Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
4241/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmahistorian onnistunein pari? 😂

Hanskoja ollaan heittämässä tiskiin jo lomalla, kun ollaan viikon verran noin tunnettu. Hieno onnistuminen kerrassaan.

Osa ihmisistä ei taida ymmärtää miten tällaiseksi rakennettu ühteiskunta toimii ja että tämä ei kestä pysäüttämistä. Hanskojen heittäminen tiskiin lakkauttaa müös muiden toimeentuloa välillisesti taksit üm, näistä ihmisille koituu huomattavaa haittaa, müös terveüdelle pitkällä tähtäimellä:

Vierailija
4242/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CMORE SPOILERS

.

.

.

.

Matin ja Mirankin naljailu ja kuittailu on minusta aika keskenkasvuista pohjavireeltään. Se on olevinaan huumoria, mutta nuo vitsit ei jostain syystä oikeasti naurata. Vähän väkisin väännetyn tuntuista. En halua tuomita kumpaakaan, joten oletan vain, ettei kemiat ja huumori pelaa heillä mitenkään superluontevasti yhteen.

Tommista tuli ekan kerran esiin vähän huumorintajuisempi ja miehekkäämpi puoli.

Kati alkoi kehittää draamaa.

Ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia siinä, kuinka paljon tykkää kosketella, mutta kyllä tuntuisi pahalta, jos jo alkuvaiheessa toinen torjuisi hellyyttä noin. Toivottavasti ei kieli isommistakin ongelmista Katin ja Jannen välillä. He olisivat aika ihana pari, jos homma toimii. Arkihan sen vasta näyttää todella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4243/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon puolusteltu Emman töksäyttelyä ja kiukuttelua, mutta kuka ite haluaisi elää sellaisen ihmisen kaa? Minä en ainakaan.

Eihän toinen ole mikään roskasanko jonka pitäis sietää mitä vaan! Nostan hattua Tuomakselle, joka on ollut tosi kärsivällinen, mutta hän ansaitsee paljon parempaa!

Vierailija
4244/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaikki parit eroavat. Tai jos jäävätkin vikassa jaksossa yhteen niin eroavat vuoden sisällä. Ikävä kyllä!

Vierailija
4245/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILER

Olen ollut sellaisessa suhteessa, jossa toinen osapuoli oli hyyyyvin hellyydenkipeä ja kosketteleva. Enemmän kuin mitä itse olen. Sellainen käy pidemmän päälle hyvin raskaaksi. Viittaan nyt Katiin ja Janneen. Tuossa minunkin suhteessani tuo erilainen oleminen oli yksi merkittävä syy eroon. En onnistunut vakuuttamaan kumppania siitä, että välitän ja rakastan, vaikken koko ajan sano sitä ääneen tai pussaile ja halaile. Toivottavasti Kati ja Janne löytävät jonkun keskitien tällä osa-alueella. Heillä on kuitenkin mahdollisuudet onnistua muuten.

Vierailija
4246/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käännetään tämä hoitaminen toisinpäin, mies hoitaa kaikki raha-asiat ja suuremmat päätökset. Vaimo hyväksyy sen ja tottuu siihen, että laskut ulee maksetuksi, auto huolletuksi, talo pysyy kunnossa jollain mystisella tavalla. Ilman, että vaimon tulee miettiä miten ne asiat tapahtuu.

Kun sitten mies kuolee tai tulee ero niin vaimo on ihan ulkona, onhan ollut joskus juttuja ettei ole edes pankkitunnuksia tai osaa maksaa laskuja.

Onko tämä sitten hyvä juttu vai ei, sen saa jokainen itse päättää. Miksi ja miten on mahdollista, että joidenkin naisten mielestä miehet saavat oikein luvan kanssa ja innokkaasti puolustaen olla huolettomasti näitä, joille se vesipullo, retkieväät, ruoka-annos, villasukat ja riittävät ja puhtaat vaatteet, ehkä taskurahakin, vain mystisesti jostain ilmestyvät kun mies niitä tarvitsee.

Vielä sanoisin, että ei pidä sekoittaa normaalia molempiin suuntiin tapahtuvaa huolehtimista (johon nyt varmaan provosoiden ja tahallaan vedotaan) vinoutuneeseen ja vain toiseen suuntaan tapahtuvaan huolehtimiseen.

Kumpaakin ilmenee parisuhteissa ja ne ovat kaksi eri asiaa.

Tuo raha-asia ja päätöksen teko isoissa asioissa lienee nykyään normaalisti kummankin hallussa. Ennen mies ehkä hoiteli raha-asiat ja päätökset, ei enää, joten ne eivät koske nykyliittoja.

Autoja varmaa vieläkin harvempi nainen huoltaa, mutta ne voi miehen poistuttua hoitaa rahalla, mutta totuus on se, että kyllä ne enimmäkseen on niitä miesten hoitamia asioita. Mies hoitaa vaimon auton, että vaimolla on turvallista ajaa. 

Vaimo voi huolehtia miehen vesipullon ja mies vaimon auton. Se ei poista sitä tosiasiaa, että kumpikaan ei taannu lapsen tasolle, vaan kummikin osaa tehdä siinä autorempan ja vesipullosta huomauttelun  välissä ruokaa, siivota, hoitaa lapset  ja  harrastukset. 

Ei se, että toinen hoitaa liitossa jonkun pienen asia tarvitse merkitä sitä, että toinen taantuu lapseksi. Kaikkea kun ei vaan aina ehdi/muista tehdä itse. 

Alapeukkuja odottaessa.

En tiedä minkä ikäisiä nämä vastailevat ihmiset ovat, mutta ihmeteltävään moni puolustaa ns. vanhanaikaista parisuhdemallia.

Itse olen parisuhteessa ja olen melko vanha verraten tänne kirjoittaviin, luulen.

Meillä on molemmilla autot. Kyllä minä vien oman autoni huoltoon, katsastin, tankkasin, jopa ostin auton ihan itsekseni.

Ei mies siihen puutu, hoitaisi varmaan, mutta helpointa on tehdä asiat oman aikataulun mukaa eikä pyytää miestä.

Meillä on kyllä paljonkin hemmottelua, toisen huomioimista, passaustakin, mutta se kaikki liittyy siihen, että nimenomaan on vapaaehtoista ja kivaa, ei mikään työsarka tai velvollisuus.

Kyllä voin joskus kysyä otitko evästä riittävästi tms. Mutta luotan siihen ja tiesin, että mies kyllä osaa itsekin hoitaa reppunsa sisällön.

Minulle on tärkeä parisuhteessa, että kummallakin on luottamus toiseen, että pärjää ilman passaustakin. Sitten kyllä voimme passatakin, mutta se on ikäänkuin lisäarvo tai rakkauden osoitus sillointällöin.

Ja sellaiseksi sen kumpikin tajuaa, ei niin, että se olisi jommankumman varsinainen tehtävä tai rooli parisuhteessa.

Näin pitäisi olla ohjelmassakin mielestäni.

Ensin pitäisi luoda kummankin luottamus omaan pärjäämiseen.

Tuota vanhanaikaista perisuhde mallia ei kukaan enää hehkuta omassa liitossaan, vaan yleensä tarkoitetaan, että omat vanhemmat/isovanhemmat ovat olleet tuollaisessa liitossa ja he ovat pärjänneet hyvin. Se oli silloin sitä. Nykyään ei kukaan sitä varmasti kannata, eikä se nykyään enää onnistuisikaan. Elämä on muuttunut niin paljon entisistä ajoista. Kyllä nykyajan 60v (kuten itse olen)  naisihmiset itse tankkaavat autonsa, maksavat laskunsa, vievät auton huoltoon ja katsastukseen. Ja minä jopa yleensä teen kaikki pintaremontitkin meillä. 

Mutta ymmärrätkö, että jollekin se, että sanoo miehelleen, että muista vesipullo/ syö, on juurikin tuota sinun mainitsemaa hemmottelua/toisen huomioon ottamista?

Eikä se tarkoita sitä, että toinen olisi koko ajan toisen huolehdittavana. 

No totta hemmetissä minä sen ymmärrän. Kuinka ihmeessä luit oikein kirjoitukseni?

Olen sinua vanhempi, mutta ymmärsin tuon jutun, jossa ilmeisesti vaimo kirjoitti, että ellei hän muistuttaisi tai hoitaisi miehensä eväitä, vesipulloa ja siihen vettä niin mies ei niitä itse ymmärtäisi mukaan ottaa. Vaan lähtisi ilmeisesti, niin tästä ymmärsin, lähes tyhjällä repulla tai mitä sattuu-valikoimalla pitkälle patikointiretkelle.

No ei kait kuolisi janoon, mutta laiskalta tai avuttomalta mieheltä minusta vaikuttaa. Ja siltä, että vaimo on koko ajan joutunut miehestä huolehtimaan, joko omasta tahdostaan tai pakon edestä kun mies ei vain opi muistamaan. Sairaus eri asia, mutta jos terve aikuinen heittäytyy lunkisti ja mukavu6denhaluisesti toisen huolehdittavaksi jopa omaan harrastuksensa liittyvissä asioissa, sitä kritisoin edelleen.

Jos mies pystyy sen repun asiallisesti pakkaamaan myös itse niin kritisoinut suinkaan sitä, että kumppania joskus muistuttaa tai passaa. Niinkuin hellittelymielessä. Tai nyt vaikka esileikkinä iltaa varten. ☺

Ja se on molemminpuolista.

En sitten tiedä kuinka osaisin tämän muotoilla siten, etten tulisi väärinymmärretyksi.

Ovatko nämä passaavat vaimot sitten niin puolustusasemissa, että lukevat vain määrätyn osan tekstistä. Ja jättävät huomioimatta tietyn osan.

Vierailija
4247/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ounasteltiin,Kati se osaa piikittelyn ja suuttumuksen taidon. Hienoa kun kaikki nyt tulee julkiseksi. Janne on normaali, kuka jaksaa kuunnella tuollaista, ei kukaan. Ja kuka on mies joka tarvitsee laittaa rajat suhteessa, jossa toinen jyrää alleen ja vie hapen kaikkialta missä häärää. Eikös tuo suhde jo loppunut, ja luonnollisestikin Vikaa ei Katissa. Loistava matc sitähän Kati oli heti valaistunut miettimään. Kuinka ollakaan, humun ja huomion laannuttua, normaali ihminen alkaakin olla tylsä. Janne tulee saamaan kuraa niskaansa aivan syyttä. Ei tarvi olla psykologi eikä pappi lukeakseen tätä hihittelijää. Ei taida enää hihihittää.

Vierailija
4248/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käppänä-äijä ja joku muu, mistä tiedätte, että Tuomas kestää tuon Emman aidosti itsensä antamisen ja avoimuuden.

Eivätköhän kaikki ihmiset tee tulkintojaan omista kokemuksistaan käsin.

Olen jo reilusti keski-ikäinen ja kokenut sekä sisäsiistin että avoimen suhteen, jossa konfliktit, tarpeet ja tunteet tuodaan rehellisesti esiin.

Sisäsiistiä suhdetta voisi kuvailla myös kauhun tasapainoksi. Kun suhteen sisällöksi muodostuu pyrkimys hillittyyn kohteliaisuuteen ja ulkoiseen rauhaan, niin samaan aikaan piilotetaan valtavasti asioita, jotka syövät suhdetta sisältäpäin.

Sisäsiistissä suhteessa kumpikaan ei ole turvassa, koska pyrkimys sisäsiisteyteen piilottaa ristiriidat. Se on vähän kuin pomon ja alaisen suhde. Pomo julistaa, että minulle voit rehellisesti kertoa ongelmista, mutta samaan aikaan alainen pelaa itselleen asemaa työyhteisössä ja miettii, että mitäköhän pomolle sopii kertoa.

Tuollainen asennoituminen johtaa ulkoisuuteen ja etääntymiseen. 

T: Käppänä-äijä

Eikö sinun mielestäsi sisäsiistin ja Emman kaltaisen kommunikointitavan välillä voisi olla jotain välimuotoa?

Sinun mielestäsi joko padotaan ristiriidat tai heitetään ne vaan kaikki ilmoille ja ilman pidäkkeitä?

Viis välitetään miltä se toisesta tuntuu tai miten toinen haluaa toimia?

Ihminen voi olla kohtelias ja toista huomioiva, mutta silti ei patoa ja piilottele tunteitaan.

Vierailija
4249/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ounasteltiin,Kati se osaa piikittelyn ja suuttumuksen taidon. Hienoa kun kaikki nyt tulee julkiseksi. Janne on normaali, kuka jaksaa kuunnella tuollaista, ei kukaan. Ja kuka on mies joka tarvitsee laittaa rajat suhteessa, jossa toinen jyrää alleen ja vie hapen kaikkialta missä häärää. Eikös tuo suhde jo loppunut, ja luonnollisestikin Vikaa ei Katissa. Loistava matc sitähän Kati oli heti valaistunut miettimään. Kuinka ollakaan, humun ja huomion laannuttua, normaali ihminen alkaakin olla tylsä. Janne tulee saamaan kuraa niskaansa aivan syyttä. Ei tarvi olla psykologi eikä pappi lukeakseen tätä hihittelijää. Ei taida enää hihihittää.

Pikemminkin se Janne on outo ja tietynlainen yksinkertainen hihhuli. Tuskin osaa pitää puoliaan oikein missään.

Vierailija
4250/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käppänä-äijä ja joku muu, mistä tiedätte, että Tuomas kestää tuon Emman aidosti itsensä antamisen ja avoimuuden.

Eivätköhän kaikki ihmiset tee tulkintojaan omista kokemuksistaan käsin.

Olen jo reilusti keski-ikäinen ja kokenut sekä sisäsiistin että avoimen suhteen, jossa konfliktit, tarpeet ja tunteet tuodaan rehellisesti esiin.

Sisäsiistiä suhdetta voisi kuvailla myös kauhun tasapainoksi. Kun suhteen sisällöksi muodostuu pyrkimys hillittyyn kohteliaisuuteen ja ulkoiseen rauhaan, niin samaan aikaan piilotetaan valtavasti asioita, jotka syövät suhdetta sisältäpäin.

Sisäsiistissä suhteessa kumpikaan ei ole turvassa, koska pyrkimys sisäsiisteyteen piilottaa ristiriidat. Se on vähän kuin pomon ja alaisen suhde. Pomo julistaa, että minulle voit rehellisesti kertoa ongelmista, mutta samaan aikaan alainen pelaa itselleen asemaa työyhteisössä ja miettii, että mitäköhän pomolle sopii kertoa.

Tuollainen asennoituminen johtaa ulkoisuuteen ja etääntymiseen. 

Eikö sinun mielestäsi sisäsiistin ja Emman kaltaisen kommunikointitavan välillä voisi olla jotain välimuotoa?

Voi tietenkin, mutta kun miettii keski-ikäisten avioeroja, niin hyvin usein niissä on taustalla erilleen kasvaminen tai kyllästyminen tai halu lähteä etsimään itseään tai halu muuttaa elämänsä suunta.

Avioeroon päättyy myös suhteita, joissa ei ole jokapäiväistä riitelyä ja draamaa, vaan jossa puolisot ovat toisilleen kohteliaita.

Tosiasiassa näiden keski-ikäisten eroissa hyvin usein kysymys on siitä, ettei ole kohdattu ja kommunikoitu. On eletty yhteistä arkea toisistaan erillisinä, eikä ole kerrottu, mikä vaivaa tai millaisia ovat haaveet ja tarpeet.

Lopulta, esimerkiksi lasten aikuistuessa, huomataan, että käytännön projekti on ohi, eikä kumppanista ole enää kumppaniksi, koska hänestä on tullut vieras.

Oletan, että parhaiten menestyvät suhteet, joissa kumpikin kokee olevansa turvassa ja arvostettu. Joissa kummallakin on sellainen olo, ettei kumppanilta piiloteta mitään ja että ongelmista uskalletaan puhua.

Puhumisen tapoja on rakentavia ja vähemmän rakentavia, mutta on paljon parempi puhua edes jotenkin kuin jättää kokonaan puhumatta ristiriitoja vältelläkseen.

Vierailija
4251/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILER

.

.

.

.

Uusimman jakson nähtyäni en usko Katin ja Jannen pysyvän yhdessä. Luultavasti ovat yhdessä kokeilun loppuun ja sanovat jatkavansa, mutta eroavat aika pian. Kati ei halua epäonnistua vaan puskee läpi hampaat irvessä. Kati ei selvästikään ole ihastunut Janneen, eikä halua fyysistä läheisyyttä. Varmaan Jannekin kyllästyy Katiin ja hänen tyyliinsä puhua päälle ym. 

Veikkaisin Emman ja Tuomaksen eroavan, mutta seuraavassa jaksossa Tuomas näytti kaulailevan Emmaa ihastuneena. En tiedä tykkääkö Tuomas Emmasta oikeasti vai miksi välillä hempeilee ja sitten uhkailee heittävänsä hanskat tiskiin.

En usko Matin olevan ihastunut Miraan, vaikka muuta yrittää uskotella kameroille. Hyvä, että Mira on rehellinen lapsitoiveistaan, mutta ymmärrän jos Matti menee vähän hämilleen kun kaikki vyöryy päälle kerralla. Ja varsinkin kun Mira tuskin on hänen unelmien nainen niin helppo alkaa painaa jarrua. Lisäksi Mira tuntuu koko ajan hakevan jotain varmistusta Matin tunteista. Kyselee että kelpaako näyttää kaupungilla jne. Joten Matti ei luultavasti avaudu tuntemuksistaan ollenkaan.

Juuditista ja Tommista tuli nyt parempi fiilis, Juudit vaikuttaa ainakin olevan ihastunut. Toivottavasti onnistuvat. 

Vierailija
4252/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati on tyyppi Jonka on saatava mitä haluaa. Kun on saanut haluamansa, vähät välittänee Jannesta. Kun vaan Janne älyäisi vetäytyä tuosta ’luonteeltaan hieman... ’ vaikeammasta. Näin se Katin päättäväisyys, on kivin katoavaista:)

Vierailija
4253/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää tätä hoitamis asiaa vaikka siltäkin kantilta, että jos vaikka oma isänne/veljenne /äitinne /siskonne saisi jonkun sairauden, johon kuuluisi lääkkeen ottaminen säännöllisesti. Olisiko teistä ihan ok, että heidän puolisonsa sanoisi, että en en kyllä ala huolehtimaan /tekemään niin raskasta työtä/  että huomauttaisin hänelle, jos hän ei ole muistanut ottaa lääkettään. 

Luulen, että suurin osa olisi sitä mieltä, että kyllä äidin/isän pitäisi  pitäisi puolisoaan muistuttaa.

Läheisitä ihmisistä kun on puhe, tuntuu luontevalta, että toisesta huolehditaan. 

Kun puhe on EA pareista, on helppo sanoa, että toinen rasittuu liitaa, kun huolehtii puolisostaan. Näin ei kuitenkaan sanottaisi, jos puhe olisi omista vanhemmista. Moni paheksuisi, että "aattele, meidän iskä/äiti ei voi sanoa iskälle/äidille, että muista lääke. Väittää että se rasittaa häntä liikaa"

Vai olisiko teistä oikein, että äitinne sanoisi, että huolehtikoon isänne itse lääkkeensä oton, en puutu, kuolkoot, jos ei muista ottaa. Tämäkö on ihanne nykyään?

Tämähän on ihan eri tilanne. Vanhuus ja sairaudet tuovat mukanaan uusia haasteita parisuhteeseen ja sen luonnekin muuttuu pakosta. Ajatellaanpa, että toinen vaikka dementoituu, silloinhan hänestä on jonkun huolehdittava. Tässä ohjelmassa on kysymys kuitenkin nuorista, terveistä (oletettavasti) ihmisistä ja heidän pärjäämisestään omin voiminkin. 

Vierailija
4254/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmahistorian onnistunein pari? 😂

Hanskoja ollaan heittämässä tiskiin jo lomalla, kun ollaan viikon verran noin tunnettu. Hieno onnistuminen kerrassaan.

Osa ihmisistä ei taida ymmärtää miten tällaiseksi rakennettu ühteiskunta toimii ja että tämä ei kestä pysäüttämistä. Hanskojen heittäminen tiskiin lakkauttaa müös muiden toimeentuloa välillisesti taksit üm, näistä ihmisille koituu huomattavaa haittaa, müös terveüdelle pitkällä tähtäimellä:

???

Vierailija
4255/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen hellä puhetapa. Yhdistettynä pitkään pohdintaan. Herkkyyteen. Onkohan Janne varma, että naiset ovat se hänen juttunsa?

Vierailija
4256/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan nähdä kuinka tuo tuuliviiri Kati kääntää suhteen niin että Janne on liian tasainen. Janne on normaali , Kati kiukutteleva vanhapiika , ja sellaisena pysyy jos ei näe että olisi jo kasvettava katsomaan peiliin.

Vierailija
4257/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaan nähdä kuinka tuo tuuliviiri Kati kääntää suhteen niin että Janne on liian tasainen. Janne on normaali , Kati kiukutteleva vanhapiika , ja sellaisena pysyy jos ei näe että olisi jo kasvettava katsomaan peiliin.

Kenellä on jotakin henkilökohtaista Katia kohtaan ja miksi?

Vierailija
4258/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILER

.

.

.

.

Uusimman jakson nähtyäni en usko Katin ja Jannen pysyvän yhdessä. Luultavasti ovat yhdessä kokeilun loppuun ja sanovat jatkavansa, mutta eroavat aika pian. Kati ei halua epäonnistua vaan puskee läpi hampaat irvessä. Kati ei selvästikään ole ihastunut Janneen, eikä halua fyysistä läheisyyttä. Varmaan Jannekin kyllästyy Katiin ja hänen tyyliinsä puhua päälle ym. 

Veikkaisin Emman ja Tuomaksen eroavan, mutta seuraavassa jaksossa Tuomas näytti kaulailevan Emmaa ihastuneena. En tiedä tykkääkö Tuomas Emmasta oikeasti vai miksi välillä hempeilee ja sitten uhkailee heittävänsä hanskat tiskiin.

En usko Matin olevan ihastunut Miraan, vaikka muuta yrittää uskotella kameroille. Hyvä, että Mira on rehellinen lapsitoiveistaan, mutta ymmärrän jos Matti menee vähän hämilleen kun kaikki vyöryy päälle kerralla. Ja varsinkin kun Mira tuskin on hänen unelmien nainen niin helppo alkaa painaa jarrua. Lisäksi Mira tuntuu koko ajan hakevan jotain varmistusta Matin tunteista. Kyselee että kelpaako näyttää kaupungilla jne. Joten Matti ei luultavasti avaudu tuntemuksistaan ollenkaan.

Juuditista ja Tommista tuli nyt parempi fiilis, Juudit vaikuttaa ainakin olevan ihastunut. Toivottavasti onnistuvat. 

Spoiler:

Uskoisin Tuomaksen pitävän Emmasta, heillä hyviä hetkiä, mutta liian paljon kehnoja hetkiä. Emman pitäisi kasata itsensä, ehkä tekee sen paremmin arjessa. Saa nähdä kuinka käy. Katiin ja Janneen en usko yhtään, suuri romanssi kurahtaa kasaan. Janne on juuri kerennyt ihastua kun Kati jo kyllästynyt koko juttuun. Mira myös turhan epävarma kokeiluun, koko ajan jarru päällä ja valmis pakittamaan. Kun Mattikin ujohko ei juttu etene. Juuditin ja Tommin toivon onnistuvan, saa nähdä.

Vierailija
4259/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER

.

.

.

.

Spoiler:

Uskoisin Tuomaksen pitävän Emmasta, heillä hyviä hetkiä, mutta liian paljon kehnoja hetkiä. Emman pitäisi kasata itsensä, ehkä tekee sen paremmin arjessa. Saa nähdä kuinka käy. Katiin ja Janneen en usko yhtään, suuri romanssi kurahtaa kasaan. Janne on juuri kerennyt ihastua kun Kati jo kyllästynyt koko juttuun. Mira myös turhan epävarma kokeiluun, koko ajan jarru päällä ja valmis pakittamaan. Kun Mattikin ujohko ei juttu etene. Juuditin ja Tommin toivon onnistuvan, saa nähdä.

Miralla ja Matilla vaikeus on juurikin siinä, että heillä kummallakin on se jokin jarru päällä. Himmailevat. Heistä kumpikin tarvitsisi päättäväisemmän ja menevämmän puolison, niin tulisivat enemmän esille kuorestaan. Tätä mieltä olen. On tässä toki vielä mahdollisuuksia onnistua.

Vierailija
4260/18026 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkki-mies kirjoitti:

Juuditille sopisi oikeastaan paremmin joku tällänen tyypillinen kovis "bad boy" joka kuitenkin omaa myös rauhallisemman ja älykkään introspektiivisen puolen. Ja kyllä, niitäkin on olemassa.

Olisi parempi vastakohta hänen persoonalleen ja toisi myös enemmän huumoria suhteeseen - kaksi samankaltaista "tasa-arvo on minulle tärkeää" ihmistä ovat enemmänkin kavereita keskenään. Tämän kaltaista dynamiikkaa olen nähnyt työpaikoilla usein.

Ei ikinä. Juudit on ehkä lähinnä samaa naismallia, kuin olen itsekin, mutta en kyllä haluasi mitään "bad boy" kumppania(puistatus).

Kaveruus parisuhteessa ei sulje pois myös seksuaalista vetovoimaa. 

Lyön vaikka kalsarit vetoa siitä, että meilläkin naapurit/tuttavat luulevat, että meillä ei miehen kanssa ole säpinää, kun ollaan rauhallisia /kaverillisia jne, mutta eivätpä tiedä. 

Rauhallisissa vesissä ne kalatkin kutee.....

Ketju on lukittu.