Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää käytöstä Tuomakselta. Emma selkeästi herkkänä hääkuvan ääressä, mutta saa osakseen vain tylytystä. Onko tämä pari edes yrittänyt?
Ja vaikka sinällään ulkonäkö ei tärkeä juttu olekaan, ei Tuomas kyllä ole mitenkään Emmaa "tasokkaampi". Ainakin täällä pk-seudulla on komeampia miehiä kaksitoista tusinassa, joten en ymmärrä mitään komistushehkutusta.
No ei hän kyllä mikään saalis olisi meidän pikkupaikkakunnallakaan. Tuolla on amis ja lähipubi näitä täynnä, en sanoisi näin ilkeästi, mutta kun täällä jotkut hehkuttaa miten hän on liian tasokas Emmalle. Anteeksi nyt mutta mitä hittoa?
Lisäksi hänen käytöksestä tulee semmoiset kylmää-kuumaa pleijerivibat. Eikö muut muka näe tätä? Välillä vähän flirtataan, jos sillä lohkeaisi, sitten taas ettei ole mitään tunteita. Näitä tyyppejä on niin nähty, heidän mielestä ihan hyvin voi antaa kaverille vähän seksiä, ja sitten jälkeenpäin, että mitä, en mä koskaan sanonut, että tykkään susta, oot nyt kuvitellut koko jutun. Välillä ollaan mukavaa, sitten taas sanotaan jotain piilotetun ilkeästi, eikä edes tiskata ole viitsitty, kun toinen tulee väsyneenä töistä.
En katselisi kyllä tuollaista heppua. Hän on onnekas, että Emma haluaisi hänet. Mutta Emma onkin varmaan juuri näitä jotka ihastuu renttuihin.Olen useita kertoja täällä kirjoittanut, ettei se Tuomas ole mikään virheetön kultapoju. Epäilin jo aiemmin että jotakin on tapahtunut, jota ei ole näytetty/kuvattu ja se heijastuu vahvasti Emman käytökseen. Nyt tiedämme paremmin. On aivan selvää, että Tuomas pelaa; en tunne yhtään miespuolista kaveria, joka tulisi fyysisesti hellittelemään samaan tyyliin kuin Tuomaksen on nähty tekemän Emman kanssa ja olevan vain kaveri, jota ei kiinnosta muu. Omat hälytyskelloni soivat jo kauan sitten ja toivoin olevan väärässä, mutta ehei, selkeästi olen oikeassa. Ja kyllä, on aivan mahdollista olla kaverillisesti olematta ilkeä. On aivan eri asia töksäyttää jotakin väsyneenä kuin olla tahallaan ilkeä. Tuomaksen pitäisi jo ammattinsa puolesta
Juuri näin.
Kukapa tietää, että pelaako Tuomas tietoisesti vai ei. Mutta selvää on, että hän antaa koko ajan Emmalle ristiriitaisia viestejä juuri tuolla, että välillä tölväisee, että ei ole kiinnostunut ja välillä halailee melkoisen intiimiin tyyliin (jolla ei pelkkää ystävää halata).
He ovat taatusti olleet sängyssä hääyönä. Emma, koska on ajatellut että tästä tulee avioliitto. Tuomas, koska, no, sitä on ollut saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kaudella on kuultu
paljon vertahyytäviä nauruja: Katin käkätys ja Emman hirnunta...Nauraakohan Kati kotioloissa tuolla tavalla kokoajan? Aika sietämätöntä ja lisäksi puheääni narisee.....
Mietin samaa, että johtuuko jatkuva käkätys jännityksestä ja kameroista. Puheääni on kyllä naiseksi kamala, ääni muodostuu täysin nenäontelossa. Osaakohan hän tuottaa ääntä normaalisti ollenkaan?
(Ja tietysti hän jää Jannen kanssa yhteen, ikää on niin paljon, että on kiire perustaa perhe. Pääkaupunkiseudulla järkevän perheenperustamishaluisen miehen löytäminen ei ole kovin yksinkertaista.)
Niin siis Kati on 29 ei 39, eli ikää ei ole tosiaan paljon eikä sen puolesta kiirettä.
Nuori ihminen.
Älkää hyvät ihmiset tuudittautuko siihen, että 39-vuotiaana voi vielä saada lapsen, ja vasta silloin alkaa vuodet käymään vähiin. Hedelmällisyyden lasku alkaa jo noin 24-vuotiaana. Tuttavapiirissäni olen huomannut, että se vauvakuume alkaa yleensä juuri tuossa kolmenkympin korvilla olla tosi korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää käytöstä Tuomakselta. Emma selkeästi herkkänä hääkuvan ääressä, mutta saa osakseen vain tylytystä. Onko tämä pari edes yrittänyt?
Ja vaikka sinällään ulkonäkö ei tärkeä juttu olekaan, ei Tuomas kyllä ole mitenkään Emmaa "tasokkaampi". Ainakin täällä pk-seudulla on komeampia miehiä kaksitoista tusinassa, joten en ymmärrä mitään komistushehkutusta.
No ei hän kyllä mikään saalis olisi meidän pikkupaikkakunnallakaan. Tuolla on amis ja lähipubi näitä täynnä, en sanoisi näin ilkeästi, mutta kun täällä jotkut hehkuttaa miten hän on liian tasokas Emmalle. Anteeksi nyt mutta mitä hittoa?
Lisäksi hänen käytöksestä tulee semmoiset kylmää-kuumaa pleijerivibat. Eikö muut muka näe tätä? Välillä vähän flirtataan, jos sillä lohkeaisi, sitten taas ettei ole mitään tunteita. Näitä tyyppejä on niin nähty, heidän mielestä ihan hyvin voi antaa kaverille vähän seksiä, ja sitten jälkeenpäin, että mitä, en mä koskaan sanonut, että tykkään susta, oot nyt kuvitellut koko jutun. Välillä ollaan mukavaa, sitten taas sanotaan jotain piilotetun ilkeästi, eikä edes tiskata ole viitsitty, kun toinen tulee väsyneenä töistä.
En katselisi kyllä tuollaista heppua. Hän on onnekas, että Emma haluaisi hänet. Mutta Emma onkin varmaan juuri näitä jotka ihastuu renttuihin.Olen useita kertoja täällä kirjoittanut, ettei se Tuomas ole mikään virheetön kultapoju. Epäilin jo aiemmin että jotakin on tapahtunut, jota ei ole näytetty/kuvattu ja se heijastuu vahvasti Emman käytökseen. Nyt tiedämme paremmin. On aivan selvää, että Tuomas pelaa; en tunne yhtään miespuolista kaveria, joka tulisi fyysisesti hellittelemään samaan tyyliin kuin Tuomaksen on nähty tekemän Emman kanssa ja olevan vain kaveri, jota ei kiinnosta muu. Omat hälytyskelloni soivat jo kauan sitten ja toivoin olevan väärässä, mutta ehei, selkeästi olen oikeassa. Ja kyllä, on aivan mahdollista olla kaverillisesti olematta ilkeä. On aivan eri asia töksäyttää jotakin väsyneenä kuin olla tahallaan ilkeä. Tuomaksen pitäisi jo ammattinsa puolesta
Juuri näin.
Kukapa tietää, että pelaako Tuomas tietoisesti vai ei. Mutta selvää on, että hän antaa koko ajan Emmalle ristiriitaisia viestejä juuri tuolla, että välillä tölväisee, että ei ole kiinnostunut ja välillä halailee melkoisen intiimiin tyyliin (jolla ei pelkkää ystävää halata).
He ovat taatusti olleet sängyssä hääyönä. Emma, koska on ajatellut että tästä tulee avioliitto. Tuomas, koska, no, sitä on ollut saatavilla.
Sama on käynyt mielessä. Ovat varmaan olleet intiimisti, ja sitten Emma on ymmärrettävistä syistä loukkaantunut, kun toinen on kuitenkin ilmoittanut, että tästä ei tule yhtään mitään. Juuri silloin häämatkalla Tuomas suukotteli sitä Emman kaulaa ja häämatkalla olivat ilmiriidoissa. Katsojille ei vain ole näytetty kaikkea siitä riitelystä ja riidan syistä.
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä sanoo, että Emma on liian nuori ja kypsymätön ohjelmaan. Näin ehkä onkin, mutta noilla asioilla on tapana ajan kanssa muuttua. Nuorikin vanhenee ja "kypsyy".
Näen Emmassa itseäni ja epävarmuuttani, kun nuorena 17v aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa.
Kiukuttelin varmaan liikaa, enkä oikeastaan tiennyt, miten suhteessa ollaan. Mies oli kuitenkin kärsivällinen(mutta kyllä hänelläkin omat vikansa on, ei ole mikään pyhimys) ja yhteen jäätiin. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin on roolit mielestäni täysin vaihtuneet. Minä kyllä olen tämän sunteen "kypsempi" ja järkevämpi puolisko. Eikä tämä ole vain minun näkemys/mielipide.
Ihminen voi muuttua ja kehittyä. Tuomaksella ja Emmalla on ehkä suurempi ongelma se, ettei seksuaalista kipinää ole. Emmalla ja Tuomaksella on hyvä keskusteluhteys ja jos kemiaa olisi nyt alussa paljon, heistä tulisi hyvä pari, koska tuo seksuaalisuus/ihtohimo veisi heidät nyt alkuvaikeuksien läpi ja antaisi Emmalle aikaa kasvaa.
Sama homma Tommilla ja Juuditilla, seksuaalinen kipinä puutuu, eikä Tommi jää sitä odottelemaan, vaikka Juudit niin varmaan toivoisi.
Joo itsekin olin epävarma kiukuttelija teini-ikäisenä. Emma ei kuitenkaan ole enää mikään teini, vaan henkisesti teinin tasolle jämähtänyt aikuinen. Kuten moni on jo todennut, eivät hänen suhteensa tule onnistumaan ennen kuin työstää epävarmuuksiaan ja pääsee sinuiksi itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kaudella on kuultu
paljon vertahyytäviä nauruja: Katin käkätys ja Emman hirnunta...Nauraakohan Kati kotioloissa tuolla tavalla kokoajan? Aika sietämätöntä ja lisäksi puheääni narisee.....
Mietin samaa, että johtuuko jatkuva käkätys jännityksestä ja kameroista. Puheääni on kyllä naiseksi kamala, ääni muodostuu täysin nenäontelossa. Osaakohan hän tuottaa ääntä normaalisti ollenkaan?
(Ja tietysti hän jää Jannen kanssa yhteen, ikää on niin paljon, että on kiire perustaa perhe. Pääkaupunkiseudulla järkevän perheenperustamishaluisen miehen löytäminen ei ole kovin yksinkertaista.)
Niin siis Kati on 29 ei 39, eli ikää ei ole tosiaan paljon eikä sen puolesta kiirettä.
Nuori ihminen.Älkää hyvät ihmiset tuudittautuko siihen, että 39-vuotiaana voi vielä saada lapsen, ja vasta silloin alkaa vuodet käymään vähiin. Hedelmällisyyden lasku alkaa jo noin 24-vuotiaana. Tuttavapiirissäni olen huomannut, että se vauvakuume alkaa yleensä juuri tuossa kolmenkympin korvilla olla tosi korkea.
Itse sain lapsen 39-vuotiaana ja raskaaksi tulin ekalla yrittämällä. Eli voi se helposti onnistuakin, mutta sen sanon, että lapset kannattaa ehdottomasti tehdä nuorempana eli joskus kolmenkympin hujakoilla, koska näin vanhana ei meinaa kestää valvomista enää ollenkaan. Eli kyllä näillä EA-naisilla siinä mielessä kiire on, että vauvan hoito on todella paljon helpompaa heidän iässä kuin vanhempana ihan sen valvomisen takia jo.
Vierailija kirjoitti:
Jossain aiemmassa kommentissa joku taas yhdisti Juuditin feminismin ja ulkonäön. Tosi surkeaa lokerointia. Itse olen mielestäni sekä feministi että normaalisti pukeutuva ja meikkaava nainen.
Pointti olikin se, että naisen ulkonäkö ei todennäköisimmin niin merkittävä tekijä miehelle, jos mies itse ensisijaisesti toivoo naisen olevan mm. "sivistystä arvostava feministi jolla on vihreät arvot". Etenkin feminismiin kuuluu se, että ei TARVITSE meikata tai pukeutua mekkoihin ja korkkareihin tai korostaa naisellisuuttaan muutenkaan, jos se ei tunnu omalta tyyliltä.
Jos Tommi kaipaa ulkoisesti naisellisen tyylistä naista eikä pysty ihastumaan jos nainen ei ole sellainen, niin olisi varmaan kannattanut sanoa se ääneen. Ja olla lähtemättä tällaisiin ohjelmiin.
Kyllästyttää tämä jatkuva Tuomaksen dissaaminen ja Emman puolustelu täällä.
Tuomas on ”renttu, koulukiusaaja, pelaaja” ym. ja Emma saa tietysti käyttäytyä ihan miten lystää - jonkun yhden kommentin takia!
(Joka sekin kommentti sanottu oletettavasti tilanteessa, jossa Emma on kiukutellut häistä saakka ja Tuomaksella alkanut ymmärrettävästi ärsyttämään)
Miksi Emma saa töksäytellä ja hylkiä toista, mutta Tuomaksen pitäisi vain ymmärtää?
Kuvitelkaa tilanne toisinpäin; Tuomas olisi sanonut heti häiden jälkeen Emman antamasta huomenlahjasta ettei tykkää sellaisista, kiukutellut, tiuskinut jotain ”EN TULE SINNE!” (syömään kanssasi aamupalaa) jne.
Puolustelisitteko siinä tilanteessa Tuomasta ja paheksuisitte Emmaa, kun ei jaksa hyysätä kiukuttelevaa mieslasta?
Luulenpa, että moni täällä on itse tuollainen emotionaalisesti vastuuton tiuskija-kiukuttelijanainen jota miehen pitää vaan sietää, ymmärtää ja lepytellä (eli alistua naisen henkiselle väkivallalle!), ja siksi haukkuvat Tuomasta kun Tuomas ei tuollaista kestä.
Eikä muuten tarvitse kestää - kenenkään ei tarvitse.
Ei naisen eikä miehen.
Jos joku mies käyttäytyisi EA-ohjelmassa naistaan kohtaan kuin Emma, niin häntä pidettäisiin täällä ihan jakomielitautisena psykona.
Itse naisena haluan eroon tuollaisesta täysin sairaasta ja henkisesti väkivaltaisesta, aiemmin yleisesti hyväksytystä dynamiikasta jossa nainen on kiukutteleva vauva ja miehen pitää vaan sietää.
Yäk miten tunkkainen, sairas malli.
Nainen EI ole lapsi, vaan aikuinen miehen rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selventäkää tyhmälle. Eilisessä jaksossa Tuomas puhui kokoajan kun romanttisia tunteita ei ole. Emma ei kertaakaan sanonut samaa. Eli Emma ihastunut Tuomakseen mutta myöntynyt vaan kaverillisiin väleihin ja on ihan paskana? 😕
Siinähän sen jo itse selvensit, et sä tyhmä ole.
Tai jatkan vielä tästä, että ehkä enemmänkin se, että Emman itsetunto olisi kaivannut sitä, että hän olisi kokenut Tuomaksen olevan ihastunut häneen ja hyväksyvän hänet sellaisena kuin hän on (ja tietysti että hän olisi saanut luotettavan ja pysyvän kumppanin, eikä epäonnistunut tässä "kokeessa", jolta varmasti toivoi paljon). En oikein osaa sanoa missä määrin hän on ihastunut juuri nimenomaan Tuomakseen tässä vai vain kaipaa tuota kaikkea edellä mainittua joltakulta, koska ei ole aiemmissa suhteissaan omien sanojensa mukaan saanut tätä hyväksyntää.
Ihan yleisellä tasolla, "Emmaa" esimerkkinä käyttäen: Tulisko se hyväksyntä sitä myötä kun hyväksyy ensin itsensä? Ei koe kaikkea kritiikiksi? Käyttäytymismalli, missä haluaa sanoa asioita suoraan, myös negatiivisia ("koru on huono lahja" kun on saanut korun lahjaksi jne) helposti laittaa myös toisen osapuolen olemaan yhtä avoin kommenteissaan - ja ne taas koetaan kritiikiksi...
Toinen juttu: niin vitsailu (Matti) kuin nauru (Emma, Kati) voi olla tapa väistää/pehmentää hankalaa asiaa. C more jaksossa Emma päästi naurua puhuessaan itselleen hankalasta asiasta, Katilla vähän samaa oiretta?
Ja se, mitä tuollakin on välillä asiantuntijoiden johdolla harjoiteltu, kommunikointia positiivisen kautta, esim. "ihanaa, kun hellit ja silittelet minua, tykkään siitä" sen sijaan että sanoisi "sinähän silittelet enemmän tuota koiraa kuin minua, huomioisit välillä minutkin". Ensimmäinen on kehu, toinen on syytös ja kumpihan mahtaa kannustaa ja luoda positiivista ilmapiiriä enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kaudella on kuultu
Nuori ihminen.Älkää hyvät ihmiset tuudittautuko siihen, että 39-vuotiaana voi vielä saada lapsen, ja vasta silloin alkaa vuodet käymään vähiin. Hedelmällisyyden lasku alkaa jo noin 24-vuotiaana. Tuttavapiirissäni olen huomannut, että se vauvakuume alkaa yleensä juuri tuossa kolmenkympin korvilla olla tosi korkea.
Juu ei kukaan varmaan tuudittaudu mihinkään, mutta 29v ei ole ”ikää niin paljon” ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoiler
Sanoihan Tuomas aika selkeästi, että älä nyt v#ttu tee tästäkin ongelmaa, kun Emma jotain vikisi tiskatessa.
Luulen että Tuomaksessakin on kestämistä, vaikka tv:ssä esiintyy edukseen.Tommi on todella takakireä.
Miten nämä urpot eivät saa sovittua lomia häiden jälkeen? Joka ikinen kausi jollain on töitä hela tiden. Kyllä nyt pari viikkoa saa vuosilomaa käytettyä jos yhtään jaksaa järjestää. 😩 😩
En tiedä oletko kuullut koronaviruksesta? Aiheutti lomakiellot hoitoalalle.
Niin ja ravintola-alalla taasen lomautuksia ja hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Mikä tota kiukkuilijaämmää esti pyytämästä lomia?
J
Eihän sitä voi tietää, mikä tilanne jossain tietyssä paikassa on ollut. Jos alalla on paljon lomautuksia, ei välttämättä haluta ensimmäisenä pyytää sitä lomaa esim. huonoon ajankohtaan. Tai on koeajalla, tai ei ole kertyneitä lomapäiviä, mistäs sen tietää. Toki omastakin mielestä ohjelmaan osallistuessa pitäisi pystyä panostamaan siihen aikaan, jonka ohjelma kestää, mutta elämä ei ehkä aina mene niin.
Jep... voisko siitä ilmoittaa etukäteen että on ohjelma ja muutaman viikon filmaus ja avioliittokokeilu tulossa? varmaan ollut aivan sairas kiire tuolla kiukkupään työpaikalla tohon aikaan, kun joku kourallinen asiakkaita käy kuukaudessa:'D
Ei ole kyse kiireestä. Jos alalla on työpaikat vaakalaudalla, niin ei välttämättä auta ilmoittaa yhtään mistään lomista. Voi tulla verokortti käteen muutenkin hyvin pian. Yritä edes käsittää, että kevään jälkeen monella työpaikalla on eletty suuressa epävarmuudessa, eivätkä kaikki voi noin vain ilmoittaa jäävänsä lomalle.
Höpö höpö. Ton ikäinen tarjoilija koronan aikaan saa pyytää lomaa ihan vapaasti, arvaa kuinka paljon tuuraajia kyllä saatavilla niihin hektisiin lasinkiillotusvuoroihin. Lisäksi töitä vaikka marssimalla kysymään toisesta paikasta, verokortilla tai ilman. Kyse ei ole mistään saakelin ydinfyysikon unelmavirasta 🙄
Olet kyllä aika törkeä. Oletko itse missään työssä?
Juuri näin. Törkeetä puhua tarjoilijasta lasinkiillottajana. Jokaiseen työpaikkaan pitää perehdyttää.
Hän, jota lainaat, kertoo, että tuuraajia kyllä löytyy ja sitten kertoo, että työpaikkoja kyllä löytyy. Onko alalla samalla paikkakunnalla sekä paljon ammattitaitoista työvoimaa (hyg. passit ym) vapaana että paljon työpaikkoja vapaana?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, että Mira olisi varmasti kiva, mutta hänelle on tarttunut varmaan kotoa semmoinen piikittelevä, hiukan ivallinen kommunikointitapa läheiselle. Semmoinen etäännyttävä, omia asemia varmisteleva. Hän on varmaan huomaamattaan omaksunut sen kotoa.
Samaa mieltä edellisen kanssa, että ihan kaikkeen ei ole tarvis vastata "nokkelasti" se on tosiaan vähän sellainen oman aseman varmisteluun ja kilpailutilanteeseen, jätkien kesken. Parisuhteessa tärkeämpää olisi antaa toisilleen myönteinen ja turvallinen paikka olla välillä hassu ja kornikin, vuorotellen. Nauretaan yhdessä, ei toiselle.
...ja enemmän pitäisi nauraa itselle kuin toiselle, toisen vastata tuohon itsekriittisyyteen lempeästi pikemminkin kuin naljaillen. Parisuhteessa pitäisi tosiaan olla hyvä ja turvallinen olo, että riittää itsenään ja voi paljastaa kaikki puolet itsestään.
"Kaverillinen meininki" = Paneskellaan mutta ei sitouduta.
Liika suoruus syö seksuaalista viehätystä. Inhorehellisyys ei siis ole mikään ideaali.
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä Tuomaksen ihannointia. Tavallinen mies, ei mikään komistus.
En ymmärrä, miksi Emmaa taas haukutaan? Hänkin on tavallinen nainen, emmoja näkee joka päivä liikkeellä puolison ja lasten kanssa. Voin siis hyvin kuvitella, että tämäkin Emma löytää vielä puolison.
Miettikääpäs tämä tilanne: olet epävarma ja astumassa avioon EA-ohjelmassa. Huomaat, että vierelläsi on mies, josta näet heti hänen eleistään, ettet kiinnosta häntä. Ehkä epäilet, oletko havainnut asian ja kysyt kelpaatko. Jos puolisosi itse asiassa tykkää, hän voisi heittää leikkisästi jotakin kivaa tyyliin "toki kelpaa/lupavalta näyttää "jne. Huomaat selvästi, että puolisosi antaa ristiriitaisia merkkejä, häämatkalla saat suoraan huomata, että toivomasi liitto ei toimi, ette ymmärrä toisianne, työ tulee tekemään tutustumisesta vaikeaa ja huomaat, ettei hän haluakaan edes tutustua sinuun. Arki alkaa, olet yhä epävarmempi, olet väsynyt, olet kärttyinen, sinua kuvataan, puolisosi antaa lisää ristiriitaisia merkkejä ja on eri tyyppi, kun kamerat eivät kuvaa.
Mitä vaikuttaa? Miten itse pärjäisitte tuossa tilanteessa Emmana?
Varmasti todella hankala tilanne. Mutta kaipa se kysymys kuuluu olisiko kukaan mies voinut vakuuttaa Emmaa kun hän oli niin epävarma ja kehno itsetunnoltaan jo ennen Tuomaksen tapaamista. Suri ulkonäköään, pelkäsi jo etukäteen. Aika vaikea paikka tuolle tulevalle puolisolle ottaen huomioon, että hänelläkin on omat pelot ja jännitykset, ei voi vain toimia toisen tukijana vaan tarvitsee myös itse tukea vuorovaikutuksesta. MItä Emma antoi, ei kyennyt seisomaan häissä lähellä, peitti hermostumistaan hysteeriseen kikatukseen jne. Emma riepu vaan ei etukäteen hoksannut miten stressaava kokemus tämä on. Kumma etteivät asiantuntijat kyenneet myöskään huomaamaan ettei Emmalle tällainen ole hyvä juttu. Vuosia lisää ja itseluotu hyvä parisuhde niin Emma voi olla aivan toisenlainen kumppani. Ihana, herkkä, iloinen persoona, kaikkea hyvää hänelle.
Kommenttipalsta on hyvää viihdettä, parempaa kuin itse ohjelma. Parhaat naurut saa lukemalla alkusivujen Team Emma&Tuomas -puolustelijoiden harhoja! :'D käykää katsomassa... Kunnon denialit päällä silloin, ohjelmahistorian onnistunein pari hehkutusta myöten LMAO
Me jotka näimme tilanteen ajat sitten tuomituksi saivat hemmetinmoisen määrän alapeukkuja ja vastalauseita. Eikä riittänyt spoileritieto nää ei ole todellakaan enää yhdessä, koska jotkut halusivat että nää on yhdessä.
Mielenkiintoinen ihmiskoe jo tää palstakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain aiemmassa kommentissa joku taas yhdisti Juuditin feminismin ja ulkonäön. Tosi surkeaa lokerointia. Itse olen mielestäni sekä feministi että normaalisti pukeutuva ja meikkaava nainen.
Pointti olikin se, että naisen ulkonäkö ei todennäköisimmin niin merkittävä tekijä miehelle, jos mies itse ensisijaisesti toivoo naisen olevan mm. "sivistystä arvostava feministi jolla on vihreät arvot". Etenkin feminismiin kuuluu se, että ei TARVITSE meikata tai pukeutua mekkoihin ja korkkareihin tai korostaa naisellisuuttaan muutenkaan, jos se ei tunnu omalta tyyliltä.
Jos Tommi kaipaa ulkoisesti naisellisen tyylistä naista eikä pysty ihastumaan jos nainen ei ole sellainen, niin olisi varmaan kannattanut sanoa se ääneen. Ja olla lähtemättä tällaisiin ohjelmiin.
Miksi? Eihän se, että on arvomaailmaan liittyviä toiveita, sulje pois ulkonäköön liittyviä toiveita.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä Tuomaksen ihannointia. Tavallinen mies, ei mikään komistus.
En ymmärrä, miksi Emmaa taas haukutaan? Hänkin on tavallinen nainen, emmoja näkee joka päivä liikkeellä puolison ja lasten kanssa. Voin siis hyvin kuvitella, että tämäkin Emma löytää vielä puolison.
Miettikääpäs tämä tilanne: olet epävarma ja astumassa avioon EA-ohjelmassa. Huomaat, että vierelläsi on mies, josta näet heti hänen eleistään, ettet kiinnosta häntä. Ehkä epäilet, oletko havainnut asian ja kysyt kelpaatko. Jos puolisosi itse asiassa tykkää, hän voisi heittää leikkisästi jotakin kivaa tyyliin "toki kelpaa/lupavalta näyttää "jne. Huomaat selvästi, että puolisosi antaa ristiriitaisia merkkejä, häämatkalla saat suoraan huomata, että toivomasi liitto ei toimi, ette ymmärrä toisianne, työ tulee tekemään tutustumisesta vaikeaa ja huomaat, ettei hän haluakaan edes tutustua sinuun. Arki alkaa, olet yhä epävarmempi, olet väsynyt, olet kärttyinen, sinua kuvataan, puolisosi antaa lisää ristiriitaisia merkkejä ja on eri tyyppi, kun kamerat eivät kuvaa.
Mitä vaikuttaa? Miten itse pärjäisitte tuossa tilanteessa Emmana?
Mietipä itsesi tilanteeseen, jossa avoimin mielin mutta jännittyneenä olet menossa naimisiin tuntemattoman kanssa. Kun tapaat kumppanisi ensimmäistä kertaa, hänen olemuksensa ei vie sinulta jalkoja alta, vaan joko aiheuttaa pienen pettymyksen tai ei minkäänlaista reaktiota. Vaihdatte sormukset ja alatte tutustua toisiinne hääjuhlassa. Olette tunteneet toisenne pari tuntia, kun toinen alkaa tivata sinulta mielipidettä itsestään. Et ole ehtinyt muodostaa kunnollista kuvaa tästä henkilöstä ja nyt joudut heti kuulusteluun. Pystytkö yhtäkkiä reagoimaan salamannopeasti tähän niin, että osaat vastata juuri sen asian mitä toinen haluaa kuulla? Vai vastaatko kysymykseen "Olenko mä ärsyttävä?" hieman epävarmasti hämmentyneenä "Täh? Ööö... et..?" koska et tiedä yhtään, miksi toinen tuollaista ylipäätään tenttaa?
Häämatkalla tajuat, että uusi kumppanisi tulkitsee jokaisen sanomisesi tahallaan väärin ja haastaa riitaa. Yrität leikkimielisesti keventää tunnelmaa vastaamalla kumppanin kiukutteluun "sie oot ihan pönttö" niin toinen reagoi siihen sanomalla "eli pidät mua lihavana, isona pönttönä, niinkö?". Miltä tuntuu? Osaisitko olla täydellinen puoliso tuollaiselle henkilölle, etenkin kun olette tunteneet vasta muutaman päivän?
Ei Emma yksin syyllinen ole tuohon tilanteeseen, mutta sanoisin hänen kiukuttelullaan olleen suhteen kehittymiseen suurempi negatiivinen vaikutus kuin Tuomaksella. Pitäisi olla todella pitkäpinnainen tyyppi ja ehkä jotain psykologinkin vikaa, että osaisi käsitellä tuollaista hankalaa ihmistä silkkihansikkain, kun itsekin on paineen alla kameroiden ja suhteen onnistumisodotusten takia.
Tuomas on ehkä antanut ristiriitaisia merkkejä halailemalla Emmaa yhtenä päivänä ja toitottamalla suhteen olevan kaveripohjalla toisena päivänä - tai sitten hän on vain yrittänyt lähentyä kumppaninsa kanssa kosketuksen kautta? Emmahan sanoi itse jo häissä, että hän tykkäisi kosketella ja hipsutella kumppanin kanssa, mutta sitten esim. hääkuvassa ei halunnut yhtään olla lähellä, koska ei tunnu luontevalta. Eli ihan yhtä ristiriitaiselta hän itsekin vaikuttaa tämän asian suhteen.
Asioilla on monta puolta, mutta ikävä kyllä pidän tuota Emman epävarmuutta suurimpana esteenä suhteen onnistumiselle ihan ensitapaamisesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vois ajatella että Tommin kaltaisella poikkitaiteellisella ei niin komealla, kämppisten kanssa asuvalla hemmolla, ei olisi jonossa asti naisia. Ja ihmettelen miten hän laittaa niin suuren painon ihastumiselle, jos pyysi itselleen järjestettyä avioliittoa.....kyllä se seksikin liimaa yhteen kun sitä vaan alkaa harrastamaan, ja Juudit kaikessa soveliasuudessaan saattaa olla mitä kinkympi kumppani makuuhuoneessa.
Minäkään en oikein ymmärrä tätä ”vaaleanpunaiset lasit” ajatusta. Jotenkin tuntuu, että tämä on nyt tekosyy, todelliset syyt ovat syvemmällä. Ehkä Tommi alitajuisesti pelkää seksiä. Jotain pihtaamista tässä nyt on. Yrittää pyristellä jotenkin kunniallisesti tästä touhusta ulos, minkä tekee vaikeammaksi se, että Juudit on niin fiksu nainen. Joku Tommissa mättää, on kaunopuheinen ja hyvä analysoimaan, mutta jotain tässä nyt on mistä en saa kiinni. Ehkäpä pitäisi vaan antaa käsien harhailla yön pimeydessä...
Emma parka. Hän vaikuttaa olevan herkkä ja kipuileva ihminen, ehkä aiemmin haavoitettu tai kiusattu. Sitten hänelle paritetaan just tämmöinen kokeeksi mukaan lähtenyt rento naistennaurattaja, joka on ilmeisesti vähän vitsillä mukana, että jos alkaisi naisilta tulla kirjettä.
Toinen selviää tästä, valuu kuin vesi hanhen selästä. Toinen ei varmaan ikinä uskalla alkaa enää mihinkään.
Ja joo, Emma olisi voinut kiukutella vähemmän. Jotenkin en vaan usko, että se olisi noussut esiin esim Jannen tyyppisen ihmisen kanssa.