Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
6201/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler

Miten nämä urpot eivät saa sovittua lomia häiden jälkeen? Joka ikinen kausi jollain on töitä hela tiden. Kyllä nyt pari viikkoa saa vuosilomaa käytettyä jos yhtään jaksaa järjestää. 😩 😩

No ihan justiinsa samaa oon tässä ihmetellyt. Miksei ne siellä tuotannossa voi sanoa osallistujille, että kannattais ottaa vähän lomapäiviä siihen häämatkan jälkeen, jos eivät kerran ite sellaista tajua. Vai eikö sitten vaan yksinkertaisesti kiinnosta? Oma napa on vaan se ykkösprioriteetti. 

Esimerkiksi meillä lyödään lukkoon kesälomat tammikuussa ja vielä sillä periaatteella, että turha on kuvitella lomailevansa tänä kesänä päivääkään samaan aikaan kuin viime kesänä. Tämä ei ole käsittääkseni ainakaan hoitoalalla mitenkään epätavallista.

Vierailija
6202/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan (59v) naimisissa (30v)  olevan naisen (kolme lasta 26-29v) ajatuksia pareista:

Janne on ihan loistotyyppi, avarakatseinen  ja älykäs- eli todella jotain muutakin kuin perinteiset macho-äijät. Mun suosikki. JA on myös osannut reagoida Katin toimintamalleihin ja ehdottanut parannuksia, jotka toimineet.

Kati haluaa, että asiat hoituvat tehokkaasti (kuten esim. kaupassakäynti) eikä liian imelästi (siksi on varuillaan kameran edessä). On myös aktiivinen ja urheilullinen. En ymmärrä hänen mollaustaan esim. nasaaliäänen takia.

Matti on yllättänyt minut mm. avarakatseisuudellaan, ml kasvisruokailu, eli ei ole perinteistä macho-kamaa vaikka penkkiurheilua seuraakin. On myös tosi paljon tilaa-antava Miralle. Mun kakkossuosikki.

Mira on perinteinen nainen, mutta mielestäni oikein mukava ja toisen huomioiva. 

Tommista en tiedä, onko lintu vai kala. Mutta älykäs hän ainakin on. Mutta jäänyt ehkä jollekin teini-asteelle kimppa-asumisineen tuon ikäisenä. Ehkä turhankin itse-keskeinen.

Juudit on symppis mutta ehkä liiankin positiivinen ja rakentava. Voisi laittaa välillä Tommille kunnon vasta-argumentteja.

Tuomas ja etenkin Emma ovat aivan liian nuoria tähän ohjelmaan. VAikea sanoa onko Tuomaksen käyttäytyminen kypsää vai laskelmoitua. Puhumattakaan Emmasta, jonka toimintalogiikka tai ylenpalttinen avoimuus (>minä saan oksentaa toisen niskaan mitä tahansa) on minulle mysteeri.

Veit jalat suustani siskoseni,

tuntuu  näiden "anaalysoivien" kirjoituksia lukiessa, että mulle taidetaan näyttää ihan eri ohjelmaa kuin noille.........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6203/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matin seurustelemattomuus on tulkintakysymys. Ja siitä on saatu hyvät lööpit. Vuosia sitten Matti tapaili tiiviisti erästä M-kirjaimella alkavaa ikäistään naista. Esitteli perheelleen jne. Päälle vuoden tiivis tapailu olisi monelle seurustelua, mutta Matti odotti koko ajan jotain "enemmän klikkaavaa". Lopulta Matti vihelsi pelin pois, koska ei enää kokenut naista viehättävänä, oli itse silloin vielä hoikahko. Vanhemmat ja lähipiiri olisi kovasti halunnut, että olisivat jatkaneet. Mutta Matti halusi muuta. Sen jälkeen oli muutaman kuukauden tiiviissä tapailussa nainen, mutta tämä halusi lapsia. Kaatui siihen. Sitten tapailtiin naista, jolla oli lapsia. Matti ei halunnut nähdä lapsiviikoilla. Kaatui siihen. Siviilissä (baarissa) Matti lähestyi aina itseään pidempiä ja kauniita naisia. Marttyyri jos nainen ei lämmennyt. Matti ei itse kauheasti käytä alkoholia, koska kauheat krapulat. Painoa alkoi kertyä erään aineenvaihduntahäiriön myötä.

Pointti: Matti on ollut hyvinkin paljon naisten kanssa tekemisissä, mutta ei tulkinnut seurusteluksi mitään. Mutta nämä naiset ovat.

- se Matin tuttava

Aivan sairasta vainoamista! Mulla nämä sinun "paljastukset" ei ainakaan mitenkään vaikuta kuvaan Matista itsestään, vaan lähinnä sinä säälität, kun olet selkeästi pakkomielteinen. Mitä väliä, jos asuu vanhempien omistusasunnossa? Tiedän monia menestyneitä henkilöitä, jotka asuvat vanhempiensa sijoitusasunnoissa nuorella iällä. Ja mitä väliä, jos lopettanut suhteet syystä x? Ei se kerro mitään siitä, miten menee Miran kanssa. Anna jo olla!

Tämä on se kuuluisa "tuttava", joka luulee tietävänsä jotain, mutta ei tiedä mistään mitään. Hyvin pintapuolisesti saattaa etäisesti tietää koko osallistujan. Todennäköisesti katkera ex, tai kateellinen mies. Ei muuten voi olla noi paha olla kirjoittajalla, että jaksaisi näitä "totuuksia" jauhaa.  Katkeruus tai kateus ei ole kovin kaunista ...

Moi Matti!

Vierailija
6204/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan pomppas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler

.

.

.

Huomasitteko uusimmassa CMore -jaksossa lopussa, kun Mira kertoi, että on kiitollinen Matille kun Matti on tässä täysillä mukana, miten Matin rento ilme muuttui. Silmät laajenivat ja tuli ahdistunut ilme. Tuli mielikuva katsojana, että Matti tietää itsekin ettei ole enää täysillä mukana ja ahdistuu, kun Mira ihan eri linjoilla. Selkeästi huomasi tällaiset "mikroilmeet" ja ilmeen täydellisen muutoksen, kun osasi katsoa. Vaikea peitellä täysin.

Tuli mieleen vielä se kirjoittaja, joka puhui niistä Juuditin kaulan liikkeistä yhtäkkiä edes ja taakse, itsekin kiinnitin niihin huomiota. Kehonkieli kertoo usein paljon enemmän kuin sanat. Mutta usein tällaiset pienet ilmeen muutokset ja liikkeet ovat niin nopeita ja huomaamattomia kun henkilö yrittää peitellä niitä, että niitä ei havaitse ellei katso tarkasti.

Entäs sit kun Miran vasen alaluomi nytkähti, kun katsoi Mattia laiturilla.

Ja Jannen viiksikarva värähti Katin nauraessa, yritti kylläkin peitellä, mutta ehdin silti huomata.

Tuomaksella usein katse kääntyy vasemmalle, ja sit taas katsoo suoraan ja het seuraavaks oikeelle.

Uskomattoman ahdistuneita ihmisiä, puoli.sonsa seurassa pitäis rentoutuu.

Keho ja  kieli kertoo eri tarinaa kuin kehonkieli, näin se vaan menee. 

Esim. Matti kipristää pottuvarvastaan joka kerta kun katsoo Miraa. Selväsi pottuvarvas estelee miestä astumasta lähemmäksi, toimii ikään kuin vaisto kieltää astumasta elämässä eteenpäin, ei ole valmis muutokseen.

Kati taas nostaa vasenta kyynärpäätään jos Jannekin tekee niin, eli haluaa symbioosia tämän miehen kanssa.

Vierailija
6205/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler

.

.

Matti sanoi, että puolisossa ei riitä, että tulee juttuun perheen kanssa, että itselle sitä ollaan hakemassa.

Mua ahdistaa tuo Miran kehittämä valmis paketti pikkunätissä pikkukodissa. Juurikin, että mies grillaa, chillataan omalla pihalla ja tehdään lapsia. Entisöidään pari huonekalua ja tehdään ruokaa yhdessä. Ei kai kukaan halua tuollaista 2020? Missä intohimo, tutustuminen, keskustelut, yhteiset kokemukset, henkisten kivien kääntely?

En ihmettele, että Mattia ahdistaa. Miksi tekevälle on naitettu kotikissa?

No varmaan aika moni haluaa, tuo on ihan perusmeininkiä. Vai onko nykyajan meininki koko ajan intohimoista extremekokemusten hakua ja päivittäistä tuntikausien tantraamista ja henkisen kasvun pyrkimystä joogaretriittien välissä? 

Jokainen suhde on omanlaisensa mistä tahansa ääripäästä tai siltä väliltä. Liian tiukkoja ennakkoraameja ei tietenkään kannattaisi olla Mirallakaan.

Joillekin se on sitä. Tämä kuuluu siihen parikymppisen jännittävään aikaan, jossa kerätään kokemuksia. Unohtuu sitten kolmenkympin tietämillä, kun sitä perhe-elämää ihan oikeasti aletaan rakentamaan mahdolliseksi.

Ehkä se olennaisin juttu Matilla tuntuu olevan, miksei niitä suhteita ole aiemmin ollut? Eihän ihminen voi tietää mitä haluaa, jos ei koskaan ole hankkinut kokemuksia asiasta?

Ei koko ajan, mutta kyllä yhä useampi kolmenkympin paremmalle puolelle ehtinyt arvostaa enemmän aktiivisuutta kuin kotona neljän seinän sisällä homehtumista 24/7 ihan lapsista riippumatta. Miran elämänrytmi olisi ominaisempi eläkeikäiselle.

Juuri näin. Ahdistava ajatus puunata kirstua lapset ympärillä hyörien, sitten kuskata heitä Volvolla ja palata kirstua maalaamaan omaan kuutioon.

Tuntuu, että 70-80 luvun puolivälin äidit ovat noita harrastuksista stressaajia ja koti-ihmisiä. Täällä oli keskustelu, jossa äidit kertoi että arki koostuu aina koulu-päiväkoti-työ-ruoka-kuskaus-koti välille. Huh.

Vierailija
6206/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matin seurustelemattomuus on tulkintakysymys. Ja siitä on saatu hyvät lööpit. Vuosia sitten Matti tapaili tiiviisti erästä M-kirjaimella alkavaa ikäistään naista. Esitteli perheelleen jne. Päälle vuoden tiivis tapailu olisi monelle seurustelua, mutta Matti odotti koko ajan jotain "enemmän klikkaavaa". Lopulta Matti vihelsi pelin pois, koska ei enää kokenut naista viehättävänä, oli itse silloin vielä hoikahko. Vanhemmat ja lähipiiri olisi kovasti halunnut, että olisivat jatkaneet. Mutta Matti halusi muuta. Sen jälkeen oli muutaman kuukauden tiiviissä tapailussa nainen, mutta tämä halusi lapsia. Kaatui siihen. Sitten tapailtiin naista, jolla oli lapsia. Matti ei halunnut nähdä lapsiviikoilla. Kaatui siihen. Siviilissä (baarissa) Matti lähestyi aina itseään pidempiä ja kauniita naisia. Marttyyri jos nainen ei lämmennyt. Matti ei itse kauheasti käytä alkoholia, koska kauheat krapulat. Painoa alkoi kertyä erään aineenvaihduntahäiriön myötä.

Pointti: Matti on ollut hyvinkin paljon naisten kanssa tekemisissä, mutta ei tulkinnut seurusteluksi mitään. Mutta nämä naiset ovat.

- se Matin tuttava

Aivan sairasta vainoamista! Mulla nämä sinun "paljastukset" ei ainakaan mitenkään vaikuta kuvaan Matista itsestään, vaan lähinnä sinä säälität, kun olet selkeästi pakkomielteinen. Mitä väliä, jos asuu vanhempien omistusasunnossa? Tiedän monia menestyneitä henkilöitä, jotka asuvat vanhempiensa sijoitusasunnoissa nuorella iällä. Ja mitä väliä, jos lopettanut suhteet syystä x? Ei se kerro mitään siitä, miten menee Miran kanssa. Anna jo olla!

Tämä on se kuuluisa "tuttava", joka luulee tietävänsä jotain, mutta ei tiedä mistään mitään. Hyvin pintapuolisesti saattaa etäisesti tietää koko osallistujan. Todennäköisesti katkera ex, tai kateellinen mies. Ei muuten voi olla noi paha olla kirjoittajalla, että jaksaisi näitä "totuuksia" jauhaa.  Katkeruus tai kateus ei ole kovin kaunista ...

Moi Matti!

Tästä samasta klassisesta kommentista taisi olla täällä aikaisemminkin puhetta. Aina kun kalikka kalahtaa, niin vastareaktio on aina "Moi Janne", "Moi Kati", "Moi Matti", jne. Jatka nauttimista katkeran ja kateuden täyttämästä elämästäsi. Varmasti on hyvä olla.

Vierailija
6207/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler

Miten nämä urpot eivät saa sovittua lomia häiden jälkeen? Joka ikinen kausi jollain on töitä hela tiden. Kyllä nyt pari viikkoa saa vuosilomaa käytettyä jos yhtään jaksaa järjestää. 😩 😩

No ihan justiinsa samaa oon tässä ihmetellyt. Miksei ne siellä tuotannossa voi sanoa osallistujille, että kannattais ottaa vähän lomapäiviä siihen häämatkan jälkeen, jos eivät kerran ite sellaista tajua. Vai eikö sitten vaan yksinkertaisesti kiinnosta? Oma napa on vaan se ykkösprioriteetti. 

Tervetuloa hoitoalalle!! Täällä ei niin vaan "sovita" tai "pidetä" vuosilomia silloin kun itse haluaa, vaan ne suunnitellaan noin puoli vuotta etukäteen pidettäväksi työnantajan määräämän aikajakson sisällä. Ainoa vaihtoehto pitää lomansa johonkin muuhun aikaan on vaihtaa päikseen viikkoja jonkun toisen työntekijän kanssa.

Vierailija
6208/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler

Tervetuloa hoitoalalle!! Täällä ei niin vaan "sovita" tai "pidetä" vuosilomia silloin kun itse haluaa, vaan ne suunnitellaan noin puoli vuotta etukäteen pidettäväksi työnantajan määräämän aikajakson sisällä. Ainoa vaihtoehto pitää lomansa johonkin muuhun aikaan on vaihtaa päikseen viikkoja jonkun toisen työntekijän kanssa.

Meillä ainakin on vaihdot työkaverien kanssa sopineet tosi hyvin.

+Onhan tuossa ohjelmassa muillakin kuin hoitajilla ollut töitä koko kausi..

Vierailija
6209/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler

Mikä saa sinut noin tolaltaan?

Vierailija
6210/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan varmempi, että Matti täällä trollaa ja tekee itsestään puheenaihetta.

Vierailija
6211/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä puhuttaisiin paskaa niin miksi Matti viitsisi reagoida mitenkään? Ei savua ilman tulta.

No kyllä se on ihan inhimillistä, että tekee mieli korjata juttuja, jotka ovat ihan sekavia ja joihin kaiken lisäksi sekoitetaan vielä omia omaisiakin.

Vierailija
6212/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ajan varmempi, että Matti täällä trollaa ja tekee itsestään puheenaihetta.

Luulisi, että jos haluaisi kauheasti puhetta, niin avaisi Instansa yleisölle, kuten esim. Janne. Mutta mene ja tiedä ...kai kaikki on mahdollista.

Vierailija
6213/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä  oon taas ihan varma jotta Tommi trollaa juttuja Matista

ja Matti Juuditista

ja Juudit Tuomaasta

ja Kati Tommista

ja Janne Emmasta

ja Tuomas Mirasta

ja Mira Jannesta

pä'kk''le

Vierailija
6214/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä puhuttaisiin paskaa niin miksi Matti viitsisi reagoida mitenkään? Ei savua ilman tulta.

No kyllä se on ihan inhimillistä, että tekee mieli korjata juttuja, jotka ovat ihan sekavia ja joihin kaiken lisäksi sekoitetaan vielä omia omaisiakin.

Tai sitten halusi tuoda tämän keskustelun itsestään Instagramiin ja saada lisää nimeä ja sitä myöten lisätä sukseetaan?

Vierailija
6215/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten halusi tuoda tämän keskustelun itsestään Instagramiin ja saada lisää nimeä ja sitä myöten lisätä sukseetaan?

Nyt täytyy alkaa jo asetella foliohattua päähän ....

Vierailija
6216/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä  oon taas ihan varma jotta Tommi trollaa juttuja Matista

ja Matti Juuditista

ja Juudit Tuomaasta

ja Kati Tommista

ja Janne Emmasta

ja Tuomas Mirasta

ja Mira Jannesta

pä'kk''le

Tämä! Näin sen täytyy mennä! Ne kaikki haluaa olla vaan puheenaiheita!!! Sopineet keskenään mokomat....

Vierailija
6217/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko muuten, miten siisti asunto Matilla on? Wau!

Vierailija
6218/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas

kun Matti kävi komppaamassa Jannen tukea Katille IG:ssa,

niin jopa alkoi Matin roustaaminen palstalla ;)

.

Ae että, ihan kutkuttaa miten Katin "ihailijatarta" kiukuttaa;D

.

vai mitä?

Vierailija
6219/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommilla oli selkä kipeä ko. jaksossa. Luultavasti kipeämpi kuin ohjelmassa annettiin ymmärtää. Tommi on ollut ystävällinen kaikissa muissa jaksoissa kuin tässä. En yhdestä epäkohteliaasta vastauksesta tekisi pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Vierailija
6220/18026 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin, että Tommin kämppis hänet ilmoitti ohjelmaan alun alkaenkin? Olen muistelevinani että ne puhui jotain tollaista ekassa (?) jaksossa..

Tämä ainakin selittäisi, miten noinkin jäykkä ja estynytkin tyyppi päätyy tällaiseen sarjaan. Jos hän todella olisi vakamuksellisesti mukana, olisivat he keskusteluissaan Juuditin kanssa varmasti käyneet pintaa syvemmällä, eikä yhdessäoleminen olisi niin kankeaa ja toverillista. Tuolla tavalla itse käyttäytyisin vaikkapa uuden työkaverin tms. seurassa, johon olen vasta tutustumassa. Voi toki olla, että tilanteita on rankastikin leikattu tietty draama mielessä (ihmisten viihteelle edullisia karikatyyrisiä piirteitä on korostettu jne.), mutta silti silmiinpistävää on Tommin tietynlainen emotionaalinen antamattomuus, jos vaikkapa vertaa Juuditin (tietysti ammatistaankin saamaan) kannustavaan ja toista tukevaan asenteeseen.

Ketju on lukittu.