Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käännetään tämä hoitaminen toisinpäin, mies hoitaa kaikki raha-asiat ja suuremmat päätökset. Vaimo hyväksyy sen ja tottuu siihen, että laskut ulee maksetuksi, auto huolletuksi, talo pysyy kunnossa jollain mystisella tavalla. Ilman, että vaimon tulee miettiä miten ne asiat tapahtuu.
Kun sitten mies kuolee tai tulee ero niin vaimo on ihan ulkona, onhan ollut joskus juttuja ettei ole edes pankkitunnuksia tai osaa maksaa laskuja.
Onko tämä sitten hyvä juttu vai ei, sen saa jokainen itse päättää. Miksi ja miten on mahdollista, että joidenkin naisten mielestä miehet saavat oikein luvan kanssa ja innokkaasti puolustaen olla huolettomasti näitä, joille se vesipullo, retkieväät, ruoka-annos, villasukat ja riittävät ja puhtaat vaatteet, ehkä taskurahakin, vain mystisesti jostain ilmestyvät kun mies niitä tarvitsee.Vielä sanoisin, että ei pidä sekoittaa normaalia molempiin suuntiin tapahtuvaa huolehtimista (johon nyt varmaan provosoiden ja tahallaan vedotaan) vinoutuneeseen ja vain toiseen suuntaan tapahtuvaan huolehtimiseen.
Kumpaakin ilmenee parisuhteissa ja ne ovat kaksi eri asiaa.Tuo raha-asia ja päätöksen teko isoissa asioissa lienee nykyään normaalisti kummankin hallussa. Ennen mies ehkä hoiteli raha-asiat ja päätökset, ei enää, joten ne eivät koske nykyliittoja.
Autoja varmaa vieläkin harvempi nainen huoltaa, mutta ne voi miehen poistuttua hoitaa rahalla, mutta totuus on se, että kyllä ne enimmäkseen on niitä miesten hoitamia asioita. Mies hoitaa vaimon auton, että vaimolla on turvallista ajaa.
Vaimo voi huolehtia miehen vesipullon ja mies vaimon auton. Se ei poista sitä tosiasiaa, että kumpikaan ei taannu lapsen tasolle, vaan kummikin osaa tehdä siinä autorempan ja vesipullosta huomauttelun välissä ruokaa, siivota, hoitaa lapset ja harrastukset.
Ei se, että toinen hoitaa liitossa jonkun pienen asia tarvitse merkitä sitä, että toinen taantuu lapseksi. Kaikkea kun ei vaan aina ehdi/muista tehdä itse.
Alapeukkuja odottaessa.
En tiedä minkä ikäisiä nämä vastailevat ihmiset ovat, mutta ihmeteltävään moni puolustaa ns. vanhanaikaista parisuhdemallia.
Itse olen parisuhteessa ja olen melko vanha verraten tänne kirjoittaviin, luulen.
Meillä on molemmilla autot. Kyllä minä vien oman autoni huoltoon, katsastin, tankkasin, jopa ostin auton ihan itsekseni.
Ei mies siihen puutu, hoitaisi varmaan, mutta helpointa on tehdä asiat oman aikataulun mukaa eikä pyytää miestä.
Meillä on kyllä paljonkin hemmottelua, toisen huomioimista, passaustakin, mutta se kaikki liittyy siihen, että nimenomaan on vapaaehtoista ja kivaa, ei mikään työsarka tai velvollisuus.
Kyllä voin joskus kysyä otitko evästä riittävästi tms. Mutta luotan siihen ja tiesin, että mies kyllä osaa itsekin hoitaa reppunsa sisällön.
Minulle on tärkeä parisuhteessa, että kummallakin on luottamus toiseen, että pärjää ilman passaustakin. Sitten kyllä voimme passatakin, mutta se on ikäänkuin lisäarvo tai rakkauden osoitus sillointällöin.
Ja sellaiseksi sen kumpikin tajuaa, ei niin, että se olisi jommankumman varsinainen tehtävä tai rooli parisuhteessa.
Näin pitäisi olla ohjelmassakin mielestäni.
Ensin pitäisi luoda kummankin luottamus omaan pärjäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme mieheni kanssa tehneet pitkiä ulkoiluja yhdessä yli vuosikymmenen ajan. Muistaako mieheni pakata vesipullon, jota tarvitsee? Ei. Tuleeko hänelle koskaan mieleen eväät? Ei. Ei vielä kertaakaan, sillä hän ei koskaan usko, että me ulkoilemme niin pitkään, että niille olisi tarve, vaikka puhutaan välillä pitkistä reiteistä. Ihmiset ovat erilaisia, eivätkä kaikki ajattele asioita eteenpäin muutaman tunnin päähän. Ei se tee heistä pätkääkään huonompia tai hankalampia ihmisiä, vain erilaisia. Siksi rinnalla voi kulkea puoliso, jolla on vuosien kokemus, että eväät, vesipullot ja ties mitä mukaan, oli niille puolison mukaan tarvetta tai ei, kun lähdön aika on.
Ei kai hän nyt niitä mieti, kun tietää sun hoitavan.
Kysymys: eikö saisi hoitaa, ja jos, niin miksi ei?
Minua puistattaa nykyajan tiukat raamit: sinä teet sinun leipäsi, minä teen minun, ja jos teet puolisollesikin, niin olet mennyt liian epäkypsän kanssa yhteen, jssap!
Tämä on ihan hirvittävän kapea ja ymmärtämätön näkemys minusta.
Hoitamisesta tulee ongelma siinä kohtaa, kun hoidettava alkaa välttää vastuuta itsestään ja olettaa, että puoliso hoitaa. Ongelma paitsi puolisolle, myös sille hoidettavalle.
Omassa lähipiirissä oli tällainen pariskunta, jossa toinen osapuoli monta vuosikymmentä kestäneen suhteen aikana taantui monissa asioissa lähes lapsen tasolle, koska oli tottunut siihen, että kumppani hoitaa ja järjestää. Sattui käymään niin, että kumppani menehtyi. Lopputulos tämän jäljelle jääneen osalta oli katastrofi. Tätä vierestä seuranneena on itseäni alkanut kammottaa ajatus, että puoliso olisi niin riippuvainen minusta, ettei ymmärtäisi vaikka sitten ottaa sitä vesipulloa mukaan pitkälle metsäretkelle, ellen minä olisi muistuttamassa. Joskushan sellainenkin päivä saattaa syystä tai toisesta koittaa.
Niin tämä. Miehen isä on tästä hyvä esimerkki. Ero tuli, kun lapset olivat jo lentäneet pesästä. Appiukko ei sitten osannut itse edes perunoita keittää.
Minusta tuntuisi todella hölmöltä muistutella omaa puolisoani kuin lasta, että muistaahan nyt ottaa vesipullon mukaan.
Ei sen hölmömpää, kun muistuttaminen mistä muusta asiasta tahansa. Kun alat miettimään, voi olla, että joudut muistuttamaan miestäsi monestakin asiasta, jotka ovat oikeastaan paljon hölmömpia kuin tuo harmiton juomapullosta muistuttaminen.
Sitä on vaan niin helppo sanoa, että en minä aikaan tuollaista alkaisi tekemään, mutta oikeassa elämässä voi olla, että joutuu muistuttamaan sitä puolisa vaikka mistä. Ja vielä oikeasti tärkeämmistä ja elämään oikeasti hankaloittavista asioista, kuin vesipullosta. (Joka nyt ei kenenkään maailmaa/avioliittoa kaada.)
Ei kyllä tule mieleen, koska oikeasti mies on aikuinen joka osaa ja muistaa huolehtia itsestään.
Turha vetää toisellakaan puolella överiksi, että tällä mallilla ei tehtäisi perheelle yhteistä ruokaa tms. Tottakai tehdään, mutta itselleni se kävisi raskaaksi jos täysin tervettä aikuista ihmistä pitäisi muistutella päivänselvistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää tätä hoitamis asiaa vaikka siltäkin kantilta, että jos vaikka oma isänne/veljenne /äitinne /siskonne saisi jonkun sairauden, johon kuuluisi lääkkeen ottaminen säännöllisesti. Olisiko teistä ihan ok, että heidän puolisonsa sanoisi, että en en kyllä ala huolehtimaan /tekemään niin raskasta työtä/ että huomauttaisin hänelle, jos hän ei ole muistanut ottaa lääkettään.
Luulen, että suurin osa olisi sitä mieltä, että kyllä äidin/isän pitäisi pitäisi puolisoaan muistuttaa.
Läheisitä ihmisistä kun on puhe, tuntuu luontevalta, että toisesta huolehditaan.
Kun puhe on EA pareista, on helppo sanoa, että toinen rasittuu liitaa, kun huolehtii puolisostaan. Näin ei kuitenkaan sanottaisi, jos puhe olisi omista vanhemmista. Moni paheksuisi, että "aattele, meidän iskä/äiti ei voi sanoa iskälle/äidille, että muista lääke. Väittää että se rasittaa häntä liikaa"
Vai olisiko teistä oikein, että äitinne sanoisi, että huolehtikoon isänne itse lääkkeensä oton, en puutu, kuolkoot, jos ei muista ottaa. Tämäkö on ihanne nykyään?
Tässä ei varmaan ole kyse mistään sairaudesta, vaan ihan terveestä, normaalista aikuisesta?
Vierailija kirjoitti:
Miettikää tätä hoitamis asiaa vaikka siltäkin kantilta, että jos vaikka oma isänne/veljenne /äitinne /siskonne saisi jonkun sairauden, johon kuuluisi lääkkeen ottaminen säännöllisesti. Olisiko teistä ihan ok, että heidän puolisonsa sanoisi, että en en kyllä ala huolehtimaan /tekemään niin raskasta työtä/ että huomauttaisin hänelle, jos hän ei ole muistanut ottaa lääkettään.
Luulen, että suurin osa olisi sitä mieltä, että kyllä äidin/isän pitäisi pitäisi puolisoaan muistuttaa.
Läheisitä ihmisistä kun on puhe, tuntuu luontevalta, että toisesta huolehditaan.
Kun puhe on EA pareista, on helppo sanoa, että toinen rasittuu liitaa, kun huolehtii puolisostaan. Näin ei kuitenkaan sanottaisi, jos puhe olisi omista vanhemmista. Moni paheksuisi, että "aattele, meidän iskä/äiti ei voi sanoa iskälle/äidille, että muista lääke. Väittää että se rasittaa häntä liikaa"
Vai olisiko teistä oikein, että äitinne sanoisi, että huolehtikoon isänne itse lääkkeensä oton, en puutu, kuolkoot, jos ei muista ottaa. Tämäkö on ihanne nykyään?
Tätä ei ole kukaan täällä näin sanonut tai ehdottanutkaan, että näin pitäisi toimia.
Mutta nyt ei tässä ohjelmassa ole kukaan varsinaisesti minkään hoivan tarpeessa. Ei ainakaan kuvaamasi kaltaisen.
Iäkkäät vanhemmat ovat eri kuin vasta tutustuneet suhteellisen nuoret ihmiset. Miksi heidän edes pitäisi jo nyt hoivata toisiaan.
Ja myös on niin, että kaikista heistä tuskin tulee pariskuntia jatkossa. Toistensa hoivaaminen ei edes tule ikinä heille ajankohtaiseksi asiaksi.
Siksi pariskuntien kannattaisi tutustua toisiinsa ihan eri näkökulman kautta kuin toisen hoivaaminen tai toiseen liika tukeutuminen.
SPOILER
Häämatka 2/2
Tuomas on ollut valmis heittämään jo leikin kesken. Eihän tuosta heidän hommasta tosiaan tule mitään. Miralla ja Matilla oli mukava seesteinen meno. Katilla ja Jannella myös nähtävissä vähän ongelmantynkää. Ei vielä mitään isoja riitoja, mutta aineksia alkaa olla myöhempiin konflikteihin. Tommi ja Juudit jotenkin hyvin tasapainoinen pari. Onko jopa liian harmonista.
Mielestäni Emma puhelee aluksi nähtyyn verrattuna yllättävän fiksusti itsestään ja tilanteestaan Tuomaksen kanssa. Se mainittu, "harmi että toinen näki ne huonoimmat puoleni" oli todella tiedostavasti sanottu ja ihan oikeasti mahdollisuus kehittyä ihmisenä niin itse kuin parisuhteen toisena osapuolena.
Ei se tuomaskaan mikään ihan helppo tyyppi ole jos vetelee jotain kahvinkeittimen johtoja pois seinästä kun toinen on menossa vielä myöhemmin hakemaan lisää kahvia. Toki siinä on heikosta kommunikoinnista kyse ja esim riitoja ja hanskojen tiskiin laittamista miettineenä ei ole parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Olen se Matin tunteva ja jo ekoilla sivuilla sanoin, että Matti ei ole lapsi-ihminen ja on usein sanonut ettei niitä halua itse. Sanoin myös, että tämä tulee olemaan Miralle ja Matille se kompastuskivi. Matti on tähän asti ollut ihan ääneensanoen vela.
Varmasti on kompastuskivi. Onko Matti sitten puhunut asiantuntijoiden haastattelussa itseään vastaan? Outoa olisi parittaa vela naiselle, joka todella toivoo jälkikasvua ja mielellään jo vuoden sisään haluaisi olla raskaana.
Näissä "kyllä meillä ainakin minä muistutan tai mies ei muista " kommenteissa unohdetaan tämä seikka: nämä täällä kommentoivat ihmiset ovat olleet yhdessä melko kauan, tutustuneet ehkä jo hyvin nuorena, ei ole ollut montaa suhdetta ennen, ovat hyväksyneet passaajan roolinsa ihan itse ja ottaneet passattavan kumppanin tieten tahtoen, eivät ole olleet sinkkuna liki koskaan jne.
Nämä ohjelman ihmiset eivät ole kovin nuoria, ovat olleet sinkkuna aina tai ainakin jonkin aikaa eläneet yksin ja hoitaneet asiansa, oletan.
Miksi näiden ko. ihmisten tai jonkun heistä nyt sitten tämän ohjelman myötä pitäisi heittäytyä huollettaviksi tai hoivattaviksi ihmisiksi?
Kun ovat, oletettavasti ja toivottavasti pärjänneet itsekseen niin mikä ihmeen taikasauvan heiluttaja ja hyvä haltija se ohjelman myötä heille annettu kumppani nyt sitten on, että pitäisi alkaa huoltaa ja hoivata aikuista ihmistä?
Tai kuinka voi edes olettaa, että niinhän se avioliitto toimii ja tietenkin kumppani on ihan sitä varten, että nyt voin olla huolettomasti ja minulle sanotaan koska pitää syödä tai juoda?
Ja saan vapaasti kiukutella jos niin ei tapahdu.
Varsin kummallisen, mielestäni, avioliittomallin jotkut täällä näille sinkkuna pitkään olleille pariskunnille tarjoilevat.
Vierailija kirjoitti:
Onko Emmaa ja Tuomasta nähty Joensuussa liikkuvan yksissä?
Eipä kerrota, ähäkutti!
Eipä ole meidänkään avio-onni niin sojuvaa, vaikka ihmisikä ollaan yhdessä oltu. Väliin ei ymmärretä toisiamme ja ehkäpä suutumme ja käyttäydymme törkeästi, mutta niinhän kaikki ihmiset tekee. Sitten tuntuu, ettei tätä paskaa jaksa enää, mutt silti en vaihtais. Fysiikka vetää puoleensa.
Sellaisena paljastuksena että vasta vähän aikaa sitten tuli nähtyä eräs jos toinenkin ohjelmaan osallistunutta pariskuntaa muistuttava hahmo ostoksilla yhdessä automarketissa. En enempää halua paljastaa mutta tämä tiedoksi seuraajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Olen se Matin tunteva ja jo ekoilla sivuilla sanoin, että Matti ei ole lapsi-ihminen ja on usein sanonut ettei niitä halua itse. Sanoin myös, että tämä tulee olemaan Miralle ja Matille se kompastuskivi. Matti on tähän asti ollut ihan ääneensanoen vela.
Varmasti on kompastuskivi. Onko Matti sitten puhunut asiantuntijoiden haastattelussa itseään vastaan? Outoa olisi parittaa vela naiselle, joka todella toivoo jälkikasvua ja mielellään jo vuoden sisään haluaisi olla raskaana.
Mielestäni on aika erikoinen ratkaisu hakeutua televisio-ohjelman kautta avioliittoon jos tarkoitus on lähinnä hankkiutua raskaaksi. Eihän lapselle isää kannata hankkia kuin sikaa säkissä.
PS enkä nyt viitannut mihinkään sellaiseen että Matti olisi sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sellaisia sinkkumiehiä, jotka ovat kavereille sanoneet, etteivät halua lapsia, mutta kuitenkin sisimmässään ovat toivoneet perhettä. Uskoisin, että niin isoa toivetta ei ole rohjettu sanoa ääneen, varsinkin jos on vaikuttanut siltä, että sen saavuttaminen on ollut niin pitkän matkan päässä. Ehkä Matin kohdalla voisi olla kyse jostakin samanlaisesta. Kyllähän Matti sanoi jo hääjaksossa kameralle, että hänelle sopisi hyvinkin perheenlisäys jopa piankin. Kunhan oikea henkilö vaan löytyy kumppaniksi.
Juuri näin. Ihan hyvin on voinut lapseton single heittää läppää toisten perhehelvetistä, vaikka sisimmässään kaipaisikin parisuhdetta ja perhettä.
Ja miksi huono väylä hakea kumppania kun haluaa pian jälkikasvua? Tässähän juuri pitäisi asiantuntijoiden avulla löytyä sopiva kumppani hyvin verrattuna siihen, että suhaisi jollain tindertreffeillä haku päällä.
Vierailija kirjoitti:
Emma on tosi ihan ja voimaannuttava nainen! Hänenlaisiaan tarvitaan enemmän tähän maailmaan. Iloinen, söpösti erilainen kuin valtavirta, älykäs. Toivottavasti hän löytää oman arvoisensa kumppanin vielä. Älä anna periksi Emma!
Taas joku Emman puolustaja. Ei hän nyt mikään uniikki helmi ole. Aika tavallinen nainen, jolla on vähän työstettävää itsensä kanssa.
Tuomas ja Emma: Ohjelmahistorian onnistunein pari. Aito ja rohkea kohtaaminen ja ilo näkyvät. Emmalla on kompleksinsa ja Tuomas on ylisosiaalinen, mutta minään aikaisempana vuonna ei ole nähty samanlaista avointa vuorovaikutusta.
Kati ja Janne: Pari hehkuttaa järjettömän paljon onneaan ja yhteensopivuuttaan, mutta silti vaikutelma on hyvin teennäinen ja etäinen. Eivät onnistu pysyvästi, vaikka ohjelman jälkeen yhteen jäisivätkin.
Tommi ja Juudit: Pari etenee täysin ystävyyspohjalla, mikä alkaa kiristää kumpaakin. Näytelty parisuhde on henkisesti raskasta. Kumpin on fiksu, asiallinen ja analysoiva, eikä homma lähde kehittymään. Sisäsiistiä mutta intohimotonta. Eivät onnistu pysyvästi, vaikka ohjelman jälkeen yhteen jäisivätkin.
Matti ja Mira: Ei minkäänlaista yhteyttä. Täysin ulkoisia toisilleen, enkä usko, että pari jatkaa edes ohjelman jälkeen. Tietenkin on mahdollista, että jonkinlainen klikkaus tulee, mutta tällä hetkellä välissä on vuori ja laakso.
T: Käppänä-äijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käännetään tämä hoitaminen toisinpäin, mies hoitaa kaikki raha-asiat ja suuremmat päätökset. Vaimo hyväksyy sen ja tottuu siihen, että laskut ulee maksetuksi, auto huolletuksi, talo pysyy kunnossa jollain mystisella tavalla. Ilman, että vaimon tulee miettiä miten ne asiat tapahtuu.
Kun sitten mies kuolee tai tulee ero niin vaimo on ihan ulkona, onhan ollut joskus juttuja ettei ole edes pankkitunnuksia tai osaa maksaa laskuja.
Onko tämä sitten hyvä juttu vai ei, sen saa jokainen itse päättää. Miksi ja miten on mahdollista, että joidenkin naisten mielestä miehet saavat oikein luvan kanssa ja innokkaasti puolustaen olla huolettomasti näitä, joille se vesipullo, retkieväät, ruoka-annos, villasukat ja riittävät ja puhtaat vaatteet, ehkä taskurahakin, vain mystisesti jostain ilmestyvät kun mies niitä tarvitsee.Vielä sanoisin, että ei pidä sekoittaa normaalia molempiin suuntiin tapahtuvaa huolehtimista (johon nyt varmaan provosoiden ja tahallaan vedotaan) vinoutuneeseen ja vain toiseen suuntaan tapahtuvaan huolehtimiseen.
Kumpaakin ilmenee parisuhteissa ja ne ovat kaksi eri asiaa.Näinpä. Nyt keskustelussa kaksi linjaa: huolehtiminen ja töiden jakaminen. Jos huolehtiminen vastavuoroista niin hienoa, kumpikin tukee henkisesti toistaan, kumpikaan ei asetu suhteessa pelkästään tuettavaksi tai hoivaajaksi niin hienoa, toimii. Osa täällä taas kokee hoivaamisen osaksi perinteisiä rooleja: laitan ruuan nokan eteen, mies hakkaa halot ja huolehtii raha-asiat. Sekin OK jos niin haluaa, mutta aika haavoittuvainen oman pärjäämisen suhteen jos tulee ero ja kun tulee kuolema. Olen seurannut omia vanhoja vanhempia: isällä vain ajokortti, no liikkuminen loppui kun isän näkö huononi. Isä hoiti kaikki talousasiat, pankit vakuutukset ja ostokset, nyt ei onnistu nettipankit kun näkö niin huono eikä äiti suostu koskemaan tietokoneeseen - eli lapset hoitaa. Äiti kyllä huomattavasti nuorempana laittaa ruuan mitä iisä taas ei osaa yhtään mutta ei kykene juuri mihinkään muuhun kuin kotitöihin. Ei toimi arki kun omia rooleja ei enää kyetä hoitamaan. Joskus olen miettinyt miten naiset vieläkin tekevät itsestään avuttomia. Ei hankita ajokorttia vaan annetaan miehen ajaa, ei opetella oman kodin pieniäkään teknisiä asioita puhumattakaan ruohonleikkurin huollosta tai auton nesteiden tarkistuksesta. Miehet osaavat nykyään kaikki ruuanlaittoa ja kotitöitä mutta naisten ei tarvitse harjoitella yhtään niitä perinteisesti miehille kuuluvia juttuja?
Auton nesteiden tarkastus ei ole koko huolto. Jos nainen osaa katsoa öljytikusta öljyn määrä, se ei vielä kerro, että hän osaa huoltaa auton.
Ja enpä tiedä kuin yhden nuoren naisen jolla ei ole ajokorttia. Miehissäkin lienee ajokortittomia. Esim omat jo edesmeneet vanhempani, äidillä ajokortti, isällä ei.
Ja kun on kyse esim edellisen kommentoijan vanhemmist, tuon ikäluokan liitoissa oli paljon enemmän roolijakoa, kun tämän päivän liitoissa, missä miehetkin tekee ruokaa ja se nainen saattaa korjata sen "ruohonleikkurin", mutta kyllähän se normaalissa arjessa oikeasti on niin, että se tekee joka osaa. Harvalla on kiireen keskellä aikaa alkaa opettamaan toiselle autoremontin saloja, kun ipanat parkuu nälissään jne. Silloin se, joka osaa korjaa sen auton ja se joka osaa tekee sen ruuan. Ehkäpä seurusteluvaiheessa, kun on aikaa enemmän, voi toisen opettaa nuohoamaan savupiippuja ja halkomaan puita, käyttämään sitä moottorisahaa ja kokkaamaan niitä hienoja aterioita ym, ym, mutta ei sitten enää, kun ajan vie ansiotyö, pienet lapset, harrastukset .
Tai sitten vain yksinkertaisesti ostetaan nuo jutut.
Jos mies kuolee ennen minua, tai menee siihen kuntoon, ettei pysty tekemään kotihommia, minä ainakin ostan puut valmiina, vien auton huoltoon korjaamolle ja ostan uuden luohonleikkurin, kun entinen tekee topin. Ei haittaa, ettern osaa noita hommia.
Ja jos minä kuolen ensin, mies voi ostaa siivousta, jos ei viitsi siivota(osaa kyllä) Tai ostaa valmista ruokaa, jos ei viitsi kokata.
Ei sitä tarvitse kenenkään nykyäänkään (eikä varsinkaan nykyään) kaikkea osata tehdä. Ei käy mitenkään, vaikka toinen häipyy liitosta. Kaiken voi nykyään ulkoistaa ja joka hommaan löytyy tekijä, kun vain maksaa.
Ohjelmahistorian onnistunein pari? 😂
Hanskoja ollaan heittämässä tiskiin jo lomalla, kun ollaan viikon verran noin tunnettu. Hieno onnistuminen kerrassaan.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmahistorian onnistunein pari?
Oletko katsonut Maikkarin palvelusta uusimman jakson? Millään parilla ei ole ollut aikaisemmin samalla tavalla hauskaa ja avointa.
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että jatkaneista pareistakin hyvin moni on eronnut, osa lasten saamisen jälkeen.
Onnistumisprosentti on surkea.
Tuomaksella ja Emmalla sen sijaan on aito ja avoin meininki. Heillä on vilpittömästi hauskaa keskenään ja he puhuvat asioista suoraan.
Tuosta lähtökohdasta voi jotain syntyäkin, sellaista, joka kestää vuosikymmenet.
T: Käppänä-äijä
Olen miettinyt samaa, eli tilanne on Emmalle liikaa. MUT jos tästä kyse, silloinhan helpottaa, kun kuvaukset päättyy ja tilanne normalisoituu :)
Itse uskon, et Tuomas on sellainen katselija-luonne, eli nyt tsekkailee, et minkäslainen tuo Emma on miten reagoi, ja tekee kaikkensa et toisella olis hyvä olla. Mut kun tutustuvat, niin uskon et Tuomaksella on munaa pistää rajoja, jos kiukuttelu jatkuu (siis en ole nähnyt uusinta eli en tiedä vielä kiukuttelusta mitään) vielä.