Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
4121/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole varsin todennäköistä, että vuorovaikutustaidoissa on kehitettävää kun kerran tuohon ohjelmaan on päätynyt ja asiantuntijat ovat siinä sparraamassa?

.

Eikö voisi siten hyväksyä, että tietynlaiset toimintamallit ja käytöstavat nyt vaan ovat sellaisia joita kannattaisi kriittisesti tarkastella ja pyrkiä niistä pois, mikäli mielii saavuttavansa tasapainoisen, hyvän ja kestävän parisuhteen?

.

Miksi se on punainen vaate joillekin, että osoitetaan tietyn toimintamallin (kuten töksäyttelyn ja kiukuttelun) olevan juuri sellaista josta tulisi pyrkiä pois?

Tämä. Meissä jokaisessa on kehittymisen varaa. Jos on ohjelmaan lähtenyt, tulisi lähtökohtaisesti olla valmis vastaanottamaan kehitysehdotuksia ja kohtaamaan omia vääriä tapoja vuorovaikuttaa. Miksi täällä joillekin menee niin tunteisiin siis osallistujien puolesta, jos osoitetaan niitä heikkoja kohtia? Sehän koko ohjelman asiantuntijoiden idea ja suola on, että heistä ja meistä katsojistakin jokainen saisi välineitä vuorovaikutustaitojen parantamiseen.

Kenenkään ei kannata ylipäänsä elämässä junttautua siihen ettei näe parantamisen varaa käytöksessään.

Koko homman ydin on kiteytetty tähän.

Vierailija
4122/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi jokainen parisuhde opettaa meille itsestämme. Eri ihmiset tuovat erilaisia asioita meistä esille, jotta voimme kasvaa ja kehittyä. Eli yksi kumppani tuo esiin kiukkuavan lapsen, toinen äidillisen huolehtijan. Samassa parisuhteessa roolitkin vaihtelevat, jos ollaan yhdessä vuosikymmeniä. Olisi aivan epärealistista odottaa, että parikymppisten huuma on menossa vielä 80-kymppisenä palvelutalossa. 

Eli on aivan mahdollista, että EA:ssa yksi hihittää, yksi töksäyttelee, kolmas on aivan ujona lukossa, koska uusi kumppani tuo esille uutta puolta tunteineen, arpineen ja käsiteltävine asioineen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4123/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yllä hyvä tilanne, jos ainoa ongelma on puolison nälkäkiukku. Se on toisen huomioimista, että muistuttaa syömisestä. Ei sitäkään tehdä ihmiselle, josta ei välitä tippaakaan. On ihan olennainen osa toimivaa parisuhdetta on tarkistaa toisen tilanne, oli se nyt sitten näläntilanne (otetaan evästä, laitetaanko ruokaa nyt vai myöhemmin, jne.) tai jotakin muuta. 

Ei ole suinkaan kysymys siitä, että ei KOSKAAN voi tarkistaa onko kumppani muistanut syödä. Tai kysyä muistitko avaimet/lukitsitko oven/oletko nukkunut yms.

Se on ihan ok JOSKUS.

Mutta kysymys tässä keskustelussa on mielestäni nyt siitä, että toinen ottaa hoitaakseen tai kumppani olettaa, että toinen hoitaa ikäänkuin ainoana aikuisena parisuhteessa sellaisia asioita joita normaalisti ihmisen pitäisi pääsääntöisesti itse ymmärtää hoitaa.

Toisen rooli on olla huolehtiva aikuinen ja toinen kulkee niinkuin vapaamatkustajana ja sitten vielä kiukuttelee jos toinen ei ole muistanut muistuttaa jostain jokapäiväisestä asiasta.

Silloinhan se on toiselle raskasta ja parisuhde on epäsuhtainen.

Minulle on tärkeätä luottaa, että kumpikin hoitaa oman osuutensa aikuisuudesta parisuhteessa.

Sitten on tietenkin ovat myös ne toisen hemmottelut, huomioimiset ja heikkouksien ymmärtämiset. Mutta ne eivät saa olla toiselle työsarka tai itsestäänselvästi velvollisuus vaan omaehtoista, tilanteeseen ja jaksamiseen sopiva ja rakkauteen perustuvaa.

Ei niin, että toinen (huolletava) olettaa toisen olevan aina valppaana ja jaksaa milloin ja missä vain olla huolehtijan moodi kytkettynä päälle. Jos se unohtuu niin Iiiik, mun on nälkä, iiik, mikset muistuttanut, nyt kyllä kiukuttelen sulle. Olen nyt se perseeseen ammuttu karhu, mrrrr.

Myös se toinen (huolehtija ) joskus väsyy tai odottaa vastavuoroisuutta. Ymmärrettävästi.

Vierailija
4124/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yllä hyvä tilanne, jos ainoa ongelma on puolison nälkäkiukku. Se on toisen huomioimista, että muistuttaa syömisestä. Ei sitäkään tehdä ihmiselle, josta ei välitä tippaakaan. On ihan olennainen osa toimivaa parisuhdetta on tarkistaa toisen tilanne, oli se nyt sitten näläntilanne (otetaan evästä, laitetaanko ruokaa nyt vai myöhemmin, jne.) tai jotakin muuta. 

Harmi näkemyksesi ja tietenkin ennen kaikkea Tuomaksen kannalta, että nälkä kiukku on vain se ongelman seuraus. Lapsen omainen töksäyttely, uho, itkupotkuraivarit ovat aina myrkyllisen kumppanin ominaisuuksia.

Jos näemme sen mitä kuuluisi, olisi suhde ohi jo seuraavassa jaksossa.

Vierailija
4125/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katin kiherryksellä ja Emman höröttelyllä on tosiaan eroa.

Kati on kuitenkin suurimman osan aikuismainen ja asiallinen. Emman nauru tai hihitys, mitä nyt milloinkin suusta ulos tulee, on välillä kiusallisen kiusallista.

En tiedä onko sitten muilla ollut sellaista tilannetta kuin minulla, että ollaan jossain porukalla tai kaksistaan ja joku sitten päästää tilanteeseen sopimattoman naurun tai ihan melkein joka tilanteessa kovaäänisen hörötyksen. Josta seuraa kiusaantunut hiljaisuus tai se yritetään hienotunteisesti ohittaa tai aletaan puhua kiireesti jotain muuta.

Minulle tulee välillä sama tunne kun katselen ja kuuntelen Emman ja Tuomaksen elämää

Tuomas miettii, johtuuko Emman nauru tai muu vastaava fysiologisista syistä, ja koettaa ennaltaestää kohtauksia. Tästä on näytetty kaksi esimerkkiä. Kaupassa Tuomas ennakoi, että Emmalle pitää ostaa matkaevästä, jotta hän ei ärry liian pitkän ruokailuvälin vuoksi. Tanskasen kanssa puhuessaan Tuomas sanoi, että jos (Emmaa?) alkaa kovasti naurattaa, pitää miettiä, olisiko tarve levätä tai syödä.

Eikö Emma itse reflektoi noita syy-seuraussuhteita ja pidä huolta itsestään?

Tuntuu kurjalta, että Tuomas on tavallaan joutunut töihin tuossa suhteessa. Noinhan sen ei pitäisi olla kahden aikuisen ihmisen suhteessa.

No nyt pommas! Vai ei suhteen eteen tarvitse tehdä töitä? Nimenomaan suhteen eteen täytyy tehdä "töitä" jos haluaa, että se mesestyy. 

Ja en oikein jaksa uskoa, että Tuomas, nuori mies uupuu tuon "työmäärään" kun joutuu huomauttelemaan Emmalle syömisestä. Totuus on se, että suuri osa ihmisistä on kiukkuisia nälkäisenä. Meillä miehen kanssa 40v liitto takana, ja joudun aika usein huomauttamaan miehelle, kun ollaan lähdössä jonnekin, että "syö ennen kuin lähdetään, ettei sitten tarvitse nälissään kiukutella". Mies tietää itsekin olevansa kuin pyllyyn ammuttu karhu nälkäisenä. Ei siitä mitään draamaa revitä. Eikä minulle ole ollenkaan liikaa "töitä" sanoa tuo asia miehelle.

Minustakin tuntuu, että monilla on täysin epärealistinen kuva meistä ihmisistä tai ihmissuhteista. Ideaalia tietenkin on, että kaksi täysin kypsää ja fiksua ja tasapainoista pariutuu, ja osaavat hoitaa asiat aina järkevästi eikä koskaan käyttäydy lapsellisesti.

Mutta eihän se niin ole, olemme epätydellisiä. Ei ihme, että niin moni ei löydä parisuhdetta, kun ei olla valmiita tinkimään "täydellinen unelmakumppani"- vaateesta.

Ei tietenkään ole kysymys siitä, että ollaan täydellisen kypsiä ja tasapainoisia molemmat. Saa olla epätäydellinen ihminen.

Mutta ei voi olla niin, että toinen koko ajan tukee, huolehtii ja ymmärtää ja toinen heittäytyy siihen huolehdittavaksi autuaan onnellisena yrittämättä antaa itse jotain sille toiselle.

Toisen tulee venyä, mutta toinen kiukuttelee tai ottaa palvelukset vastaan itsestäänselvästi "kun mä nyt vaan olen tämmöinen".

Minusta vaikuttaa siltä, että jotkut kirjoittajat samaistuvat tiettyihin henkilöihin, jolloin he ottavat erityisesti näihin henkilöihin kohdistetun kritiikin/ihmettelynkin henkilökohtaisesti. Tai sitten siinä henkilössä nähdään samoja piirteitä kuin vaikka jossakussa läheisessä, ja mieli pahoitetaan ikään kuin sen läheisen puolesta.

Itse pidän Emman käytöstä sopimattomana siltä osin, mitä televisiossa on näytetty. Olen myös samaa mieltä siitä, että kumppanin tukemisen ja kannattelun välillä on jyrkkä ero. Tällä taas ei ole mitään tekemistä epärealististen odotusten, joustamattomuuden tai täydellisyyden tavoittelun kanssa.

Tämähän se. Kun se osuu tarpeeksi lähelle omaa minää, jopa televisio-ohjelma määrittelee omia ajatuksia elämästä. Säälittävää.

Tai sitten vaan jotkut osaa ajatella laajemmin, eikä vain omasta pikku ahtaasta boxista itsensä kautta? Jotkut ymmärtää paremmin, että meissä kaikissa on tuo kaikki, laaja spectrumi, eikä asiat ole niin mustavalkoisia kuin täällä nämä "Emma sairas- Tuomas töissä"- kategorioitsevat antavat ymmärtää, voisko olla?

Voi olla että Emma tarvitsee kannattelua tässä alussa Tuomasta enemmän, mutta eihän se nyt tarkoita, etteikö roolit voisi kääntyä toisinpäin. 

Jotkut myös ymmärtävät, että liika jankkaaminenkin on liikaa, ja väsyttävää muille seuraajille. Vähempikin riittäisi?

Kenellekähän tarkoitit tämän kommenttisi? Noihin ylempänä oleviin kommentteihin on varmaan monta kirjoittajaa/kommentoijaa. Heistä ei kukaan yksinään ole jankannut mitään. Itsekin olen kirjoittanut noista kommenteista yhden ja huomaan, että moni näyttää luulevan, että olen kirjoittanut ne lähes kaikki ja jankutan. Mutta en ole. Olen kirjoittnut vain yhden.

Oletko kenties itse kirjoittanut niistä monta?

Hyvä on myönnän sen. Minä olen ihan samanlainen kuin Emma ja yritän puolustella huonoa käytöstäni. Oikeasti en pärjää ihmisten kanssa. Sori siitä.

Vierailija
4126/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan jotenkin sitten outo, mutta jos olen unohtanut päivän mittaan syödä niin en kiukuttele siitä kumppanilleni. Vaan totean, että kyllä on kova nyt nälkä kun en ole ehtinyt, muistanut, huomannut syödä kunnolla päivän mittaan.

Ei ole tullut pieneen mieleenkään, että oma syömättömyyteni olisi oikeus kiukutteluun tai kumppanin velvollisuus muistuttaa.

Tuntuu tosi mukavalta jos kumppani minun arkiasioistani joskus huolehtii tai muistuttaa, mutta se on sitten ihan eri asia se.

Ja yritän kyllä puolestani tehdä samoin.

Vierailija
4127/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katin kiherryksellä ja Emman höröttelyllä on tosiaan eroa.

Kati on kuitenkin suurimman osan aikuismainen ja asiallinen. Emman nauru tai hihitys, mitä nyt milloinkin suusta ulos tulee, on välillä kiusallisen kiusallista.

En tiedä onko sitten muilla ollut sellaista tilannetta kuin minulla, että ollaan jossain porukalla tai kaksistaan ja joku sitten päästää tilanteeseen sopimattoman naurun tai ihan melkein joka tilanteessa kovaäänisen hörötyksen. Josta seuraa kiusaantunut hiljaisuus tai se yritetään hienotunteisesti ohittaa tai aletaan puhua kiireesti jotain muuta.

Minulle tulee välillä sama tunne kun katselen ja kuuntelen Emman ja Tuomaksen elämää

Tuomas miettii, johtuuko Emman nauru tai muu vastaava fysiologisista syistä, ja koettaa ennaltaestää kohtauksia. Tästä on näytetty kaksi esimerkkiä. Kaupassa Tuomas ennakoi, että Emmalle pitää ostaa matkaevästä, jotta hän ei ärry liian pitkän ruokailuvälin vuoksi. Tanskasen kanssa puhuessaan Tuomas sanoi, että jos (Emmaa?) alkaa kovasti naurattaa, pitää miettiä, olisiko tarve levätä tai syödä.

Eikö Emma itse reflektoi noita syy-seuraussuhteita ja pidä huolta itsestään?

Tuntuu kurjalta, että Tuomas on tavallaan joutunut töihin tuossa suhteessa. Noinhan sen ei pitäisi olla kahden aikuisen ihmisen suhteessa.

No nyt pommas! Vai ei suhteen eteen tarvitse tehdä töitä? Nimenomaan suhteen eteen täytyy tehdä "töitä" jos haluaa, että se mesestyy. 

Ja en oikein jaksa uskoa, että Tuomas, nuori mies uupuu tuon "työmäärään" kun joutuu huomauttelemaan Emmalle syömisestä. Totuus on se, että suuri osa ihmisistä on kiukkuisia nälkäisenä. Meillä miehen kanssa 40v liitto takana, ja joudun aika usein huomauttamaan miehelle, kun ollaan lähdössä jonnekin, että "syö ennen kuin lähdetään, ettei sitten tarvitse nälissään kiukutella". Mies tietää itsekin olevansa kuin pyllyyn ammuttu karhu nälkäisenä. Ei siitä mitään draamaa revitä. Eikä minulle ole ollenkaan liikaa "töitä" sanoa tuo asia miehelle.

Tuo nyt ei ole suhteen eteen töiden tekemistä, vaan ukon opettamista patalaiskaksi. Jos 40 vuotta naimisissa ollut ukko ei älyä vielä itsestään syödä, on jossain vikaa. Naimisiin mennessä olisi toivottavaa hallita edes alkeellisimmat käytöstavat, kyllä suhteessa ajan kanssa tulee varmasti niitä todellisiakin ongelmia hoidettavaksi.

No mut mitä se oikeasti haittaa (muita varsinkaan), jos muistuttaa 40 tai 50 tai vaikka 60v vuotta rakkaalle kumppanillesi, et muistahan nyt ukkorakas syödä? Liian rankkaa? Minusta ei, vaan kutsuisin sitä rakkaudeksi <3

Tee mitä haluat, mutta älä tyrkytä sitä Emman ja Tuomaksen suhteeseen.

Entäpä jos Tuomas itse on valmis hyväksymään tuon "rankan työn" ja pitämään suhteen kasassa?

-ohis-

Mikäli näin olisi ja kumppani ihan kuka tahansa, toivon että hänellä on ensinnäkin jonkin sortin ohjaussuhde työssään, jottei vuosien tai vuosikymmenten kuluttua huomaa palaneensa loppuun olemalla ns. 24/7 töissä. Alan ihminen toki luultavasti tietää riskit, ja osaa niitä sen vuoksi myös välttää tai vähintäänkin käsitellä.

Vierailija
4128/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika söpöä, että parin tunnin jakson perusteella oletatte, että Emma töksäyttelee koko ajan ja nälkäkiukkuaa koko ajan ja Tuomas siellä raataa niska limassa "töissä". E&T: n osuus on 1/4 koko parien ajasta ja näemme pienen vilauksen, josta on tuotanto valinnut klipit omasta lähtökohdastaan käsin. Mistä tiedämme, mikä on totuus. Tuomas pitää suorasanaisesta kumppanista, sen hän on sanonut. Seurataan tilanteita rauhassa ja annetaan heidän itsensä kertoa vikalla viikolla, että kuinka kävi. 

Voisin lyödä vetoa, että jos meidän jokaisen parisuhteesta otetaan klippi sieltä, toinen täältä, voisi ulkopuolinen saada aivan vääristyneen kuvan siitä, että miten menee. Siitä voi jokainen pariskunta pohtia omalta kohdalta, että miltä oma kumppanuus muille näyttää. 

Vierailija
4129/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan todellinen tilanne, että täysin täysjärkinen ihminen voi unohtaa aterioinnit. Ystäväni vierailee ulkomailla asuvan ystävänsä luona ja joka kerta sama juttu: kova kiire kiertää nähtävyyksiä, joten unohtuu eväät ja ruokatauot, illalla onkin äreä ihminen paikalla. Luulisi, että yhden päivän jälkeen asiat muuttuisivat, mutta eipä ei. Ja joka kerta sama juttu.

Vierailija
4130/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan jotenkin sitten outo, mutta jos olen unohtanut päivän mittaan syödä niin en kiukuttele siitä kumppanilleni. Vaan totean, että kyllä on kova nyt nälkä kun en ole ehtinyt, muistanut, huomannut syödä kunnolla päivän mittaan.

Ei ole tullut pieneen mieleenkään, että oma syömättömyyteni olisi oikeus kiukutteluun tai kumppanin velvollisuus muistuttaa.

Tuntuu tosi mukavalta jos kumppani minun arkiasioistani joskus huolehtii tai muistuttaa, mutta se on sitten ihan eri asia se.

Ja yritän kyllä puolestani tehdä samoin.

Hiton hienoa hei! Not.

Oletpas erinomainen - mutta meitä on monenlaisia.

Mun mies ja yksi lapsista on selvästi sellaisia, että verensokeri ei tulisi heitellä, vaan heille iskee "mikään ei onnistu" -kiukku.

Tämä on ihan konkreettisesti sellainen, että on vain järkevää, että kun nuori tulee koulusta kotiin, sanoo että "ota ruokaa" ja kun hän on syönyt jotain, pari puraisua, pöydän ääressä on ihan toinen ihminen. Ja tämä on kyllä hänellekin opetettu tunnistamaan ja reagoimaan. Mutta varsinkin hänellä elimistö reagoi verensokerin laskuun aivan poikkeavan voimakkaasti.

Vierailija
4131/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika söpöä, että parin tunnin jakson perusteella oletatte, että Emma töksäyttelee koko ajan ja nälkäkiukkuaa koko ajan ja Tuomas siellä raataa niska limassa "töissä". E&T: n osuus on 1/4 koko parien ajasta ja näemme pienen vilauksen, josta on tuotanto valinnut klipit omasta lähtökohdastaan käsin. Mistä tiedämme, mikä on totuus. Tuomas pitää suorasanaisesta kumppanista, sen hän on sanonut. Seurataan tilanteita rauhassa ja annetaan heidän itsensä kertoa vikalla viikolla, että kuinka kävi. 

Voisin lyödä vetoa, että jos meidän jokaisen parisuhteesta otetaan klippi sieltä, toinen täältä, voisi ulkopuolinen saada aivan vääristyneen kuvan siitä, että miten menee. Siitä voi jokainen pariskunta pohtia omalta kohdalta, että miltä oma kumppanuus muille näyttää. 

Kukaan ei sellaista oleta. Eiköhän jokainen meistä keskustelijoista ymmärrä, että näemme vain pintaraapaisun noiden parien arjesta. Jostain näitä puheenaiheita on kuitenkin ammennettava, mikäli keskustelun haluaa pitää elossa, ja koska kyseessä on tosiaankin televisio-ohjelma, materiaalina meillä on pelkästään nämä tunnin mittaiset jaksot. Suurin osa keskustelusta on spekulaatiota siitä, millaiseksi suhde muotoutuisi, jos osapuolten välinen dynamiikka olisikin koko ajan juuri sellainen, kuin televisiossa on näytetty.

Vierailija
4132/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sellaista oleta. Eiköhän jokainen meistä keskustelijoista ymmärrä, että näemme vain pintaraapaisun noiden parien arjesta. Jostain näitä puheenaiheita on kuitenkin ammennettava, mikäli keskustelun haluaa pitää elossa, ja koska kyseessä on tosiaankin televisio-ohjelma, materiaalina meillä on pelkästään nämä tunnin mittaiset jaksot. Suurin osa keskustelusta on spekulaatiota siitä, millaiseksi suhde muotoutuisi, jos osapuolten välinen dynamiikka olisikin koko ajan juuri sellainen, kuin televisiossa on näytetty.

Juuri näin. Muutoinhan koko ohjelmaa tai ylipäätään mitään tosi-tv:tä ei kannattaisi edes katsoa ja kommentoida.

Sitäpaitsi on vähän liian helppoa mennä sen argumentin taakse, että me näemme vain siivun... ei niitä tilanteita kuitenkaan tyhjästä ole nyhjäisty, paha poimia ohjelmaan kiukuttelua jos sitä ei ole.

Vierailija
4133/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän helvettiä? Jos äksyilijä kiukuttelee niin siitä ei sovi puhua siksi, että ohjelmassa näytetään vain pätkä heidän elämästään?

No eihän siinä mutta vähän veikkaan että puheen kieltäjä tunnistaa vaan omat puutteensa tunteiden hallinnassa. Niitä tunnetaitoja kannattaa oikeasti kehittää, on sen arvoista.

Vierailija
4134/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän helvettiä? Jos äksyilijä kiukuttelee niin siitä ei sovi puhua siksi, että ohjelmassa näytetään vain pätkä heidän elämästään?

No eihän siinä mutta vähän veikkaan että puheen kieltäjä tunnistaa vaan omat puutteensa tunteiden hallinnassa. Niitä tunnetaitoja kannattaa oikeasti kehittää, on sen arvoista.

No joo, jos olisi hammassärky ja menisi siitä lääkäriin, niin lääkäri sanoisi, että turha kiinnittää särkyyn huomiota kun hammas on vain niin pieni osa ihmisen kokonaisuudesta.

Tai ravintolassa valittaisi, että ruoka on jäähtynyt, niin sehän on vain pieni asia, kuitenkin ruoka on syötävää.

Jos kiukuttelua on vain pieni osa näkyvillä se ei tarkoita ettei kiukuttelua olisi lainkaan tai siihen ei kannata kiinnittää huomiota.

Vierailija
4135/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia mikä pareista on eron partaalla (kuten spoiler-pätkässä jo viime viikolla nähtiin)?

Itse arvaan että se on Katin ahdistus mikä puskee päälle koska ei jaksa feikata kun ei pääse miestään pakoon. Tai siis itseäänhän se lähinnä pakoilee mutta kuitenkin.

Toinen arvaus että mira vain toteaa että homma oli tässä. Olisi oikein.

Tuomas todennäköisesti sietää ohjelman keston ajan emmaa. 

Vierailija
4136/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katia voi ahdistaa, se on aina mahdollista, mutta epäilisin, että Mira ja Matti ovat se pari, joka eroaa kesken kuvausten, jos joku pari eroaa. Silti näen kyllä heissäkin potentiaalia, kaikki riippuu niin monesta asiasta.

Vierailija
4137/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin loppupään jakson kuvauksessa luki myös, että puhumattomuus kiristää yhden parin välit äärimmilleen tms. Sen uskoisin olevan M&M. Muista pareista on vaikea kuvitella mykkäkoulua. Tosin kausi on vielä alussa, että saa nähdä.

Näitä jaksojen kuvauksia siis löytyy ainakin täältä

https://www.telsu.fi/ensitreffit+alttarilla

Vierailija
4138/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tieto/arvaus että jokin pareista eroaa kesken kaiken? Jos niin on, veikkaan Miraa ja Mattia. Heidän kanssakäymisessään on omaan silmääni jotain niin väkinäisen oloista, että joka tapauksessa ennustan ettei tuo tule kestämään.

Vierailija
4139/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin loppupään jakson kuvauksessa luki myös, että puhumattomuus kiristää yhden parin välit äärimmilleen tms. Sen uskoisin olevan M&M. Muista pareista on vaikea kuvitella mykkäkoulua. Tosin kausi on vielä alussa, että saa nähdä.

Näitä jaksojen kuvauksia siis löytyy ainakin täältä

https://www.telsu.fi/ensitreffit+alttarilla

Eikö se emma ole jo mököttänyt ja kieltäytynyt tulemasta syömään aamupalaa samaan pöytään aviomiehensä kanssa?

Helppo uskoa että mököttää ja aloittaa mykkäkoulunkin, kun oikein kunnolla pääsevät tutustumaan.

Vierailija
4140/18026 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tieto/arvaus että jokin pareista eroaa kesken kaiken? Jos niin on, veikkaan Miraa ja Mattia. Heidän kanssakäymisessään on omaan silmääni jotain niin väkinäisen oloista, että joka tapauksessa ennustan ettei tuo tule kestämään.

” Kissa pöydälle. Kausi 7, 11/14. Parit tapaavat Kari Kanalan Paavalinkirkossa, missä Kari kannustaa heitä avoimeen keskustelukulttuuriin suhteessa. Yksi pareista ajautuu kuitenkin eropäätöksen äärelle jo nyt”

Eihän tuossa nyt sanota että varmasti eroavat, mutta siihen suuntaan vahvasti vihjaa.

Ketju on lukittu.