Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
En tiedä onko ohjelmaan valittu kaikista kiusallisimmat pätkät Matista ja Mirasta, mutta viimeisin C moren jakso oli todella kiusallista katsottavaa heidän osaltaan. Siinä Mira tuntui pitävän piikittelevää kanssakäyntiä normaalina, vaikkakin hetkeksi havahtui videota katsoessaan omaan ulosantiinsa. Itselle tuo heidän kommunikointi särähtää korvaan. Mira tuumasi, että ehkä piikittely kertoo vain siitä, että voivat olla rentoja. Minusta se kyvyttömyyttä puhua tunteista, josta rentous on aika kaukana. Matilla on puolestaan taas ylimaireita lauseita, jotka ovat vaan teennäisiä ja eivät tunnu tulevan suoraan sydämestä. Tämän parin kommunikoinnissa ja olemisessa on vaan jotain erikoista ja outoa.
Vaikka Emmaa parjataan täällä kovasti, niin mielestäni eivät vaan ole Tuomaksen kanssa yksinkertaisesti sopiva pari toisilleen. Ovat temperamenteiltaan vähän liiankin samanlaisia ja sellainen ei usein toimi, vaikka olisi kuinka viehättynyt toisesta. Been there done that. Emma on vielä kovin nuori ja epävarma. Toivon, että ohjelma auttaa häntä käsittelemään hankalia tunteita. Potentiaalia hänessä on ymmärtä asioita. Molemmille toivon hyvää.
Argh, kun tuota Anniinan ja Villen podcastia ei pysty kuuntelemaan sen jatkuvan naurun takia. Onko jotain muuta podcastia aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme juttu kun täällä inhotaan niin paljon naurua. Kaikkien naurua. Onneksi en ole näiden naurukammoisten kanssa yhdessä!
Kyllähän nauru ja iloinen ihminen on mukava, mutta räkätys ja käkätys ja turhan nauraminen ovat turn off.
Mikä nyt sitten on kenellekin "turhaa" nauramista. Iloinen ihminen nauraa paljon. Mieluummin sitä nauravaa ihmistä katsoo, kuin jäyhänä jökottävää tai liian totista . Joillekin se nauraminen vain on luontevaa ja on turhaa yrittää saada nauravaista ihmistä vakavaksi kuin vakavaa ihmistä jatkuvasti nauravaksi. Se on vähän niin kuin luonne kysymys.
Jotkut on ujoja, jotkut iloisia ja nauravaisia, jotkut jäyhiä jököttäjiä jne. Kaikkia ei vaan voi miellyttää, eikä tarviikaan.
Kaikissa meissä on jotakin joka ärsyttää jotakin toista.
Vierailija kirjoitti:
Ensi jaksossa näkyy olevan edellisen kauden Ville mukana...
Eih. Liika on liikaa. Podcast, Tuttu juttu, Sohvaperunat...
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon kun se Matti on mainostanu kämppäänsä ja se ei olekaan sen oma???
Jos Matti on siinä vuokralla? Tai hällä on hallintaoikeus vanhempiensa omistamaan asuntoon? Tai ihan miten vain.
Itse asun vuokralla ja puhun kyllä "mun kodistani". Se on mun koti. Musta tämä Matin asuntoasia tuntuu saivartelulta. Voiko esim, suurimmaksi osaksi pankin omistamasta asunnosta puhua "mun kotina"?
Uusin C More jakso 10 on kyllä yhtä hyvä ja monipuolinen kuin tuo eilen tv:ssä nähty kokoontumisjakso.
C Moren jaksossa osallistujille näytetään Mariannen johdolla videopätkiä omista tilanteista ja he saavat itse tehdä johtopäätöksiä siitä miltä heidän käytös vaikuttaa kun sen katsoo ikään kuin "ulkoapäin". Erittäin hyvä, alkuaikoinahan tuota tehtiin että näytettiin ja analysoitiin noita pätkiä ja se on mielestäni loistava tapa oppia itsestä paljon. Siinä joutuu silmätysten oman vuorovaikutustapansa kanssa.
En spoilaa enempää, mutta jännä jakso! Jotkut ottavat onkeensa ja saavat ahaa-elämyksiä omasta käytöksestään, ja joku taas ei vaan kääntää asian päälaelleen näkemättä omaa osuuttaan vaikka se hierotaan sen videon muodossa päin kasvoja. Hmph.
Seksistä myös puhutaan hyvin avoimesti verrattuna viime vuosien muihin kausiin.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti täällä puhutaan, että Juudit on jotenkin liian hyvä Tommille ja siksi Tommi ei syty. Öö. Tommihan on nimenomaan sanonut että siksi haluaa jatkaa ja yrittää kun Juudit on niin hyvä tyyppi, hyvät keskustelut jne. Faktaa vaan on se, että seksuaalista kemiaa täytyy olla myös, ja jos ei ole niin harvoin se johtuu siitä, että toinen on liian hyvä. Sen vuoksi, että Juudit on niin hyvä hän haluaa vielä jatkaa ja katsoa jos kipinä syttyisi.
He puhuivat vaaleanpunaisista laseista, mutta Tommi ei vaan osannut/kehdannut sanoa, ettei tunne vetoa Juuditiin seksuaalisesti. Toiset syttyy esim keskusteluista, toiset eleistä ja ulkonäöstä, toiset tuoksusta ja tuntemuksista jne. Juudit on vaan todella laimea mitä tulee seksikkyyteen. Joku toinen syttyy, mutta Tommi ei, vaikka pitää kaikin puolin Juuditista. Kyllä te mammat tiedätte, silloin jää friendzonelle jos ei sytytä.
Samaa mieltä tästä - siis että me sytymme eri asioista. Itselle se, että "keskustelun kautta edetään seksiin ja haluihin" kuulostaa vähän teennäiseltä, sillä olen kokenut itse puhdasta fyysistä kipinää aikoinaan, kun mieheni tapasin. Me siis etenimme ihan fyysisyys edellä, mutta onneksi myöhemmin natsasi muutenkin.
Mutta pystyn toki ymmärtämään sen, että toisilla tämä läheisyyden mekaniikka toimii toisella tavalla.
Olen ollut jo nuorena tosi tietoinen tästä, että haluan kokea sen jalat alta vievät hullaantumisen. Kaikki muu olisi ollut minulle "tyytymistä". Luulen, että Tommilla taitaa olla vähän sama vaiva. Ihmettelen, jos hän tajusi sen vasta nyt.
ja ps. Ulkonäöllä yksinään, varsinkaan millään hiusten pituudella, ei ole loppujen lopuksi hirveästi tekemistä sen kanssa, että tunteeko fyysistä vetovoimaa vai ei. Jos näin olisi, olisi ihmiskunta kuollut sukupuuttoon jo aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mp kirjoitti:
Tuomas vaikuttaa tosi hauskalta, letkeältä, pitkäpinnaiselta, spontaanilta, empaattiselta tyypiltä. :) Siis tosi hyvän tyypin oloinen.
Mutta ei sitten kuitenkaan osaa nähdä omaa osaansa avioliiton kariutumisessa. Ihan uuden nettijakson lopussa totes, että Emman kiukuttelu on saanut hänetkin sanomaan tylysti. Siis Emman vika, että Tuomas ei osaa pitää suuta kiinni tai sanoa nätisti sanottavaansa. Ihan sama kuin monen kotiväkivaltaa harjoittavan selitys. Löin kyllä, mutta tein sen vaan koska uhri teki sitä ja tätä. En siis oikeesti ole syyllinen, vaan se toinen pakotti mut tekemään niin. Oma vikansa.
Jokainen on itse vastuussa sanomisistaan ja tekemisistään. Ihan itse. Tuomaksella on vielä matkaa aikuisuuteen jos ei sitä tajua.
Nyt on sitten aihe kotiväkivalta ja hakkaaminenkin saatu mukaan keskusteluun 😂
Mitä porukkaa 😂
Sanoilla satuttaminenkin on väkivaltaa. Ja aika monet suoraan sanojat tekee sitä. Pidetään sitä suoraan sanomista niin hienona asiana, ettei tajuta kuinka se muita satuttaa.
Miran tapa puhua ärsyttää. Hääkuva on minusta ihan hyvä. Ai ihan hyvä (olisi siis pitänyt ylistää sitä maailman parhaaksi). Mihinkään mitä Matti sanoo, ei yhdytä, että joo, just niin! Ihanaa, kun säkin olet tota mieltä. Ei, vaan koko ajan sellainen pieni negatiivinen vastakuitti. Se vie hiljalleen kaiken halun yrittää, latistaa tunnelman.[/quote][/quote]
Olen havainnut samaa. Ihan pienissä asioissa, joissa Mira olisi vain voinut kompata Matin puheita, on Miran pitänyt usein keksiä oma versio tai negatiivinen kommentti.
Esim. Matin skoolatessa "häämatkalle" (en muista tarkkaa sanaa), Mira olisi voinut kompata arvostavasti ja sanoa perään "häämatkalle". Nyt kuitenkin Mira piti pienen tauon ja keksi oman skoolauksen. Se kuulosti, että Matin ei kelpaa, vaikka toki oli Miran epävarmuudesta johtuvaa -mun täytyy keksiä jotain, että en vaikuta niin tylsältä kuin itse koen olevani-.
Mira vitsailee toisen puolesta paljon ja antaa valmiita vastauksia:" Kai Kari muisti sanoa, että pidä siitä naisesta kiinni", ym.. Mira voisi vain kysyä, mitä Kari sanoi tai mitä Matti ajttelee ja olla sen jälkeen hiljaa ja antaa toisen vastata.
Huom. Pidän Mirasta. Harmittaa vaan hänen puolestaan tuo opittu puhetyyli.
Vierailija kirjoitti:
Argh, kun tuota Anniinan ja Villen podcastia ei pysty kuuntelemaan sen jatkuvan naurun takia. Onko jotain muuta podcastia aiheesta?
Viime kauden Heidi on ensi viikolla vieraana.
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikit on Janne ja Juudit.
Aidon oloisia, symppiksiä ja tasapainoisia tyyppejä. Sellaisia ei ihan joka kulman takaa kävele vastaan.Juudit on raikas, nätti, fiksu ja kiltti olematta kuitenkaan tossukka. Itsevarma ja aito. Tekis mieli sanoa hänelle, että älä koskaan muutu. En ole mikään Tommifani, mutta mielessä kävi että jos hänellä on lääkitys selkäsärkyyn, voi olla viisainta pidättäytyä skumppailusta. Ei siinä varmaan sen kummempaa.
Janne on ihanan pitkäpinnainen (miksi tämä nähdään usein lapasuutena miehillä??? Itse inhoan keskeyttäjiä, huutajia ja itsekeskeisiä minäminä-päsmäreitä), rauhallinen, lämminhenkinen ja empaattinen. Kyllähän hänkin puolensa pitää, on vaan varovainen luonne. Ja kommentti kaupassa "tarkistatko ostokset?", minusta se nyt oli ihan normaalia, itsekin oisin kysynyt noin, jos keräilen kärryllisen jonkun toisen kauppalistan kamoja. Mä kyllä voisin ottaa Jannen,😃 jos ei mulla jo olisi maailman paras mies itselläni.
Ei olennaista, mutta monesti todettu, että Juuditin skumppa on alkotonta.
Musta Tommi on aivan ok, tuo skumpasta kieltäytyminen oli tylysti esitetty. Munavitsit myös tökeröitä. Muuten hän on mielestäni ollut ok mieheksi, joka ei vain tunne vetoa Juuditiin.
Vedottomuus Juuditiin ei kyllä tarkoita sitä, että hän yliarvioisi itsensä vaan yksinkertaisesti sitä, että Juuditin kanssa ei vain koe kipinää. Antaa kuitenkin tunteiden kehittymiselle mahdollisuuden.
Tuomas tuo mulle mieleen koulukiusaajan, en voi mitään.
Janne on mukava ja luovii hyvin Katin kans. Tuntee kovasti vetoa, joten valmis joustamaan paljon.
Matti on musta kiva.
Vierailija kirjoitti:
Miran tapa puhua ärsyttää. Hääkuva on minusta ihan hyvä. Ai ihan hyvä (olisi siis pitänyt ylistää sitä maailman parhaaksi). Mihinkään mitä Matti sanoo, ei yhdytä, että joo, just niin! Ihanaa, kun säkin olet tota mieltä. Ei, vaan koko ajan sellainen pieni negatiivinen vastakuitti. Se vie hiljalleen kaiken halun yrittää, latistaa tunnelman.
Olen havainnut samaa. Ihan pienissä asioissa, joissa Mira olisi vain voinut kompata Matin puheita, on Miran pitänyt usein keksiä oma versio tai negatiivinen kommentti.
Esim. Matin skoolatessa "häämatkalle" (en muista tarkkaa sanaa), Mira olisi voinut kompata arvostavasti ja sanoa perään "häämatkalle". Nyt kuitenkin Mira piti pienen tauon ja keksi oman skoolauksen. Se kuulosti, että Matin ei kelpaa, vaikka toki oli Miran epävarmuudesta johtuvaa -mun täytyy keksiä jotain, että en vaikuta niin tylsältä kuin itse koen olevani-.
Mira vitsailee toisen puolesta paljon ja antaa valmiita vastauksia:" Kai Kari muisti sanoa, että pidä siitä naisesta kiinni", ym.. Mira voisi vain kysyä, mitä Kari sanoi tai mitä Matti ajttelee ja olla sen jälkeen hiljaa ja antaa toisen vastata.
Hän onneksi näkee sen itsekin seuraavassa jaksossa. Pojot sille että uskaltaa myöntää.
Minäkin tykkään Mirasta ja Matista parina ja toivon että saavat homman toimimaan, edellyttää just että pääsevät yli noista epävarmuuksistaan jotka aivan turhaan tuovat suhteeseen sitä negatiivista kierrettä.
Vierailija kirjoitti:
Miran tapa puhua ärsyttää. Hääkuva on minusta ihan hyvä. Ai ihan hyvä (olisi siis pitänyt ylistää sitä maailman parhaaksi). Mihinkään mitä Matti sanoo, ei yhdytä, että joo, just niin! Ihanaa, kun säkin olet tota mieltä. Ei, vaan koko ajan sellainen pieni negatiivinen vastakuitti. Se vie hiljalleen kaiken halun yrittää, latistaa tunnelman.
Edellinen lainaus meni jotenkin pieleen, uusi yritys. Eli:
Mira onneksi näkee sen itsekin seuraavassa jaksossa. Pojot sille että uskaltaa myöntää.
Minäkin tykkään Mirasta ja Matista parina ja toivon että saavat homman toimimaan, edellyttää just että pääsevät yli noista epävarmuuksistaan jotka aivan turhaan tuovat suhteeseen sitä negatiivista kierrettä.
Jaahas, lainaukset eivät vaan näköjään onnistu, taitaa olla häikkää tässä sivustossa.
Vierailija kirjoitti:
Juudit; liian fiksu ja analyyttinen parisuhteeseen, suhtautuu kumppaniin tätimäisesti
Tommi; voisi luulla, että mielummin kiinnostunut miehistä, ei tottunut ihmisiin
Tuomas, joustamaton, ei pääse irti ensi pettymyksestään ettei morsian ollut nätti ja söpö
Emma voi,voi tyttöparka olisit mielummin mennyt itsetunnon löytämisen kurssille.
Kati: rasittava teini; prinsessa päsmäri asenteella
Janne:mielyttäjä, nielee kaiken pureksimatta
Matti; pitää kulissit pystyssä voi häipyä milloin vaan koska kaukana rakastumisesta rouvaansa.
Juulia; varautunut, vauvakuumeessa
Juulia? Et sitten löytänyt kenestäkään mitään hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme juttu kun täällä inhotaan niin paljon naurua. Kaikkien naurua. Onneksi en ole näiden naurukammoisten kanssa yhdessä!
Kyllähän nauru ja iloinen ihminen on mukava, mutta räkätys ja käkätys ja turhan nauraminen ovat turn off.
Missä on tää toimielin, joka päättää mikä nauru on turhaa?
Täällä. Mun toimielimeni päättää, että jatkuva tavallisten arkisten asioiden nauraminen "Otatko kahvia hihihi rääkkääk?" tai kun pitäisi keskustella syvällisesti ja vakavasti "Mitähän meidän pitäisi tehdä tälle parisuhteellemme, että voisimme jatkaa yhdessä? - En mä vaan tiedä, hihihi rääkkääk."
Mun toimielimeni kans räjähtää tyhjännauramisesta kun kaikki asiat peittyy siihen.
Selventäkää tyhmälle. Eilisessä jaksossa Tuomas puhui kokoajan kun romanttisia tunteita ei ole. Emma ei kertaakaan sanonut samaa. Eli Emma ihastunut Tuomakseen mutta myöntynyt vaan kaverillisiin väleihin ja on ihan paskana? 😕
Pidän Katista paljon! En ehkä pääse jyvälle häneen kohdistuvasta ärtymyksen tunteista. Olemme vaan kovin erilaisia.
Kati on mielestäni huipputyyppi: kekseliäs, kannustava, iloinen, hauska, nopeilla hoksottimilla varustettu, sanavalmis, sydämellinen.
Olen ollut kuitenkin iloinen, että olemme niin erilaisia, että myös Janne on saanut näillä sivustoilla paljon kehuja.