Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Selventäkää tyhmälle. Eilisessä jaksossa Tuomas puhui kokoajan kun romanttisia tunteita ei ole. Emma ei kertaakaan sanonut samaa. Eli Emma ihastunut Tuomakseen mutta myöntynyt vaan kaverillisiin väleihin ja on ihan paskana? 😕
Siinähän sen jo itse selvensit, et sä tyhmä ole.
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä sanoo, että Emma on liian nuori ja kypsymätön ohjelmaan. Näin ehkä onkin, mutta noilla asioilla on tapana ajan kanssa muuttua. Nuorikin vanhenee ja "kypsyy".
Näen Emmassa itseäni ja epävarmuuttani, kun nuorena 17v aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa.
Kiukuttelin varmaan liikaa, enkä oikeastaan tiennyt, miten suhteessa ollaan. Mies oli kuitenkin kärsivällinen(mutta kyllä hänelläkin omat vikansa on, ei ole mikään pyhimys) ja yhteen jäätiin. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin on roolit mielestäni täysin vaihtuneet. Minä kyllä olen tämän sunteen "kypsempi" ja järkevämpi puolisko. Eikä tämä ole vain minun näkemys/mielipide.
Ihminen voi muuttua ja kehittyä. Tuomaksella ja Emmalla on ehkä suurempi ongelma se, ettei seksuaalista kipinää ole. Emmalla ja Tuomaksella on hyvä keskusteluhteys ja jos kemiaa olisi nyt alussa paljon, heistä tulisi hyvä pari, koska tuo seksuaalisuus/ihtohimo veisi heidät nyt alkuvaikeuksien läpi ja antaisi Emmalle aikaa kasvaa.
Sama homma Tommilla ja Juuditilla, seksuaalinen kipinä puutuu, eikä Tommi jää sitä odottelemaan, vaikka Juudit niin varmaan toivoisi.
Hieno kasvutarina, ihanaa että teillä kävi noin.
Mutta yleisesti; en syyttäisi nyt Tuomasta kyllä siitä ettei jaksanut heti häistä alkanutta kriiseilyä (kelpaanko, olenko liikaa, liian vähän...) ja hyvin pian kehittynyttä kiukuttelua. Suora kommunikointi tarkoittaa jotain aivan muuta kuin sitä että kiukutellaan. Asiat voi ja kannattaa sanoittaa suorasti myös kauniisti ja asiallisesti, mielestäni Tuomas on tehnyt niin ja ollut jopa hämmästyttävän kärsivällinen ja positiivinen alkujaksoissa. Minä en kyllä ihmettele, että hänelläkin lopulta pinna paloi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selventäkää tyhmälle. Eilisessä jaksossa Tuomas puhui kokoajan kun romanttisia tunteita ei ole. Emma ei kertaakaan sanonut samaa. Eli Emma ihastunut Tuomakseen mutta myöntynyt vaan kaverillisiin väleihin ja on ihan paskana? 😕
Siinähän sen jo itse selvensit, et sä tyhmä ole.
Tai jatkan vielä tästä, että ehkä enemmänkin se, että Emman itsetunto olisi kaivannut sitä, että hän olisi kokenut Tuomaksen olevan ihastunut häneen ja hyväksyvän hänet sellaisena kuin hän on (ja tietysti että hän olisi saanut luotettavan ja pysyvän kumppanin, eikä epäonnistunut tässä "kokeessa", jolta varmasti toivoi paljon). En oikein osaa sanoa missä määrin hän on ihastunut juuri nimenomaan Tuomakseen tässä vai vain kaipaa tuota kaikkea edellä mainittua joltakulta, koska ei ole aiemmissa suhteissaan omien sanojensa mukaan saanut tätä hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä sanoo, että Emma on liian nuori ja kypsymätön ohjelmaan. Näin ehkä onkin, mutta noilla asioilla on tapana ajan kanssa muuttua. Nuorikin vanhenee ja "kypsyy".
Näen Emmassa itseäni ja epävarmuuttani, kun nuorena 17v aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa.
Kiukuttelin varmaan liikaa, enkä oikeastaan tiennyt, miten suhteessa ollaan. Mies oli kuitenkin kärsivällinen(mutta kyllä hänelläkin omat vikansa on, ei ole mikään pyhimys) ja yhteen jäätiin. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin on roolit mielestäni täysin vaihtuneet. Minä kyllä olen tämän sunteen "kypsempi" ja järkevämpi puolisko. Eikä tämä ole vain minun näkemys/mielipide.
Ihminen voi muuttua ja kehittyä. Tuomaksella ja Emmalla on ehkä suurempi ongelma se, ettei seksuaalista kipinää ole. Emmalla ja Tuomaksella on hyvä keskusteluhteys ja jos kemiaa olisi nyt alussa paljon, heistä tulisi hyvä pari, koska tuo seksuaalisuus/ihtohimo veisi heidät nyt alkuvaikeuksien läpi ja antaisi Emmalle aikaa kasvaa.
Sama homma Tommilla ja Juuditilla, seksuaalinen kipinä puutuu, eikä Tommi jää sitä odottelemaan, vaikka Juudit niin varmaan toivoisi.
Noinhan se on. Mutta sen lisäisin, että sitä seksuaalista kipinää ja kemiaa voi myös ihan rakentaa. Ok ymmärrän että ehkä kaikki ei osaa mutta ei sitä tarvitse vain tumput suorina odotella vaan kyllä asiaan voi ihan itse vaikuttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on. Mutta sen lisäisin, että sitä seksuaalista kipinää ja kemiaa voi myös ihan rakentaa. Ok ymmärrän että ehkä kaikki ei osaa mutta ei sitä tarvitse vain tumput suorina odotella vaan kyllä asiaan voi ihan itse vaikuttaakin.
Miten se tehdään? Minulla olisi aivan ihana kumppaniehdokas, jonka kanssa siis on hyviä keskusteluja ja arvomaailma kohtaa, hän huomioi minua jne. Mutta en vaan syty hänestä seksuaalisesti. Miten voisin itse rakentaa kipinän ja alkaa haluta häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää käytöstä Tuomakselta. Emma selkeästi herkkänä hääkuvan ääressä, mutta saa osakseen vain tylytystä. Onko tämä pari edes yrittänyt?
Ja vaikka sinällään ulkonäkö ei tärkeä juttu olekaan, ei Tuomas kyllä ole mitenkään Emmaa "tasokkaampi". Ainakin täällä pk-seudulla on komeampia miehiä kaksitoista tusinassa, joten en ymmärrä mitään komistushehkutusta.
No ei hän kyllä mikään saalis olisi meidän pikkupaikkakunnallakaan. Tuolla on amis ja lähipubi näitä täynnä, en sanoisi näin ilkeästi, mutta kun täällä jotkut hehkuttaa miten hän on liian tasokas Emmalle. Anteeksi nyt mutta mitä hittoa?
Lisäksi hänen käytöksestä tulee semmoiset kylmää-kuumaa pleijerivibat. Eikö muut muka näe tätä? Välillä vähän flirtataan, jos sillä lohkeaisi, sitten taas ettei ole mitään tunteita. Näitä tyyppejä on niin nähty, heidän mielestä ihan hyvin voi antaa kaverille vähän seksiä, ja sitten jälkeenpäin, että mitä, en mä koskaan sanonut, että tykkään susta, oot nyt kuvitellut koko jutun. Välillä ollaan mukavaa, sitten taas sanotaan jotain piilotetun ilkeästi, eikä edes tiskata ole viitsitty, kun toinen tulee väsyneenä töistä.
En katselisi kyllä tuollaista heppua. Hän on onnekas, että Emma haluaisi hänet. Mutta Emma onkin varmaan juuri näitä jotka ihastuu renttuihin.
Olen useita kertoja täällä kirjoittanut, ettei se Tuomas ole mikään virheetön kultapoju. Epäilin jo aiemmin että jotakin on tapahtunut, jota ei ole näytetty/kuvattu ja se heijastuu vahvasti Emman käytökseen. Nyt tiedämme paremmin. On aivan selvää, että Tuomas pelaa; en tunne yhtään miespuolista kaveria, joka tulisi fyysisesti hellittelemään samaan tyyliin kuin Tuomaksen on nähty tekemän Emman kanssa ja olevan vain kaveri, jota ei kiinnosta muu. Omat hälytyskelloni soivat jo kauan sitten ja toivoin olevan väärässä, mutta ehei, selkeästi olen oikeassa. Ja kyllä, on aivan mahdollista olla kaverillisesti olematta ilkeä. On aivan eri asia töksäyttää jotakin väsyneenä kuin olla tahallaan ilkeä. Tuomaksen pitäisi jo ammattinsa puolesta tietää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jep, sama tuli mieleen jo ekassa jaksossa. Niljakas nilkka. En vaan ymmärrä tätä palstan Tuomaksen ihannointia.
Niljakas nilkka 😂
Emmalla on kauhean näköiset tatuloinnit. Ei tuollaisia töherryksiä kantavaan naiseen voi ihastua. Hääpuku näytti kauhealta töherrysten kanssa. Kertoo aika paljon ihmisen estetiikan tajusta ja itsetunnosta jos pitää iho pilata tatuloinneilla.
Samaa mieltä, että Mira olisi varmasti kiva, mutta hänelle on tarttunut varmaan kotoa semmoinen piikittelevä, hiukan ivallinen kommunikointitapa läheiselle. Semmoinen etäännyttävä, omia asemia varmisteleva. Hän on varmaan huomaamattaan omaksunut sen kotoa.
Samaa mieltä edellisen kanssa, että ihan kaikkeen ei ole tarvis vastata "nokkelasti" se on tosiaan vähän sellainen oman aseman varmisteluun ja kilpailutilanteeseen, jätkien kesken. Parisuhteessa tärkeämpää olisi antaa toisilleen myönteinen ja turvallinen paikka olla välillä hassu ja kornikin, vuorotellen. Nauretaan yhdessä, ei toiselle.
En minäkään ymmärrä Tuomaksen ihannointia. Tavallinen mies, ei mikään komistus.
En ymmärrä, miksi Emmaa taas haukutaan? Hänkin on tavallinen nainen, emmoja näkee joka päivä liikkeellä puolison ja lasten kanssa. Voin siis hyvin kuvitella, että tämäkin Emma löytää vielä puolison.
Miettikääpäs tämä tilanne: olet epävarma ja astumassa avioon EA-ohjelmassa. Huomaat, että vierelläsi on mies, josta näet heti hänen eleistään, ettet kiinnosta häntä. Ehkä epäilet, oletko havainnut asian ja kysyt kelpaatko. Jos puolisosi itse asiassa tykkää, hän voisi heittää leikkisästi jotakin kivaa tyyliin "toki kelpaa/lupavalta näyttää "jne. Huomaat selvästi, että puolisosi antaa ristiriitaisia merkkejä, häämatkalla saat suoraan huomata, että toivomasi liitto ei toimi, ette ymmärrä toisianne, työ tulee tekemään tutustumisesta vaikeaa ja huomaat, ettei hän haluakaan edes tutustua sinuun. Arki alkaa, olet yhä epävarmempi, olet väsynyt, olet kärttyinen, sinua kuvataan, puolisosi antaa lisää ristiriitaisia merkkejä ja on eri tyyppi, kun kamerat eivät kuvaa.
Mitä vaikuttaa? Miten itse pärjäisitte tuossa tilanteessa Emmana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme juttu kun täällä inhotaan niin paljon naurua. Kaikkien naurua. Onneksi en ole näiden naurukammoisten kanssa yhdessä!
Kyllähän nauru ja iloinen ihminen on mukava, mutta räkätys ja käkätys ja turhan nauraminen ovat turn off.
Turhan nauraminen :-D En tiennyt että tällaista enää on. Luulin tämän olevan menneiden sukupolvien asenne. Leikkiä ja naurua lisää!
Vierailija kirjoitti:
Emma näyttää Shrekiltä, eikä sitä voi kukaan kieltää. En ymmärrä miksi täällä osa niin kiihkeästi jankuttaa kuinka "Emma ei ole ruma, ei oikeesti oo!".
Voitko kuvitella että yksikään mies kiinnostuisi Emmasta ulkonäön perusteella? Niinpä.
Tuomasko se siellä?
Sori mutta esim Emmalla on kaunis, sopusuhtainen ja naisellinen vartalo, tuli hyvin esille uintikohdassa. Ja kasvot vaan piiloutuu otsatukan ja isojen lasien taakse, ihan söpöt on, vaikkei missityyppiset olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kaudella on kuultu
paljon vertahyytäviä nauruja: Katin käkätys ja Emman hirnunta...Nauraakohan Kati kotioloissa tuolla tavalla kokoajan? Aika sietämätöntä ja lisäksi puheääni narisee.....
Mietin samaa, että johtuuko jatkuva käkätys jännityksestä ja kameroista. Puheääni on kyllä naiseksi kamala, ääni muodostuu täysin nenäontelossa. Osaakohan hän tuottaa ääntä normaalisti ollenkaan?
(Ja tietysti hän jää Jannen kanssa yhteen, ikää on niin paljon, että on kiire perustaa perhe. Pääkaupunkiseudulla järkevän perheenperustamishaluisen miehen löytäminen ei ole kovin yksinkertaista.)
Niin siis Kati on 29 ei 39, eli ikää ei ole tosiaan paljon eikä sen puolesta kiirettä.
Nuori ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Emmalla on kauhean näköiset tatuloinnit. Ei tuollaisia töherryksiä kantavaan naiseen voi ihastua. Hääpuku näytti kauhealta töherrysten kanssa. Kertoo aika paljon ihmisen estetiikan tajusta ja itsetunnosta jos pitää iho pilata tatuloinneilla.
Oletko koulukiusaaja.
Jossain aiemmassa kommentissa joku taas yhdisti Juuditin feminismin ja ulkonäön. Tosi surkeaa lokerointia. Itse olen mielestäni sekä feministi että normaalisti pukeutuva ja meikkaava nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi sanottuna, tarkoitatko että pitäisi antaa, vaikka ei halua toista? No tuolla reseptillä on saatu monta onnetonta avioliittoa, jossa mies toteaa, että seksi loppui lasten saamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää käytöstä Tuomakselta. Emma selkeästi herkkänä hääkuvan ääressä, mutta saa osakseen vain tylytystä. Onko tämä pari edes yrittänyt?
Ja vaikka sinällään ulkonäkö ei tärkeä juttu olekaan, ei Tuomas kyllä ole mitenkään Emmaa "tasokkaampi". Ainakin täällä pk-seudulla on komeampia miehiä kaksitoista tusinassa, joten en ymmärrä mitään komistushehkutusta.
No ei hän kyllä mikään saalis olisi meidän pikkupaikkakunnallakaan. Tuolla on amis ja lähipubi näitä täynnä, en sanoisi näin ilkeästi, mutta kun täällä jotkut hehkuttaa miten hän on liian tasokas Emmalle. Anteeksi nyt mutta mitä hittoa?
Lisäksi hänen käytöksestä tulee semmoiset kylmää-kuumaa pleijerivibat. Eikö muut muka näe tätä? Välillä vähän flirtataan, jos sillä lohkeaisi, sitten taas ettei ole mitään tunteita. Näitä tyyppejä on niin nähty, heidän mielestä ihan hyvin voi antaa kaverille vähän seksiä, ja sitten jälkeenpäin, että mitä, en mä koskaan sanonut, että tykkään susta, oot nyt kuvitellut koko jutun. Välillä ollaan mukavaa, sitten taas sanotaan jotain piilotetun ilkeästi, eikä edes tiskata ole viitsitty, kun toinen tulee väsyneenä töistä.
En katselisi kyllä tuollaista heppua. Hän on onnekas, että Emma haluaisi hänet. Mutta Emma onkin varmaan juuri näitä jotka ihastuu renttuihin.Olen useita kertoja täällä kirjoittanut, ettei se Tuomas ole mikään virheetön kultapoju. Epäilin jo aiemmin että jotakin on tapahtunut, jota ei ole näytetty/kuvattu ja se heijastuu vahvasti Emman käytökseen. Nyt tiedämme paremmin. On aivan selvää, että Tuomas pelaa; en tunne yhtään miespuolista kaveria, joka tulisi fyysisesti hellittelemään samaan tyyliin kuin Tuomaksen on nähty tekemän Emman kanssa ja olevan vain kaveri, jota ei kiinnosta muu. Omat hälytyskelloni soivat jo kauan sitten ja toivoin olevan väärässä, mutta ehei, selkeästi olen oikeassa. Ja kyllä, on aivan mahdollista olla kaverillisesti olematta ilkeä. On aivan eri asia töksäyttää jotakin väsyneenä kuin olla tahallaan ilkeä. Tuomaksen pitäisi jo ammattinsa puolesta
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katselisi kyllä tuollaista heppua. Hän on onnekas, että Emma haluaisi hänet. Mutta Emma onkin varmaan juuri näitä jotka ihastuu renttuihin.Olen useita kertoja täällä kirjoittanut, ettei se Tuomas ole mikään virheetön kultapoju. Epäilin jo aiemmin että jotakin on tapahtunut, jota ei ole näytetty/kuvattu ja se heijastuu vahvasti Emman käytökseen. Nyt tiedämme paremmin. On aivan selvää, että Tuomas pelaa; en tunne yhtään miespuolista kaveria, joka tulisi fyysisesti hellittelemään samaan tyyliin kuin Tuomaksen on nähty tekemän Emman kanssa ja olevan vain kaveri, jota ei kiinnosta muu. Omat hälytyskelloni soivat jo kauan sitten ja toivoin olevan väärässä, mutta ehei, selkeästi olen oikeassa. Ja kyllä, on aivan mahdollista olla kaverillisesti olematta ilkeä. On aivan eri asia töksäyttää jotakin väsyneenä kuin olla tahallaan ilkeä. Tuomaksen pitäisi jo ammattinsa puolesta
Juuri näin.
Kukapa tietää, että pelaako Tuomas tietoisesti vai ei. Mutta selvää on, että hän antaa koko ajan Emmalle ristiriitaisia viestejä juuri tuolla, että välillä tölväisee, että ei ole kiinnostunut ja välillä halailee melkoisen intiimiin tyyliin (jolla ei pelkkää ystävää halata).
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, että Mira olisi varmasti kiva, mutta hänelle on tarttunut varmaan kotoa semmoinen piikittelevä, hiukan ivallinen kommunikointitapa läheiselle. Semmoinen etäännyttävä, omia asemia varmisteleva. Hän on varmaan huomaamattaan omaksunut sen kotoa.
Samaa mieltä edellisen kanssa, että ihan kaikkeen ei ole tarvis vastata "nokkelasti" se on tosiaan vähän sellainen oman aseman varmisteluun ja kilpailutilanteeseen, jätkien kesken. Parisuhteessa tärkeämpää olisi antaa toisilleen myönteinen ja turvallinen paikka olla välillä hassu ja kornikin, vuorotellen. Nauretaan yhdessä, ei toiselle.
Tuossakin käytöksessä on tavallaan kyse samasta kuin siinä "turhan nauramisessa" eli puolustuskeinosta epävarmuudessa. Pidetään yllä suojamuuria, käännetään asiat vitsiksi tai verhotaan kommentit piikeiksi, joilla yritetään kaivaa toisesta jotakin haluttua reaktiota esiin sen sijaan, että näytettäisiin oma haavoittuvuus, puhuttaisiin suoraan ja avoimesti puolin ja toisin miten suhteen koen, mitä siltä ja sinulta kaipaisin, mitä itse nyt tunnen ja uskallettaisiin kertoa ja kysyä torjunnan uhallakin, että tykkään sinusta, tykkäätkö sinä minusta.