hääpäivänä ja on kantanut omahyväistä ihmiskoemielipidettään siitä lähtien, ehkäpä jo ennen häitä. Tuomas, jos kenen olisi pitänyt vanhempana ja kokeneempana olla se sovitteleva ja kannustava osapuoli, mutta vahvojen mielipiteiden miehenä ei nähnyt tekevänsä mitään väärin. Pointsit on todella tippuneet häneltä. Noin tylyä miestä en sietäisi. Emmalle vaan terveiset, että hyvä jos suhde ei jatku. Pidemmän päälle Tuomas olisi romuttanut ne viimeisetkin itsetunnon rippeet. Leuka ylös ja kohti uusia seikkailuja! Ei maailmasta miehet lopu.
Olen täysin eri mieltä analysoinneistasi koskien Tuomasta ja Emmaa ja Juuditia ja Tommia.
Juudit ei ole Tommin mielestä naisena kiinnostava. Vaivaannuttaa vain Juuditin ympäripyöreät ja ystävälliset lausahdukset. Ei niistä saa mitään kiinni, eikä Tommi vastustele tai yritä saada mitään irti, koska ei kiinnosta. Tommi haluaisi mielestäni vähän vastusta. En usko pariin.
Emman ja Tuomaksen jutussa oli selvää alusta asti, että Emma ei miellyttänyt ulkoisesti eikä käytökseltään Tuomasta. Emma oli avoimempi tulevalle. Ei ole miehen vika eikä naisen vika, jos parilla ei ole mitenkään mukavaa keskenään. Jatkuvia väärinymmärryksiä siinä vaiheessa, kun pitäisi yrittää parastaan.
Kumpikaan pari ei jatka, se on mielestäni varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ekstroverttina, että introverttinen tapa prosessoida asioita on hyvinkin ärsyttävää, mutta itse aikanaan 15v. avioliitossa opin siihen, että se vastaust tulee sitten joskus, vaikkakin ärsyttävän hitaasti. Vastaavasti exäni oppi sietämään tunteenpurkauksiani ja antamaan tuulen mennä. Toesi, että kohta olen taas oma itseni ja voidaan jatkaa sitä aikuista keskustelua. Siltikään en enää koskaan halua introverttiä puolisokseni. Oli se niin raskas kivireki vetää.
Introverttina sanoisin, että kuulostipa ikävältä tämä kommentti. Vaikka ei kai tuossa mielipiteessä mitään pahaa tai väärää ole. En miellä itseäni sellaiseksi joka antaa vastauksia niin hitaasti, että joutuu oikein odottamaan. Voi siinä toki muutama sekunti kauemmin mennä, kuin päälle huutavalta ekstrovertilta. Enemmän ehkä kyse on siitä, että introvertti tuo asioita esiin hiljaa ja monotonisesti jolloin ektrovertista tuntuu että siihen menee aikaa, vaikka ei menisikään.
Minä siis pidän yleensä ekstroverteista ja varmaan kaikki rakastumiseni ovat olleet ekstrovertteihin. Vieläkin kirpaisee, kun eräs sanoi, että meillä on erilaiset energiat emmekä sovi yhteen. Hän kyllä myöhemmin perui sanomisensa, mutta jäin uskomaan tuota ekaa möläytystä. (Oli silti kanssani vielä pitkään sen jälkeen ja lopulta minä päädyin pistämään poikki). Itse näen asian niin, että vastakohdat täydentävät toisiaan. Onkohan se introverteille tyypillinen tapa nähdä tämä ja onko tyypillistä, että ekstrovertit kokevat introt kivireiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä se tempoisuus liity siihen, onko intro vai ekstro, vai ambi. Eikös nämä liity vain siihen miten ihminen suhtautuu sosiaalisiin tilanteisiin/suhteisiin ja miten nämä sosiaaliset asiat vaikuttavat tähän ihmiseen?
Itse olen hidastempoinen ja pohdin ja jahkaan, mies selvästi nopeampi ja haluaa päästä eteenpäin. Kumpikin ollaan varmaan ambeja, kun niin selvästi meissä on tunnistettavissa sekä oman tilan kaipuu että sosiaalisten kontaktien vaikutus hyvinvointiin.
AInakin minun kaikki introt ovat juuri pohtijoita ja extrot päästää suustaan heti mielipiteensä miettimättä. Tai sitten minun kohdalle on vain sattumaa, että näin on. Minäkin olen extrovertti ja keskustelussa nopeatempoinen ja nopea päättämään. Siskoni on intro ja ärsyttävän hidas tekemään mitään päätöksiä, koska haluaa ensin punnita, että miten muut suhtautuu hänen päätökseensä. Hänen pitää olla varma, että tekee poikean ratkaisun, kun taas meille extroverteille mielipidettä voi vaihdella.
Introvertti saattaa tosiaan harkita ja punnita asioita, sanomisia ja tekemisiä enemmän, mutta tämä pätee lähinnä työelämässä tai suuremmissa porukoissa, ei niinkään parisuhteessa tai läheisissä ihmissuhteissa. Siinä on kyse sitten ihan vaan epävarmuudesta, jos esim. kahden kesken keskustelu ei tällaisen henkilön kanssa etene.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noista painoasioista vois jo antaa olla? Puuduttavaa. Oon aina ihmetellyt ihmisiä, jotka jaksaa kommentoida toisten painoa. Kaikkihan sen painon näkee päälle päin, joten ei sitä ole tarpeen erikseen ruotia. Varmaan muutenkin aiheuttaa komplekseja henkilöille itselleen. Musta olisi ainakin tylsää, jos tällaisissa ohjelmissa olisi vain mallin mitoissa olevia, superkauniita ihmisiä. Kaikki ovat painon puolesta ihan tasavertaisen näköisiä pareja ja urheilullisuuskin voidaan eri yhteyksissä mieltää ihan eri tavoin.
Samaa mieltä. Näiden tosi-tv-ohjelmien tarkoitus on et katsojat pystyvät samaistumaan ja löytämään vertailukohtaa omaan elämään. Jos kaikki osallistujat olisi jotain mallimittaisia kaunottaria tai lihaksikkaita hunkseja, niin eipä siinä olis paljon samaa kuin katsojilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fuckboy
Nössö
Jörrikkä
AskeetikkoNaisellinen
Poikamainen
Tyttömäinen
ÄidillinenHyvä lista! :D Näkyy muuten hyvin myös se kuinka miehiä kuvaillaan pitkälti heidän omien tekemistensä/arvojensa puolesta, kun taas naisia kuvaillaan hyvin vahvasti sukupuolen perusteella (nainen, poika, tyttö, äiti).
Tuon esimerkin mieskuviin on valittu ominaisuuksia, joita yleisesti pidetään kielteisinä.
Silti ne on tekemistä. Fuckimista, nössöttelyä, jöröttämistä, askeettisten arvojen mukaan elämistä...
Vierailija kirjoitti:
Juudit tekee juuri niin kuin ei pitäisi. Kokemattomuus paistaa läpi. Kun mies sanoo ettei tunne vetoa, Juudit lupasi jäädä odottelemaan ja koskettelemaan jospa kipinä vielä syttyisikin. Huomaa niin selvästi, että Tommi sanelee säännöt ja Juudit tekee kaiken Tommin ehdoilla. Eihän hän voi muutakaan tehdä. Mutta ehkä Tommin kiinnostus voisi herätä paremmin, jos Juudit ei suostu Tommin ehtoihin, vaan tekisi oman mielensä mukaan. Eli ei olisi niin itsestäänselvyys.
Juudit on niin kiltti ja lammasmainen, ihan altavastaajana tässä suhteessa eikä uskalla itse sanoa riittävästi omaa tahtoaan, saatikka pettymystään Tommin käytökseen. Ikävä juttu. Lisäksi tämän parin rauhallisuus, korrektius toisiaan kohtaan ja ylipäätään keskinäisen energian puute on niin puuduttavaa katseltavaa. Tommi ei jaksa yrittää, on vaan omalla mukavuusalueellaan ja odottelee et jaksot on kuvattu, et pääsee lähtemään pois piinasta, ja Juudit elättelee kiltisti turhia toiveita jaksosta toiseen. Huoh. Juuditin kannattaisi tosiaan sanoa, ettei tämä onnistu näillä eväillä ja ottaa etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ekstroverttina, että introverttinen tapa prosessoida asioita on hyvinkin ärsyttävää, mutta itse aikanaan 15v. avioliitossa opin siihen, että se vastaust tulee sitten joskus, vaikkakin ärsyttävän hitaasti. Vastaavasti exäni oppi sietämään tunteenpurkauksiani ja antamaan tuulen mennä. Toesi, että kohta olen taas oma itseni ja voidaan jatkaa sitä aikuista keskustelua. Siltikään en enää koskaan halua introverttiä puolisokseni. Oli se niin raskas kivireki vetää.
Introverttina sanoisin, että kuulostipa ikävältä tämä kommentti. Vaikka ei kai tuossa mielipiteessä mitään pahaa tai väärää ole. En miellä itseäni sellaiseksi joka antaa vastauksia niin hitaasti, että joutuu oikein odottamaan. Voi siinä toki muutama sekunti kauemmin mennä, kuin päälle huutavalta ekstrovertilta. Enemmän ehkä kyse on siitä, että introvertti tuo asioita esiin hiljaa ja monotonisesti jolloin ektrovertista tuntuu että siihen menee aikaa, vaikka ei menisikään.
Minä siis pidän yleensä ekstroverteista ja varmaan kaikki rakastumiseni ovat olleet ekstrovertteihin. Vieläkin kirpaisee, kun eräs sanoi, että meillä on erilaiset energiat emmekä sovi yhteen. Hän kyllä myöhemmin perui sanomisensa, mutta jäin uskomaan tuota ekaa möläytystä. (Oli silti kanssani vielä pitkään sen jälkeen ja lopulta minä päädyin pistämään poikki). Itse näen asian niin, että vastakohdat täydentävät toisiaan. Onkohan se introverteille tyypillinen tapa nähdä tämä ja onko tyypillistä, että ekstrovertit kokevat introt kivireiksi?
Tässä ehkä unohtuu sellainenkin seikka, että on olemassa miehiä (varmasti myös naisia mutta yleistän nyt karkeasti), joilta ei yksinkertaisesti irtoa parisuhteessakaan sitä juttua ja vastauksia joutuu suurinpiirtein anelemaan. Kyse ei ole introversiosta, jos yksinkertaisesti ei saa ajatuksia muodostetuksi sanoiksi asti. Tyypillisimmin ehkä tuollainen suurten ikäluokkien jörrikkä mies.
Matin swingit olivat kyllä sen verran heilahtelevia, ettei häntä voi ainakaan niiden perusteella miksikään urheilulahjakkuudeksi sanoa. Omassa mielesssään taitaa tosiaan olla liikunnallisempi kuin onkaan.
Ei sillä, että tämän nyt pitäis vaikuttaa Matin ja Miran suhteeseen. Mutta kuitenkin. Matti taitaa fiilistellä olevansa kovempi urheilija kuin onkaan.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
C More: Vikassa jaksossa Matti sanottaa hyvin golfkentällä tuntemuksiaan: on jäänyt vähän kaveritasolle. Tältä pohjalta muutto ei houkuta. Samoin Mira selvittää kameralle, että saa voimaa ystävistä, ystävien lapsista ja yksinolosta - eikä nää ongelmaa siinä, ettei ole samat harrastukset. Kanalan luona tunnelma vaivautunut, kun ovat yhdessä. Kumpikaan ei sano oikein mitään. Ei näytä hyvältä tulevaisuuden kannalta.
Juuditista ja Tommista ei saa paljoa irti. Juuditin puolelta kemiaa, Tommi ei mukana. Silittelee Juuditia Mariannen ohjeiden mukaan. Voi harmi.
Tuomas häipyy Tampereelle. Ei ole edes ajatellut jatkoa. Miksi vielä Kanalan luona nostattaa uusia turhia toiveita Emmassa ja valittaa yhteisen ajan puutteesta?
Kati ja Janne. Kaikki olisi hyvin, jos Kati hyväksyy, että Janne hiljaisempi eikä jaksa aina keskustella. Ei toisen ajatuksia voi joka minuutti tietää. Kati saa energiaa keskusteluista ja väittelystä, Janne ei niinkään. Jannesta herää taistelutahto. Itse veikkaisin, että yrittävät ainakin pari vuotta yhdessä.
Minä: Tämä keskustelu Korona-ajan uusi hupi. En ole yksinäinen enkä onneton. Koulutus, perhe, joustava työ, koti kaupungin keskustan liepeillä. Kommenttina sille, joka sanoi, että täällä onnettomat ihmiset purkavat vain mieltään.
Tuomas ja Emma: joo mietin samaa. Miksi Tuomas antaa Kanalan juttusille Emmalle väärää viestiä siitä, miten heillä natsaa hyvin? Vai onko se yksi kohta vain leikattu mukaan antamaan katsojille vähän dramatiikkaa ja käänteitä loppuratkaisua varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ehkä unohtuu sellainenkin seikka, että on olemassa miehiä (varmasti myös naisia mutta yleistän nyt karkeasti), joilta ei yksinkertaisesti irtoa parisuhteessakaan sitä juttua ja vastauksia joutuu suurinpiirtein anelemaan. Kyse ei ole introversiosta, jos yksinkertaisesti ei saa ajatuksia muodostetuksi sanoiksi asti. Tyypillisimmin ehkä tuollainen suurten ikäluokkien jörrikkä mies.
Minä olen tuon edellisen kommentin kirjoittaja ja olen nainen. Ekstrov-a ja introvertteja on kai yhtä paljon kummassakin sukupuolessa.
Jep, oikein meneviä ja urheilullisia miehiä, kun ovat sentään menneet golfkentälle kärryyn istumaan. Toinen vaihtoehto olisi varmaan ollut jääkiekkokatsomossa istuminen. Ärsyttää muutenkin, miten tällainen "menevyys" esitetään parempana asiana kuin esim. se kotona puuhastelu. Kunhan kukin saa toteuttaa itseään haluamallaan tavalla, ei asialla liene mitään väliä.